buğlem
Bayan Üye
Yataş yeni gömleğiyle 1 milyar lirayı hedefliyor
Yönetime profesyonellerin geldiği Yataş'ta hedef 5 yılda 1 milyar TL'lik ciro. Yönetim Kurulu Başkanı Altop, "Yataş gömlek değiştirdi, bedelini ödüyoruz" diyor
İsmi yatakla özdeşleşmiş olan Yataş'ın sahipleri, şirketi profesyonellere teslim ettikten sonra mağazaları Enza Home ve Yataş Bedding olarak değiştirdi. Yataş'ın eski CEO'su ve yeni Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop "Şirket gömlek değiştiriyor ve yeni gömleğin bedelini ödüyoruz. Bugün şirketteki zararın meyvelerini yakında toplarız" derken Yataş Genel Müdürü Fevzi Menteş, 2016'da hedefin 1 milyar liralık ciroya ulaşmak olduğunu anlattı. Önceki akşam yapılan basın yemeğinde Genel Müdür Menteş, nisandan aralık sonuna kadar mağaza sayısını 68, mağaza alanını ise 60 bin metrekare artırdıklarını söyledi. İran'da 13, Irak, Almanya ve Azerbaycan'da 3'er mağazası olan Yataş, Almanya pazarındaki ilgi üzerine sayıyı bu yıl 9'a çıkarmayı hedefliyor. 2010 cirosu 158 milyon TL olan şirketin, 2011'in 9 aylık dönemindeki satış gelirleri 144 milyon lira. Sonuçlar netleşmese de geçen yılı yüzde 30 civarında büyümeyle kapatacaklarını kaydeden Menteş, 2016'da 1 milyar liralık ciroya ulaşmayı hedeflediklerini anlattı. Yataş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop ise 3 milyon euroluk yeni bir sünger fabrikası yatırımı yanında Kayseri'deki fabrikanın önüne 7 milyon dolara lojistik merkezi kurmak için arazi aldıklarını söyledi.
"BEDEL ÖDÜYORUZ"
Altop'a 2011 başında grubun ayrı bir şirketi olan Yataş İstanbul Pazarlama'nın halka açık şirket tarafından satın alınmasını ve 15 milyon lira zararla devredilmesini de sorduk. Altop şunları anlattı: "SPK'nın, iki şirketi olup halka açık olandan olmayana 'kâr transferi' yapanlara ilişkin uyarıları olabiliyor. Bu söyleme muhatap olmak istemememiz İstanbul Pazarlama'yı almamızın ilk nedeni. İkincisi ise bayilerin 'kendi şirketinize ucuz veriyorsunuz' eleştirilerini ortadan kaldırmak. Zarar görünen rakam ise şirketin stokları tekrar geri almasından kaynaklandı. Bunun dışında şirketin geçen yılın 9 ayındaki zararı yatırım kaynaklı. Şirket bir gömlek değiştiriyor ve bu gömleğin bedelini ödüyoruz. İleride büyüyen şirket, her anlamda meyveleri toplamaya başlayacak."
Yönetime profesyonellerin geldiği Yataş'ta hedef 5 yılda 1 milyar TL'lik ciro. Yönetim Kurulu Başkanı Altop, "Yataş gömlek değiştirdi, bedelini ödüyoruz" diyor
İsmi yatakla özdeşleşmiş olan Yataş'ın sahipleri, şirketi profesyonellere teslim ettikten sonra mağazaları Enza Home ve Yataş Bedding olarak değiştirdi. Yataş'ın eski CEO'su ve yeni Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop "Şirket gömlek değiştiriyor ve yeni gömleğin bedelini ödüyoruz. Bugün şirketteki zararın meyvelerini yakında toplarız" derken Yataş Genel Müdürü Fevzi Menteş, 2016'da hedefin 1 milyar liralık ciroya ulaşmak olduğunu anlattı. Önceki akşam yapılan basın yemeğinde Genel Müdür Menteş, nisandan aralık sonuna kadar mağaza sayısını 68, mağaza alanını ise 60 bin metrekare artırdıklarını söyledi. İran'da 13, Irak, Almanya ve Azerbaycan'da 3'er mağazası olan Yataş, Almanya pazarındaki ilgi üzerine sayıyı bu yıl 9'a çıkarmayı hedefliyor. 2010 cirosu 158 milyon TL olan şirketin, 2011'in 9 aylık dönemindeki satış gelirleri 144 milyon lira. Sonuçlar netleşmese de geçen yılı yüzde 30 civarında büyümeyle kapatacaklarını kaydeden Menteş, 2016'da 1 milyar liralık ciroya ulaşmayı hedeflediklerini anlattı. Yataş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop ise 3 milyon euroluk yeni bir sünger fabrikası yatırımı yanında Kayseri'deki fabrikanın önüne 7 milyon dolara lojistik merkezi kurmak için arazi aldıklarını söyledi.
"BEDEL ÖDÜYORUZ"
Altop'a 2011 başında grubun ayrı bir şirketi olan Yataş İstanbul Pazarlama'nın halka açık şirket tarafından satın alınmasını ve 15 milyon lira zararla devredilmesini de sorduk. Altop şunları anlattı: "SPK'nın, iki şirketi olup halka açık olandan olmayana 'kâr transferi' yapanlara ilişkin uyarıları olabiliyor. Bu söyleme muhatap olmak istemememiz İstanbul Pazarlama'yı almamızın ilk nedeni. İkincisi ise bayilerin 'kendi şirketinize ucuz veriyorsunuz' eleştirilerini ortadan kaldırmak. Zarar görünen rakam ise şirketin stokları tekrar geri almasından kaynaklandı. Bunun dışında şirketin geçen yılın 9 ayındaki zararı yatırım kaynaklı. Şirket bir gömlek değiştiriyor ve bu gömleğin bedelini ödüyoruz. İleride büyüyen şirket, her anlamda meyveleri toplamaya başlayacak."