Yapılandırmacı eğitimle geleneksel eğitim arasındaki farklar nelerdir?
Yapılandırmacı yaklaşım, davranışçı kurama dayalı olan geleneksel eğitime bir alternatiftir. Geleneksel eğitimden temel olarak ortaya çıkan farkı, öğretmen ve öğrenci rollerinin değişmesidir. Öğretmenin otorite olduğu bilgiyi öğrenciye aktardığı, öğrencilerinde pasif olarak bilgiyi depoladığı roller yapılandırmacı eğitimde değişmiştir. Yapılandırmacı eğitimde, öğrenciler ve öğretmen öğrenme sürecinde sorumluğu paylaşırlar. Öğrencilerin her aşamada öğrenmeye aktif olarak katılmaları, öğretmeninde onlara yol göstermesi bilgi ve becerileri kazanmada onlara ortam hazırlaması beklenir. Bunun sonucu olarak öğrenme sürecinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi geleneksel eğitimden farklıdır
Geleneksel eğitim
Bilgi sabit olarak görülür.
Öğretim programı tümevarım ve temel becerilere ağırlık verir.
Önceden hazırlanmış, öğretim programına bağlılık söz konusudur.
Öğretim genellikle ders kitaplarına dayalı olarak yapılır.
Öğretmenler bilgiyi aktaran kaynak ve sınıfta temel otoritedirler.
Öğrenciler onlara aktarılan bilgiyi dinleyen ve depolayan konumdadırlar.
Öğrenciler bireysel olarak öğrenir.
Öğrenci başarısı sonuç odaklı olarak değerlendirilir. Genellikle yazılı sınavlar ve testler başarıyı değerlendirmede kullanılır.
Yapılandırmacı eğitim
Bilgi dinamik ve bireylerin deneyimleriyle değişken olarak görülür.
Eğitim programları tümdengelim yoluna ve temel kavramlara ağırlık verir. Program öğrencilerin özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre düzenlenir.
Öğretim programı öğrencilerin özelliklerine göre esnek olarak düzenlenir.
Öğretimde birincil derecedeki kaynaklar, gerçek materyaller ve deneyimler kullanılır.
Öğretmenler öğrencilerle birlikte öğrenenlerdir. Öğrencilere etkileşim içinde onlara rehberlik ederler.
Öğrenciler kendi öğrenmelerinden sorumludur, çevreden edindikleri bilgilere kendi zihinlerinde anlam verirler ve öğrenme sürecinde aktiftirler.
Öğrenciler küçük gruplar içinde çalışırlar.
Öğrenci başarısı süreç odaklı olarak değerlendirilir. Öğrenme süreci boyunca gözlemler, derecelendirme ölçekleri, ürün dosyaları gibi araçlar kullanılarak değerlendirme yapılır.
http://www.yihep.com/index.asp
Yapılandırmacı yaklaşım, davranışçı kurama dayalı olan geleneksel eğitime bir alternatiftir. Geleneksel eğitimden temel olarak ortaya çıkan farkı, öğretmen ve öğrenci rollerinin değişmesidir. Öğretmenin otorite olduğu bilgiyi öğrenciye aktardığı, öğrencilerinde pasif olarak bilgiyi depoladığı roller yapılandırmacı eğitimde değişmiştir. Yapılandırmacı eğitimde, öğrenciler ve öğretmen öğrenme sürecinde sorumluğu paylaşırlar. Öğrencilerin her aşamada öğrenmeye aktif olarak katılmaları, öğretmeninde onlara yol göstermesi bilgi ve becerileri kazanmada onlara ortam hazırlaması beklenir. Bunun sonucu olarak öğrenme sürecinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi geleneksel eğitimden farklıdır
Geleneksel eğitim
Bilgi sabit olarak görülür.
Öğretim programı tümevarım ve temel becerilere ağırlık verir.
Önceden hazırlanmış, öğretim programına bağlılık söz konusudur.
Öğretim genellikle ders kitaplarına dayalı olarak yapılır.
Öğretmenler bilgiyi aktaran kaynak ve sınıfta temel otoritedirler.
Öğrenciler onlara aktarılan bilgiyi dinleyen ve depolayan konumdadırlar.
Öğrenciler bireysel olarak öğrenir.
Öğrenci başarısı sonuç odaklı olarak değerlendirilir. Genellikle yazılı sınavlar ve testler başarıyı değerlendirmede kullanılır.
Yapılandırmacı eğitim
Bilgi dinamik ve bireylerin deneyimleriyle değişken olarak görülür.
Eğitim programları tümdengelim yoluna ve temel kavramlara ağırlık verir. Program öğrencilerin özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre düzenlenir.
Öğretim programı öğrencilerin özelliklerine göre esnek olarak düzenlenir.
Öğretimde birincil derecedeki kaynaklar, gerçek materyaller ve deneyimler kullanılır.
Öğretmenler öğrencilerle birlikte öğrenenlerdir. Öğrencilere etkileşim içinde onlara rehberlik ederler.
Öğrenciler kendi öğrenmelerinden sorumludur, çevreden edindikleri bilgilere kendi zihinlerinde anlam verirler ve öğrenme sürecinde aktiftirler.
Öğrenciler küçük gruplar içinde çalışırlar.
Öğrenci başarısı süreç odaklı olarak değerlendirilir. Öğrenme süreci boyunca gözlemler, derecelendirme ölçekleri, ürün dosyaları gibi araçlar kullanılarak değerlendirme yapılır.
http://www.yihep.com/index.asp