Bir erkek 4 eş almalı mıdır?

Bir erkek 4 eş almalı mıdır?

  • evet, almalıdır, alabilir.

    Oy: 0 0.0%
  • evet, dinimiz gereği almalıdır.

    Oy: 0 0.0%
  • hayır, almamalıdır, almaması lazım etik değil.

    Oy: 2 25.0%
  • asla ve katiyen almamalıdır.

    Oy: 6 75.0%

  • Kullanılan toplam oy
    8
---> Bir erkek 4 eş almalı mıdır?

hiç bir açıklama yapmadan sadece başlıkla anket açman benim düsünceme göre birşeyleri provake etmeye çalıştığın intibasini bırakıyor...
 
---> Bir erkek 4 eş almalı mıdır?

bu anketin şıkları yetersiz kalmış gerçekten . Olsa olsa bir tartışma konusu olabilir bu konu.

Bu konudaki düşüncelerim
her şeyin devrine uygun mantıklı çerçevede yaşanması gerekir.
o devirde savaşlar , yalnız ve çaresiz kadınların korunabileceği kurumlar yoktu.
ve erkekler dul kadınları, düşmüş kadınları rahat bırakmaz ... düşünsenize bu yüzyılda dahi aynı cehalet ile kadınlara yaklaşan erkekler var. devrin gerektirdiği gibi yaşamak lazım
bu devirde bu tarz evlilklere hiç gerek yok. Bayanlarımız kendilerine bakabiliyor ve erkeklere ihtiyac duymadan geçimini sağlayabiliyorlar.
nokta :)
 
---> Bir erkek 4 eş almalı mıdır?

Arkadaşlar , 21. yüzyıldayız.

Şu an zannetmiyorum çok eşlilik durumuna evet diyecek bir bayan veya bir erkek var , ben karşılaşmadım.

Dini konuların derin boyutlarına inilirse ve anlamı anlaşılırsa mantıklı gelebilir .

Kısaca açıklarsak;

Dört kadınla evlilik (Teaddüt-ü Zevcat) İslamda bir emir, mutlaka yapılması gereken bir farz değildir. Belli şartlarda belli özelliğe sahip erkeklere tanınan bir olaydır.

Öncelikle şunu belirtmek gerekir. Kuran da Allah'ü Teala tek kadınla evliliği Müslümanlara tavsiye etmektedir. Dolayısıyla İslam'da tek eşlilik esastır.

Peki dört kadınla evlilik meselesi nedir ? İslam'da bir erkeğin bir, iki, üç en çok dört kadınla evlenmesini belli şartlar dahilinde izin vardır. Bunlar kısaca şöyledir :

1-) İlk hanımın izin vermesi : Kadın kocası ile evlenirken, kocasına, benden sonra başka kadınla evlenmezsen seninle evlenirim der, erkekte kabul ederse bir daha başka bir kadınla erkek evlenmez.

Eğer hanımı izin verirse, erkek ancak o zaman ikinci bir hanımla evlenebilir.

2-) Belli şartlarda ancak erkek ikinci bir kadınla evlenebilir. Mesela ; bir savaş olsa erkeklerin sayısı ülke düzeyinde azalsa (her savaşta olduğu gibi) ülkede kadın nüfusu çok, erkek nüfusu az olsa. Medeni kanunlara göre her erkek bir kadınla evlense, fazlalık olan eşitliğin üstünde fazla olan kadınlar ne yapacak? Zina mı, fuhuş mu ? ( I. Dünya savaşından sonra Almanya'da, Fransa'da olduğu gibi )

Medeni kanunlar buna bir çözüm üretemiyor. Ama İslam'ın (tek kadınla eşlilik genel tavsiyesi yanında) Taaddüt-ü Zevcat meselesi gündeme gelir. Sorun kendiliğinden çözülür.

İlk hanımın iznini alan erkek ikinci eşini alır ve toplumda kim kimin eşi, kim kimin çocuğu belli olur. Toplum ahlakı bozulmamış olur. Türkiyede çağdaş psikiyatrinin kurucusu olan Pr. Dr. Mazhar Osman bu nedenle şunu söyler : ?Ben Taaddüt-ü Zevcatı bir kusur değil, kemali eser olduğuna inanıyorum.?

3-) Hanımı izin verirse, ( mali, sosyal-kültürel) şartlarda uygun olsa, erkek kendine sorar: Alacağım yeni eş ile eski eşim arasında adaleti sağlayabilecek miyim ? ikisinin çocuklarında da maddi-manevi adaleti gerçekleştirebilir miyim ? cevabı hayır ise erkek yine evlenemez, hanımı izin verse de. Yani üçüncü şart adalet dir.

Bu üç şartta bir arada olmalı. Biri eksik olsa, ikinci eş yasaktır.

Özetle erkek ikinci eşle evlenmek isterse; hanımından izin , kendisinden adalet şartına uyma, şartlarında uygun olması gerekir.

Bir erkeğe dört kadınla evlenme izni varda, bir kadına neden dört erkekle evlen-me izni yok ?

1- Çocuk olsa kimin olduğu nasıl belli olacak. Neslin devamı, miras buna bağlı. Günümüzde bu DNA testleri ile anlaşılabilir. Ya 1400 seneden beri geçen sürede bu nasıl anlaşılacaktı ? O dönemde de İslam, insan ve evlilik vardı.

2-) Pr. Forel'inde belirttiği gibi erkek çok kadına temayüllüdür. Ama kadın bir erkeği sever (onunla evlenir veya evlenemez..).

3-) Kadın gebe kalınca 4 erkek ne yapar ?

4-) Kadın dokuz ayda, erkek bir kaç günde çocuk sahibi olurlar.

5-) Erkek kıskançtır. (İslam'da ikinci eş ilk hanımın iznine bağlıdır.)

Şimdi bir örnek verelim :

Bir mümin erkek ve kadın düşünelim. Erkek hanımına kötü yoldaki bir kadını gösterip bana izin ver onunla evlenip onu kötü yoldan kurtaralım dese hanımda izin verse , şartlar uygun olsa adaletli davranacağına erkek kanaat getirirse ve o kadınla evlenirse? boyalı basın olayı nasıl değerlendirir ?

Erkeğe bak, eşi üzerine kuma aldı. Bu adam aşırı dinci, yobaz der, kadın haklarını savunur rolüne girişmez mi; araba lastiği reklamında mayolu kadınları podyumda yürüten bu medya ?

Kadını bataklıktan kurtarmak suç, onu her gün bir kaç erkeğe satma çağdaşlık kabul edilir. Sanki o satılan kadınlar birinin kızı, kardeşi, annesi değil, uzaydan geldiler?!

Metres hayatını savunanlar T.Zevcata karşıdırlar. Genç kızları kandırıp kullanıp atmak varken evlenmeye niyetin yoksa eline bile dokunamazsın kuralını isterler mi bazı medeni (!)lerimiz

Ayrıca istisnai bir durum olan ve toplumun devamını amaçlayan bu tür konular hakkındaki sorular genelde cevap almak için sorulan sorulardan değildir, art niyetli sorulardır.

İSLAM NORMALDE HER ERKEĞİN BİR KADINLA EVLİLİĞİNİ TAVSİYE EDER AMA YA ŞARTLAR DEĞİŞİRSE?

Okuduğum zaman mantığım kabul ediyor ama kalbim hala hayır diyor... Bir kocanın bu devirde adaletli olması çoook zor.
 
---> Bir erkek 4 eş almalı mıdır?

Kopyala yapıştır ile yapılacak iş değil ki bu arkadaşım. Biraz bilgilerden yararlanmak lazım. Zira Peygamberimizin kızı Hz.Fatıma, kocası Hz.Ali’nin ikinci bir kadınla evlenmek istemesine karşı çıkmıştır. Peygamberimizin terbiyesinde büyüyen Hz.Fatıma’nın, kocasının ikinci evliliğine karşı çıkması caiz olmasaydı. Allah Resulü onu ikaz eder, kocasının arzusuna boyun eğmesini emrederdi. Halbuki durum öyle olmamış, bilakis kızının üzüldüğünü gören Allah Resulü, damadı Hz.Ali’nin bu arzusundan vazgeçmesini istemiş, eğer vazgeçmezse ancak Fatıma’yı boşadıktan sonra evlenebileceğini bildirmiştir. Hz.Ali’nin Fatıma’nın üzerine evlenip onu üzmesine razı olmamıştır.Allah resulünün bu davranışında, müslüman kız ve babalarının damadın ikinci evliliğine karşı çıkabilecekleri hususunda ruhsat vardır.
Sözün özü: İslam çok evliliği ne emir ne de tavsiye etmiştir. Sadece bazı zaruri hallerde müsaade etmiştir. Zaten yukarıdaki olayı naklettikten sonra diyecek bir şey olmasa gerek.
Ki dönemimizde böyle bir zaruri durum bence yok. Yada eminim çok eşliliği düşünenlerin (çoğunun) bununla uzaktan yakından ilgisi yok


"Nisa 174: Ey insanlar! Şüphesiz size Rabbinizden kesin bir delil geldi ve size apaçık bir nur indirdik.

İsra 89; Yemin olsun, biz bu Kur'an'da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. Ama insanların çoğu ink''r ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler.

Kehf 54; Yemin olsun, biz, bu Kur’an'da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.
"

Ayetlerden alıntı.



 
---> Bir erkek 4 eş almalı mıdır?

hiç bir açıklama yapmadan sadece başlıkla anket açman benim düsünceme göre birşeyleri provake etmeye çalıştığın intibasini bırakıyor...
çok doğru


Gereksiz bir tartışma. Cevaplardan sazan gibi atlayan yok Allahtan. Dönemin olaylarını şimdiye göre düzenlemek cahilliktir. gerizekalılıktır veya birazdaha aşağı moronluktur.
Toplumsal olgular her dönem değişir. Okulda hocanız söylemiştir. Günün şartları falan. Bunu söyleyebiliyorsak 60-70 yıllık cahilliğimizi, safsatalarımızı çamur atmamızı yıkmışısz demektir. ama hala yaşayanlar var. ölmesini beklememeliyiz eğitmeliyiz. saygılar:hi:
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst