---> Lem'alar Yazar:Bediüzzaman Said Nursi
SAÎD NURSÎNİN MEHDîLİK İDDİÂSI
İslâmda Mehdîlik gayr-ı ciddî alınacak bir mesele değildir. (1) Saîd Nursî ve Nûrcuların bu husûsdaki görüşleri şöyledir:
Mehdî, Ehl-i beytden olacak. Şuâlar, 14. şuâ; Mektûbât, 29. mektûb; Emirdağ lâhikası, s.220
Mehdî hazretlerinin pişdârı (rehberi) ve müjdecisi Saîd Nursînin neşr etdiği risâle-i nûrdur. Barla lâhikası, s.354
Risâle-i nûr, şu zamanın bir mehdîsidir. Barla lâhikası, s.354
Mehdî gelince risâle-i nûrdan faydalanıp, kendisine proğram yapacak. Şualar, 14. şua; Sikke-i tasdîk-ı gaybî, s.12
Mehdî hicrî 1400ler de ( Mîlâdî 1979da ) gelecek. Sözler, 24. söz [ Bu sene 1434 olduğuna göre 34 sene geçmesine rağmen, Saîd Nursînin iddiâsı, çok yerde doğru çıkmadığı gibi, mehdîlik iddiâsında da doğru çıkmamışdır.]
Mehdînin vazîfelerinden olan îmân-ı tahkîkî ve ehl-i îmânı kurtarmak risâle-i nûrda fazlasıyla var. Şuâlar, 14. şuâ
Ben de, Hazreti Alinin manevî evlâdı olarak Âl-i beytden (seyyid ) sayılabildim. !? Emîrdağ lâhikası, s.220;
Ben kendimi seyyid bilemiyorum Emîrdağ Lâhikası,s.220;Ben seyyid değilimŞuâlar,14.şuâ;Ayrıca, Kürt olduğunu da birçok kitâbında öğünerek bildirmişdir
[Aslını inkâr eden harâmzâdedir]
Mehdînin aleyhirahme Mekkeden çıkacağı(2) hadîs-i şerîflerde bildirilmişken, Saîd Nursî bunu kendine uygun hâle getirmek gayretiyle O zemân saltânât merkezi Mekke olduğu içün,o şeklde tefsîr etmişler.(Sözler,24.söz)
Mehdîyi soruyor(Ne vakt gelecek
) daha Mehdîyi anlamamış.(Barla Lâhikası,s.355) Saîd Nursînin bağlılarından Mustafa Hulûsînin,Mehdî olarak Saîd Nursîyi îmâ etmesi
Mehdî îsevî rûhânîlerle ittifâk edip İslâma hizmet edecekdir. Sikke-i tasdîk-ı gaybî, s.12. Bu yüzden olacak ki Saîd Nursî, Rûm patriği Athenagorasın ayağına kadar gidip, onunla halvete varan görüşmeleri sonunda Dînler Arası Diyalog tarafdârı olmuş, bu husûsda öncülük etmişdir.
Hadîs-i şerîflerde Mehdînin aleyhirrahme Ehl-i beytden olduğu, isminin Muhammed, baba isminin Abdüllâh olduğu bildirilmekdedir.
Mehdîlik iddiâsında bulunan Saîd Nursînin ismi ise Saîd, babasının ismi ise Mirzâdır, kendisi seyyid olmadığını (Şuâlar,14.şuâ; Emîrdağ Lâhikası, S.220),kendisinin ise Kürt olduğunu(Bu kitâbın, 51-54.sahîfesine bakınız) ve Mehdînin de seyyid olacağını(Şuâlar,14.şuâ) bildirdiği halde,Saîd Nursînin,mehdîlik iddiâsında bulunabilmesini anlamak mümkin değildir. Yukarıdaki yazılarından da anlaşılacağı üzere bir zamanlar Mehdîliğini kabûl eden Saîd Nursî, daha sonra nedendir bilinmez, belki de seyyid olmadığı gerçeğini kabûllenip mehdîlik iddiâsından vazgeçerek, Ben, Mehdîliğim var, demedim. (Şuâlar,14.şuâ ) diyebilmişdir
Mehdî aleyhirrahme ile alakalı bilgi almak isteyenler, İbni Hacer Mekkî Heytemînin,el-Kavlül-muhtasar fî Alâmâtül Mehdiyyilmüntezar;
İmâm-ı Süyûtînin, Kitâbül-arf-il verdi fî ahbâril-meh dî; İmâm-ı Rabbânînin rahmetüllâhi aleyhim ecmeîn mektûbât, 209. mektûbuna, bakabilirler.
İbni Hacer Mekkî rahmetülâhi aleyh, Alâmetül Mehdî kitâbında : zamanımızda ve daha evvel, kendilerinin Mehdî olduğunu iddiâ eden bir kısım insânlar çıkmışdır. Bunlar hem kendileri sapıtmış, hem de kendilerine uyanları sapdırmışlardır. Bu yalancılar azâba lâyık kişilerdir
demekdedir.
İmâm-ı Rabbânî rahmetüllâhi aleyh, Mektûbât, 209. mektûbunda : Mehdînin aleyhirrahme kendisinden 1000 sene sonra geleceğini, Îsâ aleyhisselâm ile berâber İslâma hizmet edeceklerini bildirmekdedir. [Zamanımızda, daha evvel de görüldüğü gibi bazî kimseler büyük gördükleri zâtlara Mehdî diyerek dalâlete düşebilmekdedirler]
Belki de Saîd Nursî,daha sonra, Îsânın aleyhisselâm çok asır sonra geleceğini öğrenmiş olacak ki herkes Îsâyı aleyhisselâm tanımayacak. diyor( Sözler, 24. söz; Mektûbât,15. mektûb ). Îsâ aleyhisselâm ile alâkalı Hadîs-i şerîfde ise, Îsâyı aleyhisselâm tanımamız gerekdiği bildiriliyor :
O, orta boylu, beyaza çalar, kırmızı renklidir. Sarı renkli iki elbise içinde olacak. Yağmur yağmasa da saçından su damlayacak. Deccâlı öldürecek. Buharî, Müslim, Ebû Dâvüd, Tirmizîden hadîs-i şerîf
Kâdî İyâdın Şifâ-i şerîf kitâbında, Ebû Hüreyrenin radiyellâhü anh nakletdiği hadîs-i şerîfde ise: îsâyı (mirâcda) gördüm,orta boylu,yüzünde çok benleri vardı,yüzü, hamamdan çıkmış gibi kırmızımsı idi. buyuruluyor.
Seyyid Muhammed Hâşimîoğlu
(1) Muhammed Sıddîk Şeyhânzâdenin(Nurcu ileri gelenlerinden) HasanMezarcıya Sen, Îsâ olma, Mehdî ol tavsiyyesinde bulunması(Muhammed Sıddîk Şeyhânzâde,Nurculuğun Târîçesi,s.299, Tenvîr Neşriyyât,2003,İstanbul) yanî mehdîliği ciddî almaması [ki Mehdî aleyhirrahme ulülazm bir rasûl olan Hazreti Îsâya (aleyhisselâm) imâm olacakdır.] savunduğu inanç adına çok büyük bir rezâletdir.
(2) Seyyid Ahmed Dahlân(Mekke Müftîsi),El-Fütûhâtül- islâmiyye,cüz,2,s.297
(3)Ebû Dâvüd;Hanbel;Tirmizî;Taberânî,Kebîr.