Açık Giyinmek Farklı Bir Günahtır

Earl Freyja

Bayan Üye
Sual: Bazıları, "Tesettür imanın veya İslam’ın şartı değildir. Tesettür üzerinde bu kadar fazla durmamalı" diyorlar. Açık gezmek, diğer haramlardan farklı değil midir?
CEVAP
Böyle söylemek çok yanlıştır. Farzlara uymaya, haramlardan sakınmaya teklif denir. Tekliflere yani emirlerin yapılmasına ve yasaklardan sakınmak gerektiğine inanmak, imanın şartıdır. Tekliflerin çoğuna inanıp da, yalnız birine inanmayan, buna uymak istemeyen, Muhammed aleyhisselama inanmamış olur. Kâfir olur. Müslüman olmak için, tekliflerin hepsine inanmak, hepsini beğenmek gerekir. Bir müslüman, tekliflere inandığı halde, bunlara uymazsa, mesela, kötü arkadaşa ve nefsine uyarak, içki içerse, tesettüre riayet etmezse, imanı gitmez, kâfir olmaz. Günahkâr müslümandır.

Tekliflerin [Allah’ın emirlerinin] hepsine inanıp amel ettiği halde, sadece birine uymak istemezse, yani beğenmez, vazife olduğuna önem vermez ise, hafif görürse, imanı gider, kâfir olur.

Mesela, (Açık geziyorsam ne çıkar? Sen kalbe bak. Kalbim temizdir) demek, tekliflerin bir kısmını beğenip bir kısmını beğenmemektir. Her müslümanın bu inceliğe dikkat etmesi, tekliflere uymayanların, imanlarının gitmemesi için uyanık olmaları gerekir. Teklife uymamak başka, uymak istememek, beğenmemek başkadır. Bu ikisini karıştırmamalıdır!

Açık gezmek, diğer günahlardan üç yönden farklıdır:
Birincisi: Ara sıra değil, devamlı işlenen bir günahtır. Hadis-i şerifte, (Küçük günaha devam edilirse, büyük olur) ve (İnsan, günah işlediği zaman kalbinde siyah bir nokta hasıl olur. Günaha devam ederse, o leke büyür ve kalbinin tamamını kaplar) buyuruldu. (Haraiti)

Demek ki, devamlı günah işleyenlerin kalbleri kararır. Kalbi kararan ne olur? Peygamber efendimiz, (Günaha devam edenlerin zamanla kalbi mühürlenir. O, artık sevap işleyemez olur) buyuruyor. (Bezzar)
Tesettürsüz kadın, oruç tutsa, oruç borcundan, zekat verse zekat borcundan kurtulur, fakat orucunun ve zekatının sevabı azalır. Yani, işlediği günahlar, kazandığı sevapları alır götürür. Elinde sevabı kalmadığı için, sevap alamaz, sevabı olmaz deniyor. Yoksa sahih ve ihlaslı olan her ibadetin sevabı olur.

Sonra dinimizde, sevap kazanmaktan önce, günahtan kaçınmak esastır. Bir hadis-i şerifte, (Çok az bir günahtan kaçınmak, bütün cin ve insanların [nâfile] ibadetleri topl******* daha iyidir) buyuruluyor. Her günah, Allahü teâlâya isyan olduğundan, büyüktür; fakat bazısı, bazısına göre küçük görünür. Bir küçük günahı yapmamak bütün cihanın nafile ibadetlerinden daha sevabdır, çünkü nafile ibadet yapmak farz değildir. Günahlardan kaçınmaksa farzdır. (Rıyad-un-nasıhin)

Zengin kadına hacca gitmek farzdır. Yanında mahremi yoksa gitmek haram olur.

İkincisi: Gizli işlenen günahı açıklamak da ikinci bir günahtır. Açık gezen kadın, bu günahı pervasızca işlediği için, başkalarına kötü örnek olmaktadır. Hadis-i şerifte, (Her mümin affedilir, ancak günahını başkalarına açıklayan hariç) buyuruldu. (Buhari)

Tesettürsüz kadın, günahı alenen işlemiş oluyor, günahını başkalarına açıklamış oluyor. Hadis-i şerifte bildirildiği gibi, açık işlenen günahların affı zor olur.

Her ne kadar açık-saçık gezene kâfir dememek gerekir ise de, açık gezen kadının zamanla kalbi kararır, açık gezdiği için, içi sızlamazsa, imanı da zayıflayıp bir gün tamamen sönebilir.

Üçüncüsü: En önemlisi budur. Açık saçık gezmek, iffetsizliğe yol açan bir günahtır. Bir kadın içki içse, kumar oynasa, hırsızlık etse, kocası, bunlardan vazgeçirmeye, tedavi etmeye çalışır. Fakat açık gezen kadın, iffetsizliğindeileri giderse, kocası tedavisine çalışmadan hemen bırakır. Öldüren bile çıkar.
Peygamber efendimiz, erkeğin avret yerinin diz ile göbek arası, kadının ise, yüz ve iki elinden başka bütün bedeninin avret olduğunu bildirmiştir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Avret yerini açmak büyük günahtır.) [Hakim]

(Avret yerini açana, başkasının avret yerine bakana Allah lanet etsin!) [Beyheki]

Kur'an-ı kerimde ise mealen buyuruldu ki:
(Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler,başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]

Ahzab suresinde de, Allah’tan korkan kadınların, yabancı erkeklerle konuşmak durumunda kalınca, kötü niyetli erkeklerin tahrikine sebep olmamaları için, yumuşak konuşmamaları emrediliyor. Sesten tahrik olan erkek, açık kadına bakınca tahrik olmaz mı?

Artık dileyen Allahü teâlânın emrine uyar, dileyen de nefsine ve şeytana uyar.
 
---> Açık Giyinmek Farklı Bir Günahtır

Kur'an da tesettür diye bir ayet yoktur.Bahsedilen ayette örtünme emri göğüs yırtmaçları içindir.Mahrem bölgeleri içindir.Ayrıca meallerde parantez içine alınmış ifadeler bir ''yorum'' niteliğinde olduğundan bu meali yazanın adı üstünde ''yorum''udur.

Allah sizin saçınızla kılınızla uğraşmaz.Kur'an ı Kerim i 1 kez okuyan herkes (parantezlere hapsedilmemiş mealler olması şartı ile) ayetlerin bir çoğunun halka olduğu gibi değilde ''yorumlanarak'' anlatıldığını göreceklerdir ki bu tefsire girer.Halbuki Allah açık seçik ayetler göndermiştir, okursun ve anlarsın.Hem nedir bu tesettür meselesi bu kadar ? Ne yani Allah sadece kadına mı emretmiştir örtünmeyi ? Allah erkek içinde örtünmeyi emreder.Ve bunun sınırları bellidir,abdest alırken yıkadığın uzuvlarının geri kalanını örtmekle mükellefsin kadın içinde böyle erkek içinde.Örtünmek diyince neden aklınıza ilk olarak saçlar geliyor ? Hadisleri bir kenarı bırakıp açıp bir Kur'an ı okuyun.

Ayrıca belirtmeliyim ki, Allah'ın bize emrettiği şeylerin arasında en çok durduğu nokta, barışa ve hayra yönelik işler yapmaktır.Ve yine Kur'an da buyurur ki ; ''Aranızda anlaşamadığınız/çekişip durduğunuz konularda hükmü Allah'a bırakın''.
 
Allah sizin saçınızla kılınızla uğraşmaz diyen beyefendi.
Sokaklarda kadının saç telinden tahrik olan sapıklar var.
Allah benim evet saçımla kılımla uğraşıyor kulunun saçını dahi sakınıyor bu mu zorunuza gitti.
Bu lafı edeceğine şunu desene.
Erkekler kadının saçıyla kılıyla niye tahrik oluyor diye.

Örtünme de akla sadece saç gelmesi senin ve senin gibilerin başı kapama yok dediği saçmalıktan geliyor çünkü.
Sen sözde müslümansın ama ayet inkarından dolayı benim için de, Allah içinde müslüman değilsin.
Ayetlerimi inkar edenlerin akibetini de Allah söylüyor, tabi buna da bi bahane bulursun.
Neyse efenim ölünce kim neyin ne olduğunu görür.
Ben inanıp yaparsam fazlam olur zararım olmaz. Sen inanmayıp diretirsen zararın daniskasını yaşarsın.
Bu konuda her halukarda örtünmeyi ekstradan başını kapatanlar önde..

Ayetide çok çook yanlış anlamışsın ''gögüs yırtmacı içindir'' lafınada güldüm cidden.
Açıklamak isterdim ama cahille uğraşılmaz.
40 kişi aynı bilip 1 sen doğrusun zaten.
Senin gibiler şu ahir zamanda türedi,
tamda Allahın ayetlerinde sizin gibilerin çıkacağı da bildiriliyordu hiç şaşırmıyorum.
O yüzden uzak durmak en iyisi mazaAllah..

Bu beyfendinin dediğinden şunu çıkaralım namaz senin için var mı yok bilmiyorum ama,
bize dediğin kapalılık diye birşey olmadığından özellikle saç olarak.
Namazı saçı açık kılabiliriz demek oluyor bu.

Allahım sen akıl ver yapıcak birşey yok cidden yazık.

Sen örtünme ayetini kendin yorumluyorsun ya.
Bende Peygamberin yorumuyla yorumluyum madem.
Hadisleri niye bi kenara bırakıyorum hayırdır?
Sen ayeti nerden o şekilde anlıyon kendi kafandan mantığından mı?
Peygamberden üstün müsün ee hayır!!

Kuran hadisle birleşiktir.
Kuranı yorumluyan daha anlamlı hala getiren hadislerdir.
Kuranı senin gibiler bu yüzden biyere kadar olan aklını kullanmaya çalıştığından bu halde.


"Nûr sûresinde "Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler. Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah'ın kitabını tasdik ve ona iman ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamberin arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular." (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baskı, Beyrut 1402/1981, II/600).


"Allah Teâlâ erginlik çağına ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez." (İbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçları da kapsamına alır.
 
Son düzenleme:
Ah ah bilseler ki bir saçının teli bile hesabı çok çetin dir bırak açık giyinmeyi bileklerini bile gostermelerdi ama malesef din ve islam.hiristiyan yaşantısının gerisinde kalmış körü körüne baglaniyorlsr dinlerini unutuyorlar şimdiki gençler güzel olayım o daha güzel o açık giymiş ben niye giymiyeyim diye yarış halinde ler din nedir bilme ler Allah nedir bilmezler korkuları kalmamış müslümanmisin dese muslumanim der utanmadan hey gidi Hz Fatıma Hz Aişe Hz Hatice ginbi eşler

Bizler onları örnek almamız gerekirken çıplak çıkmış bir sanatçıya tapıyorlar ünlüye tapıyorlar
 
Son düzenleme:
Dєѕтίηα;5171891' Alıntı:
Allah sizin saçınızla kılınızla uğraşmaz diyen beyefendi.
Sokaklarda kadının saç telinden tahrik olan sapıklar var.
Allah benim evet saçımla kılımla uğraşıyor kulunun saçını dahi sakınıyor bu mu zorunuza gitti.
Bu lafı edeceğine şunu desene.
Erkekler kadının saçıyla kılıyla niye tahrik oluyor diye.

Örtünme de akla sadece saç gelmesi senin ve senin gibilerin başı kapama yok dediği saçmalıktan geliyor çünkü.
Sen sözde müslümansın ama ayet inkarından dolayı benim için de, Allah içinde müslüman değilsin.
Ayetlerimi inkar edenlerin akibetini de Allah söylüyor, tabi buna da bi bahane bulursun.
Neyse efenim ölünce kim neyin ne olduğunu görür.
Ben inanıp yaparsam fazlam olur zararım olmaz. Sen inanmayıp diretirsen zararın daniskasını yaşarsın.
Bu konuda her halukarda örtünmeyi ekstradan başını kapatanlar önde..

Ayetide çok çook yanlış anlamışsın ''gögüs yırtmacı içindir'' lafınada güldüm cidden.
Açıklamak isterdim ama cahille uğraşılmaz.
40 kişi aynı bilip 1 sen doğrusun zaten.
Senin gibiler şu ahir zamanda türedi,
tamda Allahın ayetlerinde sizin gibilerin çıkacağı da bildiriliyordu hiç şaşırmıyorum.
O yüzden uzak durmak en iyisi mazaAllah..

Bu beyfendinin dediğinden şunu çıkaralım namaz senin için var mı yok bilmiyorum ama,
bize dediğin kapalılık diye birşey olmadığından özellikle saç olarak.
Namazı saçı açık kılabiliriz demek oluyor bu.

Allahım sen akıl ver yapıcak birşey yok cidden yazık.

Sen örtünme ayetini kendin yorumluyorsun ya.
Bende Peygamberin yorumuyla yorumluyum madem.
Hadisleri niye bi kenara bırakıyorum hayırdır?
Sen ayeti nerden o şekilde anlıyon kendi kafandan mantığından mı?
Peygamberden üstün müsün ee hayır!!

Kuran hadisle birleşiktir.
Kuranı yorumluyan daha anlamlı hala getiren hadislerdir.
Kuranı senin gibiler bu yüzden biyere kadar olan aklını kullanmaya çalıştığından bu halde.


"Nûr sûresinde "Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler. Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah'ın kitabını tasdik ve ona iman ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamberin arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular." (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baskı, Beyrut 1402/1981, II/600).


"Allah Teâlâ erginlik çağına ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez." (İbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçları da kapsamına alır.

O kadar doğru ve güzel anlatın ki rabbim razı olsun senden
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst