photo shop dersleri resimli anlatımlar...

1)Istedigimiz resimleri actik (ben 2 resim actim) ve bu resimleri bir sayfa icinde topladik daha sonra Window --> Animation dedik:



2)Bu pencere acilacak bu pencerede isaretlemis oldugum butona ne kadar resim actiysaniz o kadar tiklayacaksiniz yani duplicate ediceksiniz:



Ben 2 resim actim ve 2 kere duplicate etdim gordugunuz gibi:



3)Ilk kutudaki resme geliyorsunuz ve o resimin yanindaki goz isretiniz kaldiriyorsunuz altaki resimin gorunmesi icin:



Gorunum boyle olucak.Isaretledigim her yere dikkat edin:



4)Bu kezde 2. kutudaki resmimize gelip kaldirdigimiz gos isretini tekrar yerine kouyoruz:



Gorunum ve isaretledigim yerlere dikkat:



5)Kirmizi ile isaretledigim yer 'Play' butonu. Buraya bastiginizda animasyon olusacak.Sari isaretledigim yerlerdende resmin suresini ayarliayacaksiniz yani hizini:



6)En onemli nokta kaydederken Save optimazed as diyeceksiniz:



Sonuc:



alıntır...
 

1.OPACITY DEĞERLERİNİ KLAVYEDEN DEĞİŞTİRME

Toolbox araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş) araçlarından herhangi biri seçili durumdayken klavyeden girilen numerik değerler, bu araçların opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları, crop, move seçiliyken girilen numerik değerler, bulunduğunuz layer’ın opacity değerini değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62 gibi küsuratlı değerler girebilirsiniz.




2.COLOR RANGE

Color Range renge duyarlı bir seçim aracıdır. Color Range penceresinde yer alan damlalık araçlarının yardımıyla belirlenen renkler pencere kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür. İşlevli ve yoğun kullanılan bir Photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan Selection ve Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön izlemesi ile birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar kullanabilirsiniz. Select açılan menüsünden renge duyarlı seçim çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin olduğu belgelerde kullanılabilir. Color Range’in en önemli araçları damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini ‘Sampled Colors’ yapın, en altta bulunan ‘Selection Preview’ bölümünde de Grayscale seçeneğini aktif yapın. Üç damlalıktan ‘+’ simgeli olanı seçin ve Zebra gibi siyah kuşakları olan bir nesnenin açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek tıklayın. Her tıklayışınızda Zebra’nın kuşaklarındaki belirginliği görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve çıkarma işlemi için iki ayrı damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa tıklayıp istediğiniz renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta çıkarabilirsiniz




3.CMYK RENK MODUNDA RGB FİLTRELERİ

Photoshop filtrelerinin çoğu RGB renk modunda çalışır. CMYK renk modunda iken ister kanallara tek tek, ister Quick Mask ile RGB filtrelerini CMYK modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanalı oluşturun ve Filter menüsüne göz atın, hemen hemen tüm filtrelerin aktif olduğunu göreceksiniz.




4.FADE
Photoshop tüm alternatif araçlarıyla bize neredeyse sınırsız bir güç veriyor. Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda yorumlanmasıyla kolayca hoş sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de bunlardan biri. Çalışma belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit menüsü altında aktif hale gelen Fade’e tıklayın. Açılan pencereden, son uyguladığınız filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili olmasını istediğiniz Layer Mode’larından birini seçebilirsiniz.



5.AÇISI BOZUK BELGELERİ DÜZELTME

Servis bürodan gelen taramalar, çoğunlukla açısı bozuk görsellerdir. Bu durumda kullanılan iki açı düzeltme yöntemi var. Biri; çoğunlukla kullanılan Crop, diğeri de Rotate Canvas. Açısı bozuk olan belgenin açısını düzeltmek için Toolbox’tan cetvele (Measure) tıklayın ve belgenin sol alt köşesinden sağ alt köşesine bir doğru çizin. Info araç penceresinde bu değer gözükecektir. Ardından Rota’te Canvas’tan Arbitrary komutunu verin; açılan pencerede düzeltilmesi gereken açı değeri yazıyor olacaktır.




6.CROP ve TRIM

Çalışma sırasında belgenizi kadrajlar ve kullanmayı düşünmediğiniz alanları atarsınız. Crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtır, fakat özellikle feather ile yumuşatılmış piksellerin crop yapılmasında istenmeyen sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Hassas crop’lamalarda (özellikle layer’lı bir çalışmada) Trim saydam alan içerisinde piksellerin dayandığı alanın dışında kalan bölümü atarak crop yapar. En küçük piksel değerini algılayarak hareket eden Trim, bu noktada oldukça sağlıklı sonuçlar veriyor.



7.PHOTOSHOP AÇILIŞ PÜFLERİ

Programların duyarlı oldukları tuş kombinasyonları vardır. Photoshop’un da buna benzer bir özelliği söz konusu. Klavyeden Alt ve CTRL tuşlarına birlikte basın; bırakmadan Photoshop’u açın; açılıştan kısa bir süre sonra size Plug-in klasörünü soracaktır. Buradan devre dışı bırakabilir yada başka bir klasörü tanımlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra tuşlardan elinizi kaldırın ve tekrar Alt ve CTRL tuşlarına basın; kısa bir süre sonra da Scratch Disks ayarlarını gösteren bir pencere açılacaktır. Bu HD’nizde yer kalmadığı durumlarda başka bir HD’yi tanımlamanıza yarar.




8.LAYER GRUPLAMA

Photoshop içerisinde iki layer’ı birbirinin içine gömmek, geçişler yapmak için küçük bir PÜF noktamız var. Yapacağımız işlemin aynısını klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak, mouse ile iki layer’ın tam ortasındaki çizgiye geldiğinizde, mouse’un kursörü değişir, bu noktaya tıkladığınızda layer’lar gruplanmış olur. Bu çalışmayı menüden yapmak için ise, Üst layer’ı altında bulunan yazı içerisine gömmek için ilk olarak yazının bulunduğu layer ile üst layer’ı link ile bağlıyoruz. Klavyeden CTRL+G tuş kombinasyonunu uygulayın. Yandaki resimde görmüş olduğunuz gibi üst layer alt layer’daki yazının içine girdi.
Bu yöntemin link kullanılmadan yapılabilmesi için örnek resimde Layer 1’e tıklayarak yazının ya da içine gömülecek layer’ın da altında olmasına dikkat ederek yine aynı komutu verin, aynı sonucu verecektir.




9.LAYER MASK

Layer’lar arası kompozit çalışmalarda kadrajlama, tasarımın gelişme aşamasında, tasarımın değişken yapısında Layer Mask’ların (katman maskesi) önemi tartışmasızdır.
Örnek bir belge açın ve layer’da olmasına dikkat edin. Bir seçim alanı oluşturun, Layer araç paletinden ‘Add a mask’ ikonuna tıklayarak seçimi Layer Mask’a dönüştürün. Örnek resimde gördüğünüz gibi Layer Mask’a tıklayın. Burada uygulayacağınız tüm çalışmalar, filtreler sadece maskeye uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi olmayacaktır. Maskeye, Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25 radius değerinde uygulayın. Maskın erimesiyle geçişler oldukça yumuşadı. Maskeye distort filtrelerinden, artistik filtrelere kadar birçok efekti uygulayabilirsiniz. Alt tuşuna basılı tutarak mouse ile Layer Mask’ın üzerine tıklayın. Çalışma alanında gördüğünüz, maskın kendisidir. Tekrar Alt tuşu ile maska tıkladığınızda eski haline gelir. Shift tuşu ile maskeye tıkladığınızda geçiçi olarak maskeyi devre dışı bırakmış olursunuz. CTRL tuşu basılıyken mouse ile maskeye tıkladığınızda ise seçili (selection) duruma gelecektir.




10.LAYER SET

Photoshop 6 ile birlikte gelen Layer Set, yoğun layer karmaşasına son vermiştir. Oldukça işlevli, tasarımcılara nefes aldıran bir kolaylıkla alkış aldı. Layer araç paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan Layer Set aracı hakkında birkaç püfümüz var. Alt tuşu ile birlikte Layer Set ikonuna tıkladığınızda karşınıza Layer Set bilgi penceresi çıkar ve hangi isimde açmak istediğinizi, layer modunu, opacity değerini doğrudan girebilirsiniz. Layer paletimizde onlarca layer olduğunu kabul ederek bu layer’ları bir Set altında toplamak istiyoruz. Aynı set altında toplamak istediğiniz layer’ları birbirine bağlayarak Layer Options ayarlarından ‘New Set From Linked’ komutunu kullanabilirsiniz.




11.COPY MERGED

Photoshop harikalarından bir tanesi daha. Özellikle benim çok pratik kullanımından dolayı sık sık başvurduğum bir araç. Onlarca layer’lı bir çalışmanızda ister tüm alanı, ister bir bölümünü seçip, seçim alanı içerisinde kalan gizlenmiş layer’ları görmeyen sadece aktif olan layer’ları gören Copy Merged komutu uygulandığında seçim alanı içerisinde kalan tüm layerlara, Flatten Image komutu uygulayarak hafızasında layer’ları birleştirerek kopyalar ve istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.



12.ARRANGE

Diğer programlarda çok sık kullandığımız, nesneler arasında yer değişikliği yaparız. Birbirlerinin altına ya da üstüne taşımak, bazen en alta bazen de en üste taşıma yaparız. Photoshop programında bunu genelde elle grçekleştiririz. Ama Photoshop içersinde de böyle bir araç ve komut dizini var. Layer menüsü altında bulunan Arrange sekmesinde layerlı bir çalışma belgesinde herhangi bir layer’ı diğer bir layer’ın altına, üstüne yada en üste taşıma gibi komutları bulunmakta.




13.SEÇİMİ PATH’E DÖNÜŞTÜRME

Path denilince hemen dekupaj akla geliyor. Photoshop yeni yaptığı atakla uzun ve zahmetli path çizimlerini geride bıraktıracak. Biz yine de geriye giderek halen sorunların çıktığı birkaç noktanın altını çizeceğiz.
Örnek çalışmamızda etrafı oldukça temiz bir ördeğimiz var. Magic Wand aracıyla uygun tolerans değerinde beyaz alanı seçerek seçimi inverst komutuyla tersine çevirdik. Ördeğimizin kenarlarında piksellerden dolayı kırıklı bir seçim elde ettik. Bu kırıklıkları gidermek için Select>Modify>Smooth değerine gireceğiniz piksel değeri kadar hatlar yumuşayacaktır. Ardından yine aynı bölümden Contract komutuyla 1 piksel değerinde içe doğru seçimi daralttığımızda temiz bir görüntü elde ederiz. Var olan seçimi Path’e dönüştürmek için Window>Show Paths’i açarak options sekmesinden Make Work Path komutunu verin. Tolerans değerine 0.5 değerini girin. Path paletinde isimsiz bir path oluştu, Work Path yazan yazının üzerine çift tıklayın ve bir isim vererek kaydedin. Aksi takdirde path aracıyla çizim yapmaya başladığınızda isimsiz path’iniz silinebilir. Var olan path’ini ister kopyalayarak ister File>Export>Paths to Illustrator komutya vektörel bir programa taşıyabilirsiniz.




14.TIFF FORMATINDA CLIPPING PATH

Photoshop içinde yaptığımız dekupajları FreeHand programına TIFF formatında Clipping Path özelliğinde kaydedip aktarabiliyoruz. EPS formatında Clipping Path daha kolay ve daha bilinir ama FreeHand programı içersinde sorunsuzca film çıkışa gönderilebiliyor.




15.CONTACT SHEET II

Özel bir katologlama sistemi. File menüsü altında, Automate seçeneğinde bulunan Contact Sheet II sürekli karıştırdığımız, aradığımızı bulamadığımız görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü katologlama yaparak bizi hem zaman kaybından hem de stresten kurtarır. Contact Sheet penceresini incelersek Source Folder butonunda katologlama yapılacak dosya dizinini tanımlatıyoruz. Document bölümünde ise kataloglama yapılacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük değeri tanımlanıyor. Thumbnails bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttiğimiz alana yatayda ve dikeyde kaç bölümden oluşacağını, bir sayfamızda kaç görsel olması gerektiğine karar veriyoruz. En son bölümde görsellerimizin altında dosya isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda yazılacağını belirliyoruz. Kataloglama işlemi tanımladığınız dosya dizinindeki görseller bitene kadar devam eder. Sayfa doldukça Photoshop yeni bir sayfa açarak devam eder. Çalışma bittiğinde istediğiniz formatta saklayabilir veya baskılarını yaparak arşivleyebilirsiniz. Katologlama sırasında dosya isimlerini yazdığından aramak, bulmak çok daha kolay olacaktır.




16.QUICK MASK-1

Quick Mask çalışma alanında bir seçili alan olması durumunda klavyeden -Q- harfine basarak devreye giren ve bu alan üzerinde Brush araçlarıyla boyayarak alan ekleme ve çıkarma yapabileceğimiz bir tekniği bize sunar. Bunun yanında var olan bir seçili alanı Quick maska dönüştürdüğümüzde uyguladığımız Distort filtreleri sayesinde farklı görünümler elde edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratıp (1) onu Quick Maska çevirdik (2) ve Distort'tan Wave Efektini uygulayarak görselimizde bordür oluşturduk (3). Sonra da var olan Quick Mask’ı tekrar klavyeden -Q- harfine basarak seçili duruma getirdik. Seçili alandan yararlanarak görselimizin dış alanını boşaltarak Layer Style’den farklı etkilerde bulunduk.


QUICK MASK-2

CMYK renk formatında bir görsele RGB renk formatında çalışan filtreleri uygulayamazsınız. CMYK formatında iken, Alpha kanalında yapılan çalışmalara RGB renk kanalında çalışan filtrelerden bazıları uygulanabilir, Quick Mask'ta da RGB renk kanalında çalışan filtre gruplarından bazılarını çalıştıralabilir, seçili alan uygulayarak, seçim alanını Quick Mask'tan çıkardıktan sonra renk araçlarıyla veya tercih ettiğiniz farklı araçlarla müdahale edebilirsiniz. Etkisi görsele direkt uygulanmasından daha iyi olmaz ama gereksiz yere RGB-CMYK dönüşümlerinin önüne geçebilir.



17.KULLANMADIĞINIZ LAYER’LARI GİZLEYEREK KAYDEDİN

Öyle çalışmalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalır, Photoshop belgemiz yüzlerce MB oluverir. Aynı belgeyi tüm layer’ları gizleyerek kaydettiğimizde 20 MB bir farkın olduğunu görebilirsiniz. Layer Set’lerle çalıştığınızda gizleme ve gösterme çok daha kolay olacaktır



18.PRINT OPTIONS

File menüsü altında sinsice bekleyen baskıda büyük kolaylık sağlayan bir araç. Print options aracılığıyla baskılarınıza büyük bir kolaylık sağlıyor. Kağıdınıza göre Scale to Fit Media komutuyla deformasyona uğratmadan oranlı bir şekilde sığdırarak aldığınız baskılarda, kağıt rengini, ters yüz baskıyı ve birçok özelliği kontrol edebilirsiniz.




19.SEÇİM ALANINI LAYER YAPMAK

Background ya da bir layer’da herhangi bir araçla oluşturduğunuz seçim alanına CTRL+J tuş kombinasyonunu (Layer via Copy) uyguladığınızda seçim alanı içersinde kalan pikseller yeni bir layer olarak üstünde oluşur. Aynı seçim dahilinde CTRL+Shift+J tuş kombinasyonuyla (Layer via Cut) seçim alanı içinde kalan pikseller oradan kesilerek bir üst layer’ı oluştururlar.




20.SHIFT TUŞUYLA SÜRÜKLE BIRAK

Photoshop içerisinde aynı değerlerde iki farklı, açık durumda çalışma belgeniz olduğunu düşünelim. Bir belgeden diğerine layer’ları, linkli yada tek başına taşıma yaparken Shift tuşuna basılı tutarak taşımanız durumunda sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise taşındığı belgede de aynı koordinatlarda otomatik olarak yerleşir, sayfanın neresine bırakırsanız bırakın fark etmez.



21.HEALING BRUSH

Photoshop 7 ile birlikte gelen ve adından en çok söz ettiren yeniliklerden bir tanesi Healing Brush, Patch. Rötuşlar konusunda büyük bir kolaylık getiren araçların kullanımı da çok kolay. Eskisi gibi el ve bilek yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli zaman kazandıracak. Aracı kullanmak için Stamp aracında olduğu gibi Alt tuşuna basarak dokuyu taşıyacağımız bir merkez alıyoruz, ardından gerekli yerlerin rötuşuna başlayabilirsiniz. Stamp aracından ayrılan en önemli özelliği “Clone” yapıldığı bölgenin pikselleriyle homojen bir yapıyla kaynaşması ve piksellerin renk ve doku bilgisini alarak taşınan dokuyu bu bilgiler içerisinde aktarması.



22.PATCH TOOL

Photoshop’un sayısız harikalarından biri. Doku taşıma konusunda şaşırtıcı bir yeteneğe sahip. Rötuşun yapılacağı alanı Patch Tool aracıyla çizerek belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek istediğiniz dokunun üzerine seçili alanı sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötuş, çalışmanızın hassaslığına göre Patch Tool ile alanı belirledikten sonra Feather değeri verebiliyorsunuz.




23.SNAPSHOT

History araç paletinin içinde gizlenmiş bizi bekleyen önemli bir araç. Bildiğiniz gibi History araç paleti yaptığımız işlemleri tek tek hafızasına alarak istenildiğinde geri alıp, sonra tekrar çalışmaya başlayabildiğimiz bir araç. Çalışma içinde oluşturduğumuz etkilerde karar veremediğimizde, devam ederek farklı etkiler yakalamak istediğimiz olur. Böyle bir karar öncesi çalışma ekranımızın ve layer’ların tüm özellikleriyle aynı belge içerisinde bir yedeğini alarak çalışmanın sonunda karşılaştırmasını yapmak için History araç paletindeki Snapshot’ı kullanmak oldukça pratik bir çözümdür


24.TOOL BOX RENK KONTROLÜ
Çalışmalarımız sırasında tool box’taki foreground ve background renklerini resetler, yer değiştirir, çalışma alanı içersinden damlalık aracıyla renk örneği alırız. Tool Box renklerini resetlemek için klavyeden ‘D’ tuşuna bir kere basmanız durumunda renkler siyah ve beyaza döner, ‘X’ tuşuna bastığınızda foreground ile background renkleri yer değiştirir




21.HISTORY BRUSH
Hazır görsellerinizden bir tanesini açın. Örneğimizin algılanması için üzerine, layer açmaya gerek yok, renklerini sizin belirleyeceğiniz bir Clouds filtresi uygulayın. Ardından Toolbox’tan History Brush’ı seçerek örnek resimdeki değerlerde fırçanızı kullanın. History Brush, son kaydedileni hafızasında tuttuğundan tekrar onu geri aktarırken özel layer mode’larını kullanmamız sonucu hoş çalışmalar elde ediyoruz. Layer Modu’nu Normal’e getirdiğimizde direkt son kaydedilen pikseller fırçanın müdahale ettiği noktalarda ortaya çıkar.
alıntı....
 
Photoshop (Nedir? - Nasıl kullanılır?)
Photoshop Nedir ?
Photoshop grafiklerinizi ve fotoğraflarınızı " şekillendirebileceğiniz " bir resim editörüdür.
Dijital ortamdaki herhangi bir sabit görüntüyle ilgili renk ayarlarını yapabileceğiniz dünyanın en popüler programıdır.
Elinizdeki fotografik ****yla ilgili satürasyon, kontrast, ışık gibi görüntüdeki renklerin tüm özellikleri ile ilgilenebilmenizi sağlamaktadır.
Bu üstün özellikleri sayesinde bu alanda bir standart olmuştur. Basım yayın organları başta olmak üzere renk ve resimlerle uğraşan her alandaki kuruluş için Photoshop alanında tek ve değişilmez programlardan birisidir.

Niçin Photoshop KuLLanmaLıyız ?
İnternet Dünyasında milyonlarca tanıtım, siteler, duyurular vs. birçok temeli tasarıma dayanan planlar veya projeler hazırlanmaktadır.
Bunların amacı insanların dikkatini çekmektir. Dikkat çekmek ise güzel bir tasarım ve insanları gözlerini kamaştıracak türden şekiller olmalıdır. Bunlar içinde günümüzde grafik tasarımlı programlar kullanılmaktadır.
Photoshop tam bunlar için hazırlanmıştır. Örneğin; bir banner veya logo tasarımı yapıyoruz.Normal paintle yaptığımız logo ile photoshopta hazırladığımız logo kesinlikle bir olamaz. Photoshop çok güzel sonuçlar verir. İşte bunun için kaliteli, şık, güzel, tasarımlar oluşturmak ve yayımlamak istiyorsak Photoshop vazgeçilemiyecek bir kaynaktır.
Fotoğrafçılık unsurları arasında en onemli programLarın başında geLir Nasılki fotoğraf çektirdikten sonra Ben rütüşlu istiyorum diyorsunuz işte o rütüş nasılmı oluyor işte bunun cevabı photoshop. Dünyada kullanım açısından en çok kullanıLan resim düzenLeme editörü olan photoshopun sunduğu bu faydalardan biz neden yaralanmayalaım dimi arkadaşLar.

Neden Photoshop ? Başka Program Yokmu Bunun gibi ?
Tabiki Photoshop gibi ProgramLar piyasada mevcut. Örnegin : CoreL , Paint Shop Pro Vs... gibi.
Ancak bunların yanı sıra Photoshopun kullanımının daha kolay ve özeLLikLerinin daha fazla olmasıyLa herkesin ilgisini çekmiştir. HayaL gücünüzü kuLLanarak Çok güzeL şeyLer ortaya çıkabilirsiz.
Bence Nedenmi Photoshop ? Çünkü Arkadasında ADOBe gibi Bir Firma oluğu için.

Photoshop'u açtık Soldaki Menu Nedir ? Ne işe Yarar ÜzerindekiLer nedir ?
Photoshopumuzu Kurduktan Sonra Açtıgımızda hemen Solumuzda bi tane Menu Bar oldugunu goreceksiniz. Bu menu barın üzerindeki işaretLerin ne oldukLarını Aşagıdaki Resimde işaretlediğimiz sayılara gore teker teker açıklamaya çalışacaz. Ancak Resim Photoshop 6.0 a aittir. Photoshopun Son versiyonu olan CS2 dede FazLa bir değişiklik yoktur onun için endişelenmeyin.

image001il2.jpg


Unutmamamız gerekenler :
* Araç kutusu özelliklerinin bazılarının sağ alt köşelerinde ok (
image005rr1.gif
) simgesi bulunmaktadır. Bu sembol, özelliğin birden fazla işlevi olduğunu göstermektedir. Özelliğin üzerine gelerek mouse’un sol tuşunu basılı tutarsanız, diğer seçenekler de karşınıza çıkacaktır. Buradan istediğiniz seçimi yapabilirsiniz.

* Her farklı özellik seçildiğinde araç kutusunun hemen üst kısmında bulunan seçenek menüsü de değişmektedir. Yapacağınız işlemler sırasında bu menüde çok işimize yarayacaktır.

* İşlemlerimizin birçoğunu mouse’un sol tuşu ile yapacağımızı unutmayın.
 
1 - İşaret aracı (Rectangual Marquee TooL) : Resim üzerinde istediğimiz alanı seçmemizi sağlar. Kısa YoL tuşu (M)

Dört farklı seçenek sunar :

* Seçim işlemini yapabilmek için, özelliği seçili hale getirin. Mouse’un sol tuşunu basılı tutarak seçmek istediğiniz alanı tarayın.

1- Dörtgen İşaretleme Aracı (Rectangual Marquee TooL) : Kare, dikdörtgen gibi şekil seçimleri yapabiliriz.

2- Elips Şekilli İşaretleyici Araç (eLipticaLL Marquee TooL) : Elips, daire gibi şekil seçimleri yapabiliriz.

* Mouse’un sol tuşuna resim üzerinde bir kez tıklayın.

3- Tek Sıra İşaretleme Aracı (singLe Row Marquee TooL) : Tek sıra çizgi seçimleri yapabiliriz.

4- Tek Sütun İşaretleme Aracı (SingLe Columb Marquee TooL) : Tek sütün çizgi seçimleri yapabiliriz.

İşaret Aracı, keskin seçimler yapmanızı sağlar.

İPUCU : “Dörtgen İşaret Aracı” nı kullanırken ‘Shift’ tuşunu basılı tutarak seçim işleminizi gerçekleştirirseniz ‘kare’ şeklinde, “Elips İşaret Aracı” nı kullanırken ‘Shift’ tuşunu basılı tutarak seçim işleminizi gerçekleştirirseniz daire şeklinde seçim alanı oluşturmuş olursunuz.

2 – Taşıma Aracı (Move TooL): Katmanları ya da seçili alanı taşımanızı sağlar. Özelliği seçtikten sonra mouse’un sol tuşu basılı tutularak katman istenilen yere taşınır. Kısa Yol Tuşu (V)

Resmin istediğiniz bir alanını seçin, sonra taşıma aracı özelliğini seçerek mouse ‘un sol tuşunu basılı tutarak alanı taşıyalım. Mesela arkadaşınızın gözünü seçin, katmanı başka bir yere taşıyın ya da katmanı silin. Boşalan alana da bir koyun gözü kopyalayın. Nasıl , şimdiden yaratıcı fikirler kafanızda dolaşmaya başladı mı? Durun acele etmeyin daha öğreneceğimiz çok şey var!

3 – Kement Aracı (Lasso TooL) : Seçim işlemi yapar. İşaret Aracıyla aynı işlevi yürütür. Yalnız keskin seçimler yapmanıza gerek yok. Pikselleri bile tek tek seçebilirsiniz. Dağınık seçim yapabilirsiniz. Kısa yoL tuşu ( L )

Üç farklı seçenek sunar :

1- Kement Aracı (Lasso TooL) : Mouse’un sol tuşuna basılı tutarak istediğiniz alanın belli bir noktasından başlayarak seçiminizi yapın ve seçiminizi başladığınız noktada bitirin.

2- Çokgen Kement Aracı (PolygonaL Lasso TooL) : Mouse’un sol tuşu ile resim üzerinde tek tek tıklamalar yaparak seçim alanınızı oluşturun.

3- Manyetik Kement Aracı (Magnetic Lasso TooL) : Piksel tanıma yöntemine göre çalışır. Aynı renk pikseller üzerine seçim yapar. Yapmanız gereken tek şey, seçim alanınızı belirledikten sonra mouse’un sol tuşu ile bir alana tıklayıp mouse’u isteğiniz doğrultusunda hareket ettirmek (sol tuşa basılı tutmanıza gerek yoktur) ve başladığınız noktada bitirmek.

4– Sihirbaz Çubuğu Aracı (Magic Wand TooL) : Seçim işlevi yapar. Piksel tanıma yöntemine göre seçer. Örneğin tüm siyah renkleri seçmek istiyorsanız, bu özelliği seçili hale getirip mouse’un sol tuşu ile siyah bir renge tıklayın. Resim üzerindeki tüm siyah renkler seçilecektir. Kısa YoL tuşu ( W )

İPUCU : Aynı resim üzerinde seçili alan ile birlikte başka seçili alanlar da oluşturmak istiyorsanız, SHİFT tuşunu basılı tutarak yeni seçim alanları oluşturun. Seçilmiş olan, seçim alanının belli bir bölümünü seçim dışına çıkarmak istiyorsanız, ALT tuşunu basılı tutarak işleminizi tamamlayın.

5 – Kırpma Aracı (Crop TooL) : Kesme işlemi yapar. Resim üzerinde kalmasını istediğiniz alanı mouse’un sol tuşunu basılı tutarak seçin, çerçeve dışında kalan alan silinecektir. Çerçeve kenarları ile oynayarak kesilmesini istediğinizi alana ince ayar yapabilirsiniz. Kısa yoL tuşu
( C )

İPUCU : “Escape” tuşuna basarak seçilmiş olan kırpma alanını iptal edebilirsiniz.

6 – Dilim aracı (Slice TooL)
: Genel olarak web tabanlı resimlerde kullanılır. Dijital resimlerimize yapacağımız işlemler için gerekli değildir. Kısa YoL Tuşu ( K )

7 – Havalı Fırça
: Boyama aracıdır. Tam bir boyama yapmaz. İlk vuruşta saydam bir boyama yapar. Mouse’un sol tuşu tek tek tıklatılarak istenilen alan boyanır. Boya rengi, “önalan rengi”ne göre atanır.(“önalan rengi” ile ilgili bilgi için 22.maddeye bakınız.)

Önalan regini siyah yaparak, istediğiniz alana yaptığınız hafif darbelerle resminizde sisli bir hava efekti oluşturabilirsiniz.

İPUCU : Tam olarak istenilen alanı boyamak istiyorsanız (boyamanın istenmeyen alanlara taşmaması için), öncelikle bir seçim alanı oluşturun. Daha sonra boyama işlemini gerçekleştirin.

8 – Boya Fırçası Aracı (Brush TooL) : Tam boyama(çizgisel) yapar. Önalan rengini kullanır. Kısa yoL tuşu (B)

İki farklı seçenek sunar :

Mouse’un sol tuşu basılı tutularak işlem yapılır.

1- Boya Fırçası Aracı : Tam boyama yapar.

2- Kurşun Kalem Aracı : Çizim yapar.

9 – Damga Kopyalama Aracı (Clone Samp TooL) : Piksel kopyalaması yapar. Dijital resimler üzerindeki değişiklikliklerde çok fazla oranda kullanılır. Bir diğer ismide, DNA kopyalama aracıdır. Kısa yoL tuşu (S )

İki seçenek sunar :

1- Damga Kopyalama Aracı (CLone Samp TooL) : Damga kopyalama aracını seçtikten sonra öncelikle kopyalamak istediğiniz alanı ALT tuşuna basılı tutarak mouse’un sol tuşu ile tarayın. Sonra ALT tuşuna basmadan mouse’un sol tuşunu basılı tutarak resmin istediğiniz alanına yapıştırın.

2- Desen Kopyalama Aracı (Pattern Samp TooL) : Desen kopyalama aracını etkinleştirdikten sonra, araç kutusunun hemen üstünde yer alan seçenek menüsünden istediğiniz deseni seçin ve yapıştırmak istediğiniz alan üzerine gelerek mouse’un sol tuşunu basılı tutarak yapıştırma işlemini yapın.

10 – Sanat Tarihi Aracı (History Brush TooL) : Resminize hangi işlemi hangi efekti uygularsanız uygulayın, bu özelliği kullanarak resminizin ilk başlangıç haline geri dönebilirsiniz. Burada unutulmaması gereken nokta, resiminizin tamamını değil, sadece sizin istediğiniz alanı eski haline getirebileceğiniz. Yani resmin bir sadece bir kısmını. Kısa YoL Tuşu ( Y )

İki seçenek sunar :

1- Sanat Tarihi Aracı (History Brush TooL) :Resminizi ilk başlangıç haline getirir. Yapmanız gereken mouse’un sol tuşuna basılı tutarak istenilen alanı taramak..

2- Sanat Tarihi Fırçası (ArtHistory Brush TooL) :Bu özellik resminizi dijital bir resim olmaktan çıkararak, resminizi pastelle boyanmış bir resim haline getirir. Sanat tarihi sizi bekliyor. Bu özelliği bir vesikalık resim üzerinde deneyebilirsiniz!

11 – Silgi Aracı (Eraser TooL) : Pikselleri yok ederek silme işlemi yapar. Kısa YoL Tuşu (E)

Üç seçenek sunar :

1- Silgi Aracı (Eraser TooL) :Mouse’un sol tuşu basılı tutularak istenilen alanlar silinir.

2- Artalan Silgi Aracı (Background Eraser TooL) :Artalan rengini siler.

3- Sihirli Silgi Aracı (Magic Eraser TooL) :Mouse’un sol tuşuna tek tıklama yaparak istenilen piksel alanı silinir.

12 – Boya Kovası Aracı (Paint Bucket TooL) : İlginç geçiş efekti boyamaları ve toplu renk boyamaları yapar. Kısa Yol Tuşu ( G )

İki seçenek sunar :

1- Geçiş Aracı (Graident TooL) : Geçiş aracı özelliğini seçtikten sonra, araç kutusunun hemen üst kısmında bulunan seçenekler menüsünden istediğiniz geçiş efektini seçin. Geçiş efektlerinin hemen sağ kısmında bulunan efekt uygulama seçeneklerinden de birini seçerek resmin istediğiniz bir alanına mouse’un sol tuşu basılı tutularak çiziminizi yapın. Sonuç şaşırtıcı mı? Geçiş aracı, katmanın tamamını boyayarak resminize toplu bir boyama yapar.

2- Boya kovası aracı (Paint Bucket TooL) :Önalan rengini, tüm katmana etkinleştirerek boyama yapar. Yapmanız gereken, özelliği seçtikten sonra resim içerisindeki herhangi bir alana mouse’un sol tuşu ile bir kere tıklatmanız.

İPUCU : Resmin tamamını değil de, istediğiniz bir alanını “seçim” işlemini yaptıktan sonra boyama işlemi gerçekleştirerek renklendirebilirsiniz.

13 – Bulanıklılık Aracı (Smudge TooL) : Mouse’un sol tuşu basılı tutularak ya da tek tıklamayla istenilen alana işlem yapılır. Kısa YoL Tuşu (R)

Üç seçenek sunar :

1- Bulanıklılık Aracı (Smudge TooL)

Resmin istenilen kısmına bulanıklık katar. Fazla ileri gitmemek şartıyla resimlerinizin daha kaliteli görüntüler sunmasını sağlar.

2- Keskinleştirme Aracı (Sharpen TooL)

Bulanıklılığın tersi bir işlem yapar. Resimleriniz üzerindeki bulanık noktaları keskinleştirir.

3- Bulaşıklılık Aracı (Blur TooL)

Resim üzerinde istenilen alanda “şekil değişikliği” yapılmasına olanak sağlar. Özellikle resimler üzerindeki estetik operasyonlarımızda çok işimize yarayacak bir özellik!

14 – Kaçırma Aracı (dodge TooL) : Mouse’un sol tuşu basılı tutularak ya da tek tıklamayla istenilen alana işlem yapılır. Kısa Yol Tuşu
( O )

Üç seçenek sunar :

1- Kaçırma Aracı (dodge TooL) :Resminiz üzerinde ışıklandırılmış alan yaratmanızı sağlar.

2- Yakma Aracı (Burn TooL) :Resminiz üzerinde koyulaştırılmış alan yaratmanızı sağlar.

3- Sünger Aracı (Sponge TooL) :Resim doygunluğunu arttırmanızı ya da azaltmanızı sağlar.

15 – Yazı aracı (Type TooL) : Resimler üzerine yazı yazabilmenize olanak sağlar. Siz de her çekmiş olduğunuz dijital resminizin sağ alt köşesine adınızı yazabilirsiniz. Kısa YoL Tuşu (T)

Özelliği seçtikten sonra, mouse’un sol tuşu ile resim üzerinde herhangi bir noktaya bir tıklatma yapmanız yeterli. Yazıyı bitirdikten sonra “ Taşıma Aracı” na bir kere tıklayın.

Dört Seçenek Sunar :

1- Yatay Yazı Aracı (HorizontaL type TooL) : Yan oLarak Yazı Yazmamızı sağlar.

2- Dikey Yazı Aracı (VerticaL type TooL) : YazıLarınızı Dik oLarak Yazmanızı SağLar.

3- Yatay Seçerek Yazı (HorizontaL type Mask TooL) : YazıLarınızı Yazı HarfLerine Gore Seçerek oLuşturur.

4- Dikey Seçerek Yazı (VerticaL type Mask TooL) : YazıLarınızı Yazı HarfLerinize Göre Seçerek Dikey oLuşturur.
 
16 - Kalem Aracı (Pen TooL) : Resim üzerine önalan renginde çizgiler çizmenize olanak sağlar. Kısa Yol Tuşu (P)

17 – Dörtgen aracı (RenctangLe TooL) :
Resim üzerine, şekil ve çizgi katmanları koymanızı sağlar. Ayrıca photoshop’un kendine özel şekillerini de kullanabilmenizi sağlar. Önalan rengini kullanır. Kısa YoL Tuşu ( P )

6 farklı seçenek sunar :

Dörtgen Aracı (RenctangLe TooL)/ Köşeleri Yuvarlanmış Dörtgen Aracı (Rounded RenctangLe TooL) / Elips Aracı (ELipse TooL) / Çokgen Aracı (PolygonaL TooL) :
Yukarıda belirtilen şekillerin katman olarak çizimini yapmanızı sağlar.

Çizgi aracı (Line TooL)
:Resim üzerinde çizgi katmanı yapmanıza olanak sağlar

Özel şekil aracı (Custom Shape TooL) :Resim üzerine photoshop tarafından belirlenmiş olan özel şekiller çizmenizi sağlar.

18 – Not aracı (Notes TooL) :
Resim üzerine not veya ses bırakmanızı sağlar.

İki seçenek sunar:

1- Not Aracı (Notes TooL) :
Resim üzerine not bırakmanızı sağlar. Not resim üzerinde küçük bir sembol ile temsil edilir. Kısa YoL ( N)

Özelliği seçtikten sonra mouse’un sol tuşunu resim üzerinde istediğiniz bir alana bir kere tıklatın. Karşınıza metin kutusu çıkacaktır. Buraya notunuzu bırakın ve sembole mouse’un sol tuşu ile iki kere ard arda tıklatın. Not defteri kapanacaktir. Not defterini tekrar açmak için üzerine mouse’un sol tuşu ile çift tıklatmanız yeterlidir. Eğer notu silmek istiyorsanız, notu seçtikten sonra “delete” tuşuna basınız..

2- Ses Ek Açıklama Aracı (Audio Annonation TooL) : Resim üzerine ses eklemenizi sağlar. Bu özelliği kullanabilmek için bazı küçük donanım özelliklerine sahip olmanız gerekebilir. Kullanma biçimi not defterini ile aynıdır.

19 – Damlalık aracı (Eyedropper TooL) : Önalan ve artalan renk ayarlamalarında ve belirlediğiniz iki nokta arasındaki uzaklığı ölçmek için kullanılır. Kıs YoL ( I )

Üç seçenek sunar :

1- Damlalık aracı (Eyedropper TooL) :
Resim üzerinde beğendiğiniz bir rengi önalan rengi olarak seçmenize olanak sağlıyor.

Özelliği seçtikten sonra resim üzerinde beğendiğiniz bir renk pikseline mouse’un sol tuşu ile tıklayın. Önalan rengi seçilmiş olacaktır.

2- Renk örnekleyici aracı (Color SampLer TooL): Resim üzerinde seçmiş olduğunuz rengin tüm RGB oranlarını veya CMYK oranlarını verir. Bu özellik aynı anda dört farklı rengi incelemenizi mümkün kılıyor.

Özelliği seçtikten sonra, “ Pencere / Bilgileri Göster ” menüsünü açın. Mouse’un sol tuşu ile bir renk noktasına tıklayın. Eğer resminiz RGB modunda ise seçtiğiniz rengin, Red oranı, Green oranı ve Blue oranı verilecektir. Özelliği resminizin üzerinden kaldırmak için resmin dışına taşımanız yeterli.

3- Ölçü aracı (Measure TooL) :
Resim üzerinde belirlediğiniz iki nokta arasındaki uzaklığı ölçmenizi sağlar.

Mouse’un sol tuşunu basılı tutarak çekin ve bırakın. Araç kutusunun hemen üstündeki seçenekler menüsü size gerekli oranlamaları verecektir.

20 – El Aracı (Hand TooL) : Ekranınıza sığmayacak büyüklükteki görüntülere ulaşmak için kullanılır. Kısa YoL ( H )

Mouse’un sol tuşu basılı tutularak kullanılır.

21 – Yakınlaştırma Aracı (Zoom TooL) : Resmin istenilen noktalarına yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapar.

Mouse’un sol tuşuna bir kere tıklanarak yakınlaştırma işlemi gerçekleştirilir. ALT tuşuna basılı tutularak mouse’un sol tuşuna bir kere tıklanırsa uzaklaştırma işlemi gerçekleştirilir

22 - Önalan rengi / artalan rengi :
Photoshop’un tüm boyama ve çizim işlemlerinde kullanılan renk birimleridir. Önalan veya artalan renginin üzerine gelerek mouse’un sol tuşu ile bir kere tıklamanız yeterli. Tıkladıktan sonra karşınıza çıkan renk menusundan istediğiniz rengi seçerek önalan veya art alan rengi olarak belirleyebilirsiniz.
 
Discort Filtresi

Bu filtre genel olarak resmimizin şekli üzerinde oynama yapmamıza yarar.

DIFFUSE GLOW Filtresi :
Resminizdeki parlak bölgeleri genişletip yayar ve mevcut ışığa göre fazladan bir parlama efekti sağlar. İletişim kutusundaki 'graininess' seçeneği --> resme tanecikli bir doku kazandırmamıza, 'glow amount' seçeneği --> ışık miktarını arttırıp azaltmamıza, 'clear amount' seçeneği ise --> resmin kendi renginin ne kadarının görüneceğini belirlememize yarar.

DISPLACE Filtresi :
Kullanılması oldukça zor bir filtredir ve istenilen sonucun alınabilmesi için ciddi anlamda bir tecrübe ve denemeye ihtiyaç duyulur, ama yaptıkları da son derece etkili bir filtredir. Genel anlamda resmi eğer, büker, parçalar. *.bmp formatındaki dosyalarda çalışmaz. *.psd formatındaki bir resmi bozulma haritası olarak kullanır. Ana resimdeki pixelleri bozulma haritasındaki pixellerin renk değerine göre kaydırır. Maalesef ön izleme penceresi de yoktur.

GLASS Filtresi :
Resminize buzlu cam arkasından bakıyormuş görüntüsü sağlar. İletişim kutusunda 4 tane hazır buzlu cam tipi yüklüdür. Bunları texture seçeneğinde bulabilirsiniz. İsterseniz bir başka *.psd formatındaki resmi de kullanabilirsiniz. İletişim kutusundaki 'scaling' seçeneği --> buzlu camın dokularının ne kadar önde (dikkate alınacak) veya arkada (az dikkate alınacak) olacağını ayarlamamıza, 'distortion' seçeneği --> bozulma miktarını belirlememize, 'smoothness' seçeneği ise --> buzlu camın buz hücrelerinin ebadını belirlememize yarar.

OCEAN RIPPLE Filtresi :
Resminizi denizde oluşan dalgalar gibi büker. İletişim kutusundaki 'ripple size' seçeneği --> dalgaların boyunu ayarlamamıza, 'ripple magnitude' seçeneği ise --> bozulma miktarını ayarlamamıza yarar.

PINCH Filtresi :
Resmi içe veya dışa doğru küresel bir mantıkla sıkıştırır. Amount değeri 100 ile -100 arasında değişir. Tel çerçevede de izleyebileceğiniz gibi içe ve dışa resim merkezli bir küre mantığıyla sıkıştırma yapmaktadır.

POLAR COORDINATES Filtresi :
Bir resmin koordinat sistemini kutupsaldan dörtgene veya dörtgenden kutupsala dönüştürür.

RIPPLE Filtresi :
Resimde tırtıklanmış bir görüntü oluşturur. İletişim kutusundaki 'amount' seçeneği --> tırtık derinliğini ayarlamamıza, 'size' seçeneği --> tırtık dalgasının boyunu belirlememize yarar.

SHEAR Filtresi :
Resminizi iletişim kutusundaki gösterilen hareket çizgisine uygun olarak eğip büker. Çizginin istediğiniz yerine tıklayıp kaydırabilir, böylece resminizi sınırsız sayıda şekle sokabilirsiniz.

SPHERIZE Filtresi :
Resminizi bir küre veya silindir yapısında 3 boyuta taşır. İletişim kutusundaki tel çerçeveden ön izleme sağlayabilirsiniz. 'amount' seçeneği --> resme kazandırılacak derinliği belirlememize 'mode' seçeneği --> küre, yatay silindir veya düşey silindir seçeneklerini kullanmamızı sağlar.

TWIRL Filtresi :
Resmi, merkezi kısmı hariç olmak kaydıyla sağa veya sola 0-999 dereceye kadar döndürmemize yarar.

WAVE Filtresi :
Adı üstünde zaten, resimde dalga efekti yaratır. İletişim kutusundaki Number of Generator seçeneği üretilecek dalga sayısını belirler. Çok dalga üretilirse dalgalar üstüste bineceğinden bozulma da büyük olur. Wavelenght seçeneği dalga tepeleri arasındaki mesafedir. Amplitude dalga yüksekliğidir. Sine, triangle ve square dalganın tipidir. (Eğri, üçgen, kare). Bir seçim bölgesine uygulandığında resim ilginç bir hal alabilir.

ZIGZAG Filtresi :
Su yüzeyindeki dalgalanmalara benzer bir efekt oluşturur. İletişim kutusundaki 'amount' ve 'ridges' seçenekleri --> dalganın özelliklerini, 'style' seçeneği ile --> dalganın yönünü ve cinsini ayarlayabiliriz. 'pond ripples' (havuz dalgaları), 'out from center' (merkezden dışa doğru) veya around center ( merkezin civarında) seçeneklerimiz var.

Noise Bölümü AçıkLamaLarı

ADD NOISE Filtresi :
Görüntüye parazit ekler ve bu parazitlerle resmin bütünleşmesini sağlar. Genellikle resmin tamamına veya bir kısmına doku oluşturmak için kullanılır. İletişim kutusundaki 'amount' değeri --> parazit yoğunluğunu ayarlar, 'uniform' seçeneğini işaretlerseniz, her bir pixel için amount değeri kadar + veya - renk rastgele seçilir. Eğer 'gaussian' seçeneğini işaretlerseniz bu renk seçimi gaussian çanına bağlı olarak hesaplanır. Genellikle gaussian seçeneğinde daha parazitli bir görünüm oluşur. 'monochromatic' seçeneği işaretliyse parazitler siyah-beyaz arasında değer alabilir.

DESPECKLE Filtresi :
Bu filtre, resimdeki en büyük farka sahip renk değişim yerlerini koruyarak diğer yerleri bulanıklaştırır. Böylece resmin ayrıntıları ve çizgileri korunurken genelde parazitler ve aşırı netleşmiş pixeller yumuşatılır. Scanner'da kötü taranmış resimleri düzeltmek için kullanabilirsiniz.

DUST&SCRATCHES Filtresi :
Bu filtre resimdeki çizik, kırık gibi kusurlu bölgelerde hatalı yerleri çevresiyle kaynaştırmak için kullanılır. İletişim kutusundaki 'threshold' değeri --> hatalı bölge ile ona komşu bölge pixellerinin değerini analiz etmek için kullanacağı değerdir. 'radius' değeri ise --> hatalı bölgenin temizleneceği aralığı belirler. Çalışmalarınızda her iki değeri dengeli kullanmanız en iyi sonucu almanızı sağlar. Eski fotoğraflar için çok uygun bir filtredir.

MEDIAN Filtresi :
Median filtresi resimde veya seçili bölgedeki pixellerin parlaklıklarını harmanlar ve istenmiyen parazitleri azaltır. Radius değeri her bir pixelin kaç pixel yarıçaptaki bir bölgeyi inceleyip harmanlıyacağını gösterir. Yüksek değerler ihtiyaç duyulduğunda kullanılmalıdır....
 
Grafik düzenleme yazilimlari (Photo Editing Software), yeni bir resim olusturmaktan daha çok var olan resimler üzerinde düzenlemeler yapmaniza yardimci olan programlardir. Bundan dolayi içerdigi çizim araçlari, kalem ve firçadan çok, kesme kopyalama ve silme üzerine dayalidir. Bu tip programlar iki resmin montajlanmasindan var olan resim üzerinde degisiklik yapmaya, bozulmus yipranmis resimlerin tekrar olusturulmasindan yeni illustrasyonlara kadar bir çok alanda kullanilirlar. Bu programlar yanyana gelmemis insanlari ayni resim içinde göstermek, hiç gitmediginiz yerlerde çekilmis fotograflar olusturmak, var olan arabanizin rengini degistirmek ya da kendinizi zenci yapmak gibi eglence amaçli olarak da kullanilabilirler.

Photoshop'a Genel Bakış
Photoshop programi ilk baslatildigi zaman karsiniza gelen çalisma ekrani üzerinde islemleri daha hizli yapabilmek için, çesitli araçlara kisayollar, simgeler seklinde yer aliyor. Sol tarafta yer alan araç çubugu ile yer alan ufak pencereler resim durumu hakkinda ve daha detayli kullanim için yardim olustururlar.
Araç Çubugu (Tool Bar)
Photoshop kullanimi sirasinda çalisma alani üzerinde yer alan bu menü, resim üzerinde seçim, çizim yapma, silme islemi gerçeklestirme, renk seçme ve tonu açma ya da koyultma, resim içinde çogaltma, renk doldurma yapma, çizgi çizme, görüntüyü yumusatma gibi ana islevleri gerçeklestirmek için tüm araçlari içerir.
Rectangular Marquee Tool, Kare, dikdörtgen çizmek seçili alan yaratır. Klavye kısa yolu gördüğünüz gibi "M" tuşudur. Kare çizmek istersek, kare şeklini seçip, klavyemizdeki Shift tuşuna basılı tutarak imajımız üzerinde mause muzu sürüklemeliyiz. Aksi halde dikdörtgen alan seçer.
Elliptical Marquee Tool, şayet Daire çizmek istersek, daire şeklini seçip yine klavyemizdeki Shift tuşuna basılı tutarak imajımız üzerinde mause muzu sürüklemeliyiz. Aksi halde elips alan seçer.
Diğerleri, tek pixel olarak yatay (Single Row Marquee Tool) veya dikey (Single Column Marquee Tool) alan seçmeye yarar.
Move Tool, Seçilen bir alanı veya Layer (Katman)'ı taşımanıza yarar. Otomatik seçim özelliği olduğu gibi imajın üzerindeyken sağ tuşa basarsanız hangi Layer de olduğunuzu da belirtir.
Lasso Tool, Kement Aracı denir. imajınız üzerinde serbestçe çizerek alan seçebilirsiniz.
Polygonal Lasso Tool, Resmin belli noktalarını tek tek seçmenizi sağlar.
Magnetic Lasso Tool ise kontrast ve renk ayarlarını yapar.
Magic Wand Tool, imaj üzerindeki benzer renkleri seçim aracıdır. Benzer renkleri veya tonları seçebilirsiniz.
Crop Tool, Kesme Aracı. imajınızdaki fazlalıkları kesmenize, temizlemenize ve serbest olarak döndürmenize yarar
Slice Tool, Dilimleme Aracı, imaj üzerinde dilimler yaratmanıza yarar.
Slice Select Tool ise slice tool ile oluşturduğumuz dilimleri seçmemize yarar.
Airbrush Tool, Yumuşak kenarlı hat şeklinde boyama yapmamıza yarar.
Pencil Tool, Kalem aracı.
Airbrush Tool, sert kenarlı çizgiler çekmeye yarar. Adından da anlşılacağı üzere Kalem olarak kullanılır.
Paintbrush Tool, Fırça etkisi sağlar ve boyama yapmamıza yarar.
Clone Stamp Tool , imajın bir yerine Alt tuşu ile tıkladığımızda buranın resim ve doku örneğini alır ve bu örneği istediğimiz yere tıklayarak yapıştırmamızı sağlar.
Pattern Stamp Tool ise hafıza-şablon (Pattern) olarak aldığımız görüntüyü kullanmaya yarar.
History Brush Tool, imajın arkaplan rengini kopyalayıp imaj üzerine seçilen alanı fırça etkisiyle boyar.
Art History Tool ise kullanılan seçili alandaki farklı boyama stillerine bakıp onları taklit ederek, fırça etkisiyle boyama yapar.
Eraser Tool, Silme Aracı, imaj üzerinde beğenmediğiniz yerleri siler ancak silerken alttaki Layerdeki rengin vaya imajın görünmesini sağlar.
Background Eraser Tool, arkaplan rengini silerek imajı transparan hale getirir.
Magic Eraser Tool ise tek tıklama ile imajın arkaplan rengini silerek imajı tranparent yapar.
Paint Bucket Tool, Boya Kovası ile seçili alanı, Foreground denen renk değiştirme aracındaki üstteki renk ile doldurabilirsiniz. Gradient Tool ise iki yada daha çok rengin birbiri arasında yumuşak geçiş yaparak seçili alanın boyanmasını sağlar.
Blur Tool, imaja kenarlardan dışa doğru belirsizlik hissi verir.
Sharpen Tool, imajın kenarını dışa doğru keskinleştirme hissi verir,
Smudge Tool, imajın rengini dağıtmak, renkleri birbirine karıştırma, leke hissi verir.
Dodge Tool, imajda aydınlanmış -ışıklanmış alan sağlar,
Burn Tool, imajda koyulaşmış-kararmış alan sağlar, Spone Tool, ise imajın renk doygunluğunu azaltıp, çoğaltmaya yarar.
Path Companent Selection Tool - Direct Selection Tool , Pen Tool ile imaj üzerinde herhangi bir yerde seçim yaptığımızda veya bir parça seçtiğimizde seçim noktalarını ve kontrol hatları ile kontrol noktalarını tespit ederler.
Type Tool , imaj üzerinde yazı (text) yazmamızı sağlar, Photoshop'un Yazı Editörüdür
Pen Tool, Etkili ve denetimli seçim alanları sağlar, yapılacak imajın düzgün kenar yönleri çizmemize izin verir.
Rectangle Tool, en üstte Rectangular Marquee Tool bölümünde anlattığımız işlemleri yapar. Ancak bu aracın farkı Foreground denen renk değiştirme aracındaki üstteki renk ne ise uygulandığı yerde direkt o rengi kullanır ve maskeleme yapar. isterseniz daha sonra üzerine çift tıklayarak rengi değiştirebilirsiniz. Herbirinin kenarlıkları, yarıçapları"Tool Options Bar" 'dan ayarlanabilir
Line Tool, çizgi aracıdır. istenilen kalınlıkta düz çizgiler çizer.
Custum Shape Tool, Photoshop'un hazır şekiller listesini kullanmamızı sağlar.
Notes Tool, imaja açıklayıcı yazı ve ses ekler. Ancak bu eklentiler sadece PSD formatında etkindirler.
Eyedropper Tool, imaj için örnek renk seçmemizi sağlar. imajın hangi rengine tıklarsanız o rengi alır.
Color Sampler Tool, Info sekmesinde seçilen rengin değerini gösterir.
Measure Tool, imajda iki nokta arasındaki uzaklığı ölçmemizi sağlar.
Hand Tool , ekrana sığmayacak şekilde büyültülen imajlarda görünmeyen yerlere ulaşmak için kullanılır.
Zoom Tool, imajın istenilen bölümüne yakınlaşmayı veya uzaklaşmayı sağlar.
Palet (Renk Seçim Aracı), Foreground üstteki rengi, Background alttaki rengi belirtir.
Quick Mask Mode, Hızlı maskeleme yapmaya veya maskelemeden çıkmaya yarar.
Full Screen Mode, tam ekran yapar, eski hale gelir.
Jump to ImageReady, ImageReady'ye atlama yapar. Herhangi bir imajınız açıksa doğrudan ImageReady'e gönderip aynı imajda bütün katmanları, efektleri ve filitreleri ile ImageReady'de kullanıma hazırlar.

LAYER - KATMAN (LAR)

"Layer" leri açmak için Ana Menüden, Window/Show Layers yolunu kullanıyoruz. (Kapatmak için ise Window / Hide Layers yolunu seçiyoruz.). Katmanlar olarak da ifade edilen Layer'ler Photoshop gibi resim işleme programlarının en önemli unsurlarıdır. imajımızı hazırlarken yaptığımız her desenin, yazının, grafiğin birbirine karışmaması, değiştirmek istediğimizde herbirine ayrı ayrı hükmetmemizi sağlarlar. imajımızı hazırlarken, imaja ekleyeceğimiz her yeni parça ayrı bir katman (Layer) açılarak yapılmalıdır. Yani meydana getireceğimiz imajımız bir Üstüste Gelmiş Layer - Katmanlar- Bütünüdür. Bunu ş öyle de açıklayabiliriz; nasıl ki bir sinema filmi çekilirken film kamerası şerit halinde ve her hareketi ayrı ayrı karelere çeker de ancak film oynatıldığı zaman perdede hepsi tek bir sahne imiş gibi görünürse Layer ler de aynı böyle bir filmin kareleri gibi ayrı ayrı hazırlanır ama yapılan imaj tek bir resimmiş gibi görünür. Tabi bizim imajımızda -Katmanlarda- film kareleri gibi hareketlilik,
animasyon yoktur.
Layer'lerin herbirisi birbirinden bağımsızdır. Onları istediğimiz gibi yerlerini değiştirebilir, herbirine ayrı ayrı çeşitli Effect'ler
(Yeni adıyla "Layer Style" ) uygulayabilir, saydamlaştırıp, altındaki layerin görünmesini sağlayabilir yada imajımızda görünmesini iptal edebiliriz.

Layer penceremizi daha yakından tanıyalım :
1-Göz (Indicates layer visibility): Layeri görmemizi sağlar, şayet mause ile gözün üzerine tıklayıp kapatırsak o layer'i
imajımızda göremeyiz. Açık olan Layer'i gösterir.
2-Fırça (Indicates painting on layer or layer mask):
Hangi Layer de işlem yapılıyorsa orada belirir. Çalıştığımız Layer'i gösterir.
3-Efekt Uygulaması (Add a layer style): Layer ımıza çeşitli efektler uygulamamızı sağlar. Tıkladıktan sonra açılan pencereden bir efect seçersek seçtiğimiz efektin işaretlendiği Layer Style penceresini açar.
4-Maskeleme Aracı (Add a mask): Layer e mask ekler.
5-Yeni set yaratma Aracı (Create new set):
6- Renkleri ve Tonlarını değiştirme Aracı (Create new fill or adjustment layer): Mecut renklerimizde çok güzel değişiklikler yapmamızı sağlayan özellikleri çalıştırır.
7-Yeni Layer Yaratma Aracı (Create a new layer): imajımıza yeni bir layer ekler.
8-Layer'i silme Aracı (Delete layer): iptal etmek istediğimiz için işaretlediğimiz layer i siler.
9-Layer seçenekleri: Buradan yeni Layer yaratabilir, seçilen Layer in kopyasını çıkarabilir, Layer i silebilir, Layer özelliklerini görebilir, Layer Style de Blending Seçeneklerine ulaşabilir, Layer leri birbirleri ile birleştirebilirsiniz.
10-Opacity: Yukarıda anlatınan Matlık değerini ayarlayabilirsiniz.
 
Başlarken Ctrl + Alt + Shıt basılırsa Photoshop'a reset atılır yani son ayarlamalar gider.

Alt + Backspace Foreground rengını boyar

Ctrl + Backspace Background rengını boyar

Ctrk + K ve ya Edit=Prefence=General genel ayarların yapıldığı menü

Ctrl + + Zoom in
Ctrl + - Zoom out
Zoom yaptığınızda space tusuna basarsanız zoom'un içinde dolasabilirsiniz

Tab tusu ile butun bölümleri kaldırıp geri getirebiliriz

Shift + Tab tusu ile sağdaki menuleri kaldırıp geri getirir

F = full screen
B = Fırçayı alır
ingilizce klavye de Ğ ve Ü tuşları Fırçayı büyültüp Küçültür.

Ctrl + Shift + N yeni layer açar
Alt + Ctrl + Shift + N sorusuz layer açar

Ctrl + L Levels

Shift + M Çemberin karenın olduğu menuyu seçer

Menüler de Alt tusuna bastığınız zaman CANCEL tusu RESET tusu olur

Ctrl + T tusu boyut ayarı

Ctrl + N yenı bir calısma sayfası acma menusu

Ctrl + S kaydet

Shift + Ctrl + S Save as

Alt + Shift + Ctrl + S Save for web

Ctrl + W sayfa kapanır

Ctrl + O sayfa acmak için kullanılır

Ctrl + U = seçili alana renk verir...
 
RÖTÜŞLAMA


·Kullanım Amacı

Bir resme uygulayacağınız rötüş işlemi biraz da rsmin hangi amaçla kullanılacak olması, resmin resmin ilk taranmadaki çözünürlüğünden ton aralığı tipine ve resmin gerektirdiği renk düzeltimine kadar her şeyi etkiler. Photoshop, RGB’yi ve diğer modlarını olduğu gibi CMYK renk moudunu destekler.

·Çözünürlük ve Resim Büyüklüğü

Photoshop’ta bir resmi rötüşlarken ilk yapılması gereken resmin doğru çözünürlüğe sahip olup olmadığıdır. Çözünürlük (resolution) kelimesi, bir resmi tanımlayan ve ayrıntıları oluşturan piksel adındaki küçük karelerin sayısını gösterir.

·Çözünürlük

Bilgisayar grafiklerinde farklı tipte çözünürlükler kullanılır. Bir resmin uzunluk birimi boyunca yer alan piksel sayısı resim çözünürlüğü olarak adlandırılır ve genellikle inç başına düşen pixel yani pixels per inch (ppi) ile gösterilir. Yüksek çözünürlüklü bir resimde, aynı boyutlara sahip düşük çözünürlüklü bir resimdekinden daha fazla piksel bulunur ve dolayısıyla bu resmin dosya boyutu diğerinden daha büyüktür. Photoshop’ta resimler yüksek (300 ppi ya da daha büyük) ile düşük (72 ppi ya da 96 ppi) olarak adlandırılan çözünürlük değerlerinde görüntülenir.

Bir monitörün uzunluk birimi boyunca yer alan piksel sayısı ise monitör çözünürlüğü olarak adlandırılır ve genellikle inç başına düşen nokta yani dots per inch (dpi) ile gösterilir. Resim pikselleri doğrudan monitör piksellerine çevrilir. Phohotoshop’ta resim çözünürlüğü monitörün çözünürlüğünden büyükse, resim ekranda belirlenen baskı boyutundan daha büyük görünür.

Bir fotoyazıcı ya da lazer yazıcı da inç başına kullanılan mürekkep noktası sayısına yazıcı çözünürlüğü ya da çıktı çözünürlüğü denir. En iyi sonuç yüksek çözünürlüklü resimler yüksek çözünürlüklü yazıcılarda basıldığında elde edilir. Basılacak bir resmin çözünürlüğü, yazıcı çözünürlüğüne ve ekran frekansına ya da resimleri yeniden oluşturmak için kullanılan halftone screen yöntemindeki inç başına düşen satıra yani lines per inch’e (lpi) göre belirlenir.

·Resmin Kesilip Çıkarılması

Önce resmi Crop aracı ile resmi kendisne ayrılan yere sığacak şekilde ölçekleyecek ve keseceğiz. Bir resmi kesip çıkarırken Crop aracını ya da Crop komutunu kullanabiliriz. Dikdörtgen şeklindeki seçimin dışında kalan alanı silebilir ya da gizleyebilirsiniz. Crop aracını seçin. Araç seçenekleri çubuğuna resmi sayfada kullanılacağı boyutlarını girin. Resmin etrafına bir çerçeve çizin . Sürüklerken çerçevenin hedef dosya boyutu için belirlediğiniz boyutlarla aynı oranı koruduğuna dikkat edin. Farenin düğmesini bıraktığınızda araç seçenekleri çubuğundaki seçenekler değişecek ve seçili alanın dışında gölgeli bir alan belirecektir. Bu alanı görmek istemiyorsanız araç çubuğunu kullanarak ilgili seçeneği (Shield Cropped Area) iptal edebiliriz.

Resmi hafif eğik olarak tarandığından yeni boyutlarını uygulamadan önce Crop aracını kullanarak resmi düzelteceğiz. Fare imlecini çerçevenin dışında bir yere getirin. İmleç çift uçlu eğri bir oka dönüştüğünde, çerçeveyi resimle paralel oluncaya kadar sürükleyin. Gerekiyorsa köşe tutamaçlarını kullanarak çerçevenin büyüklüğünü hassas bir şekilde ayarlayın ya da çerçeveyi içine gelip hafif taşıyın. Enter tuşuna basın. Resim bulunduğu yerden kesilip çıkarılacaktır.

·Ton Aralığının Ayarlanması

Bir resmin ton aralığı, resimdeki kontrast ya da ayrıntı miktarını gösterir ve resimdeki piksel dağılımı ile (en koyu (siyah) piksellerden en açık (beyaz) piksellere kadar belirlenir. Bu bölümde Levels komutunu kullanarak resmin kontrastını düzelteceğiz.

Image à Adjust à Levels komutunu seçin ve Levels iletişim kutusundaki Preview kutusunun seçili olduğundan emin olun.

Levels iletişim kutusundaki histogramı inceleyin. Alt yer alan üçgenler gölgeleri ( siyah üçgen), aydınlık yerleri (beyaz üçgen) ve ara tonları(midtone) ya da gammayı’yı (gir üçgen) göstermektedir. Resimdeki renkler tüm aydınlık aralığını kapsıyorsa, grafik siyah üçgenden beyaz üçgene kadar histogramın tüm genişliğini kaplayacaktır. Resimde çok koyu ya da çok açık renklerin olmaması durumunda ise grafik merkeze doğru toplanmış halde göreceğiz.

Ton aralığını genişletmek için resmin siyah ve beyaz noktalarını ayarlayabilirsiniz. Soldaki ve sağdaki üçgenleri histogramda en koyu ve en açık renklerin başladığı noktalara doğru sürükleyin. Değişiklerin uygulanması ok deyin. Histogramın yeni halini görmek için Imageà Histogram deyin.

Image à Adjust à Auto Contrast komutunu kullanarak da kontrast ve resimdeki renklerin tüm karışımını otomatik olarak ayarlayabilirsiniz. Kontrastın ayarlanması resimdeki en koyu ve en açık pikselleri siyah ve beyaza eşler. Yeniden eşleme işlemi aydınlık yerlerin daha açık, gölgelerin daha koyu görünmesini sağlar ve fotografların ya da sürekli tonlu resimlerin görüntüsünü daha da düzeltebilir. Auto Contrast komutu siyah ve beyaz pikselleri % 0.5 oranında kırpar. Yani resimdeki en açık ve en koyu renkli pikselleri belirlerken bu piksellerin ilk % 0.5’lik bölümünü dikkate almaz. Renk değerlerinin bu şekildekırpılması, resimdeki uç piksel değerlerinin yerini siyah ve beyazın almasını sağlar.

·Renk Dengesizliğinin Giderilmesi

Bazı resimlerde, tarama esnasında oluşan ya da resmin orjinalinden kaynaklanan bazı renk dengesizlikleri (color cast) bulunur. Mesela elimizdeki resmin fazla kırmızı olduğunu görüyoruz. Bunun için resimdeki renk dengesizliklerini gidermek için bir Color Blance ayarlama katmanı kullanacağız. Bir ayarlama katmanı ile orijinal piksel değerlerini kalıcı olarak değiştirmeden resmi istediğiniz kadar düzenleyebilirsiniz. Renk dengesini sağlamak için bir ayarlama katmanı kullanmak, basmak istediğiniz resimler konusunda size özel avantajlar sağlar. Renk ayrımı provasını ya da basılan kopyanın renklerini gördükten sonra gerekirse resim üzerinde ek düzeltmeler yapabiliriz.

Layer à New Adjusment layer à Color balance komutuna girin. Ayarlama katmanı oluşturmak ve Color Balance iletişim kutusunu açmak için New Layer iletişim kutusunda Ok deyin. Ara tonları daha az kırmızı olacak şekilde ayarlamak için üstteki sürgüyü sola (biz –15) ve ortadaki sürgüyü de sağa ( biz +8) getirin ve ok deyin. Layers paletinde bir Color Balnce katmanı belirdiğine dikkat edin. Layers paletinde Color Balance katmanın yanındaki göz simgesini tıklayarak katmanı gizleyin ve sonra tekrar tıklayarak görünür hale getirin. Orijinal renklerle, ayarlama sonrasındaki renkler arasındaki farkı göreceksiniz.

·Resimdeki bir rengin Değiştirilmesi

Replace Color komutunu kullanarak belirli renkleri temel alan geçici maskeler oluşturabilir ve bu renkleri yerlerini değiştirebilirsiniz. Maskeler resmin belirli bir bölümünü izole etmenizi ve geri kalan kısma zarar vermeden sadece bu seçili alanda değişiklik yapmanızı sağlar. Replace Color komutunun iletişim kutusundaki seçenekleri kullanarak seçili alanın Hue, Saturation ve Lightness bileşenlerini ayarlayabilirsiniz. Hue rengi, Saturation rengin saflığı ve Lightness resimdeki saiyah ya da beyaz miktarını gösterir. Rengini değiştireceğimiz kısmı seçtik. Image à Adjust à Replace Color komutuna girdik. Replace Color iletişim kutusundaki selection alanında, varsayılan olarak geçerli seçimi gösteren siyah bir dikdörtgen görürsünüz. Burada Eyedropper aracını kullanarak maskelenecek ve yerine başka renk konulacak olan alanı seçeceğiz. Replace color kutusunda üç farklı Eyedropper aracının bulunduğunu göreceksiniz. İlk eyedropper tek bir renk seçmek, yanında artı simgesi bulunan Eyedropper aracı renk eklemek, yanında eksi simgesi bulunana Eyedropper aracı da seçimden renk çıkarmak için kullanılır. Replace Color iletişim kutusundaki Eyedropper aracını seçin ve bir tıklayarak seçili alan içinde tıklayın. Yanında artı simgesi olan Eyedropper aracını seçin, fare imlecini seçilecek kısım beyaz renkle tamamen vurgulanıncaya kadar tıklayarak üzerinde sürükleyin. Fuziness sürgüsünü 61’ getirerek maskenin tolerans seviyesini ayarlayın. Sonra da aşağıdan Hue, saturation ve Lightness değerlei ile oynayarak rengini değiştirin.

·Sponge Aracıyla Doygunluğun Ayarlanması

Bu bölümde Sponge aracını kullanarak ön plandaki kısımların rengini doygunlaştıracağız. Sponge aracı, resmin belirli bölümlerinde hassas doygunluk değişikleri yaparken oldukça faydalıdır. Dodge aracının altına gizlenmiş olan Sponge aracını seçin. Araç seçenekleri çubuğundaki Mode menüsünden Saturate’i seçin. Pressure kutusuna 90 yazarak doygunluk efektinin yoğunluğunu ayarlayın. Sol taraftaki oku tıklayarak Brush paletini açın ve paletin ikinci sırasından yumuşak bir fırça seçin. Sponge aracını resmin üzerinde sürükleyerek renklerini doygunlaştırın. Aracı bir alanın üzerinde ne kadar çok sürüklerseniz renk o kadar doygunlaşır.

·Dodge Aracıyla Aydınlık Ayarı Yapmak​
Şimdi de Dodge aracını kullanarak resmin parlaklıkları aydınlatacak ve yansımayı belirginleştireceğiz. Dodge aracı, fotografçıların kullandığı ve pozlama sırasında ışığın ayarlanarak resmin bir bölümünün aydınlatılması şeklinde tanımlayabilceğimiz klasik yöntemi esas alır. Araç seçenekerli kısmından Range menüsündeki Highlights’ı seçin ve Exposure kutusuna 50 girin. Brush paletindeki ikinci sıradan yumuşak orta boy bir fırça seçin. Dodge aracını resim üzerinde ileri geri sürükleyerek parlak bölgeleri belirginleştirin.

·Resmin Bir Bölümünün Değiştirilmesi

Resimdeki bir bölümü başka bir dosyada yer alan bir resimle değiştireceğiz. Değiştirilecek kısmı seçin. Sonra diğer dosyadaki resmi seçin.Edità Copy(ctrl+C) deyin ,sonra eski dosyaya gelip seçili yerin içine resmi koymak için Edità Paste İnto (Ctrl+Shift+V) deyin. Getirdiğimiz resmin geri kalan kısımla uyumlu olması için Opactiy değerini değiştireceğiz. Mesela % 55 yapın.



·Unsharp Mask Filtresinin Kullanılması

Bir resmi net rötüşlerken uygulanan son adım, kenar ayrıntılarının kontrastını ayarlamak ve resmin daha net görünmesini sağlamak için Unsharpen Mask filterisini kullanmaktır.

Filter à Sharpen à Unsharp Mask

Unsharpen Mask iletişim kutusunda Preview kutusunun işaretli olduğundan emin olun. Böylece uygulamdan önce efekti görebilirsiniz. Önizleme, Unsharp Mask iletişim kutusunda küçük bir resim olarak ya da resim penceresinde görüntülenir. Fare imlecini önizleme penceresinin içine getirip sürükleyerek resmin farklı bölümlerini görebilir, pencerenin altında yer alan + ve – düğmelerini kullanarak önizlemenin büyütme oranını değiştirebilirsiniz. Amount sürgüsünü kullanarak resmi istediğiniz şekilde netleştirin (biz % 60 yaptık),

Radius sürgüsünü kullanarak netlik üzerinde etkili olan ve kenar piksellerini çevreleyen piksel sayısını belirleyin. Çözünürlük ne kadar yüksekse Radius değeri de o kadar yüksek olmalıdır. Resmin çözünürlüğü 72 dpi olduğu için biz de 0.5 lik bir değer girebiliriz.

İsterseniz Threshold değerini de ayarlayabilirsiniz. Threshold, netleştirilen piksellerin kenar pikselleri olarak belirlenmesinden ve ardından Unsharp Mask filtresiyle netleştirilmesinden önce kendilerini çevreleyen alandan ne kadar farklı olmaları gerektiğini belirler. Varsayılan Threshold değeri olan sıfır resimdeki tüm pikselleri netleştirir.

Unsharp Mask aslında resimdeki kenarları netleştirmek için kullanılan klasik bir bir film kompozitleme tekniğidir.Unsharp Mask filtresi; resim çekilirken, taranırken, tekrar örnekleme yapılırken ya da baskı sırasında oluşan bulanıklıkları düzeltir.

Unsharp Maske filtresi, çevre piksellerinden belirlediğiniz Threhold değeri oranında farklı olan pikselleri bulurve yine belirlediğiniz Amount değeri oranında piksellerin konstrastını artırır. Ayrıca piksellerin karşılaştırılacağı bölümün yarıçapını da belirleyebilirsiniz.

·Resmin Dört Renk Baskıya Uygun Şeiklde Kaydedilmesi

Bir photoshop dosyasını renkli bir yayında kullanmak üzere basmadan önce, düzgün bir dört renk baskı için CMYK renk moduna dönüştürmeniz gerekir. Imageà Mode à CMYK seçin. Şimdi dosyayı basılcak uygun formatta kaydedebiliriz. Baskıda dört renk ya da CMYK renklerinde basılcacak resimler için Tagged-Image-File-Format’ı kullandığı için biz de resmimizi bir TIFF dosyası olarak kaydedeceğiz.

·Resmin Dört Renk Baskıya Uygun Şeiklde Kaydedilmesi

Photoshop’ta Art History Brush aracını kullanarak, farklı renklerle ve artistik stillerle boyanarak gerçekleştirilebilen dokuların benzerlerini oluşturabilirsiniz. Art History Brush belirli bir aşamdaki ya da enstantanedeki(snapshot) kaynak bilgisini kullanarak stilize fırça darbeleriyle boyar. Bu aracı kullanarak gerçekçi bir resimler üzerinde bir ressam gibi empresyonist tadlar oluşturmak mümkündür. Farklı ayarları deneyerek aynı resim üzerinde oluşturabileceğiniz efektlerin çeşitliliğini görebilirsiniz.

Araç seçenekleri çubuğunda Brush açılır paletinden bir fırça seçin. İlginç efektler oluşturmak için; dairesel olmayan, doku özellikli ya da özel bir fırça kullanmayı deneyin. Fırça, boya ile kaplanan tüm alanı değil, resim üzerinde uyguladığınız her bir fırça darbesinin büyüklüğünü gösterir. Boyamak için aracı resmin üzerinde sürükleyin.​
 
Laso Tool

193

Marquee tool ile sadece belirli bir alanın bir kısmını sınırlı seçebilirken Laso Tool ile el hareketleriniz ile ister düz isterseniz rahat şekilde kesim veya seçim yapabilirsiniz. 3 farklı çeşittir.
Lasso Tool
Polygonal Lasso Tool
Magnetic Lasso Tool
241
Lasso Tool :
Farenizin bir tıkı ile aktif seçim işlemine başlar ve parmağınızı tıklama tuşundan çektiğiniz anda seçim işlemini durdurur.O süre zarfında belirlediğiniz alan üzerinde dilediğinizi yapabilirsiniz.
Polygonal Lasso Tool : Tamamen düz seçimler yapmanızda yardımcı olur. Elinizin titreşimlerinden etkilenmez bu sayede tamamen düz seçimler yapabilirsiniz.
Magnetic Lasso Tool : Lasso ve polygonal lasso ile yapamadığınız işlemi geri alma seçeneğini magnetic lasso tool ile yapabilirsiniz.












Marquee Tool

120

Bir alanı belirleyip seçmenize , sadece o alan üzerinden değişiklik yapmanıza , kesmenize yarayan araçtır. 4 farklı çeşit var.
Rectangular Marquee Tool
Eliptical Marquee Tool
Single Row Marquee Tool
Single Column Marquee Tool

Rectangular Marquee Tool : Kare şeklinde seçimleriniz için ;
Eliptical Marquee Tool : Yuvarlak şekillerse seçimler yapmanız için ;
Single Row Marquee Tool : 1 Piksel boyutunda yatay seçim yapmanız için ;
Single Column Marquee Too : 1 Piksel boyutunda dikey seçim yapmanız için kullanılır.

120







Magic Wand

85
Tolerans azaltıldığında renk yakınlığı azaltılır , arttırıldığında ise renk yakınlığı arttırılır.
Birbirine yakın renkli alanları birkaç tıklama ile seçmenize yardımcı olur.Toleransı ayarladıktan sonra seçilecek renklerin yakınlığını ayarlayabiliyorsunuz.




Crop

290

Açtığınız dosyanın boyutunu belirli bir ebatta kesmek istiyorsanız kullanmanız egreken araç.Dosyanın olacak boyutunu ayarlaıdktan sonra ENTER tuşuna basmanız veya farenizin sağ tuşla tıklayıp Crop demeniz yeterlidir.
Width : Uzunluk
Height : Yükseklik
Resolution : Çözünürlük (dpi) pixel inch
(Not : Web sitesi grafikleri 72 dpi dir.)






Slice Tool


Yaptığınız veya açtığınız dosyayı parçalara bölmeniz için kullanacağınız araç.2 alt menüsü bulunmakta.
Slice Tool
Slice Selec Tool
Slice Tool : Parçalara bölmek için kullanacağınız araç
Slice Select Tool : Parçalara böldüğünüz alanları seçmek için kullanacağınız araç.
242

Bu araç çoğunluklu web sitesi tasarlayan (webmaster) kişilerce kullanılır.Bir web sitesinde parçaların ufak boyutlu olması o sitenin daha hızlı açılmasını sağlar. Bu yüzden tercih edilen yöntem Slice Tool ile parçalama yöntemidir.
(Not : Slice Tool ile parçaladığınız dosyanızı web sayfası olarak kaydetmek için File menüsünden Save For Web seçeneğini seçmeniz gerekmektedir.)








Patch Tool

Belirli bir alandaki rengi alıp başka bir yere yumuşatarak koymanıza yarayan güzel bir araç. Fotoğrafçılık sektörünün vazgeçilmez araçlarından biridir.3 alt menüsü bulunur.
Healing Brush Tool
Patch Tool
Color Replacement Tool
181
Healing Brush Tool :
ALT tuşu ile belirlediğiniz noktayı alarak başka bir yere fırça ile taşıanıza yarar.
Patch Tool : Lasso Tool’da olduğu gibi elinizin hareketleriyle seçtiğiniz bölgeyi taşımanıza yarar.
Color Replacement Tool : Boyamak için seçilen rengi renk yakınlığı olan alanlarda kullanmanıza yarar.

navbits_start.gif

aga 87 nin :
vbmenu_register("postmenu_381429", tr
Cvp: Photoshop (Nedir? - Nasıl kullanılır?)
merhaba.ya bende cs2 9.0 kullanıyrum ama arac cubugunda polygonal lasso tool magic wand tool falan cıkmıyo.ne yapmam gerekyo acaba?
msn_sad.gif




STANDART OLARAK OLMASI GEREKEN MENÜ
Tools Menüsü

60

1-Marquee Tool
2-Move Tool
3-Lasso Tool
4-Magic Wand
5-Crop Tool
6-Slice Tool
7-Patch
8-Brush Tool
9-Stamp
10-History Brush
11-Eraser
12-Graident
13-Blur / Sharpen / Smudge Tool
14-Dodge / Burn / Sponge Tool
15-Selection Tool
16-Text Tool
17-Pen Tool
18-Rectangle Tool
19-Notes Tool
20-Eye Dropper Tool
21-Hand Tool
22-Zoom

cizgi_gri_nokta.gif

Eğer yoksa
Editten prefererences seçeneğine ve ordanda generale geldiğinizde gerekli bilgileri bulcağınızı umuyorum
 
yukardaki örneği :bunu ctrl+c ctrl+v yaparsın sonra sonra layerını cop kusutuna atarsın en son iş olarak lasso toolu tıklayıp silersen aynı sonucu verirsin .[FONT=Verdana,Helvetica]
[/FONT]

ÇİZGİ-GÖZ YAPIMI...
cizgigoz001.gif
İlk önce boş bir dosya açın. Arka plan olarak beyazı kullanalım.

Yeni bir layer yaratın ve adını "goz yuvarlagi" koyun. Bu layerda iken Elliptical Marquee Tool'u seçin ve Shift'e basılı tutarak bir yuvarlak çizin. Seçili alanı beyaz ile doldurun ve İnner Glow layer sitilayarlarıve Outer Glow layer sitil ayarları uygulayın.
cizgigoz002.gif
Yeni bir layer yaratın ve adını iris koyun. Bu layerda iken yine Elliptical Marquee Tool yardımıyla ve Shift'e basılı tutarak öncekine oranla daha küçük bir yuvarlak çizelim. Ve istediğiniz bir göz rengi ile doldurun. Daha sonra İnner Glow layer sitilini şu ayarları uygulayın.
cizgigoz003.gif
Yeni bir layer yaratın ve adını "goz bebegi" koyun. Elliptical Marquee Tool kullanarak ve Shift'e basılı tutarak göz bebeğimiz olan daireyi çizelim ve siyah ile dolduralım.

Şimdi yeni bir layer daha yaratalım ve adını "yansima" koyalım. Elliptical Marquee Tool ile sağdakine benzer bir oval çizelim ve beyaz ile dolduralım.
cizgigoz004.gif
Edit - Transform - Rotate yolunu izleyin ve küçük yansımamızın yerini soldaki resimde olduğu gibi değiştirelim.

Ve hepsi bu kadar. Gözümüz bitti.
cizgigoz005.gif
 
Daire Yapalım..
d1.jpg

500x500 boyutunda yeni bir dosya acıyoruz ve ve rengini acık tonlarda bir gri olarak belirliyoruz yeni bir layer olusturup eliptical marquee tool ile shift tusuna basılı tutarak bir daire ciziyoruz (Bu bolumde cetvel cok isimize yarıyacak Ctrl+r tuslarına basarak acabilirsiniz)
d2.jpg

Ctrl+d ile selimimizi gideriyoruz ve eliptical marquee tool ile Yine Shift tusuna basarak digerinden daha kucuk bir daire olusturuyoruz ve buyuk dairemizin ortasına gelecek sekilde cetvel yardımıyla yerlestirip Delete tusuna basıyoruz (Resmimiz yandaki gibi olmalı)

d5.gif

Blending options'a giriyoruz Bevel and Emboss ayarlarımız yandaki gibi yapıyoruz
d6.gif

Contour ayarlarımız yandaki gibi olmalı
d7.gif

Contour ayarlarını tam tutturmak için ayar Sekildeki gibi olmalı
d8.gif

Satin ayarlarımız yandaki gibi olmalı 'Blend Mode' color ='#3A4C70' olarak ayarlayın


Ve resmimizin son hali

d4.jpg
 
Duran arabaya hareket ediyormuş izlenimini vermek ....

1. örnek resmimizin aynısından bir kopya daha yapıyoruz
10pl1.jpg

2. Bu yeni layerımıza
Filters>Blur>Motion Blur uyguluyoruz.
ve değerleri aşağıdaki gibi giriyoruz.
angle (açı) yazan yere : 3
distance (mesafe) yazan yerede : 38 girdik.

3. ve tekrar üstteki layerımıza
add layer mask ekliyoruz ve
10xk.jpg

23kh.jpg

4. foregrounda siyah rengi seçip, soft brush yardmııyla hareket vermek istediğimiz yerleri hafifçe boyuyoruz. Bu size kalmış ama aracın arkası, tekerlekleri ve arka fonu yaparsanız daha verimli sonuç alırsınız.

5. ve sonuç. kolay gelsin.
22kv.jpg
 
Akıntı Yapımı

1- İlk önce uygun resmimizi açıyoruz.

2-Filter - Liquify seçiyoruz.
3- Resmin denizine fareyi getirip sağa sola sürükleyerek dalga yaratabilirsiniz.


yenı konular buldukca sızler paylasacagım:D selametle ustadlarım....
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst