Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

'Gülümse

:D
Prenses
Bentley



Üretildiği ülke: İngiltere
Kurucusu: Walter Owen Bentley
İsmi Nereden Geliyor: Kurucusunun soy ismi

Bentley, bir İngiliz lüks otomobil üreticisidir. Bentley İngiltere'de 18 Ocak 1919 yılında Walter Owen Bentley tarafından kurulmuştur. Başlangıçta sadece motor ve şasi üretimi yapan şirket I. Dünya Savaşı'nda uçak motorları üretmesinin ardından; lüks otomobiller üretmeye başlamıştır. 1931 yılında Rolls-Royce tarafından satın alınan Bentley, 1998 yılına kadar aynı teknik kadro ile birbirlerine oldukça benzeyen modeller sunmuştur. 1998 yılında, Volkswagen'e 430 Milyon Paund'a satılan Bentley; 2005 yılında 3654'ü Amerika Birleşik Devletleri'nde olmak üzere, toplam 8627 araba satmıştır. Le Mans yarışlarında 6 birincilik kazanan firmanın merkezi ve fabrikası Manchester yakınlarındaki Cheshire'dadır.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Bmw



Üretildiği ülke: Almanya

Kurucusu: Karl Friedrich Rapp

İsmi Nereden Geliyor: Bayerische Motoren Werke ( Bavyera Motor Fabrikası )

Amblemin Anlamı: BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir. Mavi beyaz damalı desen aynı zamanda Bavyera eyaletinin bayrağını simgelemektedir


BMW (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor Fabrikası A.Ş.), Alman, otomobil, motosiklet, Motor ve Bisiklet üreticisi. BMW ayrıca, Mini ve Rolls-Royce, otomobil şirketlerinin sahibidir.Çalışan sayısı 107.539 dir.2007 cirosu 56,018 Milyar Euro dur aynı yıl 1.541.503 otomobil üretmiştir.Bu üretimin 1.302.774 ad BMW markası altındadır.Ayrıca aynı yıl motorsiklet üretimi 103.396 Ad.tir

Şirketin sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir. Sloganı 'Sheer Driving Machine'(Gerçek Sürüş Keyfi). Bu sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.

Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde kurulmuştur ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. İlk zamanlarda sadece uçak motoru üreten şirket, 1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretiminine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır.

BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir

Model Gelişimi

BMW E3 — (1968–1977) 2.5, 2.8, 3.0, 3.3 "New Six" sedans
BMW E9 — (1969–1975) 2800CS, 3.0CS, 3.0CSL "New Six" coupés
BMW E12 — (1972–1981)
BMW E21 — (1975–1983) 3 Series
BMW E23 — (1977–1986) 7 Series
BMW E24 — (1976–1989) 6 Series
BMW E26 — (1978–1981) M1
BMW E28 — (1981–1988) 5 Series
BMW E30 — (1982–1991) 3 Series
BMW E31 — (1990–1999) 8 Series
BMW E32 — (1986–1994) 7 Series
BMW E34 — (1988–1995) 5 Series
BMW E36 — (1991–1999) 3 Series
BMW E36/5 — (1995–1998) 3 Series Compact
BMW E36/7 - (1996-2002) Z3 Series Roadster
BMW E36/8 - (1998-2002) Z3 Series Coupé
BMW E38 — (1994–2001) 7 Series
BMW E39 — (1996–2003) 5 Series
BMW E46/5 — (2000–2004) 3 Series Compact
BMW E46/4 — (1998–2005) 3 Series Sedan
BMW E46/3 — (1999–2005) 3 Series Touring/Sports Wagon
BMW E46/2 — (1999–2006) 3 Series Coupé
BMW E46/C — (1999–2006) 3 Series Convertible
BMW E52 — (2000–2003) Z8
BMW E53 — (2000–2006) X5
BMW E60 — (2004–present) 5 Series
BMW E61 — (2004–2007) 5 Series Touring/Sports Wagon
BMW E63 — (2004–present) 6 Series coupé
BMW E64 — (2004–present) 6 Series convertible
BMW E65 — (2002–2007) 7 Series short wheelbase
BMW E66 — (2002–2007) 7 Series long wheelbase
BMW E67 — (2002–2007) 7 Series Protection
BMW E70 — (2007-present) X5
BMW E83 — (2004–present) X3
BMW E85 — (2003–present) Z4
BMW E86 — (2006–present) Z4 Coupé
BMW E87 — (2004–present) 1 Series
BMW E88 — (2008) 1 Series Convertible
BMW E89 — (2009) Z4 roadster
BMW E90 — (2005–present) 3 Series
BMW E91 — (2005–present) 3 Series Touring/Sports Wagon
BMW E92 — (2006–present) 3 Series Coupé
BMW E93 — (2007–present) 3 Series Convertible
BMW F01 — (2008) 7 Series
BMW F02 — (2009) 7 Series long wheelbase
BMW F03 — (2008) 7 Series Protection
BMW F04 - (2009) 8 Series Light Base
BMW F10 — (2010) 5 Series
BMW F11 — (2012) 5 Series Touring
BMW F12 — (2011) 6 Series Coupé
BMW F13 — (2011) 6 Series Convertible
BMW F14 — (2011) LC5
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Bmw



Üretildiği ülke: Almanya

Kurucusu: Karl Friedrich Rapp

İsmi Nereden Geliyor: Bayerische Motoren Werke ( Bavyera Motor Fabrikası )

Amblemin Anlamı: BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir. Mavi beyaz damalı desen aynı zamanda Bavyera eyaletinin bayrağını simgelemektedir


BMW (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor Fabrikası A.Ş.), Alman, otomobil, motosiklet, Motor ve Bisiklet üreticisi. BMW ayrıca, Mini ve Rolls-Royce, otomobil şirketlerinin sahibidir.Çalışan sayısı 107.539 dir.2007 cirosu 56,018 Milyar Euro dur aynı yıl 1.541.503 otomobil üretmiştir.Bu üretimin 1.302.774 ad BMW markası altındadır.Ayrıca aynı yıl motorsiklet üretimi 103.396 Ad.tir

Şirketin sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir. Sloganı 'Sheer Driving Machine'(Gerçek Sürüş Keyfi). Bu sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.

Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde kurulmuştur ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. İlk zamanlarda sadece uçak motoru üreten şirket, 1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretiminine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır.

BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir

Model Gelişimi

BMW E3 — (1968–1977) 2.5, 2.8, 3.0, 3.3 "New Six" sedans
BMW E9 — (1969–1975) 2800CS, 3.0CS, 3.0CSL "New Six" coupés
BMW E12 — (1972–1981)
BMW E21 — (1975–1983) 3 Series
BMW E23 — (1977–1986) 7 Series
BMW E24 — (1976–1989) 6 Series
BMW E26 — (1978–1981) M1
BMW E28 — (1981–1988) 5 Series
BMW E30 — (1982–1991) 3 Series
BMW E31 — (1990–1999) 8 Series
BMW E32 — (1986–1994) 7 Series
BMW E34 — (1988–1995) 5 Series
BMW E36 — (1991–1999) 3 Series
BMW E36/5 — (1995–1998) 3 Series Compact
BMW E36/7 - (1996-2002) Z3 Series Roadster
BMW E36/8 - (1998-2002) Z3 Series Coupé
BMW E38 — (1994–2001) 7 Series
BMW E39 — (1996–2003) 5 Series
BMW E46/5 — (2000–2004) 3 Series Compact
BMW E46/4 — (1998–2005) 3 Series Sedan
BMW E46/3 — (1999–2005) 3 Series Touring/Sports Wagon
BMW E46/2 — (1999–2006) 3 Series Coupé
BMW E46/C — (1999–2006) 3 Series Convertible
BMW E52 — (2000–2003) Z8
BMW E53 — (2000–2006) X5
BMW E60 — (2004–present) 5 Series
BMW E61 — (2004–2007) 5 Series Touring/Sports Wagon
BMW E63 — (2004–present) 6 Series coupé
BMW E64 — (2004–present) 6 Series convertible
BMW E65 — (2002–2007) 7 Series short wheelbase
BMW E66 — (2002–2007) 7 Series long wheelbase
BMW E67 — (2002–2007) 7 Series Protection
BMW E70 — (2007-present) X5
BMW E83 — (2004–present) X3
BMW E85 — (2003–present) Z4
BMW E86 — (2006–present) Z4 Coupé
BMW E87 — (2004–present) 1 Series
BMW E88 — (2008) 1 Series Convertible
BMW E89 — (2009) Z4 roadster
BMW E90 — (2005–present) 3 Series
BMW E91 — (2005–present) 3 Series Touring/Sports Wagon
BMW E92 — (2006–present) 3 Series Coupé
BMW E93 — (2007–present) 3 Series Convertible
BMW F01 — (2008) 7 Series
BMW F02 — (2009) 7 Series long wheelbase
BMW F03 — (2008) 7 Series Protection
BMW F04 - (2009) 8 Series Light Base
BMW F10 — (2010) 5 Series
BMW F11 — (2012) 5 Series Touring
BMW F12 — (2011) 6 Series Coupé
BMW F13 — (2011) 6 Series Convertible
BMW F14 — (2011) LC5
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş


Üretildiği ülke: Türkiye

Kurucusu: Lord Berman Murssel Coll

İsmi Nereden Geliyor: British Motor Corporation'nin başharflerinden oluşur.


BMC, 1964 yılında İzmir'de kuruldu. İlk yıllarda Austin ve Morris markalı ticari araçları üretti.1966 yılından itibaren Kamyon, kamyonet, traktör ve motor üretmeye başladı. BMC'nin başlagıçta %74 olan yerli sermaye oranı 1989 yılında Türkiye'nin %100 yerli sermayeli tek ticari araç üreticisi konumuna yükseldi.

BMC, 1976 yılında, Türkiye'de ilk dizel motor üretimini ve benzinli motorların dizel adaptasyonunu gerçekleştirdi. Motorlu araçların yanı sıra, endüstriyel motorları, jeneratörleri, deniz motorlarını ve askeri amaçlı ürünleri de üretmeye başladı. Yine bu yıllarda, Leyland serisine ait ilk hafif ticari araç olan Leyland 30 kamyoneti piyasaya sundu. 1983 yılında Volvo Truck Corporation ile ortaklık kuran BMC, Türkiye'nin ilk turbo motorlu ticari araçları olan Yavuz serisini üretti.1985 yılında anlaşma yaptığı Cummins Engine Company ile Cummins motorlu Fatih serisi kamyonları üretmeye başladı.

1989 yılında şirketin bütün hisseleri Çukurova Holding tarafından satın alındı. 1990 yılında ünlü İtalyan tasarım kuruluşu Pininfarina ile işbirliği anlaşması imzalayarak, altı yıl süren yoğun çalışma ve 120 milyon ABD Doları'nı aşan yatırımın sonucunda, 1996 yılının Haziran ayında sınai ve ticari mülkiyeti BMC'ye ait olan Profesyonel'i piyasaya sundu.

BMC 2.8 Tondan 40 Tona kadar Yük ve Yolcu taşımacılığının tüm sınıflarında özel araç üretimi yapan Türkiye ' nin tek Dünyanın dört üreticisinden biridir. Ayrıca BMC fabrikaları bünyesinde müşteri isteğine göre 6 ay gibi kısa bir sürede araç tasarlayıp üretebilen bir firmadır. 2004 yılında 40 milyon dolarlık yatırımla tüm mühendislik çalışmaları BMC’ye ait olan Megastar’ı üretti.

BMC bugün isim hakkı nedeniyle British Motor Corporation tarafından denetlenen bir firmadır
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Bugatti


Üretildiği ülke: fransa

Kurucusu: Ettore Bugatti

İsmi Nereden Geliyor: Kurucusunun soyismi


Bugatti en eski ve en ünlü Fransız otomobil üreticilerinden biri.Fabrikanın bulundugu şehir Almanya sınırına yakın Molsheim, Elsassi`dir Zamanla birer klasik halini alan güçlü spor arabalarıyla tanınır. Bugatti'nin Bugatti Veyron modeli, 407 km/s hıza, 1001 beygir gücüne(1250 nm tork), 1 Milyon Euro'luk fiyatıyla seri üretim halindeki bir otomobilidir.Dünya üzerinde bilinen en pahalı otomobil "Bugatti Royale Type 1" dır. Japonya`da tam 15 milyon $ a satılmıştır. 1931 yılında üretilmiştir. En büyük özelliği sadece 6 adet üretilmesidir.Ayrıca Bugatti Veyron dünyanın 3.en hızlı arabasıdır.1998 yılından bu yana VW Grup Bünyesindedir
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Üretildiği ülke: ABD

Kurucusu: David Dunbar Buick

İsmi Nereden Geliyor: Kurucusunun soy ismi

Buick, ABD'li bir otomobil markasıdır.GM bünyesindedir
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Cadillac

Üretildiği ülke: ABD

Kurucusu: Henry Martyn Leland

İsmi Nereden Geliyor: Fransız kaşif Antoine Laumet de la Mothe, Sieur de Cadillac

Cadillac, Cadillac ABD'li lüks otomobil üreticisidir ve General Motors konserninin parçasıdır. Cadillac Amerikada 'yüksek kalite' ve 'lüks yaşamın' ın simgesidir.

1902 de Henry Martyn Leland tarafından kurulan bu şirket adını Fransız kaşif, Detroit şehrinin kurucusu Antoine Laumet de la Mothe, Sieur de Cadillac den almıştır.

Cadillac lüks otomobilleri ve bunların göze çarpan dizaynı ile başta ABD olmak üzere tüm dünyada büyük prestije kavuşup bir ekol marka haline gelmiştir
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Chevrolet



Üretildiği ülke: ABD

Kurucusu: Louis Chevrolet
İsmi Nereden Geliyor: Kurucusunun soy ismi



Chevrolet Markası 1911 yılında Avrupalı bir mühendis olan Louis Chevrolet ve daha sonra General Motors şirketini kuracak bir Amerikalı olan Billy Durant tarafından kuruldu. Chevrolet bugün dünyanın en büyük otomotiv üreticisi olan General Motors’un en çok tercih edilen markasıdır. Her yıl 4.5 milyon kişi Chevrolet otomobillerini tercih etmektedir.

Chevrolet markası, Avrupalı bir mühendis olan Louis Chevrolet ile daha sonra General Motors firmasını kuran Amerikalı Billy Durant tarafından 1911 yılında kurulmuştur. Kurduğu şirket Chevrolet, hızla büyüyerek güven, emniyet ve paranın karşılığı kavramlarına yeni standartlar getirdi. O zamandan bu yana, tüm dünyada milyonlarca Chevrolet araç üretildi ve satıldı. İçinin rahat olmasını isteyen herkes ama herkes için Chevrolet daima mühendislik ve yolcu güvenliği kavramlarının öncüsü olmuştur.

General Motors ailesinin bir üyesi olan Chevrolet, dünyanın en büyük otomobil şirketinin tam desteğine sahiptir ve onun eşsiz genişlikteki kaynaklarına tümüyle ulaşabilmektedir.

Chevrolet kanıtlanmış teknoloji, kalite, güvenilirlik, şık tasarım ve paranın benzersiz karşılığı demektir. Avrupalının gereksinimlerine uygun olarak tasarlanan bugünün yeni Chevrolet’i, 44 ülkedeki kapsamlı bayi ağıyla desteklenmektedir.

Bir Efsanenin Öyküsü

Yeryüzündeki her onaltı otomobilden biri Chevrolet'tir. Bir söylentiye göre, 1896-1897 yılları arasında Fransa'da yaşayan sıradışı bir adam bisiklet atölyesinde çalışırken "Chevrolet" ismi ile Amerika'nın en zengin ailelerinin arasına katıldı. İsviçre'nin La Chaux-de-Fonds kentinde bir saatçinin oğlu olan Louis'in 11 yaşında çalıştığı bisiklet atölyesinde "hızlı bir bisiklet" üretip babasının katı ilkelerine rağmen yarışlara katılarak birinci oldu ve aldığı ödülle altı kardeşinin ve ailesinin geçimini sağladı. Chevrolet'nin güçlü pedalları ona geleceğini sundu.

1896- 1897 yılları arasında Amerika'nın saygın iş adamlarından Vanderbilt üç tekerlekli motor bisikletini tamir ettirmek için Louis'in tamirhanesine uğradı ve yeteneğini gördükten sonra onu Amerika'ya götürmek için ikna etmeye çalıştı. Louis Paris'te Darracq'la eğitiminden sonra Kanada'da şöför ve makinist olarak görev yaptı. Louis Chevrolet 1901'de nihayet rüyasını gerçekleştirerek New York'ta De Dion-Bouton'da çalışmaya başladı. Sonraki dört yıl burada motor tasarımı üzerinde çok çalıştı ve 1905'te motor yarışlarında dünya rekoru kırdı ve 15 yıllık yarış hayatına ilk adımını attığı yıl sevgilisiyle evlenerek yuva kurdu.

Chevrolet'nin yarış kariyeri 1907 de Buick Bug lastiklerini kullanmasıyla zirveye çıktı. Buick, William Crapo Durant tarafından önemli otomobil markası haline getirildi. Buick, 1908 de New Jersey'de daha sonra ismine General Motor olarak devam edecek olan Durant General Şirketinin bir parçası oldu. 3 Kasım 1911 de Durant ve Chevrolet güçlerini birleştirerek Chevrolet Motor Otomotiv Şirketini kurarak efsanenin doğmasını sağladılar.

Durant'ın vizyonu Chevrolet Şirketi'nin gücüne güç katmak oldu. Böylece Chevrolet markası kısa zamanda kalite, değer, güvenirlilikle eş anlamda anılmaya başlandı, öyle ki Chevrolet 40 yıllık (1936-1976) Ford otomobillerini geride bıraktı.

Bugün, Chevrolet kaliteli ve şık mühendisliği ile 21. yüzyılda da günümüz otomobil kullanıcılarının sadece pratik ihtiyaçlarını değil duygusal anlamda da isteklerini karşılayabilmektedir.

General Motors ailesinin köklü bir üyesi olan Chevrolet, 12 Şubat 2004'ten bu yana Türkiye’de hizmet vermeye başladı. Bilhassa Avrupa’lı müşteri isteklerine göre düşük fiyat ve düşük yakıt tüketimine sahip, sağlam ve güvenlikli araçlar ile Avrupa pazarına özelleşmiş ürün gamı ile, Türkiye pazarına girilmiştir.

GM, Türkiye’de Opel markası ile başlayarak 1990’dan beri iş yapmaktadır. Mayıs 2000’de Saab markası ve 2004’te Chevrolet markası GM Türkiye grubuna katılmıştır.


MODELLER


Chevrolet kalos
Chevrolet Aveo
Chevrolet Lacetti
Chevrolet Rezzo
Chevrolet Epica
Chevrolet Captiva
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Chrysler



Üretildiği ülke: ABD

Kurucusu: Walter Chrysler

İsmi Nereden Geliyor: Kurucusunun soy ismi Amblemin Anlamı: Daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor


Chrysler Anonim Şirketi 1925`te ABD`de kurulan daha sonraki yıllarda da Dodge markasını satın alarak 1930 yıllarda Amerika'nın en geniş servis ağına sahip markası haline gelen Detroit, Michigan merkezli otomotiv firması.

1980'li yıllarda Mitsubishi markası ile ortak üretimler yapmış ve iflasın eşiğinden Voyager-Grand voyager modeli ile dönmüştür. Chrysler, Dodge, Plymouth ve Jeep markaları adı altında üretim yapmıştır. Dodge, Jeep ve Chrysler, 2000`Haziran'ında Daimler-Benz'in satın almasıyla Daimler Chrysler otomotiv grubunun parçası haline gelmişlerdir. Bu ortaklığın ilk ürünü de 2002 yılında 3 milyon km test edilerek piyasaya çıkartılan, Amerika'daki adıyla Liberty, Avrupadaki adıyla Cherokee dir. Firma 2007 yılında zarar ettiği için yüzde 80.1 hissesi 7.41 milyar dolara Cerberus şirketine satılmıştır. 2008 yılında başlayan ve 2009'un ilk aylarında devam eden küresel maddi kriz sonucu 20.01.2009' tarihinde Fiat Chyrsler'in %35'ini aldığını ve anlaşma gereği bu hisse değerini %55'e çıkarma imkanının olduğunu duyurarak Chyrsler'i maddi sıkıntıdan biraz olsun kurtarmıştır.Fiat ise Ferrari Maserati dışında Chyrsler ilede ABD pazarını artırma girişiminde bulundu.


Modeller


300C Sedan
300 SRT8 6.1 420 HP
PT Cruiser Sedan
PT Cruiser Cabrio
Grand Voyager / Voyager
Crossfire Coupe
Crossfire Roadster
Yeni Sebring Sedan
Yeni Sebring Cabrio
Town & Country
Aspen
Pacifica
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Citroën



Üretildiği ülke: Fransa

Kurucusu: André Citroën

İsmi Nereden Geliyor: Kurucusunun soy ismi

Amblemin Anlamı: Açılı sembol. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dişli çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında araba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.


André Citroën tarafından 1919 yılında kurulan Fransız otomobil üreticisi. Günümüzde PSA Peugeot Citroën`in bir parçasıdır.

Modeller


Binek Araçlar

Citroën C1
Citroën C2
Citroën C3
Citroën C4
Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Sedan
Citroën C5
Citroën C6
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Xsara Picasso
Citroën Saxo
Citroën Xsara
Citroën Xantia


Ticari Araçlar

Citroën Berlingo
Citroën Jumper HDI
Citroën Jumpy
Citroën Nemo
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Dacia



Üretildiği ülke: Romanya

İsmi Nereden Geliyor: Romanya'nın Dacia bölgesinden


Dacia, 1966 yılında Romanya hükümetinin açmış olduğu ihale sonucu kurulmuş, adını Romanya topraklarının eski adı olan Dacia’dan alan, 1999 yılında Renault bünyesine geçen Romanyalı otomobil üreticisi. Ayrıca Renault'un Romanya'daki markasıdır. 1968 yılında bütün parçaları Fransa’dan ithal edilerek montajı yapılan ve Piteşti’deki fabrikasında boyanan Renault 8 modelini Dacia 1100 adıyla piyasaya vererek üretime başladı. Dacia 1100, 4 kapılı 5 kişilik karosere ve arkadan konumlandırılmış 1100 cc’lik 4 silindirli 46 BG gücünde motora sahipti. 133 km/sa. azami hıza sahipti ve 100 km’de ortalama 6,6 lt benzin tüketiyordu. Dacia 1100 modeli 1971 yılına kadar üretimi devam etmiştir.

1969 yılında Renault 12 modeli Fransa’da üretilmeye başlayınca Dacia da 1300 adı ve kendi logosu altında 12’yi montajlamaya başladı. Dacia 1300’lerde 1289 cc’lik 54 bg motor kullanıldı. Azami hızı 144 km/saatti ve 100 km’de 9,4 lt yakıt tüketmekteydi. Türkiye’de Renaut 12’lerin üretimine Dacia’dan 2 yıl sonra 1971 yılında başlanmıştır.

Dacia 1300 montaja başlandıktan itibaren donanım farkı olan üç sürümle satışa sunuldu. Bunlar 1300 Standart, 1300 Super ve 1301 modlleridir. 1301 sadece Romanya Komünist Partisi üyeleri için üretilen bir modeldi ve bugünün araçlarında standart olan arka cam rezistansı ve 1300 modellerinde olmayan başka donanımlar içeriyordu.

1973 yılında Fransa ile aynı anda Renault 12 Break olarak adlandırılan ve 12’nin Türkiye’de en popüler modeli olan Station Wagon Romanya’da 1300 Break adıyla üretilmeye başlandı. Yine 1975-1982 yılları arasında kısıtlı sayıda (1500 kadar) 1302 adıyla bir pick up modeli de üretildi. 1302 modelinin çoğu Fransızların eski sömürgesi olan Cezayir’e ihraç edildi. Bu dönemde Renault’nun orta üst sınıfta bulunan 20 modeli de montaj yöntemiyle üst düzey Romen yöneticilerin kullanımına sunuldu.

1979 yılında Renault 12 ve dolayısıyla Dacia 1300 makyaj geçirmiş ve bir Doğu Avrupa markası şaşırtıcı olarak çeşitli donanım seçenekleri bu yıllarda ürün gamına eklenmiş (Standart, MS, MLS, S, TL, TX) baz modelin adı 1310 olarak değiştirilmiştir. İlerki yıllarda da 1185 cc’lik Dacia 1210, 1397 cc’lik Dacia 1410 modelleriyle ürün gamı genişlemiştir.

1981 yılında Dacia 1310 baz alınarak tasarlanmış tek kapılı 1310 Sport ve daha sonra da Dacia 1410 bazlı bir 1410 Sport modelleri sınırlı sayıda üretilmiştir.

Dacia 1981 yılından sonra uyguladığı çeşitli makyajlarla Renault 12 modelini üretmeye devam etmiş, 2 ve 4 kapılı pick up’lar dışında 1310 modeli baz alınarak hatchback modeli ve 12 modelinin tamamen dışında küçük boyutlu ve motorlu 500 Lastun modelini 1988-89 yıllarında kısa bir süre için üretilmiştir.

Dacia eski bir Peugeot modeli olan 309’u baz alarak ürettiği Solenza modeliyle özellikle Romanya’da önemli satış rakamlarına ulaştı. Daha önceki modeli Süper Nova’nın iyileştirilmiş versiyonu olan Solenza 1999 yılında Renault’nun Dacia’yı dünya markası yapmak için geliştirmesine büyük katkılar sağladı


Modeller



Dacia Sandero
Dacia Logan
Dacia Logan MCV
Dacia Logan Pick-up
Dacia Solenza
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Dacia



Üretildiği ülke: Romanya

İsmi Nereden Geliyor: Romanya'nın Dacia bölgesinden


Dacia, 1966 yılında Romanya hükümetinin açmış olduğu ihale sonucu kurulmuş, adını Romanya topraklarının eski adı olan Dacia’dan alan, 1999 yılında Renault bünyesine geçen Romanyalı otomobil üreticisi. Ayrıca Renault'un Romanya'daki markasıdır. 1968 yılında bütün parçaları Fransa’dan ithal edilerek montajı yapılan ve Piteşti’deki fabrikasında boyanan Renault 8 modelini Dacia 1100 adıyla piyasaya vererek üretime başladı. Dacia 1100, 4 kapılı 5 kişilik karosere ve arkadan konumlandırılmış 1100 cc’lik 4 silindirli 46 BG gücünde motora sahipti. 133 km/sa. azami hıza sahipti ve 100 km’de ortalama 6,6 lt benzin tüketiyordu. Dacia 1100 modeli 1971 yılına kadar üretimi devam etmiştir.

1969 yılında Renault 12 modeli Fransa’da üretilmeye başlayınca Dacia da 1300 adı ve kendi logosu altında 12’yi montajlamaya başladı. Dacia 1300’lerde 1289 cc’lik 54 bg motor kullanıldı. Azami hızı 144 km/saatti ve 100 km’de 9,4 lt yakıt tüketmekteydi. Türkiye’de Renaut 12’lerin üretimine Dacia’dan 2 yıl sonra 1971 yılında başlanmıştır.

Dacia 1300 montaja başlandıktan itibaren donanım farkı olan üç sürümle satışa sunuldu. Bunlar 1300 Standart, 1300 Super ve 1301 modlleridir. 1301 sadece Romanya Komünist Partisi üyeleri için üretilen bir modeldi ve bugünün araçlarında standart olan arka cam rezistansı ve 1300 modellerinde olmayan başka donanımlar içeriyordu.

1973 yılında Fransa ile aynı anda Renault 12 Break olarak adlandırılan ve 12’nin Türkiye’de en popüler modeli olan Station Wagon Romanya’da 1300 Break adıyla üretilmeye başlandı. Yine 1975-1982 yılları arasında kısıtlı sayıda (1500 kadar) 1302 adıyla bir pick up modeli de üretildi. 1302 modelinin çoğu Fransızların eski sömürgesi olan Cezayir’e ihraç edildi. Bu dönemde Renault’nun orta üst sınıfta bulunan 20 modeli de montaj yöntemiyle üst düzey Romen yöneticilerin kullanımına sunuldu.

1979 yılında Renault 12 ve dolayısıyla Dacia 1300 makyaj geçirmiş ve bir Doğu Avrupa markası şaşırtıcı olarak çeşitli donanım seçenekleri bu yıllarda ürün gamına eklenmiş (Standart, MS, MLS, S, TL, TX) baz modelin adı 1310 olarak değiştirilmiştir. İlerki yıllarda da 1185 cc’lik Dacia 1210, 1397 cc’lik Dacia 1410 modelleriyle ürün gamı genişlemiştir.

1981 yılında Dacia 1310 baz alınarak tasarlanmış tek kapılı 1310 Sport ve daha sonra da Dacia 1410 bazlı bir 1410 Sport modelleri sınırlı sayıda üretilmiştir.

Dacia 1981 yılından sonra uyguladığı çeşitli makyajlarla Renault 12 modelini üretmeye devam etmiş, 2 ve 4 kapılı pick up’lar dışında 1310 modeli baz alınarak hatchback modeli ve 12 modelinin tamamen dışında küçük boyutlu ve motorlu 500 Lastun modelini 1988-89 yıllarında kısa bir süre için üretilmiştir.

Dacia eski bir Peugeot modeli olan 309’u baz alarak ürettiği Solenza modeliyle özellikle Romanya’da önemli satış rakamlarına ulaştı. Daha önceki modeli Süper Nova’nın iyileştirilmiş versiyonu olan Solenza 1999 yılında Renault’nun Dacia’yı dünya markası yapmak için geliştirmesine büyük katkılar sağladı


Modeller



Dacia Sandero
Dacia Logan
Dacia Logan MCV
Dacia Logan Pick-up
Dacia Solenza
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Alfa Romeo




Üretildiği ülke: İtalya
Kurucusu: Nicola Romeo
İsmi Nereden Geliyor: Anonima Lombarda Fabbricca di Automobili kısaltması ve Nicola Romeo’nun soy ismi
Amblemin Anlamı: Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti Ailesi’nin armasından alındı


Halen Üretilmekte Olan Modeller


Alfa Romeo 147

Alfa 147, Alfa Romeo tarafından ilk olarak 2000 yılında üretilmeye başlanan küçük aile tipi otomobildir. Alfa 147, 3 kapılı ve 5 kapılı hatchback olmak üzere 2 farklı gövde stiline sahiptir. Ayrıca Alfa 147, 2001 yılında Avrupa'da yılın otomobili seçilmiştir.1,6 lt benzinli 105 ve 120 hp,2,0 lt benzinli 150 hp,1,9 lt dizel 150 hp ve 3,2 lt v6 260 hp gta modelleri mevcuttur.Alfa Romeo'nun en çok tutulan modelidir.


Alfa Romeo 156


Alfa 156, 1997 yılı sonunda 1998 model olarak piyasaya çıkmıştır. Değişik tasarımı ve önceki modellere göre yükselen kalitesi ile markanın yeniden dönüşünü sağlamıştır. 1.6, 2.0 ve 2.5 Litre benzinli motorlar ile üretilmiştir. 2.0 motor 155 HP güce sahip ve 100 km ye 8.6 sn de çıkıyordu. Bu sınıfta bir araç için bugün bile çok iyi bir seriliktir. 156 2005 yılında yerini 159'a bırakmıştır

Alfa Romeo 159


Alfa 159, Alfa Romeo tarafından 2005 yılında üretilmeye başlanan geniş aile tipi otomobildir. Alfa 159, 4-kapılı sedan ve 5-kapılı station wagon olmak üzere 2 farklı gövde stiline sahiptir. 2006 yılında Auto Bild en iyi dizayn ödülünü alan Alfa 159, GM/Fiat Premium platformunu kullanmaktadır.


Alfa Romeo GT


Alfa GT, Alfa Romeo tarafından Alfa Romeo Stil Merkezi ile Bertone Stil Merkezi tarafından tasarlanarak ilk olarak 2003 Geneva Motor Fuarı'nda görücüye çıkarılan ve 2004 yılında üretilmeye başlanan spor araba modelidir. Alfa GT, coupe gövde stiline sahiptir ve 2.0 petrol motoru ile 3.2 V6 petrol motoru arasında değişen motor seçeneklerine sahiptir. Bu motor tipleri arasında 1.9 MultiJet Turbodiesel motoru dikkat çekmektedir


Alfa Romeo Brera



Alfa Brera, Alfa Romeo tarafından 2005 yılında üretilmeye başlanan spor araba modelidir. Alfa Brera, ilk olarak 2002 Geneva Motor fuarında konsept bir model olarak tanıtılmıştı. Tıpkı Alfa 159'da olduğu gibi GM/Fiat Premium platformunu kullanan Alfa Brera, Coupe ve Cabriolet olmak üzere 2 farklı gövde stiline sahiptir. 2006 ve 2007 yıllarında çeşitli ödüller alan Alfa Brera, sahip olduğu şık dizaynı ve yüksek performansıyla dikkat çeken bir spor otomobildir.


Alfa Romeo Spider


Alfa Spider, ilk olarak 1966 yılında Spider Duetto adı altında Battista Pininfarina tarafından tasarlanarak aynı yıl Cenevre Fuarında sergilenerek otomobil tutkunlarına tanıtıldı. Daha Sonra 1995 yılında sadece Spider adı altında asıl kimliğine bürünerek şimdiki halini almıştır. Alfa Spider, iki koltuklu üstü açık dizaynıyla spor otomobil sınıfının tüm özelliklerini yansıtmaktadır.


Alfa Romeo 8C Competizione


Alfa 8C Competizione, ilk olarak 2003 Frankfurt Motor Fuarı'nda konsept spor araba olarak gösterilmiş ve 2007 yılında Alfa Romeo tarafından üretilmeye başlanmıştır. Alfa 8C Competizione, seçenek olarak sadece 2 kapılı coupe gövde stiline sahiptir. 6 manuel vitese sahip olan 8C Competizione, maximum 292 km/saat hıza ulaşabilir ve sıfırdan yüz kilometre hıza (0-100 km/saat) 4.2 sn gibi çok kısa bir sürede çıkabilmektedir.


Alfa Mito


Alfa Mito 2008 sonu 2009 model olarak yollara çıkacaktır. Tasarımında 8C Competizione 'den izler taşmaktadır. 1.4 Benzinli 78 HP, 1.4 benzinli Turbo 155 HP, 1.6 Dizel 120 HP motor seçenkeleri mevcuttur. 4.06 mt uzuluğundadır. Mini'ye en büyük rakip olacak bir modeldir.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Aston Martin




Üretildiği ülke: İngiltere
Kurucusu: Lionel Martin
İsmi Nereden Geliyor Kurucusunun soy ismi


1913 yılında Londra’da küçük bir atölyede Lionel Martin ve Robert Bamford tarafından kurulmuştur. İlk otomobillerini 1914 yılında piyasaya sürmüşlerdir. Aston Martin otomobilleri tamamen el yapımı olup, üzerlerine, en son parçayı monte eden işçinin adı yazılır. Araçta plastik madde kullanılmadığından küllük, düğmeler ve havalandırma ızgaraları alüminyumdan imal edilir.

Firmayı 2007 yılında Ford firması 924 milyon dolara motor sporları girişimcisi David Richards’ın önderlik ettiği bir yatırım grubuna satmıştır.


Üretimde olan modeller


V8 Vantage(285km/h), V8 Vantage Roadster(282km/h) & V12 Vantage RS(320km/h)
Aston Martin DB9(306km/h) & DB9 Volante(300km/h)
Aston Martin DBS V12(322km/h)
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Audi


Üretildiği ülke: Almanya
Kurucusu: August Horch
İsmi Nereden Geliyor: Audi latince dinledim , işittim anlamına gelmektedir Amblemin Anlamı: Firma 1932 yılında audi, dkw,horch, ve wenderer adlı 4 bağımsız üreticinin birleşmesiyle oluşmuştur. Amblemde bu birleşmeyi simgelemektedir. 1969 yılında beşinci olarak nsu katılmış olsada 4 halka değişmeden kalmıştır


Audi, Alman bir otomobil şirketidir; Volkswagen grubunun bir markasıdır. Şirketin merkezi Ingolstadt, Bavyera'da bulunmaktadır.

Şirketin geçmişi 1899 yılına ve August Horch'a dayanmaktadır. İlk Horch otomobili kendisi tarafından 1901 yılında tasarlanmıştı. 1910 yılında Horsche şirket dışarısına atılmış ve kendi adını eski ortaklarıyla olan anlaşmazlıklar nedeniyle artık yaptığı tasarımlarda kullanamayacak hale gelmişti. Eski Almancada anlamı "Dinle!" olan "horch", Latincede aynı anlama gelen Audi'yi markası olarak kullanmaya başladı.

1932 yılında Audi, Auto Union'u oluşturmak üzere Horch, DKW ve Wanderer şirketleri ile birleşti. Auto Union kullandığı birbirine bağlı dört halka da bugün Audi'nin logosu olarak kullanılmaktadır.

II. Dünya Savaşı sonrasında, şirket DKW etrafında ürünlerini sunmaya çalıştı. Ancak iki çekişli motoru o kadar ünlü olamadı. Eylül 1965'de Audi tekrar bir çıkış yaparak 72 beygirlik 4 kapılı sedanını piyasaya sundu, dünyanın en modern motorlarından biriyle.

1970'lerde Audi 1950 yıllarında dünyanın en büyük motorsikletlerini üreten şirket olan NSU ile birleşti. Bu şirket Neckarsulm, Stuttgart yakında bulunmaktaydı. NSU daha küçük arabalar yapmayı öngörüyordu; daha sonrasında yeni bir rotasyon motorlarında Felix Wankel'in fikirleriyle kullanılmaya başladı. 1967'de çıkartılan yeni NSU Ro 80 bir uzay çağı arabasıydı ve o gün itibariyle sundukları aerodinamik, ağırlık, güvenlik açısından kusursuzdu, ancak motorlardaki rotasyon hatası NSu için pahalıya patlamıştı. Yine de günümüzde hala Audi'nin bazı modelleri Neckarsulm'da üretilmektedir.

Geçen 30 yıl içerisinde Audi yüksek güce sahip birçok model sundu. 1980'de piyasaya sunulan ünlü "Quattro" modeli ; İngiliz üretici Jensen'in 1966 yılında ürettiği FF modeliden beri dünyada ilk kez üretilen 4 çekerli binek bir araçtır.Adı Audi Quattro olarak lanse edilen Bu model 5 silindirli turbo motorlu, coupe karoserli bir spor otomobildi. Ayrıca bu modelle birlikte Audi rallilere katılarak yarışlarda 4 çeker sistemini kullanarak ralli tarihinde yeni bir çığır açtı. Üst üstte yarışlarda kazandığı başarılar yüzünden Audi yarışlardan çıkarıldı.Audi bu atılımla teknolojide zirveye oturdu. (Bu teknoloji daha sonrasında dünya'nın hemen hemen tüm otomobil şirketleri tarafından kullanılmıştır.)

Audi 80 modeli ile beraber, tüm modeller "Quattro" özelliğini kazaldı. Audi 80 her ne kadar 1986 yılında "dede arabası" imajına sahip olsa da 1991 yılında yapılan makyaj çalışmasıyla unutulmaz tasarım piyasaya sunuldu. Bu model piyasaya bomba gibi düştü ve oldukça iyi satış rakamlarına ulaştı.

Gelişen teknoloji ile, Audi dünyanın en gelişmiş motorunu kullanmaya başladı. 1995'de S4 modelinde kullanılan dört çekerli motoru bu döneme damgasını vurdu.

1994'de de dünyanın tamamen alüminyumdan yapılmış ilk seri üretim otomobili olan A8 modelini sunan Audi, bu modeli ile ASF diye adlandırlılan (alüminyum uzay kafesi)teknolojisini kullanmaya başladığı ilk araç olmaktadır.Şu anda bu teknoloji sahim bir diğer aracı R8 tamamen ASF teknolojisi ile üretilmektedir.Ayrıca ortadan konumlu motou ile otomobil tarihinde binek araçlarda çığır açmıştır. 90'ların ortasında yeni serilerini piyasaya süren Audi dünyanın en kaliteli otomobilleri arasında yerini aldı.

2000 yılı itibariyle yarış dünyasının en zorlu ve prestijli yarışlarından olan 24 saatlik Le Mans yarışını 4 kez ard arda kazanan Audi, 2003'te de VW grubunun başka bir markası olan Bentley ile ancak tamamen Audi kadrosu altında bu başarıya imza attı


Model Ailesi


Audi A3
Audi A4
Audi A5
Audi A6
Audi A8
Audi TT
Audi Q7
Audi Allroad Quattro
Audi R8
Audi Le Mans Quattro
Audi S3
Audi S4
Audi S5
Audi S6
Audi S8
Audi 80
Audi 100
Audi R8
Audi RS4
Audi RS6
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Daewoo



Üretildiği ülke: Güney Kore
Üretimin Bittiği Yıl: 1999


Daewoo, Güney Koreli şirket topluluğu idi. Dewoo Sınai adı altında 22 Mart 1967`de kurulmuştur.1972 yılında otomotiv alanında faaliyete geçmiştir .1999 yılında iflas etmiştir. Güney Kore hükümeti firmanın iflasıyla kalan 76 milyar dolarlık borcu üstlenmek zorunda kalmıştır. Daewoo’nun eski başkanı Kim Woo Chung’u kötü yönetim , bilanço sahtekarlığı ve yurt dışına para transferi nedeniyle 10 yıl hapis , 21 milyar dolar da para cezasına çarptırmıştır. Daewoo'nun otomobil üretimi yapan iştiraki "Daewoo Motor" dünyanın en büyük otomobil üreticisi Amerikalı GM (General Motor) satın alınarak, diğer daewoo istiraklerinden ayrılmış ve "GM Daewoo" (GMD) adını almıştır
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Daf



DAF, Hollandalı otomobil ve ticari taşıt üreticisi kuruluş. DAF sözcüğü, Van Doornes Automobilfabrieken ifadesinin kısaltılmış biçimidir.

1928 yılında, Hollanda'nın Eindhoven şehrinde Hub van Doorne tarafından "Hub van Doorne, Machinefabriek en Reparatie-inrichting" ismi ile kurulmuştur.

Başlangıçta kaynak ve metal işleme alanlarında hizmet veren firma, 1932 yılında ismini "Van Doornes Aanhangwagenfabriek" (DAF) olarak değiştirmiş ve kamyonlar için metal kasalar üretmeye başlamıştır. 1936 yılında TIR konteynerleri üretmeye başlayan firma, bu alanda dünyada bir ilke imza atmıştır.

II. Dünya Savaşı yıllarında, askeri kullanım amaçlı, trenlere monte edilen ağır zırhlı taşıyıcıları üreten firma, 1949 yılında önceki çalışma alanlarının yanısıra, İngiliz üretici Leyland tarafından üretilen motorlar ile kamyon, TIR ve otobüs üretmeye başlamıştır.

Sonraki yıllarda kendi lisansıyla motor tasarım ve üretimine, 1958 yılından itibaren de otomobil üretimine başlamıştır. 1975 yılına kadar kendi tasarımı Variomatic tam otomatik vites aktarma sistemli otomobiller üreten firma, daha sonra bu üretim tesislerini Volvo firmasına satarak bu alandan çekilmiştir. Variomatic aktarma sistemli otomobiller, Avrupa'da üretilen ilk tam otomatik vitesli otomobiller olma unvanını elde etmiştir.

DAF, yetmişli yıllarda Magirus-Deutz (Almanya), Saviem (Fransa), Volvo (İsveç)ile birlikte Avrupa dörtlüsü olarak adlandırılan zamanının en yaygın otomobil üreticileri arasında yer almıştır.

1987 yılında DAF İngiliz Rover Group'un Leyland Trucks bölümü ile birleşerek DAF NV adını almıştır. Zamanla finans sıkıntılarına giren firma, 1996 yılında bir ABD firması olan PACCAR tarafından satın alınmıştır
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Daihatsu


Daihatsu 1907'de kurulan Japon otomobil markası


Şirket Kronolojisi


1907 Hatsudoki Seizo Co.,Ltd. içten yanmalı motorların üretim ve satışı için kuruldu.

1930 3 tekerlekli araç üretimi başladı.

1939 Ikeda Fabrikası üretime başladı.

1951 Şirket ismi Daihatsu Motor Co., Ltd. olarak değiştirildi. 1957 3 tekerlekli kompakt "Midget" modelinin üretimi başladı.

1961 Ikeda II fabrikası üretime başladı. 1967 Toyoto Motor Sales Co. Ltd. ile ortaklık anlaşması yapıldı.

1972 Makine ekipmanları üretmek amacıyla Tada Fabrikası üretime başladı.

1973 Kyoto fabrikası küçük araç üretimine başladı.

1974 Shiga (Ruyo) Fabrikası üretime başladı.

1977 Charade (993 cc)'nin üretimi başladı.

1981 Cuore modelinin üretimi başladı.

1983 Ikeda Fabrikası “Mükemmel Üretim Ödülü”nü kazandı.

1984 Rocky modelinin üretimi başladı.

1984 Daihatsu 850 Cab/Cab Van modellerin CKD üretimi Çin’de başladı.

1984 "Hijet" modelinin KD üretimi Tianjin, Çin’de başladı.

1985 Toplam araç üretimi 10.000.000 adedi aştı.

1986 Çin'de Charade modelinin CKD üretimi başladı.

1989 Feroza ve Applause modellerinin üretimi başladı.

1990 Asian Motors Co. Inc, Kore ile teknik işbirliği anlaşması yapıldı.

1992 Endonezya P.T Daihatsu ile ortaklık anlaşması yapıldı.

1992 Piaggio V.E ile yapılan anlaşma sonucu Hijet'in üretimi Italya’da başladı.

1992 Toplam motor üretimi 15.000.000 adedi aştı.

1993 Charade Gtti modeli 41. Safari Rallisinde A7 kategorisinde 1., genel kategoride 5. sırayı aldı.

1994 Malezya'nın ikinci ulusal aracı Kancil’in yapılan ortaklık anlaşması sonucunda Cuore modeli baz alınarak üretimine başlandı.

1995 Endonezya'da New Zebra Espass üretimine başlandı.

1995 Yeni binek araç Move Japonya’da üretilmeye başlandı.

1996 Malezya’da Rusa modelinin üretimine başlandı.

1996 Hijet’in üretimi Vietnam’da başladı.

1996 Yeni hafif ticari araç Midget II'nin üretimine başlandı.

1996 Daihatsu ile Çin'in Liuzhou Wuling Motor Co. Ltd. şirketi arasında teknik işbirliği anlaşması yapıldı.

1996 Gran Move modelinin üretimine başlandı.

1997 Daihatsu'nun 90.kuruluş yıldönümü kutlandı.

1997 Terios 4*4 modelinin üretimine başlandı.

1997 Malezya'da üretilen Kancil modelinin toplam üretimi 100.000 adedi aştı.

1998 Sirion modelinin üretimi başladı.

1998 Malezya’nın ulusal 4*4 aracı Kembara’nın üretimine başlandı.

1998 Kyoto fabrikası ISO 14001 sertifikası almaya hak kazandı.

1998 Toplam araç üretimi 20.000.000 adede ulaştı.

1998 Terios 1,3 lt Lansman.

1999 Tada fabrikası ISO 9001 sertifikası almaya hak kazandı.

1999 Binek araç Atrai Wagon'un üretimine başlandı.

1999 Taruna’nin üretimi Endonezya’da başladı.

1999 Naked ve Extol modellerinin üretimine başlandı.

2000 Head (Ikeda), Shiga (Ryuo) ve Tada fabrikaları ISO 14001 sertifikası almaya hak kazandı.

2000 Altis modelinin üretimine başlandı.

2000 Pakistan’da Cuore üretimi başladı.

2000 YRV modelinin üretimine başlandı.

2001 Daihatsu'nun merkez ofisi Ikeda'da CNG Eco-Station açıldı.

2001 Move modelinin üretimi 1 milyon adedi aştı.

2001 Yüksek performanslı TOPAZ katalizörü geliştirildi.

2001 MAX modelinin üretimine başlandı.

2001 YRV Lansman.

2002 Holding şirketi Perodua Auto Corporation Sdn. Bhd Malezya’da kuruldu.

2002 Copen modelinin üretimine başlandı.

2002 Sirion Lansman.

2002 YRV Turbo Lansman.

2003 Endüstriyel motor üretimi için yeni Kagami fabrikası tamamlandı.

2003 Çin’de Terios üretimi başladı.

2003 Cuore Lansman.

2004 Toyota ile ortak geliştirilen Boon'un üretimine başlandı.

2005 Entek Araçlar Dış Ticaret A.Ş. Daihatsu Türkiye Motorlu Araçlar A.Ş. adını aldı.

2005 Delta Lansman.

2005 Yeni Sirion Lansman.

2006 Copen Lansman.

2006 Terios 1,5 lt Lansman.

2007 Materia Lansman


Şirket Tarihi


1998 yılından itibaren Türkiye’de bulunan Daihatsu, 2005 yılından bu yana Daihatsu Türkiye Motorlu Araçlar A.Ş. ismiyle faaliyet göstermektedir. Türkiye’de toplam 5 adet binek araç modeline ve 1 adet hafif ticari araç modeline sahiptir. 2 tasarım ödülüne sahip coupe-cabrio modeli Copen, 2006 Mayıs ayında satışa sunulan tasarım ödüllü SUV modeli Terios 1,5 lt, şehir içi sürüş için mükemmel kullanım olanağı sunan 4X4 Terios 1,3 lt, tutumlu aracı Cuore ve 1,3 litre motora sahip geniş iç hacimli aile aracı Sirion Daihatsu’nun, Türkiye’deki mevcut modelleridir. Daihatsu, hafif ticari araç pazarına 2005 yılında Delta modeliyle girmiştir.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Daihatsu


Daihatsu 1907'de kurulan Japon otomobil markası


Şirket Kronolojisi


1907 Hatsudoki Seizo Co.,Ltd. içten yanmalı motorların üretim ve satışı için kuruldu.

1930 3 tekerlekli araç üretimi başladı.

1939 Ikeda Fabrikası üretime başladı.

1951 Şirket ismi Daihatsu Motor Co., Ltd. olarak değiştirildi. 1957 3 tekerlekli kompakt "Midget" modelinin üretimi başladı.

1961 Ikeda II fabrikası üretime başladı. 1967 Toyoto Motor Sales Co. Ltd. ile ortaklık anlaşması yapıldı.

1972 Makine ekipmanları üretmek amacıyla Tada Fabrikası üretime başladı.

1973 Kyoto fabrikası küçük araç üretimine başladı.

1974 Shiga (Ruyo) Fabrikası üretime başladı.

1977 Charade (993 cc)'nin üretimi başladı.

1981 Cuore modelinin üretimi başladı.

1983 Ikeda Fabrikası “Mükemmel Üretim Ödülü”nü kazandı.

1984 Rocky modelinin üretimi başladı.

1984 Daihatsu 850 Cab/Cab Van modellerin CKD üretimi Çin’de başladı.

1984 "Hijet" modelinin KD üretimi Tianjin, Çin’de başladı.

1985 Toplam araç üretimi 10.000.000 adedi aştı.

1986 Çin'de Charade modelinin CKD üretimi başladı.

1989 Feroza ve Applause modellerinin üretimi başladı.

1990 Asian Motors Co. Inc, Kore ile teknik işbirliği anlaşması yapıldı.

1992 Endonezya P.T Daihatsu ile ortaklık anlaşması yapıldı.

1992 Piaggio V.E ile yapılan anlaşma sonucu Hijet'in üretimi Italya’da başladı.

1992 Toplam motor üretimi 15.000.000 adedi aştı.

1993 Charade Gtti modeli 41. Safari Rallisinde A7 kategorisinde 1., genel kategoride 5. sırayı aldı.

1994 Malezya'nın ikinci ulusal aracı Kancil’in yapılan ortaklık anlaşması sonucunda Cuore modeli baz alınarak üretimine başlandı.

1995 Endonezya'da New Zebra Espass üretimine başlandı.

1995 Yeni binek araç Move Japonya’da üretilmeye başlandı.

1996 Malezya’da Rusa modelinin üretimine başlandı.

1996 Hijet’in üretimi Vietnam’da başladı.

1996 Yeni hafif ticari araç Midget II'nin üretimine başlandı.

1996 Daihatsu ile Çin'in Liuzhou Wuling Motor Co. Ltd. şirketi arasında teknik işbirliği anlaşması yapıldı.

1996 Gran Move modelinin üretimine başlandı.

1997 Daihatsu'nun 90.kuruluş yıldönümü kutlandı.

1997 Terios 4*4 modelinin üretimine başlandı.

1997 Malezya'da üretilen Kancil modelinin toplam üretimi 100.000 adedi aştı.

1998 Sirion modelinin üretimi başladı.

1998 Malezya’nın ulusal 4*4 aracı Kembara’nın üretimine başlandı.

1998 Kyoto fabrikası ISO 14001 sertifikası almaya hak kazandı.

1998 Toplam araç üretimi 20.000.000 adede ulaştı.

1998 Terios 1,3 lt Lansman.

1999 Tada fabrikası ISO 9001 sertifikası almaya hak kazandı.

1999 Binek araç Atrai Wagon'un üretimine başlandı.

1999 Taruna’nin üretimi Endonezya’da başladı.

1999 Naked ve Extol modellerinin üretimine başlandı.

2000 Head (Ikeda), Shiga (Ryuo) ve Tada fabrikaları ISO 14001 sertifikası almaya hak kazandı.

2000 Altis modelinin üretimine başlandı.

2000 Pakistan’da Cuore üretimi başladı.

2000 YRV modelinin üretimine başlandı.

2001 Daihatsu'nun merkez ofisi Ikeda'da CNG Eco-Station açıldı.

2001 Move modelinin üretimi 1 milyon adedi aştı.

2001 Yüksek performanslı TOPAZ katalizörü geliştirildi.

2001 MAX modelinin üretimine başlandı.

2001 YRV Lansman.

2002 Holding şirketi Perodua Auto Corporation Sdn. Bhd Malezya’da kuruldu.

2002 Copen modelinin üretimine başlandı.

2002 Sirion Lansman.

2002 YRV Turbo Lansman.

2003 Endüstriyel motor üretimi için yeni Kagami fabrikası tamamlandı.

2003 Çin’de Terios üretimi başladı.

2003 Cuore Lansman.

2004 Toyota ile ortak geliştirilen Boon'un üretimine başlandı.

2005 Entek Araçlar Dış Ticaret A.Ş. Daihatsu Türkiye Motorlu Araçlar A.Ş. adını aldı.

2005 Delta Lansman.

2005 Yeni Sirion Lansman.

2006 Copen Lansman.

2006 Terios 1,5 lt Lansman.

2007 Materia Lansman


Şirket Tarihi


1998 yılından itibaren Türkiye’de bulunan Daihatsu, 2005 yılından bu yana Daihatsu Türkiye Motorlu Araçlar A.Ş. ismiyle faaliyet göstermektedir. Türkiye’de toplam 5 adet binek araç modeline ve 1 adet hafif ticari araç modeline sahiptir. 2 tasarım ödülüne sahip coupe-cabrio modeli Copen, 2006 Mayıs ayında satışa sunulan tasarım ödüllü SUV modeli Terios 1,5 lt, şehir içi sürüş için mükemmel kullanım olanağı sunan 4X4 Terios 1,3 lt, tutumlu aracı Cuore ve 1,3 litre motora sahip geniş iç hacimli aile aracı Sirion Daihatsu’nun, Türkiye’deki mevcut modelleridir. Daihatsu, hafif ticari araç pazarına 2005 yılında Delta modeliyle girmiştir.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Deutz



Deutz AG, Alman motor üreticisi kuruluş.

Şirket dört zamanlı içten yanmalı motorları icat eden Nikolaus Otto tarafından 1860 yılında N. A. Otto & Cie. adı ile kurulmuştur. II. Dünya Savaşı yıllarında şirket adı Klöckner Humbolt Deutz AG olarak değiştirilmiştir.

Su ve hava soğumalı dizel motorları ile ünlü olan Deutz, Almanya'nın Köln şehrinde yerleşiktir.

Ülkemizde Deutz markası İstanbul'da Magirus-Deutz otobüslerinin 1960'lı yıllarda Ünverler Sanayii tarafından montajı ile yaygınlaşmış ve aynı zamanda otobüs taşımacılığı bu arkadan motorlu ve fabrikasyon orijinal üretim otobüsler sayesinde kamyondan bozma araçlardan kurtularak günümüzdeki gelişmeleri yakalamak üzere yola çıkmıştır.Ayrıca bir çok dolmuşun markası da Deutz'dur
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst