ashli
Bayan Üye
Yeni sezon reklam kampanyalarında gördüğümüz 40 yaş üstü ünlüler, modanın yeni yüzünü temsil ediyor. Bu durumda yaşa uygun giyinme rehberi hazırlamak zorunluluk oluyor
Modanın bir orta yolu yok. İki sezon öncesine kadar 14 yaşındaki kızları model olarak kullanan, yaşı 18'e gelenleri ise rafa kaldıran moda dünyasında, bugün sürpriz isimler pazarlanıyor. Her ne kadar podyuma çıkan modeller, hâlâ Doğu Avrupa ülkelerinden yeni yetmeler olsa da dev markalar, reklam kampanyalarında 40 yaş üstü kadınları kullanmak için yarışmaya başladı. Dünyanın mücevher devi Bvlgari, reklamlarında 46 yaşındaki Carla Bruni Sarkozy'yi, Jimmy Choo 46 yaşındaki Nicole Kidman'ı kullandı.
BU SEÇİMLER TESADÜF DEĞİL
Boss'un yeni parfümünü temsilen 41 yaşındaki Gwyneth Paltrow, Pomellato'nun çekici takılarını tanıtması için ise 53 yaşındaki Tilda Swinton seçildi. Bir süredir Dolce&Gabanna'nın her yaştan kadına hitap ettiğini anlatması için 49 yaşındaki Monica Belluci objektiflere poz verirken, 41 yaşındaki Jennifer Garner ise Max Mara'nın yeni arzu nesnesi olan çantayı tanıtıyordu. Bu seçimler, tesadüf değil. Geçtiğimiz yıllarda, 40 yaş üzeri kadını çantada keklik gören, 20'li yaşlardaki genç kızların cüzdanına göz diken markalar, bugün gerçek müşterinin kim olduğunu hatırlamış gibi. Eskiden markaların modelleri kadar reklam yüzlerinin de gençleşmesi, kendi parasını kazanan, alışveriş yaparken kimseye hesap vermek zorunda olmayan kadının ilgisinin başka yönlere kaymasına sebep oluyordu. Sonunda belli bir zevk ve deneyim sahibi olan bu kadınların 20'likleri takip etmesi olacak iş değildi. Celine ve Stella McCartney gibi tasarımcısı kadın olan markalar sayesinde, bu hatadan dönüldü. Moda dünyasının yarattığı yeni kadın imajında, ihtiyaçlar ve yaşlara saygı duyan koleksiyonlar hazırlanmaya başladı.
GENÇ KIZLAR DÖPİYES, ANNELERİ MİNİ GİYİYOR
Ve olgun kadın, modada hükümdarlığını ilan etti. Bu akımı takiben, birçok moda markası, reklam yüzlerini yaşça olgun isimlerden seçiyor. Böylece markaların dayattığı imajı sorgusuz sualsiz takip eden 20'li yaşlardaki genç kızlar, döpiyes giyiyor, topuz yapıyor, balon eteklerle dolaşıyor. Giyimi için yıllar harcayan ileri yaşlardakiler ise klasikleri kullanmaktan sıkılmış gibi. 30'lu, 40'lı, 50'li yaşlardakiler, zamanın ruhunu bireysel beğenileriyle birleştirdiğinden deri mini etekle bile dolaşabiliyor.
20'LER
Modanın dayattığı her detayı sorgusuz sualsiz kabul eden 20'li yaşlardaki genç kızların yaptığı en büyük hata, modada abartıya kaçmak. Abartıdan kastımız illa üst üste takıp takıştırmak, boya küpüne batmış gibi görünmek değil, annelerin gardrobundan çıktığı aşikar klasik çantalar, oturaklı kılık kıyafet ve aksesuvarlar da 20'li yaşlar için abartılı duruyor. Etrafta sıkça görmeye başladığımız içi 20, dışı 50 kızların acilen yaşlarını hatırlayıp, buna uygun olarak giyinmeye başlaması gerekiyor. 20'li yaşlardaki kızların modada deneme yanılma hakkı olmalı. Bu yaşlar renkleri özgürce kullanma, risksiz tercihlere yönelmek yerine alternatif akımlara öncelik verildiği zamanlardır. Apartman topuklar, iddialı saç renkleri, dev aksesuvarlar kullanmak kadar sokak modası, grunge, hip hop kültürlerinden de esinlenmeler kabul görecektir. Giyilecekler: Neon renkler,50'li yılları andıran kloş etekli elbiseler, skinny jean ve spor ayakkabılar, çiçek, batik deseni ve babet. Giyilmeyecekler: Hermes Birkin, döpiyes, küçük siyah elbise, takım elbise, büyük taşlı maksi elbise.
30'LAR
Genç kadınların karakterlerine göre giyinmeye başladığı 30'lu yaşlarda yapılan en büyük hata, 20'lerden kalan çocuksu öğeler taşıyan parçaların gardroplarda kalmaya devam etmesidir. 30'lu yaşlarını yaşayan kadınların ten renkleri, vücut tipleri, beden ölçüleri gibi fiziksel öğeleri kesin olarak bilmeleri gerekir. 30'larındaki kadın bir gün küçük prenses gibi, başka bir gün takım elbiseli ofis çalışanı gibi görünmemelidir. Artık moda anlamında kişisel zevklerin belirlendiği 30'larda alternatif akımlar denemek tabii yanlış olmaz. Yalnız bu akımlar denenirken, bireysel beğeniler göz önünde bulundurulmalı, moda kurbanı olunmamalıdır. Giyilecekler: Deri pantolon, iyi kesimli blazer ceket, küçük siyah elbise, stiletto, erkek arkadaş jean'i. Giyilmeyecekler: Siyah dışındaki herhangi bir renk muz çorap, çiçekli küçük kız elbiseleri, meyve temalı takılar, vücudu sıkan iç çamaşırları, olması gerekenden dar elbiseler.
40'LAR
Bugün 40'lı yaşların yeni 30'lar kabul edilmesi ve kadın figürünün en güzel zamanı olarak görülmesi, bu dönemi moda dünyası için çok çekici kılıyor. 40'lı yaşlarındaki kadın, hem iddialı hem de sofistike giyinmek için en doğru zamanda kabul ediliyor. 40'lı yaşlarında olan ve dünyada stil ikonu olarak kabul edilen kadınların ortak görüşü, şıklığın anahtarının iyi kesim ve doğru kumaştan geçtiği. 40'lı yaşlarını yaşayan kadın, artık geçmişte olduğu gibi belli kalıplar içinde yaşamak zorunda değil. Modanın sunduğu en iddialı parçaları, doğru kombinlerle kullanabilen 40'lı yaşların deri mini etekleri de, seksi elbiseleri de özgüvenle taşıdıkları düşünülüyor. Giyilecekler: Vücut yapısına uygun olarak seçilen dekolteli elbise, deri etek, trençkot, sivri burunlu topuksuz ve topuklu ayakkabı, klasik aksesuvarlarla kombinlenen modern kesimli gömlek. Giyilmeyecekler: Yaşla bağlantısı olduğundan döpiyesler, bebe yakalı bluzlar, saç aksesuvarları, iddialı renklerde ruj ve göz farı, doğallıktan uzak saç renkleri.
50'LER
Geçmişte orta yaşın da ilerisi olarak görülen 50'li yaşlar, bugün özgürleşme dönemi olarak kabul ediliyor. Kendine iyi bakan 50'li yaşlardaki kadınların, kızlarının kıyafetlerini giymek gibi bir lüksleri var. Fakat bu parçaları farklı şekillerde kombinliyor, yaşlarına uygun hale getiriyorlar. Giyilecekler: Skinny jean, bombacı ceketi, halka küpe, tişört, şort. Giyilmeyecekler: Sırt çantası, boğazlı spor ayakkabı, fular, mini etek, mayokini.
AYŞE FERHANGİL