2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

yaşın kaçxd

şaka yapıyorum işime yarıcak inşallah bu bilgiler şimdiden teşekkür ederim. :) :)

Rica ederim umarım,
senin yaşın kaç kii :pp


bu arada sayfa 12 ile 13 ü paylaşmamışın rica etsem onlarıda verirmisin

Buyrun o zaman :Ü

Sayfa 12.
1. Metnin ilk parağrafında Osmanlı devletinin geri kalma sebepleri sıralanmakatdır.
a. D , D , YD , Y
b. Devlet adamlarının iyi yetişmemesi, zamanlarını devlet işlerinden çok eğlenceyle geçirmeleri, devlet yapısını oluşturan tabaka arsında rüşvetin ve adam kayırmanın yaygınlaşması, yeniliklere ayak uyduramama..

Sayfa 13
Paragraflar İçin Belirlenen Başlıklar:
1.Osmanlının çöküş nedenleri
2.Çağdaşlaşmak
3.Osmanlı Devletini çağdaşlştırma girişimleri
4.Tanzimat Femanı ile Getirilen Yenilikler
5.Düzenelemelerin gedirdikleri
6.İkilem
7.Çöküş

s.2. Develtin askeri yapısındaki bozulam devletin artık çöküş sürecine girdiğini gösterir. Devlet yapısının ve oteritesinin zayıfladığı manasına gelir.

S.3. Osmanlı ekonnomisinin zayıflamasının nedeni Batıdaki sanayileşmenin karşısında mücadele edememe, teknolojik ve bilimel gelişmelere ayak uyduramama ve imparatorluğun askeri yükünün gitgide artması.

S.4 . Şair Batı ülkelerini gezdiğini ve buraların çok güzel gelişmiş olduğunu anlatmaktadır.

S.5 ulusal egemenlilğin halkta olması ve şahsi teşebbüslere fırsat ve imkan verme

s.6.

S.7. Devletin içinde bulunduğu durumdan kurtulması ve bireysel özgürlüklerin önünün açılması halkın yönetimde söz sahibi olması için yapılmıştır.

S.8 bazı aydınlar osmanlıcılık fikrini, Bazı aydınlar milliyetçilik fikrini, bazı aydınlar pozitivizmi savunmuşlardır.
 
Son düzenleme:
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

çok teşekkür ederim 12ve13 için :)
yaşım 18 :) :)
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Rica ederim benimki de yakında 17. xD
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Merhaba yaşım 22. İstanbulluyum.
36 ve 37. sayfadaki soruların cevaplarını alabilir miyim?
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

sayende derslerim süper gdyr tşk :)

sayfa 27'yi rica etseem :3dth8:
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

sayende derslerim süper gdyr tşk :)

sayfa 27'yi rica etseem :3dth8:

Gerçekten çok sevindim. xD

Sayfa 25, 25;

11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları -2012-2013 (Biryay) sayfa 25-27
11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları -2012-2013 (Biryay)
SAYFA 25
II. Ünite: TANZİMAT DÖNEMİ EDEBİYATI
2. Öğretici Metinler

Hazırlık
1. Tanzimat’tan sonra edebiyatımızda ortaya çıkan türlerden hangilerini öğretici metinler kapsamında değerlendirebiliriz?
Tanzimat'tan sonra edebiyatımızda ortaya çıkan MAKALE, FIKRA, ELEŞTİRİ türleri öğretici metinlerdir.

2. Dokuz ve onuncu sınıfta edindiğiniz bilgileri hatırlayarak öğretici metinlerin yazılış amaçlarını maddeler hâlinde tahtaya yazınız.
Öğretici metinler;
bilgi vermek,
okuyucuya farklı bakış açıları kazandırmak
okuyucuyu yönlendirmek
amaçlarıyla yazılır.

3. “Çağdaş uygarlık düzeyi” sözünden ne anladığınızı sözlü olarak ifade ediniz.
Bilgi, teknik ve medeniyet bakımlarından en yüksek düzeyi ifade eder.

SAYFA 27

1. Metni oluşturan paragraflarda anlatılanların, iletisi etrafında nasıl birleştiğini açıklayınız.
Metnin bütününe baktığımızda devletin vatandaşlarına karşı vazifeleri ve sorumluluklarının anlatıldığını görüyoruz. (Mizancı Murat Bey'in Mizan gazetesinde yazdığı Vazife ve Mesuliyet Had ve Hak adlı metin)

2. Seçilenlerin ve onları seçenlerin birbirlerine karşı görevlerini metinden yola çıkarak ifade ediniz.
Seçilenler hizmet için gelmişlerdir. Vaatlerini yerine getirmezlerse halk onları görevden alır.
Seçilenlerden beklenen en önemli şey, görevlerini yerine getirmeleridir.
Seçilenler görevini yapmazsa halkın başkasını seçme yetkisi vardır.
Seçilenler görevlerini yerine getiremezse bu durumu halka şikayet edebilir ya da istifa edebilir.
Seçme gibi seçilmde de kabul ve isteğe bağlıdır.


3. Metinde “had (sınırlılık)” sözcüğü, kimler için kullanılmaktadır?
Hem yöneticiler hem de halktan kişiler için kullanılmıştır.

4. Eserin yazılış amacı nedir, yazarın hedeflediği okuyucu kitlesi kimler olabilir?
Eserin yazılış amacı devletin halka, halkın da devlete karşı görev ve sorumlulukları olduğu konusunda insanları bilgilendirmektir. Eser hem vatandaşa hem de yöneticilere hitap etmektedir.

5. Metnin tamamında yazarın iletmek istediği düşünceyi (ana düşünce) bir cümle ile belirtiniz.
Herkes hak ve sorumluluklarını iyi bilmelidir.

6. Ana düşünce ile Tanzimat Dönemi arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Tanzimat Döneminde hak, hukuk, hürriyet, adalet, eşitlik gibi kavramların öne çıktığını görüyoruz. Bu anlayış Tanzimat edebiyatının birinci döneminde de görülür. Metnin ana düşüncesi Tanzimat döneminin siyasi ve hukuki yenilikleriyle ilgilidir.

7. Ana düşünce soyut bir kavramı mı, teknik bir gelişmeyi mi, siyasi bir düşünceyi mi, sosyal bir buluşu mu ifade etmektedir? Sözlü olarak ifade ediniz.

Metnin ana düşüncesi siyasi bir düşünceyi ifade etmektedir. (demokrasi)

8. Bu metnin ana düşüncesini hikâye, roman, şiir gibi türlerle ifade etmek mümkün müdür? Niçin?
Metnin ana düşüncesi hikaye, roman, şiir gibi türlerle ifade edilebilir ancak ifade ediş tarzı ve gerçekliği ele alışı değişecektir. Bu ana düşünce öğretici bir metinde ele alındığı için gerçeklikle tam olarak örtüşür. Hikaye ve roman türlerinde ele alınmış olsaydı sanatsallık, kurgulama da işin içine girecekti. Şiirde doğrudan anlatmak yerine sanatlı üslup, heyecan, coşku, hissettirme ön plana çıkacaktı.

9. Ana düşüncenin, Tanzimat Döneminin sosyal hayatı ile nasıl bir ilişkisi olduğunu açıklayınız.

Vatandaşın devlete, devletin vatandaşa karşı yerine getirmesi gereken görevlerle ilgili bulduğunuz gazete yazılarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
10. Mizancı Murat, “hükûmet” ve “Çakır Aliler” sözleriyle kimi veya kimleri anlatmaktadır?
Yazar, hükümet sözüyle padişah rejimini, Çakır Aliler sözüyle de halkı anlatmaktadır.

11. Metinde verilen bilgilerin ışığında Çakır Ali’yi kendi cümlelerinizle betimleyiniz.
Yazarın halkı anlatmak için kullandığı hayali bir örnektir. Osmanlı halkının genel özelliklerini yansıtır.
12. Metinde kullanılan anlatım türünü 10. sınıf dil ve anlatım dersinde öğrendiklerinizden hareketle belirleyiniz. Bu anlatım türünün özelliklerini tahtaya yazınız.
Metinde açıklayıcı anlatım kullanılmış, düşünceyi geliştirme yollarından da örneklendirme ve karşılaştırmalara yer verilmiştir.
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Sende mi topraam. Sayfa söyle koyayım. Var tabi devamı. Koyuyoruz işte. xD
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Sayfa 33 ve sonrası lazım xD
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

:I Eda geçen sene olaydı ek tercihlere kalmazdım.
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) sayfa 31
11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları (Biryay) sayfa 31
02102012181903.jpg



"Hak, sorumluluk, özgürlük" kavramları Tanzimat metinlerinde yer aldığı gibi günümüzde de ele alınıp tartışılmaktadır.
Vazife, Mesuliyet, Had ve Hak metni ile Hürriyet adlı metinde ana düşünce hürriyet kavramı üzerine kurulmuştur.


8. Hürriyet adlı metindeki ana düşünce farklı türlerde ele alınabilir. (Örnek Namık Kemal'in hürriyet Kasidesi)

9.Bu cümle halkın eğitim imkanlarına sahip olmadığını, hakkını arayamadığını, hak ve sorumluluklarını bilmediği anlamına geliyor.

10. göndergesel işlevde kullanılmış.

11. Kelimeler daha çok gerçek anlamıyla (ilk anlamıyla) kullanılmış

12. Açıklayıcı anlatım vardır.

13.Metinde özgürlüğü hak eden halka, hakkını teslim etmesi için kime çağrıda bulunuluyor?
Devlet yöneticilerine çağrıda bulunuyor.

14.Halkın, hürriyeti hak edişi konusunda ileri sürülen görüşleri ve bunların nedenlerini söyleyiniz.
Halkın bilgi ve kültür bakımından henüz özgürlüğe hazır olmadığı söylenmiş. Halka özgürlük verilirse tehlikeli sonuçlar doğuracağı ifade edilmiş. Geçmişte yaşanan bazı olaylar göz önüne alınarak bu sonuca varılmış.

15. Metnin anlatımını açıklık, kesinlik, yalınlık ve duruluk açısından değerlendiriniz.
Açık, yalın, duru bir anlatım vardır. Kesin ifadeler kullanılmıştır.

16. "Müstebit" kelimesi hariç diğerleri günlük hayatta kullanılmaktadır. Hürriyet, zafer, hak, kamuoyu sözcükleri birer terimdir.
17. Yazar, günlük hayattan alınan kelimelerle kavram ve terimleri niçin bir arada kullanmış olabilir?
Bu kavramların önemini belirtmek isteyen yazar, okuyucunun mesajı daha iyi anlaması için günlük hayatta kullanılan kelimelerle bu kavramları bir arada kullanmıştır.

18. a. Metinde geçen, Tanzimat’ın getirdiği özgür ortamla dile getirilebilen yeni kavram, terim ve ifadeleri sıralayınız.
hürriyet, hak, hükümet, kamuoyu, ilerleme, egemenlik vb.

b. Metindeki somuta yönelik ifadelerin altını çiziniz. Bu ifadelerin metinde nerede ve nasıl kullanıldığını açıklayınız.

insan, dünya, düşman, asker, ev, saray vb. somut kelimeler.
Soyut olan hürriyet düşüncesinin daha iyi anlaşılabilmesi için somut kelimelere yer vermiş.

19. Bu kelimelerin aynı metinde kullanılması Tanzimat döneminde ikiliğin olduğunu gösterir. Eski anlayış bazılarınca savunuluyor, eski yönetim az da olsa değişerek devam ediyor. Yeni anlayış, Batılı düşünce, yenilikçilerce dile getiriliyor. Hürriyete dayalı yönetim sistemi dile getiriliyor. Birçok yönden ikilik görülmektedir.
a) Sosyal ortamdaki eski-yeni, Doğu-Batı çatışması eserlere de yansımıştır.
b) Tanzimat dönemi eserlerinin dil ve anlatımında da ikilik görülmektedir. Şiirlerin biçim özellikleri eski, konu ve temaları yenidir.
20. Metin, hangi geleneğe bağlı kalınarak yazılmıştır?
Tanzimat dönemi öğretici metin geleneğine bağlıdır.
a) Halkın bilgilendirilmesinde ve eğitilmesinde araç olmuştur.
Batıdan giren edebi türlerin tanıtılmasını ve yayılmasını sağlamıştır.
Çeşitli türlerde eserler tefrika edilmiştir. (roman, hikaye)
Edebi faaliyetlerle ilgili bilgi verilmiştir.
Toplumun yeniliklerden haberdar olmasını sağlamıştır.
Dilin sadeleşmesinde katkısı olmuştur.
21. Ebuzziya Tevfik, baskıcı yönetime tepki göstermiştir.
Hürriyetin öneminden bahsetmiştir.
halkı bilinçlendirmeyi ve eğitmeyi amaçlamıştır.
Gazete ve dergiciliğe önem vermiştir.
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Sayfa 33.

ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE IŞIĞINDA ÇAĞDAŞLAŞMA

1. Metinden hareketle çağdaşlaşmanın tanımını aşağıya yazınız.

Çağdaşlaşma, her bakımdan içinde bulunulan zamanın gereklerini yerine getirme demektir.
2. "Bağımsız bir millet olmanın" çağdaşlaşmadaki rolünü açıklayınız.
Milletlerin varlığı, bağımsızlığı gösterdiği ve göstereceği uygar eserlerle orantılıdır. Uygarlık yolunda ilerlemeyen, çağdaşlaşmayan milletler, hürriyet ve bağımsızlıklarını koruyamazlar. Milletlerin var olmasının şartı uygarlık yolunda ilerlemek ve başarı kazanmaktır.
3. Atatürk'ün çağdaşlaşmaya verdiği önemi açıklayınız.
Atatürk'ün bu konudaki düşünceleri:
"Gözlerinizi kapayıp yalnız yaşadığımızı farz edemeyiz. Memleketimizi bir çember içine alıp cihan ile alakasız yaşayamayız. Bilakis ileri, uygar bir millet olarak uygarlık sahasının üzerinde yaşayacağız. Bu hayat ancak ilim ve fen ile olur. İlim ve fen nerede ise oradan alacağız ve her millet ferdinin kafasına koyacağız. İlim ve fen için kayıt ve şart yoktur."
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

hangi liseye gidiyorsun :? (Merak ) :)
Bu arada çok teşekkürler böyle çalışkanlar böyle tembellere yardım etmesi tembeller açısından utanılcak birşey ama Ögretmen farkı :D
 
---> 2012-2013 11. Sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları (biryay)

Adana Erkek Lisesi :I
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst