Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Keanue

Banned
bu video hakkkında ne düşünüorsunuz bildigimiz tek değiştirilmeyen kutsal kitap kuran değiştirilmiş

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

C'abonbonum dedigi video galiba bu. Harekelerinin mamasi kuranin degistigi manasina gelmez. Bizler harekesiz okuyamasakta arplar okuyabiliyor. Kuranin kesinlikle degistigine inanmiyorum ve bir delile ihtiyac duymuyorum. Kayitsiz sartsi buna inaniyorum. Degismis olsaydi eger ALLAH degismis bir kitaba inanmamiza izin vermezdi yeni bir hak kitap ve peygamberde gonderirdi ayni zebur, tevrat ve incil degistiginde oldugi gibi...
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Değiştirilmesi İmkansız. İnsanlar Okurken Hata Yapabiliyorlar..

Kuran da Kelimeler Öyle Bir Yerleştirilmiş ki Tek Bir Hareke Hatası ile Kelimenin Anlamı Değişebiliyor .. Bu Hatayı da İnsanlar Okurken Yapıyorlar..

Kurallarına Uygun Tecvidi ile Mahreciyle Okumayı Bilmeyen Çok insan Var..

Allah (c.c.) Kuran-ı Kerimin Sahibidir ve Kuran'ın Değiştirilmesi Söz Konusu Bile Olamaz..

Allah Yoldan Sapan Cahil İnsanlara Yardım Etsin..
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Kitabın içeriğinde ki bazı yerlere kulp takamayan insanlar degiştirilmiş diyip sıyrılıyor bir diger kesimse Allah kendi kitabına sahip cıkamayacak mı veya degişmeden günümüze gelen tek kitap diyor minareyi çalan kılıfını hazırlar işte ;)
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Değiştirilmiş olsaydı İncil ve Tevrat'taki gibi bir çok mantık hatası ile karşılaşılırdı.

Ancak Kur'an'da herhangi bir mantık hatası yoktur.
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Kuranın değiştirilmesi söz konusu bile değildir.Allah kuranda bildiriyor onu koruduğunu.İlgili ayetlere bakabilirsiniz
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Degistirilmedigine kanıt var mı elinizde herkes öyle kesin yazmış ki. Mantık hatası yok mu zaten?
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Kur'an ın değiştirilmesi söz konusu değildir.Allah bunu bir çok ayetinde belirtiyor.Kur'an ın tartışmaya açık ve tartışmaya kapalı ayetleri vardır bunuda kitapta belirtir Allah.Fakat tartışmaya açık ayetlerini baz alarak mantık hatası olduğunu iddia etmek bedbahtlıktır.Yorum farkı, tartışma farklılıkları olabilir, olacaktır.Fakat Kur'an ın kendi özünün değiştirilmesi söz konusu değildir.Çelişkili ayetler olduğunu iddia edenler söylesinler bir zahmet hangileriymiş onlar ??
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

''Gören göze karanlık perde olmaz; görmek istemeyen göze ışık ne yapsın? " | Hz Ali
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

İnsanlar Kendi Çıkarlarına Ters Düşen Her Şeyi İnkar Eder yada İnanmaz...

Buda Böyle...
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

islam dünyasının en büyük gurur kaynaklarından biridir kitaplarının eksiksiz ve değişmemiş olması. zira özellikle hıristiyan dünyası zaten bir dönem kendi kitabını kendisi elemiş, değiştirmiştir, ve bunu kabul etmektedir. ancak, din bilimi açısından incelendiğinde kuran’ın en azından “eksiksiz” olmadığı görülecektir. hz. muhammed zamanında “vahiy tamamlanmadığı için” toparlanmayan kuran kısmet çeşitli kişilerin (sahabeden) hafızalarında, kısmen ise deri veya başka nesneler üzerine yazılmış şekilde bulunuyordu. hem hafızaya atılmış kısımların, hem de yazıya dökülmüş kısımların bazıları birden fazla kişide, bazıları tek bir kişide bulunuyordu. hz. muhammed öldükten sonra “vahiy tamamlanmıştır” kabul edilip her şey tek bir kitapta (mushaf denir) toplanılmaya çalışıldı. hz. ebubekir önderliğinde toplanan vahiy kâtipleri ve dönemin “ulema”sı, kuran’ı önce yazılı olan kısımlardan, sonra ezberden yazıya geçirilen kısımlardan kaynak alarak tek bir parça haline getirdiler. ancak hem yazılı, hem ezber kısımlarda tek tük de olsa değişiklikle vardı, ve kitabı tek parça haline getiren insanlar bunu tartışarak, “doğrusu şu olmalı” diyerek zaman zaman genel mantık ile, zaman zaman da geçmişteki olaylara ve referanslara dayanarak mümkün olduğunca kesinlik sağlayıp gerçekleştirdiler. ancak yaşayan veya merhum vahiy katiplerinden gelen kaynaklarla kesinleştirilemeyen noktalar vardı, ve buralara işaretler koydular.

kuran’ı arapça’sından okuyanlar özellikle fark etmişlerdir ki, bazı sayfaların sağında-solunda bu tarz işaretler vardır. bu işaretler belli bir ayetin/kısmın eksik olması veya kesinlikle öyle olduğuna karar verilememiş olması anlamına gelir. dolayısıyla islam dünyası kuran’ın değişmiş olabileceğini kabul etmese de, eksik veya karar verilemeyen kısımları olduğunu kabul eder. lütfen konuyla ilgili “sen kuran’la ilgili şöyle şeyler uyduruyorsun” diye gelmeyiniz, bu bilgileri en basit islam tarihi kitabında bile bulabilirsiniz. yani ben demiyorum. kaldı ki kuran’ın içeriğini değil, yapısını konuşuyoruz şuracıkta. neyse… insan hatasının doruklara çıkabileceği en önemli noktaya (hz. osman sonrasına) gelmeden önce bir özet geçelim. ayetlerin önemli bir kısmı hafızlar tarafından “akılda” tutuluyordu, bu birinci insan müdahalesidir. buhari’nin yer verdiği bir bilgiye göre ayetleri ezberleyenlerin önemli bir kısmı daha sonra dinden dönme nedeniyle çıkan kargaşa ve savaşlar sırasında ölmüşlerdi, bu ikinci insan müdahalesidir. hz. ebubekir zamanında görevlendirilen zeyd ibn-sabit ve “çalışma grubu” tarafından incelemeler, araştırmalar ve tartışmalar yapılarak kuran’ın mümkün olan en kesin şekliyle ortaya konulup toparlanması olayı üçüncü insan müdahalesidir.

dördüncü insan müdahalesi hz. osman zamanında gerçekleşmiştir. lehçe farklarından ve aktarımlardan kaynaklanan problemlerin çözülmesi amacıyla, hz. osman tüm nüshaları inceleterek bu nüshaları tek bir nüshaya indirgetmiştir (hz. ömer’in kızı hafsa’nın sakladığı nüshaya sadık kalınmıştır). geri kalan nüshalar karışıklığa yol açmamaları için yakılmış (bazı kişilerin bunların bir kısmını sakladıkları rivayet edilir, ki olasıdır – muhtemel 5. insan müdahalesi), tek ve gerçek kabul edilen nüsha çoğaltılarak çeşitli bölgelere yollanmıştır.

şimdi gelelim bu “son” nüshanın en büyük problemine. bu son nüshada noktalama ve “teşkil” bulunmamaktaydı. yani arap harfleriyle az – çok muhatap olmuş olanların bileceği gibi, b harfi ile s harfi (s-t arası peltek bir sesle okunur) aynı şekil ile ifade ediliyordu. daha sonra bunun okumayla ilgili problemlere yol açacağı düşünülüp dört halife dönemi’nden sonra harflere nokta eklendi. bu da yeterli görülmeyip arapça’da sesli harfleri temsil eden, bugünkü resmî “yazılı arapça”da kullanılmayan “teşkil” eklendi. böylece anadili arapça olanların yanlış yapmasını önlemek için harfler noktalanmış, anadili arapça olmayanların yanlış yapmasını önlemek için harekelenmiş bulunuyordu. success! mi acaba?

kuran’ın yapısıyla ilgili bugün en önemli sorun, biraz önce bahsettiğim 4.5 insan müdahalesine ek olarak, ilk nüshasının noktasız oluşturulmuş olması olarak kabul edilebilir. zira günümüzde bir ayetten bahsettiğimde karşıdan gelen “bir harf bile çok değişiklik yaratıyor, başka çevirilere baktın mı” ifadesine genellikle katılmasam da (ki bakmış oluyorum başka çevirilere genellikle…), üç harfli bir kelimeyi onlarca değişik “anlamlı şekle” sokabilecek “harflerin noktasız oluşu” gibi bir problemi görmezden gelemeyeceğimizi düşünmekteyim. o kelimenin girebileceği bir o kadar çok “anlamsız şekil” arapça’ya hâkim biri tarafından fark edilebilir ve düzeltmesi yapılırken, noktalanırken sadece anlamlı şekiller gözetilmiş de olabilir. ancak bu anlamlı şekillerin hangisinin seçileceğine, o kadar ayet arasında ne kadar kesin ve gerçekçi şekilde karar verilmiş olabilir?


Belki yardimci olur.
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Belki yardimci olur.

Kur'an ın kitaba dökülüşü Hz.peygamber in vefatından sonra gerçekleşmiştir doğru.Sahabenin başında Hz.Ali ile beraber.Sonradan girme ayet ya da değiştirilmiş ayet yoktur.Tefsirlerde yorum farkı olabilir, fakat baz alınması gereken tefsir değil mealdir.Hala bekliyorum çelişkili olarak nitelendirdiğiniz ayetleri ?
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

kim, kendisine rabbinin âyetleri hatırlatılıp da onlardan yüz çeviren ve elleriyle yaptığını unutandan daha zalimdir? şüphesiz biz, onu anlamamaları için, kalplerine perdeler gerdik, kulaklarına da ağırlıklar koyduk. sen onları hidayete çağırsan da artık ebediyen hidayet bulamazlar ".
(kehf suresi, ayet57)

" biz, kur™an okuduğun zaman, seninle ahirete inanmayanların arasına gizleyici bir örtü çekeriz.
onu anlayamamaları için kalplerine örtüler, kulaklarına da bir ağırlık koyarız. kur™an™da rabbini tek olarak andığın zaman nefretle arkalarını dönüverirler ".
isra suresi, ayet 45-46)


Neden ?
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Kur'an ın kitaba dökülüşü Hz.peygamber in vefatından sonra gerçekleşmiştir doğru.Sahabenin başında Hz.Ali ile beraber.Sonradan girme ayet ya da değiştirilmiş ayet yoktur.Tefsirlerde yorum farkı olabilir, fakat baz alınması gereken tefsir değil mealdir.Hala bekliyorum çelişkili olarak nitelendirdiğiniz ayetleri ?

Yorum Farkı mi? o halde herkes anlamak istediği gibi yaşıyor.

Gerçek islam bu değil derken kimin gerçeğinden bahsediyorsunuz o halde ?
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Bakara/ 106. Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz.Allahâın her şeye kadir olduğunu bilmez misin?

Kurân, ayetlerin değiştirilebileceğini söylüyor. Peki değiştirilmiş midir?
Hem de bol miktarda. Aşağıdaki ayet bunu doğruluyor zaten;

Nahl/ 101. Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman Allah ne indirdiğini pek iyi bilmiş iken kâfirler Peygambere: Sen, ancak bir iftiracısın dediler. Hayır öyle değil; onların çoğu bilmezler.


......
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Nisa-78. Kendilerine bir iyilik dokunsa Bu Allahâ tan derler; başlarına bir kötülükgelince de Bu senden derler. Hepsi Allahâtandır de. Bu adamlara ne oluyor ki bir türlü laf anlamıyorlar!

Ayette iyiliğin de kötülüğün de Allah tan olduğu söyleniyorsa da yanılmayın, çünkü değiştirilmiştir:

Nisa/ 79. Sana gelen her iyilik Allahtandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir.

4- Peki Müslüman olmayıp, tek tanrıya ve ölümden sonra yaşama inananların durumu ne olacak dersiniz?

Bakara-62. Şüphe yok ki, iman edenler, Yahudiler, Hristiyanlar ve Sabîler, bunlardan her kim Allah’a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve salih amel işlerse elbette Rableri katında bunların ecirleri vardır, bunlara bir korku yoktur, bunlar mahzun da olacak değillerdir.

Bu ayete bakarak başka dinden olsa bile iyi insanların cennete gideceğini düşündüyseniz yanılıyorsunuz:

Ali İmran-85. Kim İslamdan başka bir din ararsa bilsin ki; (o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette kaybedenlerden olacaktır.


Son olarak kurandan bir cümle ile noktaliyorum.

"Düşünün ne kadar az düşünüyorsunuz"
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Son olarak kurandan bir cümle ile noktaliyorum.

"Düşünün ne kadar az düşünüyorsunuz"

Her yanılgıya düşenlerin kullandığı benzer savunmaları yapmışsınız.Şaşırmadım doğrusu.İlgili ayetlerin hangi olaylar üzerine indiğini biliyormusunuz ? Neyin neticesinde hüküm olarak vahyedildiğini ? Değiştirilmiş kelimesini alıntı yaptığınız ayet yine insanlar tarafından değiştirilen bir kelama atıf yapmaktadır.Ayrıca hristiyanların dinini kabul etmeme sebebi onların kötü oluşu değil, Hz.İsa yı tanrının oğlu olarak niteleyip şirk söylemine sapmaları.Ayrıca yine başka ayetlerde onlarca kere Allah ın isteğinin "teslimiyet" yani onun istediği gibi barışa ve hayra yönelik işler yapmaktır.Lütfen bütün meali olumadan belli başlı ayetleri alıntı yapmayın, ki bu konuyada değinmiştir kur'an.Bakın herkes kafasına göre yaşıyor diye birşey yok, Allah bazı ayetleri akletsin diye insanoğluna açık bırakmıştır.Robotlaşmamaları için diğer bir deyişle.Lütfen aklederek okuyun,yorumlarınızı parçalar yerine bütün üzerinden yaparsanız daha sağlıklı bir tartışma ortamı oluşturabiliriz.Ayrıca uzun ve detaylı açıklamalarda yapmak isterdim, kısa tuttum ki okuyasınız.Dilerseniz detaylara inmekten çekinmem.
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Her yanılgıya düşenlerin kullandığı benzer savunmaları yapmışsınız.Şaşırmadım doğrusu.İlgili ayetlerin hangi olaylar üzerine indiğini biliyormusunuz ? Neyin neticesinde hüküm olarak vahyedildiğini ? Değiştirilmiş kelimesini alıntı yaptığınız ayet yine insanlar tarafından değiştirilen bir kelama atıf yapmaktadır.Ayrıca hristiyanların dinini kabul etmeme sebebi onların kötü oluşu değil, Hz.İsa yı tanrının oğlu olarak niteleyip şirk söylemine sapmaları.Ayrıca yine başka ayetlerde onlarca kere Allah ın isteğinin "teslimiyet" yani onun istediği gibi barışa ve hayra yönelik işler yapmaktır.Lütfen bütün meali olumadan belli başlı ayetleri alıntı yapmayın, ki bu konuyada değinmiştir kur'an.Bakın herkes kafasına göre yaşıyor diye birşey yok, Allah bazı ayetleri akletsin diye insanoğluna açık bırakmıştır.Robotlaşmamaları için diğer bir deyişle.Lütfen aklederek okuyun,yorumlarınızı parçalar yerine bütün üzerinden yaparsanız daha sağlıklı bir tartışma ortamı oluşturabiliriz.Ayrıca uzun ve detaylı açıklamalarda yapmak isterdim, kısa tuttum ki okuyasınız.Dilerseniz detaylara inmekten çekinmem.

Merak etmeyin tartışma konusunda sorunum yok. Okurum yazarım. Lakin açık ve net olan arapça yazılıp Türkçe ye çevrilen şeylerin anlam kayması olduğunu iddia ediyorsunuz bu da oldukça çelişkili bi söylem benim için. İslamiyeti onu en iyi anlayan kendi dilinde ki insanlar yaşar. Yani Arap yarımadası. Laik sistemde yetişmiş Cumhuriyet in hüküm sürdüğü topraklarda devletin dini benimsemesi ve din devleti olmasi mümkün değil normal şartlarda.
Siz yaşadığınızı düşünüyorsunuz bence.
 
---> Değiştirilmiş Kutsal Kitap KURAN

Merak etmeyin tartışma konusunda sorunum yok. Okurum yazarım. Lakin açık ve net olan arapça yazılıp Türkçe ye çevrilen şeylerin anlam kayması olduğunu iddia ediyorsunuz bu da oldukça çelişkili bi söylem benim için. İslamiyeti onu en iyi anlayan kendi dilinde ki insanlar yaşar. Yani Arap yarımadası. Laik sistemde yetişmiş Cumhuriyet in hüküm sürdüğü topraklarda devletin dini benimsemesi ve din devleti olmasi mümkün değil normal şartlarda.
Siz yaşadığınızı düşünüyorsunuz bence.

Arap yarımadasının islamiyeti saf olarak yaşadığınımı söylüyorsunuz ? Yapmayın lütfen.Arap coğrafyası ki Hz.peygamberden sonra emevi dayatmaları ve türlü melanetler ile rahmeti zahmete çevirdiler.Uydurma hadislerle ve sözde ulemalarla Allah kelamına ters düştüler.Aksine Laik devletlerde aklederek yorumlanan Kur'an eşsiz bir yol göstericidir.Atatürk bunun önünü açmıştır, bugün aksini iddia edenler var ki o çok ayrı bir mevzu, gerekirse ele alırız.Şahsım adına bende islamiyeti tam olarak yaşamıyorum.Hala ısrar ettiğim günahlar var ki bu Allah ile benim aramda.Fakat Allah kelamını saptırma deklerasyonlarına göz yumamıyorum.Yummamalıyım.
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst