Clash Of Clans " KLAN KALESİ " Ne işe yarar?

endLesS

Webmaster
Klan kalesi, klan arkadaşlarının gönderdiği takviye askerleri barındırır. Klan savaşlarında bonus ganimet, her savaşın sonunda otomatik olarak klan kalesinde depolanır.

Bir klana katılmanız için klan kalenizi tamir etmelisiniz. Saldırılarda veya savunmalarda kullanılabilecek birlikleri barındırır. Oyuncular oyuna, haritalarında yıkılmış bir klan kalesiyle başlarlar. Engellerle kaplıdır (taş ve çalılar) ve yeri değiştirilemez. Yeniden inşa edildiğinde (tamir edildiğinde), Oyuncular var olan bir klana katılabilirler. Klan kalesini bir kez tamir ettiğinizde yerini değiştirebilirsiniz (bir klana katılmanız şart değildir). Oyuncu herhangi bir klana girdiğinde, her 20 dakikada bir birlik talep edebilir (veya elmas karşılığında hemen de talep edebilir). Aynı zamanda birlikleri talep ederken, oyuncular diğer oyunculara bir mesaj yazabilirler. Diğer klan üyeleri, klan sayfasında bu isteği göreceklerdir ve en fazla 5 birlik bağışlayabilirler. Oyuncular bu birlikleri savaş sırasında kullanabilirler ve aynı zamanda bu birlikler, oyuncu çevrimdışı olduğunda da köyünü koruyacaktır.


Oyuncular, bağışladıkları birlikler için deneyim puanı kazanırlar. Bağışlanan birliklerin sayısı, klan kalesinin boş alanına bağlıdır. Kazanılan deneyim puanı, klan kalesindeki boş alanla doğru orantılıdır. En fazla 5 birlik bağışlanabilir. Her bağışlanan birim “muhtaç arkadaş” başarısını tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Klan arkadaşlarınızı bağış yapmak için cesaretlendirin.

9 Nisan 2014 güncellemesinde, Klan kalelerinde savaş ganimeti bölümü eklenmiştir. Daha yüksek seviyeli klan kalelerinde daha çok ganimet biriktirebilirsiniz. Harcanmadan önce, klan kalelerindeki ganimetler toplanmalıdır, aksi halde klan kalesi içindeki ganimet, direkt olarak saldırılar sırasında oyuncular tarafından yağmalanabilir.

Saldırı Stratejisi
Saldırı sırasında klan kalesi içindeki birlikleri dışarı çıkarabilmek çok önemlidir. Oyuncular bunu, klan kalesinin menzili içine tek bir birim bırakarak yapabilirler. Bu durumu engellemek için oyuncular bu birimlerle savunmanın içinde savaşmaya zorlanmalıdır. Aynı zamanda klan kalesinin içindeki birliklerin hangileri olduğunu bilmek de faydalı olacaktır. Örneğin, klan kalesinde balonlar olan bir rakibin üssüne çok sayıda barbar yerleştirmek istemeyeceksinizdir. Eğer klan kalesi menziline giremiyorsanız 1-2 tane yaban domuzu binicisi kullanın ve onların daha yakına girmesini kendi avantajınıza kullanın. Klan kalesinden çıkan birimleri yıldırım büyüsüyle etkisiz hale getirebilirsiniz veya onları uzak yerlere birer birim yerleştirerek yollarından çevirebilirsiniz.

Birlikleri dışarı çıkardıktan sonra savaştan geri çekilebilirsiniz (eğer klan kalesinden çıkan birliklerin sizi dezavantajlı bir duruma düşürüyorsa), onları dikkate almayabilirsiniz (tavsiye edilmez), ya da onları bir yıldırım büyüsü ile etkisiz hale getirebilirsiniz. Klan kalesi içinden çıkan birimler, tüm harita boyunca birliklere ulaşmak için yol alacaklardır. Bu durumu kendi avantajınıza çevirip, siz köyü yıkarken, bu birlikleri yem olarak yerleştirdiğiniz birimlere doğru sürekli yürütebilirsiniz.

Güçlü birimleri etkisiz hale getirmenin kolay bir yolu, onları üssün merkezinden uzağa çekmektir. Uzak bir tarafa bir dev yerleştirin, birliklerin ona yaklaşmasını bekleyin ve etraflarına okçular yerleştirin; kolayca etkisiz hale gelmiş olacaklardır. Bu teknik kahramanlarda da işe yaramaktadır, ancak kahramanlar daha zor etkisiz hale gelecek ve etkin oldukları alandan çok dışarıya çıkmayacaktır.

Klan kalesinden zayıf birimler çıktığında yıldırım büyünüzü kullanın ve onlardan kurtulun. Yıldırım büyüsü yalnızca savunma birimlerini etkiler, bu yüzden size saldıran birimlerin konumları iç içe olsa bile korkmadan kullanabilirsiniz, kendi birimlerinize hasar vermezsiniz.

Geniş sayıdaki güçsüz gruplarla baş etmenin bir diğer yolu ise, onları çekmek ve sihirbazlarla etkisiz hale getirmektir. Sihirbazların yüksek sekme hasarı geniş sayıdaki birincil birlikleri tek atışta etkisiz hale getirebilir. Klan kalesi içindeki birlikleri her zaman dışarı ve savunmasız bir noktaya çekmeyi unutmayın. Aksi halde saldırınız ve birlikleriniz başarısız olabilir.

Klan kalesinin üzerinde klan logosu olmadığı durumlarda bile içinde birimler olabileceğini unutmayın. Klan kalesinin logosu olmasa bile onları görmezden gelmemelisiniz.

Savunma Stratejisi
Düşmanlar 12 karelik bir menzile girdiklerinde, klan kalesi içerisinde bağışlanmış her tür birlikleriniz düşmana karşı savunma yapacaktır. Savunma sırasında, klan kalesi içindeki birlikleriniz, duvarlarınız üzerinden atlayabilir. Bu kahramanlar için de geçerlidir. Klan kalesi seçildiğinde, aktivasyon alanı ve menzili görülebilir. Bu, yalnızca savunma birimlerine özgü bir özelliktir. Savunma esnasında bir klan kalesi yıkıldığında, tekrar tamir edilene kadar içine hiçbir birim yerleştirilemez.

Klan kalenizi köyünüzün merkezinde bir yere yerleştirmeye çalışın, bu sayede içindeki birlikler en kısa sürede savunma yapmak üzere düşman birliklerine saldırabilir. Klan kalesi içindeki birliklerin favori hedefleri olmadığını unutmayınız. Birlikler saldırdıklarında ilk olarak klan kalesinden çıkan birimleri hedef alacaklardır. Bu, birliklerin gerekirse duvarları yıkmasına dahi neden olabilecek bir durumdur. Aynı nedenden dolayı, klan kalesinden çıkan bir grup okçu, duvarların arkasından hasar verirken, saldırı birimleri duvarları yıkmaya zorlayacaktır.

Bu binanın çokça can değeri vardır (genel olarak köy binasından sonra en yüksek can değeri olan binadır), bu özelliği de onun çok fazla hasar emmesine ve savunma birimlerinin çokça atış yapma fırsatı bulmasına neden olur.

Bir saldırı sonrasında, klan kalesinden çıkan birimler canları dikkate alınmaksızın tam canla klan kalesine geri döneceklerdir. (ölüp ölmemeleri de önemli değildir) Hava birlikleri tarafından saldırıya uğrarsanız, yalnızca hava birimlerine atış yapan birimler karşı saldırı yapacaktır (okçular, sihirbazlar, ejderhalar, dalkavuklar). Yerden saldıran birimler saldırana kadar, tüm diğer birimler kalenin içinde duracaktır.

Yükseltme Farklılıkları

Klan kalesi ilk olarak tamir edildiğinde (1. seviyede), 2. seviyede ve 5. seviyede önemli görsel değişikliklere uğrar. Bir klan oluşturduğunuzda veya var olan klana girdiğinizde, klanın üzerinde bir sembol oluşur.
İlk var olduğunda, yıkılmış bir görüntüsü vardır (üst kısmı göçmüş ve patlamadan etkilenmiş bir bina gibi durur).
1. seviyeye yükseltildiğinde, köşeleri yontulmuş kare bir taş görüntüsüne sahiptir. Tek bir penceresi, iki adet metal kapısı ve tahta bir çatısı vardır.
2. seviyede, çatısına bir mevzi alanı eklenmiştir (8. seviye köy binasına benzer). Aynı zamanda ikinci bir pencere de eklenmiştir.
3. seviyede, klan kalesinin dört köşesine tahta destekler eklenmektedir ve mevzilenme alanının dört köşesine kalkanlar eklenmiştir.
4. seviyede, tahta destek üniteleri yerlerini taş olanlara bırakmıştır. Tahta çatı açılmıştır ve klan kalesinin iç kısmına deri bir yapı eklenmiştir. Klan kalesinin dış tarafına altın süslemeler eklenmiştir; kapılar, pencerelerin arası ve kalkanlar.
5. seviyede, klan kalesi (9. seviye köy binası gibi) gri-siyah renkte bir yapıya dönüşür. Duvarlar dikey olur ve çatıdan aşağıya doğru merdivenler belirir. Kalenin sınırlarında siyah kalkanlar vardır.
6. seviyede, klan kalesi halen gri-siyah rengindedir. Duvarlar halen dikeydir. Tek fark yalnızca 5. seviye klan kalesinde var olan siyah kalkanların yerlerini 6. seviyede altından olanlarına bırakmasıdır. Ayrıca, bu seviyede köşede bulunan mazgallar daha kısadır.


Diğer
Klan üyeleri birlik bağışladıklarında, birlikler klan kalenizin sol üst kısmından yürürler. Siz diğer klan üyelerine bağışta bulunduğunuzda, bağışladığınız birlikler ordu kamplarınızdan sağ alt köşeye doğru yürürler ve kaybolurlar. Birlikler kaleyi şu sırada terk ederler: Barbarlar, okçular, goblinler, devler, duvar yıkıcılar, balonlar, sihirbazlar, şifacılar, ejderhalar, P.E.K.K.Alar, dalkavuklar, yaban domuzu binicileri, valkyrieler, golemler, cadılar. Bu yüzden bir klan kalesini boşaltmak istediğinizde, klan kalesinden çıkış sırasına göre birliklerin çıkmasını bekleyip istediğiniz anda teslim olabilirsiniz. Eğer bir klan üyesi size şifacı bağışlamışsa ve siz de bir saldırı alırsanız, düşman birlikleri tarafından 12 kare olmak üzere normal bir şekilde tetiklenecektir. Bağışlanmış birlikler duvarlar üzerinden atlayıp klan kalenize girerler.

Yılbaşı güncellemesi geldiğinde, Supercell klan kalelerinin can değerini artırmak zorunda kaldı, çünkü insanlar “Santa sürprizi” büyüsüyle hiçbir birlik göndermeden klan kalesini yıkabiliyorlardı.

Klan kalenizin yükseltmesi sırasında, klan kaleniz üzerinde bulunan sembol yok olacaktır ancak bu yükseltme bağış almanızı engellemez. Eğer bir klan kalesi saldırı sırasında yıkılırsa, aynen tamiratından önceki yıkılmış görüntüsüne sahip olacaktır. Ancak, yeniden tamir edilmesine gerek yoktur, diğer tüm binalar gibi tekrar kullanıma hazır hale gelecektir. Eğer klan kalenizin bir kısmı doluyken tekrar asker talep ederseniz, klan sohbet sayfanızdaki asker talebiniz aynı şekilde görülecek ama klan kalenizin kapasitesi de orada belirtilecektir. Bir diğer deyişle eğer 20 kapasitesi olan bir klan kaleniz varsa ve yarısı doluysa, bu anda tekrar asker talep ettiğinizde isteğiniz 0/20 değil, 10/20 şekilde görülecektir.

Klan kalesi üzerindeki minyatür kara iksir deposu, normal bir kara iksir deposunu inşa edene kadar görünmeyecektir. (Ya da klan savaşı sonrası ekranınızda yağmalanmış kara iksir miktarını da görmeyeceksiniz.)

Klan kalesini tamir etmek normal koşullar altında 3. seviye köy binası gerektirse de, elmas karşılığında daha önce de klan kalenizi tamir edebilirsiniz.

16 Eylül 2014 güncellemesinde, artık normal klan kalenizden de gönderilmiş birlikleri yollayabilirsiniz; bu güncellemeden önce bu birlikleri bir saldırıda kullanmak zorundaydınız.
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst