YAHUDİLİK
Yahudilikte bu tradisyonel sayı Menorahın (Yedi Kollu Şamdan) yedi kolunda yankılanır. Kabalada yedi kollu şamdan Gökyüzünün Yeryüzünü yedi aşamada, yedi ayrı organizasyonda yönettiğini ve Göksel Yönetimin yedi ayrı aşamasını anlatır. Eski Ahitteki ünlü bir yedi sahne de aynı zamanda ilahi öfkeyle ilişkilendirilir: Yedi rahip yedi koç boynuzuyla Jerichonun duvarlarını yedi günde çevirmiştir. Yedinci günde onlar kenti yedi kez kuşatmışlar ve Yahudiler bir savaş çığlığı atmış ve ardından Jerichonun duvarları düşmüştür. Eski Ahitte Baalamın yedi sunağı, kurban edilecek olan **** ve koç vardır, Jordan Nehrinde yıkanan Naaman zamanları, Samsonun sınırlarının sayısı, yedi kez hapşıran Elisha tarafından ölüyken diriltilen çocukla, yedinci dağdaki sandıkla ilişkilendirilir, ayrıca güvercin yedi günden sonra gönderilir. Yedi, Yahudilikte okült zekanın, görünenin ardındaki görünmeyen zekanın sembolüdür. O nedenle yediye ihtiyatla yaklaşılması ve ondan sakınılması da gerekir. Görünmeyen zeka ciddi ve hafife alınamayacak olan zekadır. Yahudi yılında yedi büyük kutsal gün vardır. Mabedin inşası yedi yıl sürmüştür, bilgeliğin yedi sütunu vardır. Yahovanın sözleri saf sözlerdir, yedi kere saflaştırılmış saf gümüştür, der onikinci mezmurun yazarı ve bu kelimeler Kabalacılara Kitabı Mukaddesin kelimelerinin daha derin yorumu için ilham kaynağı olur. Bu şekilde sukkotta oturmak için tavsiye edilen yedi gün, yaratılışın yedi günü ile ilgilidir ve Zohara göre Kabaladakiyedi alt sefirot İbrahim, İshak, Yakub, Musa, Harun, Yusuf ve Davud şeklinde tarihsel tezahürlerle bağlantılıdır. Aynı şekilde yedi yıl süren Süleyman Mabedinin binası Mabede tekabül eden sefirah binah (Yüksek Akıl) da içine alan yedi alt sefirot ile mecz edilir. Bu alt sefirotun yedincisi (onuncusu dalih) Şekinedir, buna Sabbath Queen (Yedinci Gün Kraliçesi) denir ve Zoharın açıkladığına göre yedinci asli güne tekabül eder. Yedinin her içermesi gibi Süleymanın Meselleri de Bilgeliğin yedi sütununu över (9:1) ve Zekeriya Rabbın yedi gözünden söz ettiğinde bu imgeyi Tanrının her yerde hazır ve nazır olması ve her şeyi bilmesini hatırlatmak için kullanır. (Zekeriya 4:10). Yedi İlahi Göz kavramı sanki Tanrının onlar vasıtasıyla dünyaya baktığı gözler olan yedi büyük veli ile bağlantılı olarak sonraki dönemde Tasavvufta yeniden ortaya çıkar.
Yahudilikte bu tradisyonel sayı Menorahın (Yedi Kollu Şamdan) yedi kolunda yankılanır. Kabalada yedi kollu şamdan Gökyüzünün Yeryüzünü yedi aşamada, yedi ayrı organizasyonda yönettiğini ve Göksel Yönetimin yedi ayrı aşamasını anlatır. Eski Ahitteki ünlü bir yedi sahne de aynı zamanda ilahi öfkeyle ilişkilendirilir: Yedi rahip yedi koç boynuzuyla Jerichonun duvarlarını yedi günde çevirmiştir. Yedinci günde onlar kenti yedi kez kuşatmışlar ve Yahudiler bir savaş çığlığı atmış ve ardından Jerichonun duvarları düşmüştür. Eski Ahitte Baalamın yedi sunağı, kurban edilecek olan **** ve koç vardır, Jordan Nehrinde yıkanan Naaman zamanları, Samsonun sınırlarının sayısı, yedi kez hapşıran Elisha tarafından ölüyken diriltilen çocukla, yedinci dağdaki sandıkla ilişkilendirilir, ayrıca güvercin yedi günden sonra gönderilir. Yedi, Yahudilikte okült zekanın, görünenin ardındaki görünmeyen zekanın sembolüdür. O nedenle yediye ihtiyatla yaklaşılması ve ondan sakınılması da gerekir. Görünmeyen zeka ciddi ve hafife alınamayacak olan zekadır. Yahudi yılında yedi büyük kutsal gün vardır. Mabedin inşası yedi yıl sürmüştür, bilgeliğin yedi sütunu vardır. Yahovanın sözleri saf sözlerdir, yedi kere saflaştırılmış saf gümüştür, der onikinci mezmurun yazarı ve bu kelimeler Kabalacılara Kitabı Mukaddesin kelimelerinin daha derin yorumu için ilham kaynağı olur. Bu şekilde sukkotta oturmak için tavsiye edilen yedi gün, yaratılışın yedi günü ile ilgilidir ve Zohara göre Kabaladakiyedi alt sefirot İbrahim, İshak, Yakub, Musa, Harun, Yusuf ve Davud şeklinde tarihsel tezahürlerle bağlantılıdır. Aynı şekilde yedi yıl süren Süleyman Mabedinin binası Mabede tekabül eden sefirah binah (Yüksek Akıl) da içine alan yedi alt sefirot ile mecz edilir. Bu alt sefirotun yedincisi (onuncusu dalih) Şekinedir, buna Sabbath Queen (Yedinci Gün Kraliçesi) denir ve Zoharın açıkladığına göre yedinci asli güne tekabül eder. Yedinin her içermesi gibi Süleymanın Meselleri de Bilgeliğin yedi sütununu över (9:1) ve Zekeriya Rabbın yedi gözünden söz ettiğinde bu imgeyi Tanrının her yerde hazır ve nazır olması ve her şeyi bilmesini hatırlatmak için kullanır. (Zekeriya 4:10). Yedi İlahi Göz kavramı sanki Tanrının onlar vasıtasıyla dünyaya baktığı gözler olan yedi büyük veli ile bağlantılı olarak sonraki dönemde Tasavvufta yeniden ortaya çıkar.