Ekonomi Kılavuzu

ParadokS

Kayıtlı Üye
Imperia Online oyunu bir savaş oyunu olmasına rağmen ekonominizi güçlü tutarak ve etrafınızdakilerle iyi geçinerekte kendinizi geliştirebilme şansınız olduğu bir oyundur aynı zamanda

Temel Ekonomi

Oyunda 5 çeşit ekonomi kaynağı bulunmaktadır :

Nüfus - Nüfus sizin vatandaşlarınızdırTabiki insanlarını alıp-satmazsınız fakat 3 tane çok önemli rolde görev alırlar :

- İş Gücü
- Altın Üretimi (Altın Madende üretilmez , çalışmayan köylülerden vergi olarak alınır)
- Her zaman İmparatorluğunuz için ölmeye hazırdırlar

Odun - Her bina ve teknolojik araştımalar için gerekli olan bir kaynaktırAsker yapımındada kullanılırOdun İmalathanesinde çalışan köylülerce üretilir

Demir - Bazı binalar ve teknolojiler için gereklidirOrdu basımında her asker için gerekli olan bir kaynaktırDemir madeninde çalışan işçilerce üretilirÜretimi diğer kaynakalara göre biraz daha zor ve zahmetlidir

Taş - Kale yapımında kullanılan temel maddedir bazı araştırma ve binaların yapımı için de gereklidir Taş ocaklarından elde edilir

Altın - Ordunuzun bakım masrafı ve çoğu bina ve araştırma için ödenmesi gerekir


Sol üstte gördüğünüz rakamların ilki size nüfusunuzu ikincisi ise nüfusunuzun ulaşabileceği maksimum değeri gösterirOnun altında ise nüfusunuzdaki çalışan ve çalışmayan köylülerinizin sayısını görebilirsinizÇalışmayan köylüleriniz vergi olarak altın verirlerken , çalışanlar ise (Odun imalathanesi,Demir ocağı ve Taş ocağı) demir,taş veya odun üretirlerEğer madenlerinizde tüm nüfusunuz çalıştırırsanız , kaynak üretiminiz maksimum düzeye çıkar fakat unutmayın ki altın üretiminiz durur

Her kaynak aşağıda belirtildiği gibi üretilirHer miktar bir saat içinde üretilen miktarı gösterir

Formul 1 - Bu formul yüksek seviye teknoloji ve binaların istediği kaynakların hesaplanmasında kullanılırFormul şu şekilde ilerler ;

2Seviye , 1Seviyeden 2 kat fazladır
3Seviye , 2Seviyeden 1,98 kat daha fazladır
4Seviye , 3Seviyeden 1,96 kat daha fazladır

Her seviye sonrasında bu hesap 0,02 kadar düşer
Her teknoloji ve bina yapımı bu formul kullanılarak hesaplanır

Nüfus - Nüfus artışı hiç bonusunuz olmadan : 1/1000+30 şeklinde hesaplanırÖrneğin;

Nüfusunuz 1000 ise , saatlik nüfus artışınız 31 kişi olacaktır (1+30)10 000 kişi ise 40 kişi olacaktır (10+30)
Nüfus artışına sahip olduğunuz sağlık ve ambar seviyeside etki etmektedirEyaletiniz 100 000 nüfusa ulaştığında nüfus artış hızınızda yavaş yavaş düşecektirHer eyaletin maksimum bulundurabileceği nüfus limiti vardır

Bu limit temel olarak şunlardır ;

Dağlar ve Ormanlar 140 000
Dağlar 150 000
Tepeler 160 000
Tepeler ve Orman 160 000
Düzlük Orman 170 000
Ova 180 000

Bu limitler sağlık ve ambar derecenize göre değişkenlik gösterir ve artabilir

Kaynaklar - 100 kişilik köylünüzün temel üretimi : 10 odun yada 2 demir yada 5 taş yada 5 altın olabilir

Temel altın eşitliği ise şu şekildedir :

10 odun = 2 demir = 5 taş = 5 Altın Eşitliğidir

Bu Altın Eşitliği (AE) tüm puanların hesaplanmasında kullanılır

*Bu eşitliğin ticaretle hiç bir ilgisi yoktur

Boşta olan köylülerinizden vergi alma nedeniniz çalışmamalarından dolayı ülkelerine karşı sorumluluklarını yerine getirmek için ödedikleri vergidirNe kadar çok boşta köylünüz olursa o kadar çok saat başına altın geliri elde edersiniz
Nüfus artışınız direkt olarak çiflik dereceniz ile doğru orantılıdırDaha büyük çiftlikler kurarak nüfus artışınızı hiç durdurmayınızMantık gayet basittir , daha çok insan , daha çok üretim ve daha çok kaynak

*Bina ve teknolojik araştırma yapımındaki indirimler şu şekilde hesaplanır : (Bina veya araştırmanın fiyatı)/
(1+Sahip olduğunuz indirimin yüzdesi)

GELİR

Barışçıl Yollar ile Gelir

Madenlerinizi geliştirerek ve nüfus limitiniz yükselterek , devamlı üretim sağlayarak hiç bir savaşa girmeden kendi kendinize yeticek kadar gelir sağlayabilirsinizFakat daha hızlı gelişmeniz için çok yavaş bir çözümdürBu taktiği ancak savaş önceleri ve ordu basımı öncesinde kullanmak en mantıklı yoldur

Askeri Yol İle

Askeri yol ile 2 farklı şekilde gelir elde edebilirsiniz:
1Kale Kuşatması (kaynakları ele geçirme) - Zor fakat karlı bir yoldurDüşmanınızın önce meydandaki daha sonra kalesini yıkarak ,düşmanınızın sahip olduğu tüm kaynakları alır götürürsünüzBu kaynakların hepsini altın cinsinden alırsınız 10 odun = 2 demir = 5 taş = 5 altın eşitliği kullanılırTicaretteki o anki kaynak fiyatları düşmanınızın kaynaklarını sömürürken sizi etkilemez
2Yağma (savaş suçu) - Düşmanlarınızın köylülerine yaptığınız bir saldırıdırBu saldırıyı gerçekleştirmek için düşmanın sadece meydandaki askerlerini geçmeni gerekmektedir (Kaleyi değil)Bir eyaletteki köylülerin en fazla %20'sini öldürebilirsinizHer biriminiz bir köylü öldürür ve her öldürülen köylü başına 5 altın kazanırsınızHer yağma saldırısında 4 onur puanı kaybedersiniz

Kaynaklarınızın nereye harcandığını görelim;

Harcamalar:

1Bina Yapımı - Her bina yapımında biraz odun , taş ve demir kullanılmaktadır
2Araştırma - Bilimadamlarınız yeni buluşlar için aralıksız çalışırlar
3Ordu Üretimi - Ordu basarak asker temin edebilirsiniz
4Ordu bakım masrafı - ordu bakım masrafı otomatik olarak sizden altın cinsinde alınır
5İttifak Vergisi Ödemesi - Büyük ittifakların vergileride büyük olurİttifak üyelerinden %1 ittifak vergisi kesilir ve her yeni üye içinde 01% vergi eklenirYani 10 üyesi olan bir ittifağın üyesiyseniz %2 vergi ödersinizBu vergide kaynaklarınızdan otomatik olarak kesilir

Ticaret Ve Diğer Ekonomik Olaylar

Global Pazar

Global pazarda tüm oyuncular ihtiyacı olduğu kaynakları alabilirlerElinde bulunan fazla kaynaklarıda satarak altına dönüştürebilirlerTicaret seviyenizi yükselterek ticaret yaparken ödediğiniz komisyonuda en aza indirebilirsiniz

Eyalet Arazisi

Oyunda 6 tip arazi bulunmaktadırHer birinin nüfusa ve bazı askeri birimlere bonusları vardırStratejiniz nasıl ise o eyaleti üs olarak seçmeniz sizin yararınıza olurMesela eyaletiniz "dağlar" toprak yapısına sahip ise askeri olarak bazı avantajları olduğu gibi nüfus artışındada -20%'lik bir dezavantajı bulunmaktadırMesela bir ovada iseniz düşman atlılarını 20 yard gibi bir mesafeden okçularınızla indirebilirsinizÖnemli olan stratejinize göre bir eyaleti kendinize yuva edinmenizdir

Kaleler
Kaleler , kaynaklarınızı , vatandaşlarınızı , koruduğu gibi her seviye artışı %10 üretim arttırmaktadır

Banka


1Bankadan faizli kredi almanıza olanak tanır

1 seviye – 12 saatlik krediye erişim sağlar
2 seviye – 24 saatlik krediye erişim sağlar
3 seviye – 48 saatlik krediye erişim sağlar

İmparatorluk kaynakları ticaretteki fiyatlara göre hesaplanır(10 odun=25 altın , demir=5 altın, taş=5 altın)
Alınan kredi 168 saat boyunca her 6 dakikaya bölünerek ödemesi alınır

Küçük Kredi - 12 saat - %70
Orta Kredi - 24 saat - %100
Yüksek Kredi - 48 saat - %150

**Krediyi alırken dikkatli olunuz geri ödemesi zor olabilir


Temel fiyat: 5000 altın

Fiyat artışı:Formül 1


Gerekli teknoloji:

1 seviye bankacılık için 1 seviye ticaretinizin olması gerekmektedir
2 seviye bankacılık için 4 seviye ticaretinizin olması gerekmektedir


2Dördüncü seviyeden sonraki her seviye Ana eyalette saklanan altın miktarının %1 faizini verir (örn seviyeniz 14 ise faiz %10 olacaktır) Faiz, 24 saatte bir verilir Eyaletin altın saklama kapasitesinin limitine ulaştığınızda faiz durur

Bürokrasi

1Her imparatorluğun 25 tane eyaleti vardır fakat hepsini kolonileştirmek zordur

2Çoğu oyuncunun 7-8 tane kolonisi bulunur

3Bürokrasinin önemi ise bu süreçde ortaya çıkar

Her yeni eyalet -%20 üretim kaybına sahiptirBu üretim kaybı %0 olanada dek devam ederEğer bürokrasi seviyeniz 10 ise 6eyaletinizdeki üretim %50ye kadar yükselmiş olurEğer 20 ye kadar bürokrasi seviyenizi çekmeyi başarırsanız tüm eyaletlerinizdeki işçiler %100 verimlilikte çalışır

4Eğer %100 bir üretiminiz olmasa bile kolonileştirmeye devam edebilirsinizDağlara , tepelere büyük kaleler inşa ederek üretimi bu şekildede arttırmayı amaçlayabilirsiniz


Üretiminiz %100'ün üzerine çıkmaz
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst