DeLiBeYaZiM
Kayıtlı Üye
---> staj konularına acil yardım...
MOTİON CAPTURE
(1)NEDİR :
Motion Capture, Motion Tracking, Mocap veya Türkçesiyle Hareket Yakalama, daha gerçekçi bir 3 boyutlu modelleme için insan, hayvan veya bitkilerin üzerine hareketi sırasında kayıt yapabilme özelliğine sahip cihazların yaptıkları kaydı dijital ortama aktarması işi olarak tanımlanmaktadır. İlk olarak İskoçya'da çıkmıştır, bu sistem askeri alanda kullanıldığı gibi tıp ve eğlence sektöründe de sıkça kullanılmaktadır.
(2) NASIL KULLANILIR :
Canlı bir aktörün vücudunun belli noktalarına bağlanan apparatlarla yaptığı hareketlerin X, Y, Z koordinatları olarak sayısallaştırılarak bilgisayar ortamına aktarımına “motion capture” adı verilmektedir. Daha sonra bu koordinat bilgileri yine bilgisayarda oluşturulmuş 3 boyutlu bir modelin canlı aktörün hareketlerini bire bir taklit etmesi için kullanılır. Dynamics ise bilgisayar ortamında bazı objelerin hareketlerinin fizik kurallarına uygun olarak hesaplanmasıdır. Örneğin belli bir yükseklikten düşen bir topun yere çarpması, çarpışma anında ne kadar esneyeceği ve geri sekme miktarı, yerçekimi değerlerine uygun olarak hesaplanabilmektedir.
(3) EĞİTİME KATKILARI NELER OLABİLİR :
?
(4) EĞİTİMDE KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖRNEKLER :
?
MOTİON CAPTURE
(1)NEDİR :
Motion Capture, Motion Tracking, Mocap veya Türkçesiyle Hareket Yakalama, daha gerçekçi bir 3 boyutlu modelleme için insan, hayvan veya bitkilerin üzerine hareketi sırasında kayıt yapabilme özelliğine sahip cihazların yaptıkları kaydı dijital ortama aktarması işi olarak tanımlanmaktadır. İlk olarak İskoçya'da çıkmıştır, bu sistem askeri alanda kullanıldığı gibi tıp ve eğlence sektöründe de sıkça kullanılmaktadır.
(2) NASIL KULLANILIR :
Canlı bir aktörün vücudunun belli noktalarına bağlanan apparatlarla yaptığı hareketlerin X, Y, Z koordinatları olarak sayısallaştırılarak bilgisayar ortamına aktarımına “motion capture” adı verilmektedir. Daha sonra bu koordinat bilgileri yine bilgisayarda oluşturulmuş 3 boyutlu bir modelin canlı aktörün hareketlerini bire bir taklit etmesi için kullanılır. Dynamics ise bilgisayar ortamında bazı objelerin hareketlerinin fizik kurallarına uygun olarak hesaplanmasıdır. Örneğin belli bir yükseklikten düşen bir topun yere çarpması, çarpışma anında ne kadar esneyeceği ve geri sekme miktarı, yerçekimi değerlerine uygun olarak hesaplanabilmektedir.
(3) EĞİTİME KATKILARI NELER OLABİLİR :
?
(4) EĞİTİMDE KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖRNEKLER :
?