Silencio
Kayıtlı Üye
Yelda Reynaud Anlat İstanbul
Anlat İstanbulu izleyen hemen herkesin film sonrası aklında kalan en keskin performans Yelda Reynauda aittir şüphesiz, zira çoğu filmde karikatürize edilmeye mahkum bırakılan trans birey ancak bu kadar gerçek ve abartıdan uzak kotarılır. Karakterin karizmatik duruşu ve hikâyesinin hezimeti bir yana, oyuncunun bu dev kadrolu yapım içinden sıyrılıp birçok festivalde ödüle uzanması da pek rastlantı değil.
Meral Çetinkaya Karanlıktakiler
Ticari sinemada bir filmin oyuncusuyla gündeme gelmesi oldukça tanıdık bir durum olsa da bağımsız normda bu durum pek de karşılaşılmaya müsâit değil. Birçok filmde başarılı performans görür, oyuncuya ilgi duyarız evet ancak Meral Çetinkayanın bu filmdeki performansı ilk cümledeki durumu da aşan bir sinema olayı. Güzel bir senaryo, iyi bir yönetmen ve saygın bir kast çerçevesinden taşan ve filme dair akla ilk gelen şey Gülseren. Dolayısıyla da standart çizgiyi epey aşan bir performans Meral Çetinkayanın bu film ile sunduğu.
Özgü Namal - Beynelmilel
Özgü Namal her ne kadar Mutluluktaki rolüyle hafızalarda yer edinse de Beynelmileldeki henüz kendini bulan temiz niyetli karakteri Gülendam ile de unutulmazlar arasında yer almakta. Hatta yer yer Meryemi aştığını söylemek de pek mümkün! Sırrı Süreyya Önderin gerçekçi kalemi ve baştan aşağı sürükleyici hikâyenin yanında Özgü Namalın performansı filmin hatırda kalan detaylarının başında geliyor.
Binnur Kaya - Vavien
Vavienin her zerresinde Engin Günaydının izi olsa da, Binnur Kayanın etkileyici ve aşırı gerçekçi oyunculuğu filmin en unutulmaz yönlerinden. Jestlerinden mimiklerine, kelamlarından şivesine tam birn kusursuzluk örneği olduğunu söylemek de mümkün. Tıpkı acınası bir hâl içinde olan Sevilayın hakiki aşkı gibi Binnur Kayanın performansı da havada kalmadı ve hak ettiği alkışlara uzanarak unutulmazlar listesinde yerini aldı.
Başak Köklükaya Üçüncü Sayfa
Zeki Demirkubuzun en sahici işlerinden biri olan Üçüncü Sayfayı aslında bu yafta ile en üste yükselten nokta başroldeki oyunculuklar olmalı. Ruhi Sarının çaresiz ve yer yer mülayim karakterine karşı Başak Köklükayanın başarıyla doldurduğu tekinsiz ama yardımsever Meryem özellikle filmin sonlarına karşı bünyemizde ciddi bir hayal kırıklığı doğurmuştu ve bildiğimiz hiçbir kadın oyuncuya benzemeyen Başak Köklükaya gönül tahtımızda hatırı sayılır güzellikte önemi olan bir yer edinmişti. Zaman içinde pek çok ünlü yönetmenle çalışan başarılı bir oyuncu olsa da Başak Köklükaya, kendisini bu filmdeki hâliyle ölümsüz kıldı.
Nurgül Yeşilçay Vicdan
Nurgül Yeşilçayın çok istediği Altın Portakala da kavuşmasını sağlayan Vicdan bağımsız sinemamızın son dönemdeki en dikkat çeken melodramlarından bir oldu ve tıpkı diğer filmlerde olduğu gibi Nurgül Yeşilçay gibi bir yıldızın var olma etkisiyle de- oyunculuklarını öne sürmeyi başardı. Oldukça cesur ve farklı boyutları olan bir karakteri gerçekten uzaklaştırmadan, olduğu gibi yansıtan oyuncu böylelikle unutulmaz bir performansı da kalbimize sundu.
Tülin Özen Meleğin Düşüşü
Özellikle bağımsız sinemamızın en önemli kadın oyuncularından biri olsa da, barındırdığı naifliği hiçbir zaman kaybetmedi Tülin Özen. Meleğin Düşüşü ile de hem filmin yayınlandığı sene yarıştığı kategorideki bütün ödülleri aldı, hem de oynadığı filmin en iyi ögesi oldu.
Nergis Öztürk Kıskanmak
Zonguldakın kasvetli ve soğuk manzarası karşısında içimizi ısıtan tek şeyin kusursuz Seniha portresi ile Nergis Öztürk olduğunu söylemek pek de gerçek dışı olmaz herhalde zira iki başarılı, iki de felaket başarısız yan karakter oyuncularının yanında filmi baştan sona sırtlayan ve hiçbir noktada aksatmayan bir performansla karşı karşıya kaldığımız konusunda filmi izleyen hemen herkes hem fikirdir.
Nesrin Cavadzade Güzel Günler Göreceğiz
Çağımızın en güzel kadınlarından olması bir yana aynı zamanda bağımsız sinemamızın da en iyi kadın oyuncularından biri Nesrin Cavadzade ve filmi izleyen herkesin aklına kazınan Annanın hikâyesini sunuş tarzıyla da oyunculuğunun kolay kolay unutulmayacağının altını çiziyor.
Anlat İstanbulu izleyen hemen herkesin film sonrası aklında kalan en keskin performans Yelda Reynauda aittir şüphesiz, zira çoğu filmde karikatürize edilmeye mahkum bırakılan trans birey ancak bu kadar gerçek ve abartıdan uzak kotarılır. Karakterin karizmatik duruşu ve hikâyesinin hezimeti bir yana, oyuncunun bu dev kadrolu yapım içinden sıyrılıp birçok festivalde ödüle uzanması da pek rastlantı değil.
Meral Çetinkaya Karanlıktakiler
Ticari sinemada bir filmin oyuncusuyla gündeme gelmesi oldukça tanıdık bir durum olsa da bağımsız normda bu durum pek de karşılaşılmaya müsâit değil. Birçok filmde başarılı performans görür, oyuncuya ilgi duyarız evet ancak Meral Çetinkayanın bu filmdeki performansı ilk cümledeki durumu da aşan bir sinema olayı. Güzel bir senaryo, iyi bir yönetmen ve saygın bir kast çerçevesinden taşan ve filme dair akla ilk gelen şey Gülseren. Dolayısıyla da standart çizgiyi epey aşan bir performans Meral Çetinkayanın bu film ile sunduğu.
Özgü Namal - Beynelmilel
Özgü Namal her ne kadar Mutluluktaki rolüyle hafızalarda yer edinse de Beynelmileldeki henüz kendini bulan temiz niyetli karakteri Gülendam ile de unutulmazlar arasında yer almakta. Hatta yer yer Meryemi aştığını söylemek de pek mümkün! Sırrı Süreyya Önderin gerçekçi kalemi ve baştan aşağı sürükleyici hikâyenin yanında Özgü Namalın performansı filmin hatırda kalan detaylarının başında geliyor.
Binnur Kaya - Vavien
Vavienin her zerresinde Engin Günaydının izi olsa da, Binnur Kayanın etkileyici ve aşırı gerçekçi oyunculuğu filmin en unutulmaz yönlerinden. Jestlerinden mimiklerine, kelamlarından şivesine tam birn kusursuzluk örneği olduğunu söylemek de mümkün. Tıpkı acınası bir hâl içinde olan Sevilayın hakiki aşkı gibi Binnur Kayanın performansı da havada kalmadı ve hak ettiği alkışlara uzanarak unutulmazlar listesinde yerini aldı.
Başak Köklükaya Üçüncü Sayfa
Zeki Demirkubuzun en sahici işlerinden biri olan Üçüncü Sayfayı aslında bu yafta ile en üste yükselten nokta başroldeki oyunculuklar olmalı. Ruhi Sarının çaresiz ve yer yer mülayim karakterine karşı Başak Köklükayanın başarıyla doldurduğu tekinsiz ama yardımsever Meryem özellikle filmin sonlarına karşı bünyemizde ciddi bir hayal kırıklığı doğurmuştu ve bildiğimiz hiçbir kadın oyuncuya benzemeyen Başak Köklükaya gönül tahtımızda hatırı sayılır güzellikte önemi olan bir yer edinmişti. Zaman içinde pek çok ünlü yönetmenle çalışan başarılı bir oyuncu olsa da Başak Köklükaya, kendisini bu filmdeki hâliyle ölümsüz kıldı.
Nurgül Yeşilçay Vicdan
Nurgül Yeşilçayın çok istediği Altın Portakala da kavuşmasını sağlayan Vicdan bağımsız sinemamızın son dönemdeki en dikkat çeken melodramlarından bir oldu ve tıpkı diğer filmlerde olduğu gibi Nurgül Yeşilçay gibi bir yıldızın var olma etkisiyle de- oyunculuklarını öne sürmeyi başardı. Oldukça cesur ve farklı boyutları olan bir karakteri gerçekten uzaklaştırmadan, olduğu gibi yansıtan oyuncu böylelikle unutulmaz bir performansı da kalbimize sundu.
Tülin Özen Meleğin Düşüşü
Özellikle bağımsız sinemamızın en önemli kadın oyuncularından biri olsa da, barındırdığı naifliği hiçbir zaman kaybetmedi Tülin Özen. Meleğin Düşüşü ile de hem filmin yayınlandığı sene yarıştığı kategorideki bütün ödülleri aldı, hem de oynadığı filmin en iyi ögesi oldu.
Nergis Öztürk Kıskanmak
Zonguldakın kasvetli ve soğuk manzarası karşısında içimizi ısıtan tek şeyin kusursuz Seniha portresi ile Nergis Öztürk olduğunu söylemek pek de gerçek dışı olmaz herhalde zira iki başarılı, iki de felaket başarısız yan karakter oyuncularının yanında filmi baştan sona sırtlayan ve hiçbir noktada aksatmayan bir performansla karşı karşıya kaldığımız konusunda filmi izleyen hemen herkes hem fikirdir.
Nesrin Cavadzade Güzel Günler Göreceğiz
Çağımızın en güzel kadınlarından olması bir yana aynı zamanda bağımsız sinemamızın da en iyi kadın oyuncularından biri Nesrin Cavadzade ve filmi izleyen herkesin aklına kazınan Annanın hikâyesini sunuş tarzıyla da oyunculuğunun kolay kolay unutulmayacağının altını çiziyor.