Lem'alar Yazar:Bediüzzaman Said Nursi

BitliPire2

Bayan Üye
0000000377052_5_1.jpg



Arka Kapak


Lemalar'da her insana hitap eden mesajlar var. Gençler,öğrenciler,hastalar yaşlılar ilim adamları, hanımlar ve diğerleri Allah'ın varlığının kesin ispatı Peygamberimizin yaşayışıyla gösterdiği saadet yolu. Aile hayatının huzur prensipleri Hastalara şifa veren teselliler Yaşlıları karamsarlıktan ve ümitsizlikten kurtaran açıklamalar İman kardeşliğini pekiştiren esaslar Günahın psikolojik tahlili ve günahtan kurtuluş yolları...

Yazar:Bediüzzaman Said Nursi

Sayfa Sayısı: 409
Dili: Türkçe
Yayınevi: Sözler Neşriyat
 
---> Lem'alar Yazar:Bediüzzaman Said Nursi

SAÎD NURSΒNİN MEHDî’LİK İDDİ’ÂSI


İslâmda “ Mehdîlik ” gayr-ı ciddî alınacak bir mes’ele değildir. (1) Saîd Nursî ve Nûrcuların bu husûsdaki görüşleri şöyledir:
“ Mehdî, Ehl-i beyt’den olacak.” Şu’âlar, 14. şu’â; Mektûbât, 29. mektûb; Emirdağ lâhikası, s.220
“ Mehdî hazretlerinin pişdârı (rehberi) ve müjdecisi Saîd Nursî’nin neşr etdiği risâle-i nûr’dur.” Barla lâhikası, s.354
“ Risâle-i nûr, şu zamanın bir mehdîsidir.” Barla lâhikası, s.354
“ Mehdî gelince risâle-i nûr’dan faydalanıp, kendisine proğram yapacak.” Şualar, 14. şua; Sikke-i tasdîk-ı gaybî, s.12
“ Mehdî hicrî 1400’ler de ( Mîlâdî 1979’da ) gelecek. “ Sözler, 24. söz [ Bu sene 1434 olduğuna göre 34 sene geçmesine rağmen, Saîd Nursînin iddi’âsı, çok yerde doğru çıkmadığı gibi, mehdîlik iddi’âsında da doğru çıkmamışdır.]
“ Mehdînin vazîfelerinden olan îmân-ı tahkîkî ve ehl-i îmânı kurtarmak risâle-i nûr’da fazlasıyla var.” Şu’âlar, 14. şu’â
“ Ben de, Hazreti Ali’nin ma’nevî evlâdı olarak Âl-i beyt’den (seyyid ) sayılabildim.” !? Emîrdağ lâhikası, s.220;
“Ben kendimi seyyid bilemiyorum” Emîrdağ Lâhikası,s.220;”Ben seyyid değilim”Şu’âlar,14.şu’â;Ayrıca, Kürt olduğunu da birçok kitâbında öğünerek bildirmişdir…[Aslını inkâr eden harâmzâdedir]

Mehdî’nin aleyhirahme Mekke’den çıkacağı(2) hadîs-i şerîflerde bildirilmişken, Saîd Nursî bunu kendine uygun hâle getirmek gayretiyle “ O zemân saltânât merkezi Mekke olduğu içün,o şeklde tefsîr etmişler.”(Sözler,24.söz)
“Mehdî’yi soruyor(Ne vakt gelecek…) daha Mehdî’yi anlamamış.”(Barla Lâhikası,s.355) Saîd Nursî’nin bağlılarından Mustafa Hulûsî’nin,Mehdî olarak Saîd Nursî’yi îmâ etmesi…
“Mehdî îsevî rûhânîlerle ittifâk edip İslâm’a hizmet edecekdir.” Sikke-i tasdîk-ı gaybî, s.12. Bu yüzden olacak ki Saîd Nursî, Rûm patriği Athenagoras’ın ayağına kadar gidip, onunla halvete varan görüşmeleri sonunda “ Dînler Arası Diyalog ” tarafdârı olmuş, bu husûsda öncülük etmişdir.
Hadîs-i şerîflerde Mehdî’nin aleyhirrahme Ehl-i beyt’den olduğu, isminin Muhammed, baba isminin Abdüllâh olduğu bildirilmekdedir.
Mehdîlik iddi’âsında bulunan Saîd Nursî’nin ismi ise Saîd, babasının ismi ise Mirzâdır, kendisi seyyid olmadığını (Şuâlar,14.şuâ; Emîrdağ Lâhikası, S.220),kendisinin ise Kürt olduğunu(Bu kitâbın, 51-54.sahîfesine bakınız) ve Mehdî’nin de seyyid olacağını(Şu’âlar,14.şu’â) bildirdiği halde,Saîd Nursînin,mehdîlik iddi’âsında bulunabilmesini anlamak mümkin değildir. Yukarıdaki yazılarından da anlaşılacağı üzere bir zamanlar Mehdîliğini kabûl eden Saîd Nursî, daha sonra nedendir bilinmez, belki de seyyid olmadığı gerçeğini kabûllenip mehdîlik iddi’âsından vazgeçerek,“ Ben, Mehdîliğim var, demedim.” (Şuâlar,14.şuâ ) diyebilmişdir…

Mehdî aleyhirrahme ile alakalı bilgi almak isteyenler, İbni Hacer Mekkî Heytemî’nin,el-Kavlü’l-muhtasar fî Alâmâtü’l Mehdiyyi’lmüntezar;
İmâm-ı Süyûtî’nin, Kitâbü’l-arf-il verdi fî ahbâri’l-meh dî; İmâm-ı Rabbânî’nin rahmetüllâhi aleyhim ecme’în mektûbât, 209. mektûbuna, bakabilirler.

İbni Hacer Mekkî rahmetülâhi aleyh, Alâmetü’l Mehdî kitâbında : “ zamanımızda ve daha evvel, kendilerinin Mehdî olduğunu iddi’â eden bir kısım insânlar çıkmışdır. Bunlar hem kendileri sapıtmış, hem de kendilerine uyanları sapdırmışlardır. Bu yalancılar azâba lâyık kişilerdir…” demekdedir.

İmâm-ı Rabbânî rahmetüllâhi aleyh, Mektûbât, 209. mektûbunda : Mehdî’nin aleyhirrahme kendisinden 1000 sene sonra geleceğini, Îsâ aleyhisselâm ile berâber İslâma hizmet edeceklerini bildirmekdedir. [Zamanımızda, daha evvel de görüldüğü gibi ba’zî kimseler büyük gördükleri zâtlara Mehdî diyerek dalâlete düşebilmekdedirler]
Belki de Saîd Nursî,daha sonra, Îsâ’nın aleyhisselâm çok asır sonra geleceğini öğrenmiş olacak ki “ herkes Îsâ’yı aleyhisselâm tanımayacak.” diyor( Sözler, 24. söz; Mektûbât,15. mektûb ). Îsâ aleyhisselâm ile alâkalı Hadîs-i şerîfde ise, Îsâ’yı aleyhisselâm tanımamız gerekdiği bildiriliyor :
“ O, orta boylu, beyaza çalar, kırmızı renklidir. Sarı renkli iki elbise içinde olacak. Yağmur yağmasa da saçından su damlayacak. Deccâlı öldürecek.” Buharî, Müslim, Ebû Dâvüd, Tirmizî’den hadîs-i şerîf… Kâdî İyâd’ın Şifâ-i şerîf kitâbında, Ebû Hüreyre’nin radiyellâhü anh nakletdiği hadîs-i şerîfde ise: ” îsâ’yı (mi’râcda) gördüm,orta boylu,yüzünde çok benleri vardı,yüzü, hamamdan çıkmış gibi kırmızımsı idi.” buyuruluyor.

Seyyid Muhammed Hâşimîoğlu


(1) Muhammed Sıddîk Şeyhânzâde’nin(Nurcu ileri gelenlerinden) HasanMezarcı’ya “ Sen, Îsâ olma, Mehdî ol ” tavsiyyesinde bulunması(Muhammed Sıddîk Şeyhânzâde,Nurculuğun Târîçesi,s.299, Tenvîr Neşriyyât,2003,İstanbul) ya’nî mehdîliği ciddî almaması [ki Mehdî aleyhirrahme ulülazm bir rasûl olan Hazreti Îsâ’ya (aleyhisselâm) imâm olacakdır.] savunduğu inanç adına çok büyük bir rezâletdir.
(2) Seyyid Ahmed Dahlân(Mekke Müftîsi),El-Fütûhâtü’l- islâmiyye,cüz,2,s.297
(3)Ebû Dâvüd;Hanbel;Tirmizî;Taberânî,Kebîr.
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst