Kayıtlara göre, altı yelkenli araç, 17 Mart 1580 günü, Prens I. Williamm onuruna düzenlenen deniz şenliklerine katılmak üzere Amsterdam limanına geldiler. Aslında jaght adı verilen küçük ve hareketli tekneler, Portekiz de ve Baltık Denizinde ticari gemilere eşlik etmek için kullanılıyordu. Hangi tarihten itibaren dinlenme ve spor yapma amacıyla kullanılmaya başlandıkları kesin olarak bilinemiyor.
Ancak, 17. yüzyılda, Amsterdamda Donanma Kupası yarışmalarında çeşitli karşılaşmalar düzenlendiği ve bayraklarla komuta edilen yatların bazı oyunlara katıldığı biliniyor.
Buhar gücüyle hareket eden ilk yat ise, 1829 yılında Thomas Assheton-Smith için yapılan Menai adlı 400 tonluk teknedir. İki yıl önce, Assheton-Smithin de kurucuları arasında bulunduğu İngiliz Kraliyet Yat Kulübü, buharlı makine kullanan yat sahiplerinin sportmenlik anlayışına ters davranmış olacaklarını ve bu nedenle kulüpten ihraç edileceklerini kararlaştırmıştı. Bu kararı, insan haklarına bir müdahale olarak nitelendiren Assheton-Smith, derhal Kraliyet Yat Kulübü Yönetim Kuruluna istifa mektubu gönderdi ve Menai adlı teknenin yapımı için ilgililere siparişini verdi.
Ancak, 17. yüzyılda, Amsterdamda Donanma Kupası yarışmalarında çeşitli karşılaşmalar düzenlendiği ve bayraklarla komuta edilen yatların bazı oyunlara katıldığı biliniyor.
Buhar gücüyle hareket eden ilk yat ise, 1829 yılında Thomas Assheton-Smith için yapılan Menai adlı 400 tonluk teknedir. İki yıl önce, Assheton-Smithin de kurucuları arasında bulunduğu İngiliz Kraliyet Yat Kulübü, buharlı makine kullanan yat sahiplerinin sportmenlik anlayışına ters davranmış olacaklarını ve bu nedenle kulüpten ihraç edileceklerini kararlaştırmıştı. Bu kararı, insan haklarına bir müdahale olarak nitelendiren Assheton-Smith, derhal Kraliyet Yat Kulübü Yönetim Kuruluna istifa mektubu gönderdi ve Menai adlı teknenin yapımı için ilgililere siparişini verdi.