Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Devrim


Üretici marka: Eskişehir Demiryolu Fabrikası(TÜLOMSAŞ)

Model Adı: Devrim


Üretim yılı: 1961
Motor tipi: 10 Adet Motor :
4 adet A4L tipi
3 adet A4T tipi
3 adet B3T tipi
Silindir Sayısı : 4
Dört zamanlı
Silindir Çapı : 81 mm
Strok : 100 mm
Kompresyon : 6,8 : 1
Silindir Hacmi : 2070 cm³
Devir : 3600 d/dk
Motor gücü: 50 HP
Uzunluk: 4500 mm
Genişlik: 1800 mm
Yükseklik: 1550 mm
Boş ağırlığı: 1250 kg

Tarihçe



Devrim'in protatip üretimi yabancı basında ve Mühendisler Odasında çıkan "Türkiye kendi otomobilini üretemez" sözlerine çok sinirlenen Cemal Gürsel'in konuyu dikkate almasıyla başlamıştır. Ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve seri üretim hedefiyle başlanan otomobil projesi, dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TLye malolmuş ve 4.5 ay gibi kısa bir süre içinde tamamlanmıştır.

Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir. Cemal Gürsel tarafından "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" mizahi tabirine de konu olmuştur.

Eskişehir'den Ankara'ya tren ile taşınan Devrim otomobillerine benzin konulmamıştır. Zamanın buharlı lokomotiflerinin bacalarından kıvılcımlar çıkabilmektedir. Bu sebepten oluşabilecek bir yangında otomobillerin en az zararla kurtarılması düşünülmüştür. Benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üzerinde bulunan bir Mobil istasyonundan alınması düşünülmüş ve buraya kadar aracın ihtiyaç duyacağı kadar benzin konulmuştur. Konvoy benzin istasyonuna uğrayıp vakit kaybetmek istemez. Ayrıca arabaların siyah olanına benzin konulması Cemal Gürsel'in protokoldeki zamandan önce gelmesi sebebiyle bu arada da mümkün olamaz. Böylelikle siyah araba benzinsiz kalır. Bej olanda benzin vardır Cumhurbaşkanı gezisini bununla sürdürür. Anıtkabir'e ve tören alanına gider

Teknik Ekip


Makina Yüksek Mühendisi Devlet Demiryolları Fabrikaları Genel Müdür Yardımcısı Emin Bozoğlu başkanlığında, Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden oluşan bir teknik ekip ve çalışma mekanı olarak da Eskişehir Demiryol Fabrikaları'nda dökümhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina seçilmiştir

Tasarım ve yapım


Motor modeli eski bir 6 silindir Chevrolet motorundan örnek alınmıştır. İki silindiri kesilip dört silindire indirilmiş, daha sonrada bundan kalıp yapılarak, üretilen yerli yapım diğer arabalara monte edilmiştir.

İki farklı renk otomobil götürülmüştür. Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim. Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir. Geçen sürede bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları ve izleyen gunlerdeki makam otosu görevlerini başarıyla tamamlamışlardır.

Devrimin o dönemde makine mühendisliği ve yerli ağır üretim endüstrisi alanında Türkiye için gerçekten bir devrim başlangıç unsuru olabileceği düşünülüp adı bu yüzden Devrim konulmuştur. Projenin, bağımsız ulusal ordu kara tasima, hava ve zırhlı savaş araç kademeli üretim sanayilerine kıvılcım olabileceği hususunda başarılı bir yetenek ispatı aşamasından hemen sonra neden aniden rafa kaldırıldiğı halen açıklık kazanmamıştır. Eğer Devrim dört arabayla kalmasaydı, şu anda Türkiyenin dünyanın en büyük makine sanayilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur. Devrim'in önemi, Türk elinden ilk üretilen araba olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır. Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe ikazlarla belirtilmesi de buna eklenebilir.

Bej renkli bir kopyası Eskişehirde TÜLOMSAŞ bahçesinde özel bir müzede sergilenmekte ve hala çalışır halde tutulmaktadır.

Beş yıl sonra, 1966 da Anadol, Ford ve Koç Holding ortaklığı Otosan tarafından üretilerek pazara sürülmüştür.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Dodge



Üretildiği ülke: ABD

Kurucusu: Horace Dodge ve John Dodge kardeşler
İsmi Nereden Geliyor: Kurucularının soyismi

Dodge, otomobil ve kamyon markası. Horace Dodge ve John Dodge kardeşler tarafından kurulan firma ilk kurulduğunda Ford Model T için parça üretmiştir. Otomobil üretimine başladıktan sonra 1914'ten 1927'ye kadar Dodge Brothers Motor Vehicle Company ismini kullanmıştır. 1928'de Chrysler A.Ş. tarafından satın alınmıştır. Şirket 1970'li yıllarda aile otomobilleri, 1980'li yıllarda ise küçük hacimli ve önden çekişli otomobil üretimine başlamıştır. 1990'lı yıllarda ürün gamına pikap ve ligt-truck modellerini de katmıştır. Chrysler ile birlikte 2002`de DaimlerChrysler Otomotiv Grubu`na katılmıştır. Ancak 2007 yılında DaimlerChrysler Grubunun dağılması sonucu, bağlı bulunduğu ana firma Chrysler Grubunu Cerberus adlı yatırım firması tarafından satın alınmıştır

Modeller


Dodge Avenger
Dodge Caliber
Dodge Charger
Dodge Dakota
Dodge Durango
Dodge Magnum
Dodge Neon
Dodge Nitro
Dodge Ram
Dodge Viper
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Ferrari



Üretildiği ülke: İtalya

Kurucusu: Enzo Ferrari

İsmi Nereden Geliyor: Firmanın kurucusu bay Enzo Ferrari'nin soy ismi.
Ferrari, İtalyancada "nalbant" demektir.

Amblemin Anlamı: İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.


Ferrari, lüks spor otomobilleri üreten İtalyan otomobil markasıdır. 1929 yılında Alfa Romeo'nun yarış takımı olarak kurulmuş, 1946 yılında otomobiller üretimine başlamıştır. Merkezi; İtalya'nın Modena şehrinin yakınındaki Maranello'dadır.

Ferrari'nin hikâyesi, Enzo Ferrari'nin yaşam hikâyesi olarak kabul edilir. Ferrari üzerine yayınlanan hemen hemen tüm belgeseller ve tanıtımlar da ; Enzo Ferrari'nin yaşam hikâyesi anlatılır.


Ferrari'nin kuruluşu öncesi Enzo Ferrari'nin başından geçenler...


Enzo Ferrari, Modena şehrinde 1898 yilinda dünyaya geldi. I. Dünya Savaşı'nda babasını ve kardeşlerini kaybettikten sonra yalnız bir yaşamla 1916 yılında, henüz 18 yaşındayken buluşur. Yarışçılık kariyeri de bu dönemlerde başlar.

1920 yılında, Alfa Romeo nun yarış pilotlarından biri olur; ismi de bu dönemde bir efsane misali kulaktan kulağa yayılır. O'nun da öncülüğünde Alfa Romeo araba yarışçılığının bir numaralı ismi oldu. Enzo Ferrari'nin hız tutkusu, daha önce hiç kimsenin ulaşamadığı hızlarda virajları dönebilme kabiliyeti yanısıra; arabasının ergonomisinden, motor aksamına her şeyiyle ilgilenmesi O'nu araba yarışları tarihinin ölümsüzleri arasına sokar.

1929 yılında Scuderia Ferrari yi Alfa Romeo'nun yarış takımı olarak kurar. 1932 yılına kadar Enzo Ferrari yarışmaya devam etti; ancak oğlu Dino Ferrari'nin doğumuyla yarışlardan ayrılarak, otomobil fabrikasının işlerine geçer. Lakin bu dönemde, araba motorlarının güçsüzlüğü; hafif spor arabaların gelişmesi üzerine çalışmalara başladı.

Kontrolündeki yarış takımı katıldığı tüm yarışları kazandı; sadece 1935 yılında Mercedes'e geçilir. 1935 yılında Mercedes'in bu yarışı kazanmasında Castrol'un deterjan bazlı motor temizleyicisi büyük rol oynar. Mercedes'in motorunu Alfa Romeo'dan daha üstün performanslı ve istikrarlı kılar. Ertesi yıl, Castrol ürünlerini Alfa Romeo da kullanmaya başlar; günümüzde de halen Castrol motor bakımı ürünleri sunmaktadır.

Enzo Ferrari'nin yarış otomobillerini yaratma becerisi; o'nu Alfa Romeo'nun sportif direktörü yapar. Ancak; Enzo Ferrari'nin detaylarına bakmadan imzaladığı direktörlük kontratında, ayrılması durumunda 4 yıl başka bir yarış takımında çalışamayacağı ve tasarım yapmasının yasak olduğu kuralı vardı. Böylece kendi yarattığı o güne kadar eşi benzeri görülmemiş otomobil ergonomisini geliştirmesine de izin verilmez.

Enzo Ferrari'nin Alfa Romeo'dan ayrılması


Direktörlükten ayrılmasıyla; Auto-Avio Costruzioni'yi kurdu. Bu şirket bazı yarış takımlarına parçalar satar. Doğduğu şehir Modena'da, küçük bir araba üretimi atolyesi kurdu; ve burada sadece kendisinin kullanması için bir araba yapmaya çalışır. Ancak, II. Dünya Savaşı'nın başlamasıyla İtalya zor günler geçirmektedir. Modena'nın bombalanmasıyla, tasarımına yeni başladığı arabayı da bitiremeden Maranello'ya taşınmak zorunda kalır. Yıllar sonra Ferrari Modena 360; Enzo Ferrari'nin kütüphanesinde kalan basit bir ön tasarımını baz alarak Pininfarina tarafından yapılacaktır.


Ferrari'nin kuruluşu ve maddi sorunlar


Maranello'ya kaçışı sonrasında, burada tekrar bir atolye kuran Enzo Ferrari; 1946 yılında, Dünya otomotiv tarihin en çok "düşlere" giren ismi Ferrari'yi kurar.

Ferrari 1951 yılında İngiltere Gran Prix'sinin yanı sıra; LeMans'da 14 zafer kazanır. 1960 ve 1965 yılları arasında 6 yıl üst üste LeMans'ı kazanması da Ferrari'yi otomobil yarışçılığının en büyük ismi yapar. Ancak, gelişen dünya ekonomisi ile; profesyonelce işleyen şirketlerin hızına erişemez.

Maddi olarak büyük sorunlar yaşayan Ferrari'nin yaşadığı bu sorun; halen günümüzde profesyonelce işlemeyen şirketlerin hazin sonunu simgelemektedir. Profesyonel bir şirketin bir banka'dan borç almaya çalışması gerekirken; Enzo Ferrari şirketi ayakta tutabilmek için İtalyan mafyası'ndan borç alır

Dino Ferrari'nin ölümü


İtalyan Mafyası'na borcunu geri ödeyemeyen Enzo Ferrari'nin oğlu, Dino Ferrari genel bakış açısına göre (filmlerde ve belgesellerde anlatıldığı üzere) İtalyan Mafyası tarafından zehirlenerek öldürülür. Bu konuda iki değişik bakış açısı daha vardır; mahkeme tutanakları "kas gelişememezliği" hastalığından öldüğünü yazar. O dönemde İtalyan medyası bunu Dino Ferrari'nin uyuşturucu kullanmasıyla da ilgili olduğunu sunmuştu; ancak Dino Ferrari 24 yaşında vefat etmesine rağmen arabalar üzerine müthiş bir bilgisi vardı. Formula 2 arabaları için V6 motorunu daha 23 yaşındayken düşünüp, Vittorio Jano'ya da ertesi yıl ölmeden önce teknik düşüncelerini iletmişti. Bu da, o'nun en son günlerinde bile oldukça zinde olduğunu gösterir.

1956 yılında Enzo Ferrari hukuksal anlamda bu olayın üzerine fazla gidemez, lakin bu dönemde gerek İtalya ve gerek Amerika Birleşik Devletleri'ndeki illegal yaşam ve mahkemeler; Sicilya'daki aileler tarafından yönetilmekteydi.

Bu olayın üzerine, Enzo Ferrari; Ferrari'nin "Ferrari Dino" serisini yarattı.Ancak bu arabaya ferrari logosu konulmasına Enzo Ferrari şiddetle karşı çıktı.Bu nedenlede araca dino yazan bir logo konuldu. Bu tasarım Ford'un yarattığı en hızlı ve yarışlardaki en başarılı arabası Ford GT40 'a ilham kaynağı olacaktır


Ferrari'nin Fiat'a satılması


Maddi sorunlardan kurtulamayan Ferrari, hisselerinin bir bölümünü Fiat'a sattı. Bunun üzerine Ford 1963 yılında 18 Milyon dolarlık bir teklif sundu. Enzo Ferrari hemen hemen her konuda anlaşıp, ancak Ford'un yarış takımını kontrol etme isteği Enzo Ferrari tarafından reddeder ve anlaşma bozulur. Bu da Ford'un o dönemde yarışlara girmesine sebep olur. 1969 yılında oldukça güç durumda kalan Enzo Ferrari şirketin hisselerin yarısını Fiat'a vererek, yönetimden bir adım geri çekildi.1988 yılında da Fiat hisselerin %90'ına sahip olur..

Ford'un Ferrari tarafından hazırlıkları yapılmış, birçok masrafa girilmiş projesinin iptal olması ardından; Ford "Ferrari" projesine "Ford GT40" ismi altında devam etti. İki yıl deneme sonrasında, Ferrari'yi yarışlarda geçmesi de Amerikan otomobil yarışçılığının en büyük günlerinden biri olarak kabul edilir....

Pininfarina'nın Ferrari'yle buluşması ve Enzo Ferrari'nin ölümü


1969 yılı Ferrari'nin tarihindeki en önemli yıllardan biridir. Lakin bu yıl, Enzo Ferrari tasarımcı dostu Battista Farina'nın oğlu Sergio "Pinin"farina'ya çizdiği muhteşem çizgiler doğrultusunda şans tanıdı. Prototip olarak sunulan 1969 Ferrari 512s, 1967 Ferrari 206 Dino'nin daha ince ve modern çizgilerle yaratılmış halidir. Üretime geçen 1971 Ferrari BB ile Ferrari dünya otomobil dünyası arenasına tekrar girer.

1984 yılı, Pininfarina'nın otomotiv dünyasının yeni bir çağa başlatmasına şahit olur. Tüm zamanların en güzel tasarımlarından biri olarak gösterilen Ferrari Testarossa; satışa sunulur sunulmaz yüksek fiyatına rağmen lüks otomobillerde satış rekorları kırar. Testarossa, halen günümüz spor arabalarının çizgilerini örnek aldığı efsanevi bir otomobil haline dönüşür.

1988 yılında, Enzo Ferrari; Ferrari'nin 40'ıncı yılı için üretilen F40'ın sunulmasından bir yıl sonra vefat eder. Enzo Ferrari'nin, her ne kadar yaşamında son günleri olsa da; en çok beğendiği Ferrari'nin F40 olduğunu söylemiştir.

Ferrari F40'ın ilk sahibi, dünya tarihinin en büyük futbolcularından biri olarak gösterilen Diego Armando Maradona'dır. AC Milan başkanı Silvio Berlusconi, Napoli'nin Serie A şampiyonu ve İtalya Kupası'nı Maradona ile 1987 yılında alması üzerine; kendisine transfer teklifinde bulundu. Napoli başkanı Corrado Ferlaino da, Maradona'yı Napoli'de tutabilmek için kendisine Ferrari tarafından üretilen tek siyah renk F40 'ı hediye etti. Maradona da halen günümüzde kararını Ferrari yüzünden verdiğini söylemektedir.

Enzo Ferrari'nin ölümü ardından Ferrari'nin şirket olarak çok daha profesyonelce işlemesi başlar. Lakin, hisselerin büyük bir çoğunluğu Fiat'a geçer........

Ferrari Satış Prensipleri


Scuderia Ferrari yakaladığı trendi kullanmasını iyi bilerek talep gördüğü dönemlerde kısıtlı araç üreterek araçlara olan rağbeti artırma yoluna gitmiştir. Bu sayede herkes araca sahip olamıyor ancak bir sonraki modele talep artıyordu. Bu sayede fiyat politikası yükselme eğilimi gösterir oluyordu. Bu teknil genel olarak bütün az üretim yapan otomotiv şirketleri tarafından kullanılmakta. Ancak Ferrari nin buna ek olarak yaptığı diğer bir husus ise, araçlarını ikinci ele düştüğü zaman aracı kurumlar vasıtasıyla değerinin üstünde fiyatlara toplamasıdır. Bu yolla Ferrari marka araçlar değer kaybetmeyen araçlar olarak anılmaya başlanmıştır. Doğal olarak buda marka imajı için her üreticinin arayıpta bulamdığı bir katkı demektir. Bu sayede değerine değer katan marka halen avrupa da ve tüm dünyada elindeki araçları satmak isteyen tüm Ferrari kullanıcılarından aracı alarak bu marka otomobillerin ikinci elde piyasanın serbest ellerine düşmesini engellemektedir. Bu yüzden avrupa kaynaklı oto ikinci el sitelerinde eski model veya düşük fiyatlı Ferrari modeline rastlamak zordur, zira bütün satılan araçlarını Ferrari titiz bir çalışma ile her zaman takip altında tutar.


Modelleri


Spor arabaları

Ferrari'nin ilk modelleri sadece spor amaçlı idi, günümüzdeki lüks spor arabası halinde değildi.

1948-1950 166
1951 195 Coupe
1951-1952 212 Coupe/Cabriolet
1952 340 MM Berlinetta/Spider

Orta motorlu V6/V8

Ferrari Dino, ortadan motorlu ilk Ferrari idi. Bu tarz, 1980lerde ve 1990lardaki hemen hemen tüm Ferrari'lerde görünmektedir.

1968-1975 Dino
1968-1973 Dino 206GT
1968-1973 Dino 246GT/GTS
1975-1989 208/308/328 GTB/GTS
1975 308 GTB/GTS
1980 208 GTB/GTS
1980 308 GTBi/GTSi
1982 208 GTB/GTS Turbo
1982 308 GTB/GTS Quattrovalvole
1985 328 GTB Berlinetta
1986 GTB/GTS Turbo
1989 348
1989 348 TB/TS
1993 348 GTB/GTS
1995-1998 F355
1994 F355/GTS
1997 355 F1
1999-2004 Ferrari 360
1999-2004 360 Modena/Spider
2003-2004 Challenge Stradale
2005 F430
2005 F430 Scuderia

Ferrari F430 TMS

2 kişilik

Ferrari'nin ürettiği 2 kişilik arabaları, satılan arabalarının büyük bir çoğunluğunu temsil eder.

1952-1967 America
1952 340 America
1953 375 America
1956 410 superamerica
1957 410 superamerica III
1960 400 superamerica
1964 500 Superfast
1966 365 California
1953-1962 250
1952 250S/250MM
1953 250 Export/Europa
1954-1963 250 GT Europa/Boano/Ellena/Coupe Pininfarina/Lusso
1957-1960 250 GT Berlinetta/Cabriolet/California Spyder/SWB
1964 330
1966 330 GTC Coupe
1966 330 GTS Spider
1964-1968 275
1964-1965 275 GTB/GTS
1966-1968 275 GTB/4
1968 365
1968-1969 365 GTC Coupe
1969-1970 365 GTS Spider
1968-1973 Daytona
1968 365 GTB4/365 GTS4
1996-2001 550 Maranello
1996-2000 550 Maranello Coupe
2001 550 Barchetta
2002-2006 575M Maranello
2004 Barchetta
2005 Superamerica
2007 Ferrari 599 GTB
2008 ferrari california

Orta motorlu 2+2

1974-1980 208/308 GT4
1974-1975 Dino 308GT4
1976-1980 308GT4
1975 208 GT4
1980 Mondial
1980 Mondial 8
1982 Mondial Quattrovalvole
1983 Mondial Cabriolet
1985 3.2 Mondial/3.2 Cabriolet
1989 Mondial T

Ön motorlu 2+2

1960-1963 250
1960-1963 250 GT 2+2
1964-1967 330
1964-1967 330 GT 2+2
1967-1971 365
1967-1971 365 GT 2+2
1968-1973 365 Daytona
1971-1972 365 GTC4
1972-1976 365 GT4 2+2
1976-1989 400/412
1976 400 Automatic
1979 400i
1985 412
1992-2003 456/456M
1992-1997 456 GT/GTA Coupe
1998-2003 456M GT Coupe
2004-2005 612 Scaglietti

Orta Motorlu (12 Silindir)

1971-1984 512 Berlinetta Boxer
1971 365 GT4 BB
1976 512BB
1981 512iBB
1984-1996 Testarossa
1984-1992 Testarossa
1992-1994 512TR
1994-1996 F512M

Superarabalar

1962 250 GTO
1984 288 GTO
1988-1992 F40
1995-1997 F50
2003 Enzo

Güncel

360 GTC
360 Challenge
575 GTC
FXX

Eski

1947 125 Sport
1948 166
1949 125 F1
1951 340 America
1952 250MM
1953 340 MM
1953 375 MM
1954 750 Monza
1954 250 Monza
1956 250 Testa Rossa
1960 250 TR60/61
1962 GTO

1965 330 P2
1966 330 P3
1967 330 P4
1967 412 P
1969 312 P
1969 512 S and 512 M
1971 312 PB
1994 333 SP
1996 F50 GT
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Fiat



Üretildiği ülke: İtalya

İsmi Nereden Geliyor: Fabbrica İtaliana Automobili Torino (İtalyan Otomobil Fabrikası)
Amblemin Anlamı: Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka amblemini oluşturulmuştur. Basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirilmiştir. Amblem firmanın uzun geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgelemektedir


Fiat S.p.A. (Fiat Grubu olarak da bilinir) otomobil üreticisi, finansal ve endüstriyel grup. 1899 yılında Giovanni Agnelli Tarafından Torino`da kurulmuştur. İsmini Fabbrica Italiana Automobili Torino" kelimelerinin baş harflerinden almıştır. Bünyesinde Lancia, Alfa Romeo, Maserati ve Ferrari gibi markaları barındırmaktadır.Yani bu markaların bir anlamda sahibidir.Dünyanın en büyük otomobil ve endüstriyel grubları arasında yer alır.


Fiat tarihi


Kuzey İtalya'da bulunan Torino, tamamen yeniliklerle dolu endüstri şehri olarak, Fiat gibi bir sanayi birliğin büyümesi ve gelişmesi için uygun şartlara sahipti. Seçkin bir tüketici grubu için lüks bir ürün olarak üretilen otomobiller, hem İtalya'da, hem de yurt dışında çabucak popüler oldular. Çok kısa bir süre sonra, Fiat, yarış konusunda da kimsenin geçemediği bir duruma geldi.




1909 yılında, Fiat, Birleşik Devletler'de bir fabrika kurdu ve orada özel otomobillerin yanı sıra kamyonet, traktör, tren, gemi motorları ve uçak üretimi de yaptı. 1922 yılında Fiat, sayıları sürekli artış gösteren normal tüketiciler için de uygun fiyata sahip ürünleri olan bir marka olmaya yöneldi. Sanayi Birlik, kendisinin, Birleşik Devletler pazarında açık kalan ve motorize küçük otomobillerle kolayca doldurulacak bir boşlukta olduğunu hissediyordu. "Herkes için bir otomobil".

50'li yılların ortalarında, milyonlarca küçük Fiat modelinin (Seicento ve Cinquecento) seri üretimi yapıldı. Fiat, otomobili bir kitle malı haline dönüştürmüştü ve İtalyan ekonomi mucizesinin sembolü olmuştu.

Modeller


Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Albea
Fiat Grande Punto
Fiat Fiorino
Fiat Doblo
Fiat Panda
Fiat Palio
Fiat Sedici
Fiat Uno
Fiat Tipo
Fiat Tempra


Ticari Araçlar'

Fiat Scudo Cargo
Fiat Scudo Combimix
Fiat Scudo Combi
Fiat Scudo Executive
Fiat Ducato
Fiat Doblo
Fiat Fiorino
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

GAZ



Ülke Rusya
Kurulduğu Yıl 1929
İsmi Nereden Geliyor Gorkovsky Avtomobilny Zavod kısaltması Kurucusu Nizhny Novgorod


GAZ (Gorkovsky Avtomobilny Zavod) 1929 yılında Ford firması ve Sovyetler Birliği arasındaki bir anlaşma ile NNAZ (Nizhny Novgorod Avtomobilny Zavod) adıyla üretime başlamıştır. Şehrin isminin Gorkovski olarak değiştirilmesinin ardından firma da bugünkü adını almıştır.

Fabrikanın ilk üretimleri GAZ A ve GAZ AA isimleri ile sunulan Ford Model A ve Ford Model AA modelleri olmuştur.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

GMC



GMC, sonradan adı GMC Truck olarak değiştirilen, ABD merkezli bir cip, kamyon ve kamyonet markasıdır. General Motors'un bir birimidir. Araçları Kuzey Amerika ve Orta Doğu'da pazarlanmaktadır.

Türkiye'de "Cemse" ve Körfez Ülkelerin'de 'Cems" olarak telaffuz edildiği de olur.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Hindustan Motors, Hindistan'da bir otomobil üreticisidir. Çelik devi Birla Grubunun bir parçasıdır. Ünlü konsolos arabalarının üreticisidir. Ayrıca modelleri taksi ve limuzin olarak da kullanılır.

1942'de kurulan şirket, Hindistan'daki 3 yerli üreticiden birisidir. Sektörün üzerindeki devlet korumasının kalktığı 1980'lere kadar ülkenin lider araba üsreticisiydi.

Hindustan'ın Mitsubishi ile ortak ürettiği Lancer ve Pajero modelleri vardır, ancak yine de en çok kendi modelleri ile tanınır.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Holden



Üretildiği ülke: Avustralya

Kurucusu: James Alexander Holden

İsmi Nereden Geliyor: Kurucusunun soy ismi

Holden, Avustralyalı bir otomobil üreticisidir. Şirket, 1856 yılında kurulmuş ve 1931 yılında General Motors tarafından satın alınmıştır.Günümüzde kendi otomobillerinin yanı sıra (Commodore,Caprice,Sportwagon,Statesman) çeşitli Opel,Chevrolet,GM Daewoo mraka otomobilleri kendi markası adı altında satmaktadır.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Honda



Üretildiği ülke: Japonya

Kurucusu: Sohiciro Honda

İsmi Nereden Geliyor: Kurucusunun soy ismi


Honda, 1946 yılında Sohichiro Honda tarafından kurulmuştur. Başlangıçta motosiklet üretimi yapan firma zamanla otomobil, su motoru,(gemi tekne yat vs.) robot, güç ekipmanları (jeneratör, çim biçme aleti vs.) motor(herhangi bir işte kullanılacak akaryakıtlı motorlar) ve uçak üreten bir Japon firmasıdır.Firma otomotiv sektöründe, dünya çapında, motor ve şanzıman konusunda 1 numara olduğunu kanıtlamıştır. Bunun yanı sıra ürettiği tüm ürünlerin kalitesi, teknolojisi, dayanıklılığı ve özgün dizaynı ile bu sektörde çok önemli bir paya sahiptir.

Yılda 14 milyon ile Dünya'nın en büyük motor üreticisidir. Merkezi Tokyo'da olan Honda, dünya çapında pek çok ülkede üretim ve satış yapmaktadır. Acura otomobillerini de üreten Honda, yine kendi araçları için kurduğu Mugen Power otomobil modifiye firmasınıda bünyesinde bulundurur


Honda tarihçesi



1946 --- Sohichiro Honda tarafından Hamamatsu'da kuruldu
1947 --- İlk motosiklet motorunu üretti
1948 --- Honda Motor Co. adını aldı
1949 --- Dream D-type adlı 2 silindirli 98 cc'lik motosikleti üretti
1952 --- Merkez ofisini Tokyo'ya taşıdı
1959 --- Motosiklet yarışlarındaki ilk önemli başarısını İngilterede elde etti. Isle Of Man Tourist Trophy GP yarışlarında 6. , 7. , ve 8. sıraları alarak 125 cc markalar şampiyonu oldu.
1959 --- American Honda Motor Co. Kuruldu
1960 --- Motosiklet üretimi için Suzuka fabrikası kuruldu
1946-1963 --- Yılları arasında değişik motosikletler üretmiş ve motor sporlarında önemli başarılar elde etmiştir
1963 --- İlk spor otomobili S500'ü ve küçük pikap T360'ı üretti
1963 --- Belçika'da motosiklet üretimine başladı
1964 --- İlk kez girdiği Formula 1 yarışlarında 9. oldu
1965 --- Mexico GP'sinde ilk zaferini kazandı
1965 --- Portatif jeneratör üretimine başladı
1966 --- S800 modeliyle ihracat atağına başladı
1967 --- Suzuka fabrikasında küçük araçların üretimine başlandı
1972 --- Civic modelinin üretimine başlandı
1976 --- Brezilya'da motosiklet üretimine başlandı
1976 --- Civic modelinin üretimi 1.000.000 adete ulaştı
1976 --- Accord modeli üretilmeye başlandı
1982 --- Amerika'da Civic üretilmeye başlandı . ABD'de üretim yapan ilk Japon firması oldu
1985 --- Integra , Today , Legend modelleri üretime başlandı
1986 --- Kanada'da Accord üretimine başlandı
1988 --- McLaren F1 'le şampiyonluk kazandı
1988 --- Daha düşük atık gaz ve daha yüksek performans sunan VTEC motor geliştirildi
1988 --- Yeni Zelanda'da otomobil üretimine başlandı
1989 --- ABD Ohio ' da ikinci fabrika üretime başladı
1989 --- Accord Inspire üretimine başlandı
1990 --- Formula 1 teknolojisiyle üretilen NSX ve iki kişilik üstü açık Beat modelleri tanıtıldı
1991 --- VTEC-E motoru Civic'e uygulandı
1992 --- İngiltere ve Filipinlerde otomobil üretimine başlandı
1994 --- Pakistan'da otomobil üretimine başlandı
1994 --- Minivan Shuttle (Odyssey) tanıtıldı
1994 --- 2. nesil NSX tanıtıldı
1995 --- Türkiye Gebze Şekerpınarda fabrika temeli atıldı
1995 --- Hafif arazi aracı CR-V ve 6. nesil Civic tanıtıldı
1997 --- 3. nesil NSX tanıtıldı
1997 --- 5. nesil Prelude tanıtıldı
1997 --- Türkiye fabrikası Gebze Şekerpınar'da açıldı
2007 --- Türkiye fabrikasında 8. nesil Civic (Sedan) üretimi başladı

Honda Araba Modelleri


Jazz
City
Civic
Concerto
Accord
Saber
Legend
HR-V
Element
CR-V
Pilot
Shuttle
Odyssey
Ridgeline Truck
CRX
Vigor
Integra
Prelude
S2000
NSX
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

HUMMER



Hummer, General Motors tarafından satılan, yüksek performanslı, çok amaçlı arazi aracı markasıdır.

Modeller


Hummer H1
Hummer H2
Hummer H3
Hummer H4
Hummer Hx
HMMWV
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Hyundai




Üretildiği ülke: Güney Kore

Kurucusu: Chung Ju Yung

İsmi Nereden Geliyor: Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır


Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisi firmadır. Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır. Hyundai, aralarında inşaat müteahhitliği, otomobil, gemi yapımı, sigortacılık, elektronik, lojistik de bulunan pekçok alanda etkinlik göstermektedir.

1967 yılında Güney Kore Ulsan’da Chung Ju Yung , Hyundai Motors firmasını HMC adıyla adıyla kurarak İngiltere'den kit halinde gelen Ford Cortina modeli arabaları monte etmeye başlamıştır.

Chung Ju Yung gelişmelerinin sektöre farklı bir açıdan bakan bir yabancı tarafından gerçekleştirleceğine inanıyordu. Yabancılara pek de olumlu bir gözle bakmayan bir kültürde bu riskli bir tercihti. Yung bu riski göze aldı ve tercihi İngiltere’den George Turnbull oldu.

Turnbull, Koreye 1974 başlarında geldi ve kendisine Ulsan da bir otomobil fabrikası kurarak ilk arabasını iki yıl içinde üretme görevi verildi. Otomobil üretimi için gelişmiş bir alt yapısı olmayan bir ülkede bu, gerçekleşebilmesi güç bir görevdi. Koreli anlayışı, kurulan fabrikasının ısıtma sisteminin ancak proje kar’a geçtikten sonra gündeme gelebileceğini öngörmekte idi. Turnbull yönetimi kar etmeyi beklemeden ısıtma sistemi monte etmeye güç razı edebildi. Güç şartlara rağmen iki yıl sonra Hyundai Pony ilk Güney Kore halk arabası olarak üretim hattından satışa geçebildi. Bir Koreli ve bir İngiliz elele vererek Güney Korelilerin yaygın bir şekilde satın alıp kullanabileceği bir otomobili hayata geçirdiler


Hyundai Kore


1967: Hyundai Motor Company kuruldu.
1968: Ford ile lisans anlaşması yapıldı.
1974: Üretilen ilk model Pony piyasaya verildi.
1976: Pony Ekvator'a ihraç edilmeye başlandı.
1981: Kamyon ve kamyonet üretimine başlandı.
1983: Kanada'ya ihracat başladı.
1985: Yıllık 900.000 kapasiteli Excel fabrikası açıldı.
1986: İlk Excel ihraç edildi.
1988: Sonata basına tanıtıldı.
1990: Elantra ve Scoupe basına tanıtıldı.
1991: Alfa motor üretildi.
1993: Elantra Avusturalya'da yılın otomobili seçildi.
1994: Beta motor üretildi.
1995: Ağır ticari araç üretimi için Chonju fabrikası açıldı.
1996: Binek araç fabrikası Asan üretime geçti. Yeni Elantra tanıtıldı.
1998: Hyundai Daimler-Chrysler ortaklığıyla Kia'yı satın aldı.
2000: Yeni Elantra, Trajet, Santa Fe tanıtıldı.
2001: Kaliforniya dizayn merkezi açıldı.
2001: Amerikan pazarına ağır vasıtalarla girdi.
2001: Yeni Coupe ve Sonata tanıtıldı.
2001: Hidrojen yakıtlı Santa Fe tanıtıldı.
2002: Amerika Alabama'da fabrika kurma kararına varıldı.
2002: United Technologies Corporation’la hidrojenli araç yapmak için anlaşma yapıldı.
2003: Frankfurt dizayn merkezi açıldı.
2005: ABD Alabama fabrikası açıldı.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Hyundai




Üretildiği ülke: Güney Kore

Kurucusu: Chung Ju Yung

İsmi Nereden Geliyor: Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır


Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisi firmadır. Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır. Hyundai, aralarında inşaat müteahhitliği, otomobil, gemi yapımı, sigortacılık, elektronik, lojistik de bulunan pekçok alanda etkinlik göstermektedir.

1967 yılında Güney Kore Ulsan’da Chung Ju Yung , Hyundai Motors firmasını HMC adıyla adıyla kurarak İngiltere'den kit halinde gelen Ford Cortina modeli arabaları monte etmeye başlamıştır.

Chung Ju Yung gelişmelerinin sektöre farklı bir açıdan bakan bir yabancı tarafından gerçekleştirleceğine inanıyordu. Yabancılara pek de olumlu bir gözle bakmayan bir kültürde bu riskli bir tercihti. Yung bu riski göze aldı ve tercihi İngiltere’den George Turnbull oldu.

Turnbull, Koreye 1974 başlarında geldi ve kendisine Ulsan da bir otomobil fabrikası kurarak ilk arabasını iki yıl içinde üretme görevi verildi. Otomobil üretimi için gelişmiş bir alt yapısı olmayan bir ülkede bu, gerçekleşebilmesi güç bir görevdi. Koreli anlayışı, kurulan fabrikasının ısıtma sisteminin ancak proje kar’a geçtikten sonra gündeme gelebileceğini öngörmekte idi. Turnbull yönetimi kar etmeyi beklemeden ısıtma sistemi monte etmeye güç razı edebildi. Güç şartlara rağmen iki yıl sonra Hyundai Pony ilk Güney Kore halk arabası olarak üretim hattından satışa geçebildi. Bir Koreli ve bir İngiliz elele vererek Güney Korelilerin yaygın bir şekilde satın alıp kullanabileceği bir otomobili hayata geçirdiler


Hyundai Kore


1967: Hyundai Motor Company kuruldu.
1968: Ford ile lisans anlaşması yapıldı.
1974: Üretilen ilk model Pony piyasaya verildi.
1976: Pony Ekvator'a ihraç edilmeye başlandı.
1981: Kamyon ve kamyonet üretimine başlandı.
1983: Kanada'ya ihracat başladı.
1985: Yıllık 900.000 kapasiteli Excel fabrikası açıldı.
1986: İlk Excel ihraç edildi.
1988: Sonata basına tanıtıldı.
1990: Elantra ve Scoupe basına tanıtıldı.
1991: Alfa motor üretildi.
1993: Elantra Avusturalya'da yılın otomobili seçildi.
1994: Beta motor üretildi.
1995: Ağır ticari araç üretimi için Chonju fabrikası açıldı.
1996: Binek araç fabrikası Asan üretime geçti. Yeni Elantra tanıtıldı.
1998: Hyundai Daimler-Chrysler ortaklığıyla Kia'yı satın aldı.
2000: Yeni Elantra, Trajet, Santa Fe tanıtıldı.
2001: Kaliforniya dizayn merkezi açıldı.
2001: Amerikan pazarına ağır vasıtalarla girdi.
2001: Yeni Coupe ve Sonata tanıtıldı.
2001: Hidrojen yakıtlı Santa Fe tanıtıldı.
2002: Amerika Alabama'da fabrika kurma kararına varıldı.
2002: United Technologies Corporation’la hidrojenli araç yapmak için anlaşma yapıldı.
2003: Frankfurt dizayn merkezi açıldı.
2005: ABD Alabama fabrikası açıldı.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Infiniti



Üretildiği ülke: Japonya

Kurucusu: Nissan Motors

Infiniti, Nissan Motors`a bağlı ABD,Kanada,Orta Doğu,Güney Kore ve Tayvan pazarlarında satışa sunulan lüks otomobil markasıdır. Şirket yakın zaman içerisinde global bir marka olma yolunda ilerlemek amacıyla ürünlerini Avrupa'da da satışa sunmak için çalışmalar yapmaktadır.

Nissan Türkiye, bir dönem Infiniti markasının I30 ve QX4 modellerini Türkiye'ye resmi olarak ithal edip satışa sunmuştur.


Modelleri


Infiniti FX (FX35 ve FX45 )
Infiniti G35 (sedan, AWD sedan ve coupe )
Infiniti M (M35/M35x ve M45)
Infiniti Q45
Infiniti QX56
Infiniti M30
Infiniti G20
Infiniti J30
Infiniti I (I30, 1996-2001; I35, 2002-2004)
Infiniti QX4
Infiniti Kuraza (Konsept)
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Isuzu



Isuzu Motors Limited, Japon otomobil firması. Merkezi Tokyo'da bulunmaktadır. Dünyanın en büyük otomobil firmalarından biridir.Öncesinde otomobil de üretmekteydi.1937'de kurulmuştur

Modelleri


Isuzu 117 Coupe 1957-1969
Isuzu Florian 1965-1983
Isuzu Gemini 1974-2001
Isuzu Belett 1959-1972
Isuzu Aska 1983-2003
Isuzu TF 1988-2002
Isuzu Amigo 1983-2003
Isuzu Oasis 1995-1999
Isuzu VehiCROSS 1997-2002
Isuzu Panther 1991-günümüze
Isuzu Ascender 2003-2008
Isuzu Rodeo/MU Wizard/Opel Frontera 1991-2004
Isuzu Piazza 1981-1992
Isuzu Tropper 1984-2002
Isuzu D-MAX 2002-günümüze
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

IVECO



Iveco, Torino, İtalya merkezli kamyon, otobüs ve dizel motor üreticisidir. Fiat Grubu'nun bir alt koludur bir anlama Fiat İveconun sahibidir ve yılda 200.000 civarında ticari araç ve 460.000 civarında dizel motor üretir. Şirket, 9.440 milyon € cirosu (2004) ile en büyük hafif ticari araç üreticisidir.

Iveco ismi, Industrial Vehicle Corporation (Endüstriyel Araç Şirketi) sloganının kısaltmasından gelir.

IVECO Grubu aşağıdaki markalar ile faaliyetini sürdürmektedir.

IVECO , IVECO Motors , IVECO MAGIRUS , ASTRA , SEDDON ATKINSON ve IRISBUS.

Grup aşağıda belirtilen ürünleri tasarlayıp , üretip ve pazarlamaktadır.

- Hafif (2,8 - 6 ton. GVW),Orta (6 - 16 ton. GVW) ve ağır (16 ton+ GVW) ticari araçlar - Motor (otomotiv ve endüstriyel uygulamalr için) - Yolcu taşımacılığı için araçlar - "Special vehicles" - Yangın araçları

Türkiye'de faaliyetlerini 1966 yılında Maltepe, İstanbul'da kurulan Otoyol Sanayi A.Ş. isimli şirket ile yürütmektedir. Sabancı ve Koç gruplarının ortaklığı ile kurulan Otoyol Sanayi A.Ş. 1989 yılına kadar Iveco lisansı ile üretim yapmıştır. 1989 yılında Sabancı Grubunun çekilmesi ile Iveco S.P.A. doğrudan şirkete % 27 ortak olmuş ve fabrika Arifiye, Adapazarı'na taşınmıştır.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Jaguar



Üretildiği ülke: İngiltere
Kurucusu: William Lyons ve William Walmsley
İsmi Nereden Geliyor: İnka dilinde bir pençede öldüren anlamındadır.
Kelimenin kökü "yaguara" dır. Amblemin Anlamı: Güç ve zerafet


Jaguar, İngiltere merkezli bir otomobil markasıdır. 1920 yılında kurulan firmayı BLMC (British Leyland), 1990 yılında Ford'a sattı. Jaguar, 2008'e kadar Ford'un PAG adı verdiği ve Land Rover, Volvo, Aston Martin gibi lüks ve prestijli markalardan oluşturduğu alt grubunda yer almaktaydı. 26 Mart 2008 tarihinde Hindistan'ın en büyük otomotiv markası Tata'ya satıldı. En önemli modeli 1965 yılında piyasaya sürülen E-Type, büyük bir satış başarısı elde etti. Diğer bir önemli model ise 1970-80 döneminde üretilen XJ-S 2 kapılı modeldir.

Jaguar, otomobillerinin motor kaputunun üstünde yer alan ve zıplayan Jaguar figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak için değiştirmiştir. Firma, ürettiği yeni modellerine bu Jaguar figürü yerine, Jaguar resimli bir plaket monte etmektedir


Modeller



Jaguar XK
Jaguar XJ
Jaguar XF
Jaguar S-TYPE
Jaguar X-TYPE
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Jeep



Jeep (Cip-Jip), 1941 yılında ABD ordusu için yaratılmış hafif arazi aracı ve onu üretmek için kurulan bir firmanın adıdır. Chrysler otomotiv grubuna bağlı bir şirkettir.

Jeep markası Türkiye'de bir marka olarak algılanmaktan çıkmış ve halk arasında bu tür arazi tipi arabalara markası ne olursa olsun genel olarak Jeep (Cip-Jip) denmeye başlanmıştır.


Tarihi



1938 yılında motosikletlerinin ve diğer askeri araçlarının (modifiye edilmiş Ford Model-T) yerine geçebilecek; hafif, manevra yeteneği güçlü, sağlam, güvenli ve seri bir genel maksatlı araç arayışı içinde olan ABD ordusu bu ihtiyacını karşılamak için bir yarışma düzenledi. 135 farklı firmaya yarışmaya katılması için çağrıda bulunuldu. Ancak yarışmaya katılacak firmalar bazı kısıtlamalara da uymak zorundaydılar. Taşımacılık için ağırlığın 600lbs'yi ve dingil aralığının 75 inç'i geçmemesi bu kısıtlamalardan bazılarıydı. Sadece 49 günde bir prototip ve ayrıca 75 günde 70 test aracı üretmek için kıyasıya bir mücadele başladı. Sonuç olarak sadece üç firma bunu başarabildi (Bantam, Willy-Overland, ve Ford). Yarışmayı kazanan 738,74 $'lık fiyatıyla Willy-Overland oldu. Bu modelin adı CJ1A idi. Bir askeri araç için gayet lüks olan bu araçta tente ve otomatik camlar vardı. Ertesi yıl, orduda epey iyi tutan bu araç CJ2 ismi ve birkaç farklılıkla sivil halkın kullanımına sunulmuştu.

Jeep isminin nerden geldiği tam olarak bilinememekle birlikte Ford'un yarışma için ürettiği 'Ford GP' isminden geldiğine inanılmaktadır. 'GP' isminin ise General-Purpose (Genel maksatlı) ya da G=Government ve ABD'deki 4X4 sınıfını ifade eden P'nin birleşimiyle oluştuğu düşünülmektedir. O güne kadar ABD ordusunda kullanılan araçlar "GP" (General Purpose okunuşu: cipi) olarak adlandırılıyordu, bu yüzden de Willy ilk üretilen araçlara Jeep ismini koydu, "CJ" ismi ise daha sonra bu jeeplerin sivil halka satılmasıyla başladı, sivil jeep'i anlamına gelen "Civilian Jeep" isminin kısaltması olarak CJ kullanıldı



Modelleri


CJ-1A
CJ-2
CJ-3
CJ-5
CJ-6
CJ-7
CJ-8
CJ-10
Willys
Cherokee
Cherokee den türetilen Comanche pick up
Grand Cherokee
Commander
Wrangler
cj3 - cj6 arası olanlar 1100 kilogramdır. Düz 6 silindir ve düz 4 silindir, benzinli motor'ları vardır. cj serisinin vitesleri 3 ve 4 vitestir. Cherokee serisi ise 5 vites Otomatik şanzımanlıdır
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Kenworth




Kenworth ya da tam adı ile Kenworth Trucks, dünyanın önde gelen kamyon ve TIR çekicisi üreticilerindedir. Şirketin merkezi, Seattle, Kirkland, Washington'da yeralmaktadır
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

KİA



Üretildiği ülke: Güney Kore

Kurucusu: Chung Ju Yung


Kia, 1944 yılında Güney Kore'de kurulmuştur. Kore'nin ilk bisiklet ve otomobil üreticisidir. 1998 yılında Hyundai ve Daimler-Chrysler ortaklığındaki konsorsiyum tarafından satın alınmıştır. Kia gerçek anlamda atılımını bu noktadan sonra gerçekleştirmiştir. Vizyonunu genişleten Kia Motors şirketi, araştırma-geliştirme faaliyetlerine çok önem vermiştir. Kia Motors ABD'deki başarısını Avrupa'ya taşımak için Avrupa müşterisine yönelik ürünlerini pazara sokmuştur. Cerato, Rio Picanto, Magentis gibi modelleriyle ülkemizde çok başarılı satış grafikleri yakalayan Kia asıl başarıyı SUV modelleri olan Sorento ve Sportage ile yakalamıştır. Türkiye'de üst üste 4 yıl boyunca En Çok Satan 4x4 ünvanını elinde bulunduran Sorento'nun en yakın rakibi yine Kia modeli olan Sportage'dır. [kaynak belirtilmeli].

Kia Motors'un belirlediği 2010 hedefi olan Dünya'nın en büyük 5. otomobil markası olma yolunda bir çok yeni sponsorluk anlaşmaları yapmıştır. Tenis ve futbol sporlarındaki sponsorluklarına Fifa ile 2007-2014 yılları arasında Ana Sponsorluk Antlaşmasını imzalayarak yenisini eklemiştir.

Kia Motors'un Türkiye distrübitörü Anadolu Grubu kuruluşu olan Çelik Motor'dur


Modeller



Binek Araçlar


Kia Sephia
Kia Picanto
Kia Rio
Kia Cerato
Kia cee'd
Kia Magentis
Kia Opirus


SUV & MPV


Kia Carens
Kia Carnival
Kia Sportage
Kia Sorento X-Force


Ticari


Kia K2500
Kia K2700
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Lada



Üretildiği ülke: Rusya

İsmi Nereden Geliyor: Lada Likya dilinde kadın demektir. Slav aşk tanrıcasının ismi de Lada dır

Lada (Rusça: Лада), Rus AutoVaz firmasının ürettiği bir araba markasıdır. Ucuz ama verimi yüksek bir orta sınıf otomobilidir


Tarihçe


1966 Volga Otomobil Fabrikası 27 Temmuz 1966 yılında, Kuibyschewer (bugünkü adı ile Samara) bölgesinde, yıllık 600.000 otomobil kapasitesi ile üretime başlamıştır. Bu üretim için İtalyan Fiat ile 1966 yılında teknoloji ve lisans anlaşması yapılmış olup, şirketin yönetimine ülkenin otomobil bakanı Viktot Nikolayavich atanmıştır. 1967 yılının Nisan ayında ilk olarak Zhiguli adıyla Fiat 124 şaseli VAZ 2101 modeli (sonraki modeller Lada adını almıştır) üretim bandından çıkmaya başlamıştır.


1970 Aracın projelendirme aşamasında Fiat, Moskova Enstitüsü Nami ve şirketin araştırma - geliştirme departmanı birlikte yer almışlardır. Fiat 124 adı ile 1966 yılında sınıfında yılın otomobili seçilen bu model VAZ 2101 adı ile de ülkesinin en popüler otomobili olma sözünü veriyordu.


1973 1971 yılının Mart ayında yıllık 220.000 adet otomobil üretim kapasitesine ulaşan fabrika 1972 yılının Ocak ve yine aynı yılın Eylül ayında kapasitesini arttırmış, Aralık 1973 yılında ise fabrika bütün olanakları ile tam kapasite üretime ulaşmıştır.


2003 Avtovaz yıllık 750.000 adet imalat kapasitesi ile Rusya ve Doğu Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi konumundadır. 1970 - 2003 yılları arasında 600.000 adeti Vega modeli olmak üzere toplam 22 milyon araç üretmiştir. Ayrıca lisans anlaşmaları ile aralarında Ukrayna, Kazakistan, Mısır ve Ekvator ülkelerinin de bulunduğu 18 ayrı montaj tesisleri de faaliyet göstermektedir.

Türkiye'ye 1986 yılından itibaren bir Anadolu Grubu kuruluşu olan Çelik Motor Tic. A.Ş tarafından ithal edilmeye başlanan LADA büyük bir ilgi ile karşılanmış ve 1989-1993 yılları arasında üstüste ençok satılan ithal otomobil olma başarısını yakalamıştır.


2007 18/11/2005 tarihinde üretim bandından ilk inen araçla birlikte hayata geçen Kalina modeli, Çelik Motor tarafndan 2007 yılının mayıs ayında Türkiye ye ithal edilmeye başlanmıştır


Modelleri



VAZ 2101
VAZ 2102
VAZ 2103
VAZ 2104
VAZ 2105
VAZ 2106
VAZ 2107
Lada Samara (VAZ 2108)
Lada Sputnik (VAZ 2109)
Lada Tavria
Lada 110 (VAZ 2110)
Lada 111 (VAZ 2111)
Lada 112 (VAZ 2112)
Lada Samara 2 (VAZ 2113, VAZ 2114, VAZ 2115)
Lada Niva (Lada 4х4; VAZ 2121)
Lada Kalina
Lada Priora (VAZ 2170)
Lada Revolution
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
vozol
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst