2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Gülme erkekten çok kız var.
Neyse. xD
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

28. sayfayı atladın :3cy15:
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

28. sayfayı atladın :3cy15:

Doğrudur isteklere göre hareket etmişim.. Hemen vereyim 28'i canım; :3dtfy:

11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) 2012-2013 - sayfa 28
11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) 2012-2013 - sayfa 28
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
ÖĞRETİCİ METİNLER

13. Padişahın sarayı ile Çakır Ali’nin köyünü, evini karşılaştırınız. Farklılıkları aşağıya sıralayınız.

Padişahın sarayı ile Çakır Ali'nin köyü ve evi arasında dağlar kadar fark vardır. Çakır Ali'nin köyü, sarayın bahçesi kadar bir alana sahip değildir. Evi ise saraydaki kümes kadar yoktur. Bu farklılık o dönemde yönetici kesim ile halk arasındaki ekonomik dengesizliği göstermektedir.


14. Metnin anlatımını açıklık, kesinlik, yalınlık ve duruluk açısından değerlendiriniz.

Metinde duru, yalın, kesin bir anlatım vardır. Metin sadeleştirilmiş hali göz önünde bulundurulursa metin fazla akıcı değildir.

15. “Sözleşme, seçim, hak, vekil, görev, sorumluluk, yetki, istifa, ceza, öşür, hukuk, vergi, hükûmet, kabahatli, ortaklık, imdat” kelimelerinden hangileri kavram veya terimdir? Bu kelimelerden hangileri günlük hayatta da kullanılmaktadır?

"Öşür" kelimesi dışındaki diğer kelimeler günlük hayatta kullanılmaktadır. Hak, görev, yetki, ceza, sorumluluk, hukuk, ortaklık sözcükleri birer kavramdır.

16. Yazar, günlük hayattan alınan kelimelerle kavram ve terimleri niçin bir arada kullanmış olabilir?

Kavramların daha iyi anlaşılması için

a. Batı’daki Rönesans ile bizdeki Tanzimat hareketi arasında tespit ettiğiniz benzerlikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

İkisinde de yenilik amacı var
Özgürlük, eşitlik, düşünce ve ifade serbestliği hedeflenmiştir.Bu serbeslik Tanzimat'ta sınırlıdır.
Rönesansta kralların, Tanzimat'ta padişahın yetkileri sınırlandırılmıştır.
Rönesansta Batı'da bilim ve sanat alanında yenilikler yapıldı, gelişmeler yaşandı. Tanzimat Döneminde de sanat alanında değişim yaşandı.
İkisinde de aydınlar, yenilikler öncülük yapmıştır.

b. Metinde geçen, Tanzimat’ın getirdiği özgür ortamla dile getirilebilen yeni kavram,
terim ve ifadeleri bularak tahtaya sıralayınız.
Hürriyet, hak, hukuk, adalet, eşitlik, seçim, sözleşme, vekil ...
c. On altıncı yüzyılın İstanbul’unda da sanatçılar bu kavramları, terimleri, ifadeleri dile getirebilirler miydi? Tartışınız. Ulaştığınız sonuçları defterinize yazınız.

Dile getiremezlerdi. Çünkü o dönemde padişahın mutlak otoritesi vardı.Ortam müsait değildi. Dönemin siyasi anlayışı bu düşünceleri dile getirmeye engeldi.

17. Yazar, makalesinin ilk bölümünün son paragrafında sözleşmenin yenilenmesi gerektiğini söylüyor. Bunu niçin istemektedir?
Sözleşmenin eskimiş olduğunu ifade ediyor.
Sözleşmenin yenilenmemesi durumunda devletin ve hilafetin zarar görebileceği endişesini dile getiriyor.
18. “Şeyh, halife, padişah” gibi ifadelerle “seçim, hürriyet, hak, istifa” gibi kelimelerin aynı metinde kullanılmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.

Bu kelimelerin kullanılması dönemin siyasi ve sosyal ortamını yansıtır. Hem padişahlık devam ediyor hem de demokratikleşme yolunda adımlar atılıyor.

19. Metin, hangi geleneğe bağlı kalınarak yazılmıştır?
Dil ve anlatım yönünden divan nesrine yakın. İçerik bakımından Tanzimat edebiyatı geleneğine bağlı.

20. Okuduğunuz metinden somut ifadelere örnekler veriniz. Yazarın, bu ifadelerden nasıl yararlandığını açıklayınız.
kitap, padişah, vali, mahalle, köy, tarla, mera, dağ, kasaba, Çakır Ali.... Yazar bu somut ifadeleri hak ve görevlerin kapsamı ile ilgili konular olarak kullanmış.

Muallim Naci ile Recaizade Mahmut Ekrem arasında geçen tartışmalar ve Tanzimat
Dönemindeki “eski-yeni” çatışması ile ilgili araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Muallim Naici ile R. Mahmut Ekrem şiirde kafiye göz için midir, yoksa kulak için midir tartışması yapmışlardır. M. Naci, eski edebiyat anlayışıyla kafiye göz içindir demiştir. R. Mahmut Ekrem yenilik yanlısıdır kulak için kafiye anlayışını benimsemiştir. Eski edebiyat taraftarları M. Naci'nin yanında yer almışlar, yenilikçi sanatçılar R. M. Ekrem'i desteklemişlerdir.

a. Tanzimat Dönemi gazeteleri ile ilgili olarak kitabınızın 14. sayfasındaki “3. ODE” nin a, b ve c maddeleri doğrultusunda yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri hatırlayınız.

b. Makale ve sohbet gibi öğretici metinlerin gazete aracılığıyla halkla buluştuğu; tiyatro, hikâye, roman örneklerinin öncelikle gazetelerde yayımlandığı Tanzimat Döneminde gazetelerin önemini gözden geçirerek yeniden değerlendiriniz.

Tanzimat gazeteciliği yeni düşünceleri halka benimsetmeyi amaçladığı gibi Batı'dan alınan edebi türlerin halka tanıtılmasında da önemli bir rol oynamıştır. Makale, roman, tiyatro, hikaye,eleştiri gibi türlerin ilk örnekleri gazetelerde yayımlanmıştır. Gazeteler yeniliklerin sözcüsü olmuştur.
21. Eserden hareketle yazarın fikrî ve edebî yönü hakkında çıkarımlarda bulunarak eser-yazar ilişkisini belirleyiniz.
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

2012-2013 11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) Tanzimat Dönemi -sayfa 34
II. Ünite: TANZİMAT DÖNEMİ EDEBİYATI
Değerlendirme

SAYFA 34


1. Aşağıdaki cümlelerin başına yargı doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
( Y ) Tanzimat Dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebî konular sıkça işlenir.
( D ) Öğretici metinlerde dil, bir nesneyi, kavramı, olayı anlatmak; açıklamak, bildirmek ve okuyucuyu uyarmak, harekete geçirmek işleviyle kullanılır.
( D ) Tanzimat eserlerine damgasını vuran ikilik, eski ile yeninin bir arada bulunması şeklinde görülür.
( Y ) Öğretici metinlerin hepsinde ana düşünce, metnin içinde yargı bildiren bir cümle hâlinde verilir.
2. Aşağıdaki cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
Öğretici metinler,BİLGİ VERMEK, AÇIKLAMAK, ÖĞRETMEK, OKUYUCUYU UYARMAK, YÖNLENDİRMEK gibi amaçlarla yazılır.
Öğretici metinlerde AÇIK, DURU ve YALIN bir dil kullanılır.

ATATÜRK İLKE ve İNKILAPLARI Türk çağdaşlaşma hareketinin en önemli unsurunu oluşturur.

3. Bilgi, inanç, düşünce farklılığı, kültürel çevre ve psikolojik özellikler yazarların bakış açısını ne ölçüde belirler?

Bilgi, inanç, düşünce farklılığı, kültürel çevre ve psikolojik özellikler yazarların bakış açısını etkiler. Aynı konu üzerinde farklı bakış açıları, yaklaşımlar ortaya çıkar.

4. Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat Döneminde halkı eğitmek amacıyla en yaygın araç olarak kullanılmıştır?
A. Gazete B. Hikâye C. Roman D. Makale E. Tiyatro
Cevap A
5. Tanzimat Döneminin öğretici metin anlayışı hakkında neler söylenebilir?
Halkın bilinçlenmesi, yeniliklere uyum sağlaması amacıyla yazılmıştır.
 
Adminciğim 35ten 46 ya kadar koyabilir misin bugün ya da yarın.Bizim hoca çok hızlı lütfen yardım et.Pazartesiye yetiştirmem lazım.Ne zaman koyarsın? :) <3
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

30,31,33'ü atlamışsın admincim en kısa zamnda onlarıda koyarsan sevinirim :D
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

[MENTION=157808]Kubraa[/MENTION] 35'ten sonrası için biraz kitaba bakınmam gerekecek eğer bulursam koyarım günü gelmeden canım.
[MENTION=157811]esmanurrm[/MENTION] tabi canım. :Ü


11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) sayfa 30 (2012-2013)
sayfa 30

1. Ebuzziya Tevfik'in "Hürriyet" adlı metninde hürriyet kavramının dünya milletleri açısından önemi anlatılmaktadır. En eski medeniyetlerden olan Yunan medeniyetinde hürriyete çok önem verildiği ifade ediliyor. Yunan devletinden sonra kurulan Roma İmparatorluğunda insan hak ve hürriyetlerine geniş yer verilmiştir. İslam medeniyetinde insanların seçimine saygı duyulmuş, zorlama yapılmamıştır.
Osmanlılar döneminde zaman zaman hürriyete yer verilmiştir. Ancak sınırlarını ve amacını aşan hürriyet devlet için zararlıdır. I. Selim zamanında fazla özgür kalan yeniçerilerin padişahın çadırını kurşunlaması gibi.
"Halkımız bilgi ve kültür seviyesi bakımından hürriyete hazır değildir." diyenler yanılmaktadır. Halkımızın tek eksiği eğitimsizliktir. Cahil bir halka hürriyet sağlanırsa devlet düzeni bozulur. Ancak halkımız cahil olmadığı için kendisi için sağlanan özgürlüğü kötüye kullanmayacaktır. Şu an bütün şartlar uygundur. Bu halk esaretten kurtulmalı, özgür olmalıdır.


2. Metinde “hürriyet” ile ilişkilendirilen kavramları tespit edip defterinize yazınız.

"Vatan, yurt, halk, hak, egemenlik, ilerleme, bilgi, kültür, eğitim" vb kavramlar

3. Yazar, medeni üstünlüğe sahip ülkelerin her alanda gelişmesinin sebebini neye bağlıyor?
Hürriyete önem vermelerine bağlıyor.

4. Uygarlık tarihinin çeşitli dönemlerinde söz ederek özgürlüğün ne kadar önemli olduğunu örneklerle ispatlamak istemiştir.

5. Yazara göre halkın çektiği sıkıntıların sebepleri nelerdir?
Bilgi, kültür eksikliği, eğitimsizlik

6. Eserin yazılış amacı nedir, yazarın hedeflediği okuyucu kitlesi kimler olabilir?
Bilgi vermek, aydınlatmak ve öğretmektir. Bunlardan hareketle hürriyetin bir millet için ne kadar önemli olduğunu göstermek. Hedef kitle toplumdur.

7. Metnin tamamında yazarın iletmek istediği düşünceyi (ana düşünce) belirtiniz.
Hürriyet insanlığın hakkı ve var oluşunun ve huzurunun kaynağıdır.
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Bunu paylasmıstım diye hatırlıyorum ama genede paylasayım neyse. Madem görülmemiş.. xD

11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) sayfa 31
11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) sayfa 31

02102012181903.jpg


"Hak, sorumluluk, özgürlük" kavramları Tanzimat metinlerinde yer aldığı gibi günümüzde de ele alınıp tartışılmaktadır.
Vazife, Mesuliyet, Had ve Hak metni ile Hürriyet adlı metinde ana düşünce hürriyet kavramı üzerine kurulmuştur.


8. Hürriyet adlı metindeki ana düşünce farklı türlerde ele alınabilir. (Örnek Namık Kemal'in hürriyet Kasidesi)

9.Bu cümle halkın eğitim imkanlarına sahip olmadığını, hakkını arayamadığını, hak ve sorumluluklarını bilmediği anlamına geliyor.

10. göndergesel işlevde kullanılmış.

11. Kelimeler daha çok gerçek anlamıyla (ilk anlamıyla) kullanılmış

12. Açıklayıcı anlatım vardır.

13.Metinde özgürlüğü hak eden halka, hakkını teslim etmesi için kime çağrıda bulunuluyor?
Devlet yöneticilerine çağrıda bulunuyor.

14.Halkın, hürriyeti hak edişi konusunda ileri sürülen görüşleri ve bunların nedenlerini söyleyiniz.
Halkın bilgi ve kültür bakımından henüz özgürlüğe hazır olmadığı söylenmiş. Halka özgürlük verilirse tehlikeli sonuçlar doğuracağı ifade edilmiş. Geçmişte yaşanan bazı olaylar göz önüne alınarak bu sonuca varılmış.

15. Metnin anlatımını açıklık, kesinlik, yalınlık ve duruluk açısından değerlendiriniz.
Açık, yalın, duru bir anlatım vardır. Kesin ifadeler kullanılmıştır.

16. "Müstebit" kelimesi hariç diğerleri günlük hayatta kullanılmaktadır. Hürriyet, zafer, hak, kamuoyu sözcükleri birer terimdir.
17. Yazar, günlük hayattan alınan kelimelerle kavram ve terimleri niçin bir arada kullanmış olabilir?
Bu kavramların önemini belirtmek isteyen yazar, okuyucunun mesajı daha iyi anlaması için günlük hayatta kullanılan kelimelerle bu kavramları bir arada kullanmıştır.

18. a. Metinde geçen, Tanzimat’ın getirdiği özgür ortamla dile getirilebilen yeni kavram, terim ve ifadeleri sıralayınız.
hürriyet, hak, hükümet, kamuoyu, ilerleme, egemenlik vb.

b. Metindeki somuta yönelik ifadelerin altını çiziniz. Bu ifadelerin metinde nerede ve nasıl kullanıldığını açıklayınız.

insan, dünya, düşman, asker, ev, saray vb. somut kelimeler.
Soyut olan hürriyet düşüncesinin daha iyi anlaşılabilmesi için somut kelimelere yer vermiş.

19. Bu kelimelerin aynı metinde kullanılması Tanzimat döneminde ikiliğin olduğunu gösterir. Eski anlayış bazılarınca savunuluyor, eski yönetim az da olsa değişerek devam ediyor. Yeni anlayış, Batılı düşünce, yenilikçilerce dile getiriliyor. Hürriyete dayalı yönetim sistemi dile getiriliyor. Birçok yönden ikilik görülmektedir.
a) Sosyal ortamdaki eski-yeni, Doğu-Batı çatışması eserlere de yansımıştır.
b) Tanzimat dönemi eserlerinin dil ve anlatımında da ikilik görülmektedir. Şiirlerin biçim özellikleri eski, konu ve temaları yenidir.
20. Metin, hangi geleneğe bağlı kalınarak yazılmıştır?
Tanzimat dönemi öğretici metin geleneğine bağlıdır.
a) Halkın bilgilendirilmesinde ve eğitilmesinde araç olmuştur.
Batıdan giren edebi türlerin tanıtılmasını ve yayılmasını sağlamıştır.
Çeşitli türlerde eserler tefrika edilmiştir. (roman, hikaye)
Edebi faaliyetlerle ilgili bilgi verilmiştir.
Toplumun yeniliklerden haberdar olmasını sağlamıştır.
Dilin sadeleşmesinde katkısı olmuştur.
21. Ebuzziya Tevfik, baskıcı yönetime tepki göstermiştir.
Hürriyetin öneminden bahsetmiştir.
halkı bilinçlendirmeyi ve eğitmeyi amaçlamıştır.
Gazete ve dergiciliğe önem vermiştir.
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Bunu paylasmıstım diye hatırlıyorum ama genede paylasayım neyse. Madem görülmemiş.. xD

11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) sayfa 31
11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) sayfa 31

02102012181903.jpg


"Hak, sorumluluk, özgürlük" kavramları Tanzimat metinlerinde yer aldığı gibi günümüzde de ele alınıp tartışılmaktadır.
Vazife, Mesuliyet, Had ve Hak metni ile Hürriyet adlı metinde ana düşünce hürriyet kavramı üzerine kurulmuştur.


8. Hürriyet adlı metindeki ana düşünce farklı türlerde ele alınabilir. (Örnek Namık Kemal'in hürriyet Kasidesi)

9.Bu cümle halkın eğitim imkanlarına sahip olmadığını, hakkını arayamadığını, hak ve sorumluluklarını bilmediği anlamına geliyor.

10. göndergesel işlevde kullanılmış.

11. Kelimeler daha çok gerçek anlamıyla (ilk anlamıyla) kullanılmış

12. Açıklayıcı anlatım vardır.

13.Metinde özgürlüğü hak eden halka, hakkını teslim etmesi için kime çağrıda bulunuluyor?
Devlet yöneticilerine çağrıda bulunuyor.

14.Halkın, hürriyeti hak edişi konusunda ileri sürülen görüşleri ve bunların nedenlerini söyleyiniz.
Halkın bilgi ve kültür bakımından henüz özgürlüğe hazır olmadığı söylenmiş. Halka özgürlük verilirse tehlikeli sonuçlar doğuracağı ifade edilmiş. Geçmişte yaşanan bazı olaylar göz önüne alınarak bu sonuca varılmış.

15. Metnin anlatımını açıklık, kesinlik, yalınlık ve duruluk açısından değerlendiriniz.
Açık, yalın, duru bir anlatım vardır. Kesin ifadeler kullanılmıştır.

16. "Müstebit" kelimesi hariç diğerleri günlük hayatta kullanılmaktadır. Hürriyet, zafer, hak, kamuoyu sözcükleri birer terimdir.
17. Yazar, günlük hayattan alınan kelimelerle kavram ve terimleri niçin bir arada kullanmış olabilir?
Bu kavramların önemini belirtmek isteyen yazar, okuyucunun mesajı daha iyi anlaması için günlük hayatta kullanılan kelimelerle bu kavramları bir arada kullanmıştır.

18. a. Metinde geçen, Tanzimat’ın getirdiği özgür ortamla dile getirilebilen yeni kavram, terim ve ifadeleri sıralayınız.
hürriyet, hak, hükümet, kamuoyu, ilerleme, egemenlik vb.

b. Metindeki somuta yönelik ifadelerin altını çiziniz. Bu ifadelerin metinde nerede ve nasıl kullanıldığını açıklayınız.

insan, dünya, düşman, asker, ev, saray vb. somut kelimeler.
Soyut olan hürriyet düşüncesinin daha iyi anlaşılabilmesi için somut kelimelere yer vermiş.

19. Bu kelimelerin aynı metinde kullanılması Tanzimat döneminde ikiliğin olduğunu gösterir. Eski anlayış bazılarınca savunuluyor, eski yönetim az da olsa değişerek devam ediyor. Yeni anlayış, Batılı düşünce, yenilikçilerce dile getiriliyor. Hürriyete dayalı yönetim sistemi dile getiriliyor. Birçok yönden ikilik görülmektedir.
a) Sosyal ortamdaki eski-yeni, Doğu-Batı çatışması eserlere de yansımıştır.
b) Tanzimat dönemi eserlerinin dil ve anlatımında da ikilik görülmektedir. Şiirlerin biçim özellikleri eski, konu ve temaları yenidir.
20. Metin, hangi geleneğe bağlı kalınarak yazılmıştır?
Tanzimat dönemi öğretici metin geleneğine bağlıdır.
a) Halkın bilgilendirilmesinde ve eğitilmesinde araç olmuştur.
Batıdan giren edebi türlerin tanıtılmasını ve yayılmasını sağlamıştır.
Çeşitli türlerde eserler tefrika edilmiştir. (roman, hikaye)
Edebi faaliyetlerle ilgili bilgi verilmiştir.
Toplumun yeniliklerden haberdar olmasını sağlamıştır.
Dilin sadeleşmesinde katkısı olmuştur.
21. Ebuzziya Tevfik, baskıcı yönetime tepki göstermiştir.
Hürriyetin öneminden bahsetmiştir.
halkı bilinçlendirmeyi ve eğitmeyi amaçlamıştır.
Gazete ve dergiciliğe önem vermiştir.
teşekkür ederim admin :D sana zahmet 33 'ü ve 13 teki yorumlama,güncelleme ve 16'daki soruları yaparmısın ??
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

teşekkür ederim admin :D sana zahmet 33 'ü ve 13 teki yorumlamagüncelleme ve 16'daki soruları yaparmısın ??
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Edebiyat sayfa 14'deki Şinasi'yle başlayan soruyu cevaplar mısınız ?
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

adminim üye olur olmaz soru soruyorum biraz ters olacak belki ama acil olduğu için üye oldum zaten :) edebiyat 37 ve 38. sayfanın cevaplarını yazma şansın var mı yarına yetişecekte :S
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Allah ne muradın varsa versin. Allahına gurban senin :D birde şu 33. sayfadaki yorumlama güncelleme bölümü paylaşırsanız sevinirim. ölüm kalım meselesi o yorumlama güncelleme litfeen :/
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Dil ve anlatım ın da cevapları var mı 11. sınıf evrensel_?
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

11.sınıf edebiyat 21.sayfanın cevaplarını yazar mısın?
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Cevaplamaya çalışıyorum ancak şu an malesef bende çok yoğun bir süreçteyim yazabildiğim en kısa zamanda cevapları ekleyeceğim. :utan:​
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

11.sınıf edebiyat 21.sayfanın cevaplarını yazar mısın?

SAYFA 21
“Turfanda mı Turfa mı?” adlı eserle ilgili olarak aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Eserin, yazıldığı dönemin zihniyeti ile ilişkisi
Eser dil, anlatım, içerik ve ileti bakımından yazıldığı dönemin zihniyetini ortaya koyar. Eserde Tanzimat döneminin önemli bir sorunu kurumsal yozlaşmalar ve bozulmalar ele alınmıştır.
Eserin olay örgüsü
1. Mansur’un çocukluğu ve ailesi
2. Mansur’un Fransa’dan İstanbul’a gelişi ve İsmail Bey ile aralarında geçen konuş*malar
3. Mansur’un Salih Efendi’nin köşkünde yaşayan Zehra’ya aşık olması
4. Mansur’un Zehra’dan vazgeçerek önce Tunus ve Beyrut’a, ardından Bosna Hersek’e gitmesi
Eserde ele alman te*mel çatışma (tema)
Eserde ele alınan çatışma sosyal çözülme ile eğitim üzerine kurulmuştur.
Devlet kurumlarında ve sosyal yaşamda görülen bozulmaların temel nedeni eğitimsiz*liktir.
Eserin anlatıcısı ve anlatıcının bakış açısı
Eserin anlatıcısı yazarın kendisidir. Yazar, kişilerin duygu, davranış ve konuşmalarını olduğu gibi aktarır. 0 halde anlatıcının bakış açısı “ilahi bakış açısıdır. (hakim bakış açısı)
Romanda anlatılan*ların, eserin yazıldı*ğı dönemle ilişkisi
On dokuzuncu yüzyılda yapılan yenilikler devlet kurumlarının düzelmesi için yeterli ol*mamıştır. Rüşvet, yolsuzluk, laubalilik devam etmiştir. Eğitim alanında yapılan yeni*likler yeterli değildir. Eser, dönemin bu sorunlarını ele aldığı için yazıldığı dönemle ilişkilidir.
Yazar ile eser ara*sındaki ilişki
Yazar, aslında eserin kahramanı olan Mansur’un düşüncelerini taşımaktadır. Mansur, idealleri ve fikirleri bakımından yazarı temsil etmektedir.
Metindeki kişiler, zaman, mekân
Mansur: Eserin başkahramanı. Eğitimli ve idealist bir doktor ve aynı zamanda poli*tikacı.
Şeyh Salih Efendi: Mansur'un amcası.
İsmail Rüştü Bey: Mansur’un amcasının oğlu. Eğlenceye düşkün biridir. Devlet kurum- larını bir çıkar kapısı olarak görür.
Zehra: Şeyh Salih Efendi’nin kızı. Mansur’a ilgi duymaktadır, fakat söyleyemez.
Reis Efendi: Mansur ile birlikte Hariciye nezaretinde çalışmıştır.

www.duslerforum.org
Sadrazam Emin Paşa: Devletin ve toplumun sorunlarına ilgisizdir.
ESERDE ZAMAN VE MEKÂN:
Eserde olay, on dokuzuncu yüzyılda geçmiştir. Roman, Mansur’un hayatı etra*fında geçer. Mansur’un çocukluğundan Bosna Hersek’e gittiği güne kadar olan zaman dilimi anlatılmıştır. Mekân olarak İstanbul'u görmekteyiz.
Eserde anlatılan dönemin sosyal ve siyasi hayatının özellikleri
Yenilik çalışmalarının İstanbul’daki seçkin kişilerde fazla etkili olmadığı görülmektedir. Devlet kurumları işlevini kaybetmiştir. İnsanlar, devlet kurumlarından körü körüne yar*dım beklemektedir. Eğitim ve kültür eksikliği her alanda hissedilmektedir.
İsmail Rüştü Bey’in harem kadınlarıyla bakışıp gülüşmeleri ise devlet memurlarının du*rumu hakkında fikir vermektedir. Mansur, Türk insanının, yapı ve kültür olarak gelişmeye ve ilerlemeye müsait olduğunu, ancak toplumdaki eğitimsizliğin buna engel olduğunu düşünür.
Eserde kullanılan dil ve anlatımın özellikleri
Ders kitabındaki metne bakarak eserin dili hakkında net bir bilgi veremeyiz. Çünkü verilen metin sadeleştirilmiştir. Ancak eserin dilinin dönemin şiir diline göre daha sade olduğunu söyleyebiliriz. Anlatımda diyaloglara ağırlık verilmiştir. Betimleme ve yoruma ise yer verilmemiştir.
Eserin destan, masal, mesnevi, halk hikâyesi gibi metinlerle ilişkisi
Eser, öyküleyici bir anlatıma sahip olması, olaylara yer vermesi bakımından anlatmaya bağlı edebi metinlerdendir. Bu bakımdan destan, masal, mesnevi, halk hikayesiyle ilişkilidir.
Olağanüstü bir kişi ya da duruma yer verilmediğinden destan ve ma*saldan farklıdır, düzyazı biçiminde yazılması yönüyle meseneviden farklıdır..
Eserin yazıldığı dö*nemle ilgili düşün*celerim
Eserin yazıldığı dönem, batılılaşma ve yenileşme sürecinin yaşandığı on dokuzuncu yüzyıldır. Bu dönemde padişahın üstünde hiçbir yetki organı yoktur. Yapılan yenilikler hayata geçirilememiştir. Toplumsal hayatta ve devletin işleyişinde birçok sıkıntı hâlâ devam etmektedir.
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Dil ve anlatım ın da cevapları var mı 11. sınıf evrensel_?

Evet ancak tam değil eğer istediğiniz sayfayı söylerseniz daha çok yardımcı olabilirim bu başlığa bakın lütfen

http://www.duslerforum.org/2012-201...lari-evrensel-iletisim-yayinlari-t476078.html
Allah ne muradın varsa versin. Allahına gurban senin :D birde şu 33. sayfadaki yorumlama güncelleme bölümü paylaşırsanız sevinirim. ölüm kalım meselesi o yorumlama güncelleme litfeen :/

Rica ederim çok çok teşekkür ederim. :utan:

YORUMLAMA, GÜNCELLEME
1. Tanzimat Döneminde yaşayan insanların incelediğiniz metinlerden çıkardıkları anlam ile bu eserlerin sizde uyandırdığı düşünceler aynı mıdır? Niçin?

İncelediğimiz metinlerden Tanzimat Döneminde yaşayan insanlar ile bizim ulaşacağımız anlam aynı değildir. Bizim günümüzde sahip olduğumuz demokratik düzen ve sosyal hakla o dönem insanı için henüz gerçekleşmemiştir. O dönemde padişahın halka biraz daha özgürlük tanıması isteniyordu. Oysa günümüzde demokratik bir yönetim vardır ve herkes özgür ve bağımsızdır.

2. Toplumsal düzenin aksamadan sağlıklı bir biçimde devam etmesi; insanların huzur içinde yaşamaları nelere bağlıdır?


İnsanların demokratik haklara sahip olmaları gerekir.
Herkes eşit olmalı
Toplumun ekonomik bakımdan güçlü olması
Eğitim, kültür ve sanatta ilerleme sağlanmalı
Çağdaş toplumlara ayak uydurmak gerekir.
Devlet ve bireyin karşılıklı olarak sorumluluk bilincine sahip olması
Devletin halkı bir bütün olarak görmesi, ayrımcılık yapmaması…

3. Padişahın mutlak ve tek yönetici olduğu bir ülkede demokratik anlamda seçimden söz edilebilir mi? Neden?

Söz edilemez. Devletin en üstündeki kişi hep kalıcıdır. Padişah mutlak otoritedir. Oysa demokratik yönetimlerde devletin yöneticileri seçimle gelir, seçimle gider.

4. Ebuzziya Tevfik'in özgürlük anlayışı ile bu kavramın sizdeki çağrışımlarını karşılaştırınız. Sonuçları aşağıya yazınız.
Ebuzziya Tevfik’in özgürlük anlayışı o dönemin siyasi baskıları dolayısıyla sınırlıdır. Yazar, toplumsal özgürlüğü değil bireysel özgürlüğü savunuyor. O dönemlerde toplumsal özgürlüklerden söz etmek suç sayılıyordu. Günümüzde özgürlükler daha geniştir.


5. Bir milletin çağdaş olup olmadığını hangi ölçütlere göre belirlersiniz? Tartışınız. Ulaştığınız sonuçları defterinize yazınız.
Toplumsal hayatı düzenleyen kanunlar
Yönetim şekli
Eğitim anlayışı ve eğitim sistemi
Siyasi, ekonomik bağımsızlık
Sanat, edebiyat
Ekonomik kalkınma
Sağlık
Bilim, teknik alanlarındaki çalışmalar
Devlet-vatandaş ilişkileri


6. Mizancı Murat ve Ebuziyya Tevfik'in metinlerini oluşturan Tanzimat Dönemi zihniyetini belirleyiniz.

Metinlerden hareketle “hürriyet, adalet, eşitlik” düşüncelerine önem verildiği görülüyor. Bu düşünceler Tanzimat Döneminin zihniyetini yansıtır.
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Edebiyat sayfa 14'deki Şinasi'yle başlayan soruyu cevaplar mısınız ?

[FONT=&quot]SORU: ŞİNASİ,ZİYA PAŞA VE NAMIK KEMAL’İN YETİŞME TARZLARI VE ALDIKLARI EĞİTİM NASILDIR?[/FONT]
I. dönem Tanzimat edebiyatını oluşturan sanatçılar Şinasi, Ziya Paşa, Namık Kemal, Ahmet Vefik Paşa, Ahmet Mithat Efendi, Şemsettin Sami'dir.
Bu dönem sanatçıları, genel olarak toplumun zengin kesiminden çıkmış, iyi yetişmiş kişilerdir. Halk kökenli değillerdir; ama halkı bilinçlendirip uyandırmaya çalışmışlardır.
"Toplum için sanat" düşüncesini benimsemişlerdir.
Bu sanatçıların yetişmeleri tümüyle eski kültürle olmuştur.
Tanzimatçıların idealleri ile uygulamaları, inançları ile yaşantıları arasında büyük farklılıklar vardır. Bu yüzden Tanzimat döneminde hep bir "ikilik" söz konusudur.
Dilde sadeleşme düşüncesini savunmuşlardır; ancak bu düşünce uygulanamamıştır.
Divan şiirini şiddetle eleştirmişler, ancak özellikle biçim yönünden Divan şiiri örneği sayılacak şiirler yazmışlardır (Gazel, kaside, terkib-i bent). Hece ölçüsünü ve Halk ede¬biyatını savunmuşlar, ama bu düşüncelerini de -birkaç örnek dışında- uygulamaya geçirememişlerdir.
Tanzimat şiirinde söyleyiş değil, fikirler önem kazanmıştır. Yukarıda da belirtildiği gibi şiirlerde yeni konulara yer vermişlerdir.
Bu dönem sanatçıları aynı zamanda birer devlet adamıdır, idarecidir, siyasetçidir. Özellikle şiirleriyle toplumu etkilemeye ve yönlendirmeye çalışmışlardır. Toplumsal sorunlara çözüm arayışına yönelmişlerdir.



adminim üye olur olmaz soru soruyorum biraz ters olacak belki ama acil olduğu için üye oldum zaten :) edebiyat 37 ve 38. sayfanın cevaplarını yazma şansın var mı yarına yetişecekte :S

Ters değil dert etmenize gerek yok böyle ufak bir şeyi. :) Yarına kadar demişsin zaman geçti ama yetişemedim pek genede cevapları yazma gereği duydum.. :utan:

[FONT=&quot]SAYFA 42:
[/FONT]

[FONT=&quot]SORU: Hürriyet’in Kasidesinin yazılış amacı nedir?[/FONT]


CEVAP: “Hürriyet”e övgü sunmak, toplum ve birey için hürriyetin ne denli önemli olduğu anlatmak için …



SORU: Kasidenin ahenk özelliklerini,nazım birimini,temasını ve imgelerini bulunuz.


Ölçü: Aruz ölçüsü (Mefâîlün mefâîlün mefâîlün mefâilün kalıbında)
Ses Benzerlikleri: Tekrar eden "-den" ler redif, "-et'ler tam kafiyedir.
Söyleyiş tarzı: Şiirin iç akışında, kasidenin sunulduğu kişinin özelliklerini yansıtan kelime ve tamlamalar seçilmiştir. Namık Kemal'in kasidesi ise soyut bir konuya yazıldığı için şair çok fazla mübalağa sanatını kullanmamıştır. Bu durum, şiirlerin yazıldığı ortamın zihniyetiyle, yani edebî, siyasi ve sosyal özelliklerime yakından ilgilidir.
Tema: Hürriyet sevgisi
İmgeler: Vatan yolunda toprak olmak,hamiyet kanıyla yoğrulmak, gayret-cevher, zincire vurulmuş aslan, hürriyetin güzel yüzü,




SORU1: Tanzimat Döneminden önce yazılan klasik kasidelerinde hangi temalar işlenirdi?


CEVAP: Din ve devlet büyüklerine övgü…


SORU2: Namık Kemal’in kasidesinde işlediği tema ile klasik kasidede ele alınan temayı karşılaştırdığınızda belirlediğiniz benzerlik farklılıklar ve benzerlikler nelerdir?


Her ikisinde de övgü vardır,ama klasik kasidede din ve devlet büyüklerine övgü yer alırken Hürriyet Kasidesi’nde soyut bir kavram olan hürriyet övülmüştür.


SORU3: Namık Kemal’in kasidesi şiir türlerinden hangisine uygun ton ve vurguyla okunmalıdır? Neden?


CEVAP: Epik bir tonlama ve vurguyla okunmalıdır? Çünkü hürriyetin niteliğine uygun şatafatlı yiğitçe,mertçe ,kahramanca bir üslupla yazılmıştır.


SORU 4: Şiirin söyleyiş tarzı ile yazıldığı dönemin sosyal ve siyasi yapısı arasında nasıl bir ilişki kurulabilir?


CEVAP: Şiirde hürriyete övgü temasının şekillendirdiği epikçe söyleyiş tarzı dönemin sosyal ve siyasi yapısıyla yakından ilgilidir.


Soru-5: Şair “bab-ı hükumet, ey yareli şir-i jiyan” sözleriyle kimi ve neyi kastetmektedir?


CEVAP: Bab-ı hükumet diyerek devletin icra yetkisine sahip kurumu yani hükümet , yareli şir-i jiyan (yaralı kükreyen aslan) diyerek manzumenin başından beri çizilen insan tipi kastedilmektedir.


SORU6: Şiirde geçen “milet,vatan,devlet,hürriyet” gibi kelimelerin Tanzimat döneminin tarihi ve sosyal değerleriyle ilişkisini açıklayınız.Dönemin anlayışını ve değerlerini yansıtan diğer kelimeleri de siz söyleyiniz.


CEVAP: Tanzimat dönemi, yeni değer ve kavramlarla yeni türlerin bir arada kullanıldığı bir dönemdir. Bu devirde başlatılan sosyal, siyasi, askerî, ekonomik, idarî yenilikler, insanların dünya algısını da belli oranda etkilemiştir. Eskiden insanların hürriyetle ilgili bir sorunları yoktu. Ama devrin sosyal ve siyasi yapısının etkisiyle hürriyet üzerinde konuşmak değerli bir hal aldı. Bunun en önemli sebebi, Avrupa’dan ithal edilen kavramlar, değer yargılarıyla Osmanlı devletinin zor bir devirden geçmesidir. Devlet, savaşlarda yeniliyor, ekonomisi çok kötüye gidiyordu. Bu durumda yaşayan insanlar da ülkelerinin bağımsızlığını kaybedeceğinden korkuyorlardı. Şair de hürriyet'in bu devirde yaşayanlar için neden önemli olduğunu şiirinde anlatmaya çalışmıştır. Sonuç olarak, bu şiirin devrin gerçekliğini doğru bir biçimde yansıttığını söyleyebiliriz.Dönemin anlayışını ve değerlerini yansıtan diğer kelimeler:
“Cihangirane bir devlet çıkardık bir aşiretten> tarihi bir değeri
Mürevvet-mend olan mazluma el çekmez ianetten > sosyal değeri
Çıkar asar-ı rahmet ihtilaf-ı rey-i ümmetten > sosyal değeri


SORU 7: Şiirin temasının Tanzimat yıllarında yaşanan sosyal,siyasi gelişme ve değişmelerle ilişkisini açıklayınız.


CEVAP: Cevabı 6.soruda verildi.




teşekkür ederim admin :D sana zahmet 33 'ü ve 13 teki yorumlamagüncelleme ve 16'daki soruları yaparmısın ??

Sayfa 33
1. Metinden hareketle çağdaşlaşmanın tanımını aşağıya yazınız.

Çağdaşlaşma, her bakımdan içinde bulunulan zamanın gereklerini yerine getirme demektir.
2. "Bağımsız bir millet olmanın" çağdaşlaşmadaki rolünü açıklayınız.
Milletlerin varlığı, bağımsızlığı gösterdiği ve göstereceği uygar eserlerle orantılıdır. Uygarlık yolunda ilerlemeyen, çağdaşlaşmayan milletler, hürriyet ve bağımsızlıklarını koruyamazlar. Milletlerin var olmasının şartı uygarlık yolunda ilerlemek ve başarı kazanmaktır.
3. Atatürk'ün çağdaşlaşmaya verdiği önemi açıklayınız.
Atatürk'ün bu konudaki düşünceleri:
"Gözlerinizi kapayıp yalnız yaşadığımızı farz edemeyiz. Memleketimizi bir çember içine alıp cihan ile alakasız yaşayamayız. Bilakis ileri, uygar bir millet olarak uygarlık sahasının üzerinde yaşayacağız. Bu hayat ancak ilim ve fen ile olur. İlim ve fen nerede ise oradan alacağız ve her millet ferdinin kafasına koyacağız. İlim ve fen için kayıt ve şart yoktur." YORUMLAMA, GÜNCELLEME
1. Tanzimat Döneminde yaşayan insanların incelediğiniz metinlerden çıkardıkları anlam ile bu eserlerin sizde uyandırdığı düşünceler aynı mıdır? Niçin?

İncelediğimiz metinlerden Tanzimat Döneminde yaşayan insanlar ile bizim ulaşacağımız anlam aynı değildir. Bizim günümüzde sahip olduğumuz demokratik düzen ve sosyal hakla o dönem insanı için henüz gerçekleşmemiştir. O dönemde padişahın halka biraz daha özgürlük tanıması isteniyordu. Oysa günümüzde demokratik bir yönetim vardır ve herkes özgür ve bağımsızdır.

2. Toplumsal düzenin aksamadan sağlıklı bir biçimde devam etmesi; insanların huzur içinde yaşamaları nelere bağlıdır?


İnsanların demokratik haklara sahip olmaları gerekir.
Herkes eşit olmalı
Toplumun ekonomik bakımdan güçlü olması
Eğitim, kültür ve sanatta ilerleme sağlanmalı
Çağdaş toplumlara ayak uydurmak gerekir.
Devlet ve bireyin karşılıklı olarak sorumluluk bilincine sahip olması
Devletin halkı bir bütün olarak görmesi, ayrımcılık yapmaması…

3. Padişahın mutlak ve tek yönetici olduğu bir ülkede demokratik anlamda seçimden söz edilebilir mi? Neden?

Söz edilemez. Devletin en üstündeki kişi hep kalıcıdır. Padişah mutlak otoritedir. Oysa demokratik yönetimlerde devletin yöneticileri seçimle gelir, seçimle gider.

4. Ebuzziya Tevfik'in özgürlük anlayışı ile bu kavramın sizdeki çağrışımlarını karşılaştırınız. Sonuçları aşağıya yazınız.
Ebuzziya Tevfik’in özgürlük anlayışı o dönemin siyasi baskıları dolayısıyla sınırlıdır. Yazar, toplumsal özgürlüğü değil bireysel özgürlüğü savunuyor. O dönemlerde toplumsal özgürlüklerden söz etmek suç sayılıyordu. Günümüzde özgürlükler daha geniştir.


5. Bir milletin çağdaş olup olmadığını hangi ölçütlere göre belirlersiniz? Tartışınız. Ulaştığınız sonuçları defterinize yazınız.
Toplumsal hayatı düzenleyen kanunlar
Yönetim şekli
Eğitim anlayışı ve eğitim sistemi
Siyasi, ekonomik bağımsızlık
Sanat, edebiyat
Ekonomik kalkınma
Sağlık
Bilim, teknik alanlarındaki çalışmalar
Devlet-vatandaş ilişkileri


6. Mizancı Murat ve Ebuziyya Tevfik'in metinlerini oluşturan Tanzimat Dönemi zihniyetini belirleyiniz.

Metinlerden hareketle “hürriyet, adalet, eşitlik” düşüncelerine önem verildiği görülüyor. Bu düşünceler Tanzimat Döneminin zihniyetini yansıtır.


SAYFA 13 TE BULUNAN ETKİNLİKLER:
1-Paragraf için belirlenen başlıklar sırasıyla:
Gerilemenin başlayışı
Bunalımdan kurtulma arayışları
Alınan İlk Önlemler
Tanzimat fermanının içeriği
Sosyal yaşamdaki değişim
Eğitimde ve düşünce hayatında yenilikler
Yenileşme çabaları amacına ulaştı mı?

2- Bu bozulma devlet yapısındaki bozulmanın göstergesidir. Askeri alandaki bozulmalar ve gerilemeler osmanlının batı karşısındaki gücünü kaybettiğini gösteriri.


3- Ticart yollarının değişmesi, kapitilasyonlar,modern üretim teknolojisinden uzak kalmaları


4- Diyarı küfür sözüyle gayrı müslim ülkeri yani avrupayı kastetmiştir. Avrupayı gzerken modern şehirler ve saraylar gören şari ,islam ülkerini gezdiğinde virane olmuş bakımsız bir memleket görüyor.


5-Sadulah paşa Osmanlı devletinde avrupada olduğu gibi özel sektörün gelişeceğini halkın özgür bir şekilde ve kanunların verdiği hakları kulanarak ilerleyeceğini ümit ediyor.


6-*Osmanlı bir çok anlamda batının gerisinde kalmıştır* avrupada mimari çok gelişmiştir * avrupanın ekonomisi oldukça iyi durumddır * somanlı batıyı örnek almalıdır.


7- Osmanlı devletinde sosyal,siyasal hukuksal, askeri, ekonomik hayatta batı standartlarına ulaşmak için tanzimat fermanı kabul edilmiştir.


8- Gayrımüslim halkla müslüman halkın eşit haklara sahip olmasını gerektiğinin savunmuşlardır.


Diğer taraftan çöküşü durdurmak için batılı devletler örnek alınmalı ekonomi ve bilimde batıdan esinlenmelidir.

SAYFA 13 TE BULUNAN YORUMLA VE GÜNCELLEME:
1- bilim öenm vermeliyiz
Ciddiyetle ve dürüst çalışmalayız
Sanat alanındaki gelişmeleri takip etmeliyiz
eğitimde modern ve çağdaş ilkelere yönelmeliyiz
insanlara özgür düşünce ortamı sağlamalıyız

2- Herkes eşit haklara sahip olmalıdır
Birlik ev beraberlik duygusu geliştirilmelidir
güçlü bir orduya sahip olunmalıdır
ordu son teknolojilerle donatılmalıdır
3- Ekonomik özgürlük: Maddi varlıklaro işletme ve serbest şeklde değerlendirme hürriyetidir. İnsannın ekonomik özgürlüğü denince elindeki sermayeyi dilediğince kullanmasıdır. Devletteki ekonomik özgürlük ise serbest ticaret yapmasıdır.

*devletin ekonomik politikası başarısız
üretim ve tüketim arasında dengesizlik vardır
devlette vergi denetimi zayıftır
sanayi ve endüstri kuruluşları yetersizdir.
gelir düzeyinde dengesizlik vardır.

Sayfa 16:
8 d
9 d
10 e

11.SORU İÇİN CEVAP:
merkezi yöentimde bozukluk
ekonomide bozukluk
askeri sistemde bozukluk
sosyal,eğitim sisteminde bozulmalar
sitanbul anltşması
iç isaynlar ve sonuçları
istanbul ayaklanmaları

12.soru cevabı:
ali suavi,namık kemal,ahmet mithat,şinasi
ziya paşa
hüseyin avni paşa, süleyman paşa

13.soru cevabı:
Yönetim şeklini değiştirmek
yenilikler yetrli değl
hürriyet,adalet ve hukuk alanında daha iyi yenilikler yapılmalı
özel mülkiyet hakkı genişletilmeli
eğitimde köklü reformlara ihtiyaç var
padişahın yetkileri sınırlandıorılmalıdır
ordu harcamaları kısıtlanmalı
orduda köklü değişime ihtiyaç var

tanzimat fermanı eşitlik
medrese geleneksel eğitim
darülfünun modern eğitim
romantizm boşta kalıyor
pozitivizm deney ve gözlem olacak.


www.duslerforum.org

D
Y
D
D
Y


 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst