Ders ÇaliŞma Programi Nasil Hazirlanir?

-oZKan-

Ceo
Admin
DERS ÇALIŞMA PROGRAMI NASIL HAZIRLANIR?

Başarılı olmak ve çalışmalarınızdan verim almak istiyorsanız yapacağınız ilk şey kendinize uygun bir çalışma programı hazırlamaktır.
Programınızı hazırlamadan önce kendinizi bir hafta gözleyin en çok ve en verimli ders çalıştığınız saatleri (sabah erkenden okul dönüsü, aksam yatmadan önce vb.) en çok dinlenmeye ihtiyaç duyduğunuz saatleri belirleyin.
Ayrıca zorlandığınızı ya da geri kaldığınızı düşündüğünüz derslere programınızda daha fazla yer verin.
Dinlenme ihtiyacı duyduğunuz saatleri dinlenmek ve zevk duyduğunuz uğraşlar için ayırın.
Mümkün olduğunca ayni branştaki dersleri artarda getirmeyin. Örneğin iki sayısal ders arasına bir sosyal ders koyarak çalışmak hem monotonluğu hem de öğrenilenlerin birbirine karışmasını önler.
Çalışacağınız dersler arasına 10-15 dakikalık dinlenme süreleri ayinin. İki 45 ek'lik ders arasına 10 dakikalık dinlenme koyabilirsiniz.
Hazırlayacağınız program içerisine dinlenme-spor yapma-kitap okuma-televizyon izleme-gezme gibi özel zevklerinizi de yerleştirin.
Günlük program içinde önceden kestiremeyeceğiniz durumlar için sarkma payları ayinin böylece planın aksamasını ve bir koşuşturma içine girmeyi önlemiş olursunuz.
Ders çalışma sürelerini mümkün olduğunca günün ayni saatlerine yerleştirmeye çalısın. Bu sizin o saatlerde çalışmaya güdülenmenizi, çalışma isteğinizin uyanmasını ve dikkatinizi daha kolay toplamanızı sağlayacaktır.
Yemek yedikten hemen sonra derse başlamayın. Bu, öğrenmedeki verimliliği düşürür. Yemekten 15–20 dakika sonra çalışmaya başlayın.
Uykudan hemen önce öğrenilen şeylerin akılda kalması daha yüksektir. Yatmadan önce genel bir tekrar için vakit ayinin.
Kendinize bir takvim edinin. Bu takvimi sınav günleriniz ders çalışamayacağınız özel günleri ( doğum günü, bayram tatili vb.) işaretleyin.
Her aksam o gün neler yapıldığını ve yârinki programı gözden geçirin.
Zaman çizelgenizi günlük hazırlıyorsanız ertesi günün programını hazırlamadan yatmayın.
Her hafta sonu programınızı değerlendirin. Eğer programı gerçekleştirmişseniz kendinize bir ödül verin( sinema, maça gitmek gibi).
Sürekli bir programa bağlı yasamaktan sıkılıyorsanız kendinize uygun bir günü öğrenin ve o günü programsız geçirin.
Simdi verilen bilgiler ışığında kendinize verimli bir program hazırlayabilirsiniz.
Hazırladığınız programı çalışma masasında göz önünde bir yere yerleştirin.
Rehberlik servisi amaçlarınıza ve ilgilerinize uygun program hazırlama ve programı değerlendirme konusunda sizlere yardımcı olacaktır.

ÇALIŞMA ODASI VE MASASI NASIL OLMALIDIR?

Çalışma programınızı hazırladıktan sonra bu programı uygulayabileceğiniz uygun bir ortam oluşturmak gerekir.
Mümkünse kendinize evin sakin bir odasını çalışma odası olarak ayinin. Ayrı bir oda edinme imkânınız yoksa bir çalışma kösesi edinin.
Kendinize bir çalışma masası ve sandalye edinin.
Çalışma masasını ışığı arkadan alacak şekilde yerleştirmeyin. Arkadan gelen ışık gözlerin yorulmasına neden olur.
Masanız cam kenarında olmamalıdır. Dışardan gelebilecek ses, hareket gibi duyumlar dikkatinizi dağıtabilir.
Çalışma sandalyenize oturduğunuzda gözünüzün ilişebileceği yerlerde poster, resim, gazete vb. sizi hayal dünyasına götürebilecek, dikkat dağıtıcı unsurlar olmamalıdır.
Sandalyeniz dik olmalı, çok rahat edip gevşemenizi sağlayacak türden olmamalıdır.
Çalışma masanızı ders dişi gereksiz malzemeden arındırın. Ders için gerekli olabilecek malzemeleri masaya yerleştirin, böylece yerinizden kalkmayı gerektirecek kopmaları önlemiş olursunuz.
Derslerle ilgili tüm faaliyetlerinizi çalışma masanızda gerçekleştirin çalışmalarınız için başka bir odayı, yatağınızı ya da rahat bir koltuğu kullanmayın. çalışmak için bir çalışma masası ayırdığınızı unutmayın.
çalışma masanızı her çalışmadan sonra düzenleyin böylece bir sonraki çalışmaya başlamanız kolaylaşır.
Çalışma programınızı masanızda gözünüzün önünde bir yere yerleştirin.
Çalışma odanızda TV bulundurmayın, eğer TV ya da müzik seti varsa çalışma saatlerinde kapalı tutun. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki; ders çalışılan ortamın sınav ortamına benzemesi, sınavdayken bilgilerin hatırlanma olasılığını artırmaktadır. Sınavın yapıldığı ortam ise sessizdir.



DERS ÇALIŞMAYA BAĞLIYAMIYORSANIZ

Önce derin bir nefes alıp verin. Ders çalışmanıza yardımcı olacak, sizi güdülmeyecek düşünceler üretmeye çalısın. O an kafanız başka bir şeyle meşgul ise bu konuda düşünmek için kendinize ders bitiminde süre ayinin. Ayni anda hem dersi hem de başka bir sorunu düşünmek ne verimli çalışmanızı nede soruna çözüm bulmanızı sağlar.


DERS ÇALIŞIRKEN DİKKATİNİZ ÇABUK MU DAĞILIYOR

Dikkat toplama alışkanlığı doğuştan gelen bir özellik değildir. Eğitim yolu ile elde edilen bir alışkanlıktır.
Öncelikle çalışma odanızı dikkat dağıtıcı unsurlardan arındırın.
İsteksizlik, karamsarlık, uykusuzluk, yorgunluk dikkat toplamayı engeller. Bunun için ders dişi uğraşlarla yeterince ilgilenmek ve gerçek anlamda dinlenmek zorunludur.
Ders çalışma süreleriniz günün ayni saatlerine rastlarsa o saatlerde çalışma istek ve alışkanlığı, dikkati derse yoğunlaştırma alışkanlığı kazanırsınız.
Çalışma sürenizi yavaş yavaş artırın.
Kendinize söyle bir kural koyun: ?eğer dikkatim dağılmadan 435 dakika çalışabilirsem istediğim şey için (telefon etmek, müzik dinlemek vb.) 15 dakika ayıracağım. Sıkılsam da 45 dakikadan önce masadan kalkmayacağım? kısa süre sonra dikkat sürenizin artığınızı göreceksiniz.
çalışma sonunda kendinize ödül vermek ders çalışma alışkanlığı edinmenizi, çalışma sıklığının artmasını sağlayacaktır.
Kendinize gerçekçi hedefler belirleyin. Kapasitenizin üzerinde hedefler isteksizliğe ve özgüvensizliğe yol açar. Küçük hedeflere ulaştıkça daha büyük hedefleri yakalayacaksınız.


MÜZİKLE DERS ÇALIŞMAK

Derse dikkatinizi verdiğiniz takdirde müziği duymazsınız. Ancak dinlemediğiniz halde geri planda çalan bir müzik vücutta gerginlik ve yorgunluk yaratır. çalışma veriminin düşmesine yol açar. Ayrıca çalışırken dikkatin dağılacağı anda duyacağınız müzik tekrar dikkat toplamanızı zorlaştırır. Bu sebeple ders çalışmakla müzik dinlemek arasında bir seçim yapmalısınız. En doğru seçim müziği dersten sonra ayrılan sürelerde dinlemektir.


YATARAK DERS ÇALIŞMAK

Uzanarak ders çalışmanın doğuracağı sonuç, çalışamayacak kadar gevşeme yada uykuya dalmaktır. Kaykılarak, masaya uzanarak çalışmak sıraya uzanarak ders dinlemek, rahat bir koltuk da ders çalışmakta ayni sonucu doğuracaktır. En etkili yöntem kol ve dirsekleri dayamaya imkân veren masada çok rahat olmayan dik bir sandalyede çalışmaktır.

NOT TUTARAK ÇALIŞMAK


Ders çalışmanın en iyi yolu not tutarak çalışmaktır. Araştırmalar göstermiştir ki; yazılan, yazılmayanlara göre daha çok akılda kalmaktadır. Not tutarak çalışmak çok zaman alıyor gibi görünse de; günü gününe not tutarak çalıştığınız da, bu notlar sınav öncesi size hem kolaylık hem de zaman tasarrufu sağlayacaktır.

SORU ÇIKARARAK ÇALIŞMAK

çalıştığınız konu ile ilgili sorular çıkarın. Baslıkları soruya çevirin ve cevaplayın. Bu yöntem kolay unutmanızı engelleyecektir. Ayrıca sınav için tam olarak hazırladığınızı göreceksiniz.



ÖĞRENDİKLERİNİZİ UNUTMAMAK İÇİN
Yapmanız gereken en önemli şey sistemli tekrarlardır. Tekrar edilmeyen bilginin %80'i 24 saat içinde unutulur.

Öğrenilen bilgiler
BİR GÜN KORUMAK İÇİN: Öğrendikten sonra 10dk. Tekrar
BİR HAFTA KORUMAK İÇİN: 24 saat sonra 5–10 k. tekrar
BİR AY KORUMAK İÇİN: Bir hafta sonra 5–10 k. tekrar
BİR YIL KORUMAK İÇİN: Bir ay sonra 5–10 k. tekrar

Öğrendiklerinizi uzun süre koruyup unutmamak için
Bu tekrarları sistemli bir şekilde uygulamalısınız. Bu sebeple çalışma programınıza her aksam, o gün ve bir önceki gün öğrendikleriniz için her Cumartesi; o hafta öğrenilenler için; Her Pazar o ay öğrenilenler için süre ayinin. Her ay sonunda genel bir tekrar yapın.


SİSTEMLİ TEKRAR SİZE NE KAZANDIRIR?

Bu sistemi uygulayan kişi sadece o bilgileri unutmamakla kalmaz yeni bilgileri de daha kolay çözümler ve öğrenir.
Öğrenmek için harcanan emek ve zaman tekrar yapmayanın harcadığından çok daha azdır. Çünkü yeni bilgileri öğrenmek için, her seferinde eskileri yeniden öğrenmek zorunda kalmazsınız.

UYKUNUN ÖĞRENME ÜSTÜNDEKİ ETKİSİ

Bu konuyu araştırmak için psikolojik bir dene su şekilde yapılmıştır. Birbirine benzer çeşitli deney gruplarına ayni bilgiler ayni şekilde ve ayni şartlarda öğretilmiştir. Öğrenmeden sonra bir grup uyumuş bir grup müzik dinlemiş bir grup çeşitli oyunlar oynamış bir grupta gözlem odasında kendi haline bırakılmış ve sohbet etmişlerdir. Bir süre sonra verilen bilgiler sorulduğunda en fazla bilgiyi hatırlayan dersten sonra uyuyan grup olmuştur.
Uykunun bu etkisinden yararlanmak için uyumadan hemen önce kısa tekrarlar yapın.
10–15 dakika tekrar
UYKU
10-15 dakika tekrar
Tekrarlarınızı son dakikaya kadar yapabilirsiniz ancak son dakikada yeni bir şeyler öğrenmekten kaçının.


DERS ÇALIŞIRKEN İZLENİLECEK YOL

Önce çalıştığınız konunun (kitabin) baslıklarına göz atin böylece konu hakkında genel bir bilginiz olacak.
Çalıştığınız bölümü bastan sona atlamadan sadece okuyun. Simdi konuyu genel hatlarıyla anladınız. Atlamadan okumanızı tavsiye ettik çünkü ayrıntıları ile okunan şeyle daha çok akılda kalır. Aklınızda kalabilecek bir ayrıntıyla konuyu daha rahat hatırlayabilirsiniz.
Konuyu ikinci kez sadece not ederek ve soru çıkararak okuyun
Kendi kendinize konuyu anlatın ve sorulara cevap verin
Bir süre dinlendikten sonra genel bir tekrar yapın. ( sorularınızı tekrar cevaplayıp notlarınıza bir göz atin)
Bölümler arasında kısa dinlenme süreleri koyabilirsiniz.

DERS DİNLEMENİN EN İYİ YOLU

Diyelim ki bütün anlatılanları uygulamaya kararlısınız. Eğer okulda dersi iyi dinleyemiyor yada devamsızlık yapıyorsanız. Bunların yeterli ölçüde faydası olmayacaktır.
İnsan 30 sn. kadar bilinçli dinler. Sonra 1–2 sn. kopukluk olur yapmanız gereken bu zorunlu kopmadan sonra tekrar konuya dönebilmektir.
Dersi dinlemenin en iyi yolu not tutarak dinlemektir. Not tutarken sadece önemli kısımları anlayacağınız şekilde kısaltarak yazın. Böylece dinledikleriniz daha çok akılda kalacaktır.
Dersi derste anlayın.


ÖĞRENCİLER!
Kendinize güvenin.
Önceliklerinizden ve İnançlarınızdan taviz vermeyin.
Kendiniz için sorumluluk âlin.
Kendi geleceğinizi hazırlayın.
Ne istediğinizi bilin ve isteğiniz üzerine odaklanın.
Hedeflerinizin sonuçlarını kafanızda canlandırmayı öğrenin.
Hiç kimsenin basarînizi engellemesine izin vermeyin.
Büyük düşünün.
Stresi kontrol edin.
Girişken ve ikna edici olun.
Olumlu düşünün.
Rotanızı ve çalışmanızı planlayın.
Belli hedefler belirleyin ve onları sık sık gözden geçiriniz.
Zihninizi geliştirmek için kitap okuyun.
Hoşgörülü olun.
Her şeyi sevgi ile yapın.
Nefret etmeyin.
Cesur olun.
Dürüst olun.
Çok çalısın.
Kazancınızın iyi olduğunu çalışırsanız kazanacağına inanın.
Güçlü olun.
Bir şeye karar verdiyseniz severek yapın.
Şefkat gösteriniz.
Zamanınızı iyi idare ediniz.
doğru giyiniz.
Kendinizi kontrol etmeyi öğreniniz.
Amaçlarınızı destekleyen başka insanların yardımını arayın.
Başkalarına yardımda bulunun.
Deri düşünün iyimser olun.
Başkalarına güvenin ve güvenilmeye layık olun.
Basarînin paradan daha önemli olduğunu kabul edin.
Ayrıntılara önem verin, organizeli olun.
Bir isi sürüncemede bırakmayınız, isinizden asla vazgeçemeyiniz.
İsiniz hakkında öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenin, gözlemlerinizi tespit edin.
İstekleriniz için mücadele edin, almasını biliniz.
Yanıt gelmesini beklemeyiniz, yanıtı zorlayınız başarıdan korkmayınız.
İlk seferde başaramasanız, tekrar tekrar deneyin.
Birkaç kez basarîsiz olduğunuz fark etmez, size gereken tek bir şey var oda başarmak siz azim ettikçe mutlaka azim karşılığını verir.
Her şeyin bir amacı vardır, hersek zamanında oluşur.
Herhangi bir olayda hareketle mutlağı tek aramak saçmalıktır yeni bir olay yada ilişkinin getireceği olasılıklara açık olmalısınız.
Hiçbir zaman başkasını suçlamayınız.
Yeni bir fikir aklınıza gelinceye dek durumu enine boyuna irdeleyin.
Evet, yapmak istediğiniz veya azim ettiğiniz her şeyi yapabilirsiniz.
Arkadaşlık bağlantılarınızı canlı tutunuz.
Birlikte ilerleyeceğiniz kişileri toplamak için çabuk davranın arkanızda insanların olduğunu kanıtlar ve gösterirseniz o zaman çok daha ciddiye alınırsınız.
Özellikle kişisel bir ilişkinin yani sıra insanlarla diyalogu geliştirin karsınızdaki insani sonuna kadar dinleyin iyi tahlil edin, kendinizle ilgili güzel bir şey varsa alır gerisini bırakırsınız.
Karsınıza çıkacak herseyi engel olarak ortaya çıksa ya da görünse bile aslında sizin için gizli bir fırsattır. Söyle ki o sıkıntılardan kurtulmak için sizleri yeni arayışlara ve hedeflere yöneltir. Bunu da başarırsanız, sizin için fırsat olur.
Bir iste başarıya ulaşmanın şansla ilgisi yoktur, basarı özen, düşünce ve çalışma gerektirir.
Basınıza gelen şey kendi hatanızın sonucu olabilir, bir dahaki sefere daha farklı yapın.



ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK

Etkili çalışmak; zamanı, belirlenmiş amaçlar ve saptanmış incelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır. Etkili çalışma programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye, sevdiklerine zaman ayırmaya ve hobilere daima yer vardır.

Başarılı olabilmek için, mutlaka amacın açık ve net bir tanımının yapılmış olması, buna inanması ve bu amaca yönelik programların yapılması ön şartlardır. Günlük ve haftalık programlar içinde amacına zaman ayırmayan kişi amaç sahibi değil, hayal sahibidir.

Unutmamak gerekir ki; başarılı insan, belirlediği amaçlarına belirli bir zaman dilimi içinde ulaşmış olan kişidir. Hiç kimse, dünya üzerinde doğmuş tek bir insan bile başarısız olmak için ya da otomatik olarak başarmak için doğmadı. Bazen şu ya da bu kişi için, "doğuştan şanslı" deriz. Fakat işin iç yüzüne bakınca öyle olmadığını biliriz.

Potansiyelinizin farkına varın!

Bugünden başlayarak dilerseniz, yaşamınıza hayal edilemeyecek şeyler yapabilirsiniz. Geçmişte nerede olduğunuz, yol boyunca karşılaştığınız sorunlar, kültürünüz veya kültür eksikliğiniz, eğitiminiz yada eğitim eksikliğiniz hiçbir fark yaratmaz.

Yapamamalardan kurtulun!

Yapabileceğiniz çok şey var. Yapmak istediğiniz her neyse, "onu" yapmanızı engelleyen tek şey, programlarınızın içinizde yarattığı olumsuz inançlardır. Zamanla "yapamayacağınız" inancını kabul ettiniz ve programladınız. Peki "yapamamalardan" nasıl kurtulursunuz? Bu sorunun cevabı basit gelebilir. Eğer geçmişte yapamayacağınıza inandıysanız, bundan vazgeçin. Buna inanmayı terk edin! Bir tercih yapın. Yapabileceklerinize inanmaya balayın ve yapamayacağınıza inanmayı terk edin.

Hiç kimse sizden suyun üzerinde yürümenizi, kuruşunu altına dönüştürmenizi veya bir gecede zengin olmanızı beklemiyor. Hiç kimse imkansızı yapmanızı istemiyor.

Bizi engelleyen çevremiz değildir. Kendimize olan inançsızlığımızdır. Kendi kendimizden şüphelerimiz, potansiyelimizin kapılarında bekleyip, önümüzde uzanan güzel bir geleceğe doğru adım atmaktan bizi alıkoyar.
Başarının dört basamağı vardır.

1- Ne istediğini bilmek
2- Harekete geçmek
3- Yaptıklarının sonuçlarını fark etmeyi öğrenmek
4- Peşinde olduğunuz sonuçları alana dek davranışlarınızı değiştirmeye hazır olmak.
Virgilius' un dediği gibi; "Bir şey yapmazsanız, hiçbir şey elde edemezsiniz! "



ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK

Çalışmaya başlamak için oturan bir insanın dikkatini dağıtan faktörler ya çevreden gelir veya kişinin kendi zihninden kaynaklanır. Bu sebeple çalışma ortamının belirli özelliklere sahip olması öğrenmeyi kolaylaştırır ve çalışmak için ayrılan zamandan en üst düzeyde yarar sağlanmasına imkan verir.

Çalışma ortamı mutlaka dikkati dağıtacak etkenlerden arındırılmalıdır. Ses, başka insanların varlığı radyo, televizyon ve el altında gazetelerin varlığı çalışmayı engeller.

Mümkünse çalışma odası özel olarak döşenmelidir. Ancak içinde bulunulan şartlar göz önüne alınacak olursa çoğu kişinin böyle bir imkânı olmayabilir. O zaman da bir çalışma köşesi hazırlamak çok yerindedir. Bir çalışma köşesi, en az üzerinde yazı yazabilecek bir masa ve gerekli olan kitapların, notların, kâğıtların, kalemlerin vb. malzemelerin konabileceği bir ilave alandan oluşur.

Bu konuda en önemli nokta çalışma köşesinde daha farklı işlerde de kullanılıyorsa çalışmaya başlarken temel bir değişiklik yapılması gereğidir. Örneğin yemek masası çalışma masası olarak kullanılıyorsa, mutlaka örtüsü değiştirilmelidir. Bu değişiklikler masanın artık farklı bir amaçla kullanılacağı yönünde "uyarıcı" rolü oynar.
Çalışmayı, çalışma alanın dışına kaydırmamak gerekir. Bir başka odada çalışmak, koltuğa geçerek "tekrar yapmak" yerine, bütün bu faaliyetleri çalışma masasında ve sandalye üzerinde yapmakta fayda vardır.
Çalışma ortamına ait düzenlenmelerin can alıcı noktası, belirli bir çalışma alanı ile çalışma davranışı arasında "şartlı refleks" türünden bir ilişki kurmaktır. Çünkü böyle bir alışkanlık kazanıldığı takdirde, çalışma ortamına dönmek kendiliğinden çalışma davranışını başlatır.

ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK

Zihin dağılmasına yol açan sebepler içten ve dıştan kaynaklanabilir.
Zihnin dağılmasına yol açan iç sebepler;
¢ HAYAL KURMAK
¢ ENDİŞELERE KAPILMAK
Hayal kurmak, çalışmaya başlayan bir öğrencinin çalışmasını engelleyen, ve en sık karşılaşılan durundur. Çalışmaya başladığınızda hayalleriniz sizi içine alıyor ve çalışmanızı engelliyorsa size iki farklı yol önereceğiz;
" Birincisi böyle bir durumla karşılaştığınızda kurmak istediğiniz hayali kendinize bir ödül olarak verin. "Ders çalışma seansım bittiği zaman 10 dakika hayal kuracağım" deyin, eğer iç disiplini kuvvetli bir öğrenci iseniz , çalışma motivasyonunuz aratacaktır. Bu taktirde kendinize hak ettiğiniz ödülünüzü zevkle verin ve hayalinizi zevkle kurun.

Ders çalışırken hayale dalarsanız ve bunu kendinize ödül verecek şekilde erteleyemiyorsanız ikinci önerimiz kurduğunuz hayale devam etmeniz ve bitirmenizdir. Hayallerinizi birden bire keserseniz bir süre sonra onları düşünmeye başlamanız kaçınılmasıdır.

Beş -on dakika gibi makul bir süre sonra derse dönemediğinizi fark ederseniz yerinizden kalkın, yürüyün, hafif fizik egzersiz hareketleri yapın, kendinizi zihninizi ve havanızı değiştirin.

Zihin dağılmasına yol açan bir başka sebep endişelerdir.
"Bu sınavda başarılı olabilecek miyim?"
"Ya başaramazsam annemin-babamın yüzene nasıl bakacağım?"
"Arkadaşlarım benden çok çalıştı, ben hazırlanamadım."
"Çalışacak bunca konu var, hiç zaman kalmadı mahvoldum, hapı yuttum."
Bu noktada basite indirgenmiş bir formül olarak kendi kendinize şu soruları sormanız gerekir;
"Bu düşünceler benim çalışmamamı kolaylaştırıyor mu ?"
"Bu düşünceler amacımıza hizmet ediyor mu?"
Bu sorulara cevap verecek cevap "HAYIR" olduğuna göre yapılacak olan bu düşüncelerden uzaklaşıp çalışmaya yönelmektir.


HAFIZA VE TEKRARLAMA

Öğrendikten hemen sonra hafızanın ulaştığı yüksek noktada uygun ve düzenli tekrarların yapılması, hatırlama miktarını en yüksek düzeyde tutmaya imkân verir. Bunu sağlamak için hatırlanan miktarın hemen düşmeye başlayacağı noktada düzenli tekrarlardan oluşan bir programın uygulanması gerekir.

Örneğin; ilk tekrar 20–40 dakikalık bir öğrenme seansının sonunda yapılmalı ve 10 dakika sürmelidir. Bu tekrar hatırlanan miktarın bir gün daha aynı düzeyde kalmasını sağlar. 2–4 dakika sürecek ikinci tekrar 24 saat sonra yapılmalıdır. Bundan sora bilgi hafızada bir hafta kadar saklanır. Bir hafta sonra yine 2–4 dakika sürecek üçüncü tekrar yapılmalıdır. Dördüncü tekrar; bir ay sonra 2–4 dakikalık bir süreyle yapıldıktan sonra, bilgiler uzun süreli hafızaya geçer, ve son derece kuvvetli bir biçimde yerleştirilmiş olur.

Böyle düzenli tekrarlarla yerleştirilmiş bilgi kişisel telefon numarası kadar sağlamdır ve yeniden ortaya çıkarmak için çok küçük bir ipucu yeterlidir.

Düzenli tekrar yapmayan bir insan, öğrenmek için harcayacağı gayreti ziyan eder. Ve kendisini sora sokar.
Gerek çalışma programını yaparak, gerek tekrar programını yaparken arkaya arkaya gelecek derslerin mümkün olduğu ölçüde birbirinden farklı olmasında yara vardır. Felsefe, sosyoloji ve matematik fizik gibi kavramları açısından birbirine benzeyen derslerin arka arkaya konması öğrenmeyi zorlaştırır.

Öğrenme üzerinde en az bozucu etkinlik yapan şey uykudur. Bu sebeple bir öğrenci yatmadan önce 10 dakika süreyle o gün işlediği dersleri tekrarlayarak uyguya geçer. Ve sabahleyin de güne bir gece önce yapmış olduğu 10 dakikalık tekrarı yaparak başlarsa, çalıştıklarını korumak açısından çok önemli bir avantaj sağlamış olur.
 
ÖĞRENCİLER!
Kendinize güvenin.





aşırı güvende zarar verıohahaha.. çok güvenıyorum kendime ders çalışmaya gerk duymuyorum:D
 
ya bu program olayıda benı cok sıkıyor ya
okuldakı hocalarda sureklı soyluyorlar ama
bana gore degıl bu program işi
yapsamda uyamam,uymam :)

aklıma estıkce calısırım
olay biter :D
 
lise sona geldim bu seneye kadar her seferinde çalışma programı hazırladım ama hiçbirinde uymadım yha uyamıorm içimden gelmio o saatte oturup ders çalısmak içimden gelmediii için de anlamıorm en iisi akışına bırakmak dedim bööle en iisi
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers
vozol
antalya havalimanı transfer
Geri
Üst