Elsa
Bayan Üye
Üç yıl önce yağmurlu bir günde kurucusunu kaybeden Celal Birsen şemsiyeleri, yine yağmurlu bir mevsimde 15 milyon TL borçla iflas masasına başvurdu.
Nasıl kağıt mendil denince akla ilk Selpak geliyorsa, şemsiye denince de akla gelen ilk marka Celal Birsendi. Geçmiş zaman diyoruz çünkü 27 yıllık firma artık iflas masasında.
Radikal'in haberine göre şirket 2009 yılında kurucusu ve markanın adını aldığı Celal Birsenin yağmurlu bir günde Esenyurtta başına gelen trafik kazası sonucu ölmesiyle oğlu Recep Birsene kalmıştı. Bu tarih Celal Birsen markası için de yağmurlu günlerin başlangıcı oldu ve babasız kalan marka ancak üç yıl daha dayanabildi. Türkiye Futbol Federasyonunda yedek yönetim kurulu üyeliği de yapan baba Birsenin şirketi promosyon şemsiye pazarının yüzde 90ını elinde bulundururken firma bugün iflas noktasına geldi.
Celal Birsenin 1985 yılında sıfırdan Türkiyenin en büyük şemsiye markasını yarattığı şirket, Recep Birsenin başına geçtiği son üç yılda borçlarını ödeyemedi.
Sonunda da alacaklılarının bastırması ve bankalara olan borcundan dolayı iflas masasına başvurdu. Kulislerde şirketin iflas etmesinin nedeni olarak ürün grubunun değiştirilmesi gösteriliyor. Bundan 3 yıl önce promosyon şemsiye pazarının yüzde 90ını elinde bulunduran şirketin daha çok otellere çalışması ve perakende ürün grubuna ağırlık vermesi yüzünden iflas ettiği konuşuluyor. Sektör uzmanlarının diğer bir değerlendirmesi ise şirketin aldığı çok gizli ve büyük bir siparişin iptal edildiği veya ertelendiği.
Şirketin şu anda 15 milyon lira civarında borcu bulunuyor. Şirketin Çorludaki fabrikasına yemek veren firma borç yüzünden yemeği kesti, fabrikada telefonlara cevap verilmiyor. Celal Birsenin 3.5 ay önce bankalardaki karşılıksız çeklerinin değeri 1.5 milyon liraydı.
Promosyon sektörü temsilcilerine göre, Celal Birsenin iflası sektörü sadece ekonomik yönden etkilemiyor. Firmanın istihdam ve ihracat ile devlet nezdinde de promosyon adına olumlu bir lobi yarattığını belirten sektör yetkilileri, şu anda promosyon sektörünün bu etkinliğini kaybetmek üzere olduğunu düşünüyor.
Pazar Çin malına kaldı
Promosyon şemsiye pazarının yüzde 90ını elinde bulunduran şirketin iflasından sonra pazarda daha küçük şemsiye şirketleri yatırımlarını artırma kararı aldı. Maliyeti 1.5 TL, satışı 5 TL olan Çin menşeli şemsiyeler pazara girmeye başladı. Avrupada da 13 farklı ofisi bulunan Celal Birsenin yerli pazarda benzer büyüklükte bir alternatifi bulunmuyor.
Nasıl kağıt mendil denince akla ilk Selpak geliyorsa, şemsiye denince de akla gelen ilk marka Celal Birsendi. Geçmiş zaman diyoruz çünkü 27 yıllık firma artık iflas masasında.
Radikal'in haberine göre şirket 2009 yılında kurucusu ve markanın adını aldığı Celal Birsenin yağmurlu bir günde Esenyurtta başına gelen trafik kazası sonucu ölmesiyle oğlu Recep Birsene kalmıştı. Bu tarih Celal Birsen markası için de yağmurlu günlerin başlangıcı oldu ve babasız kalan marka ancak üç yıl daha dayanabildi. Türkiye Futbol Federasyonunda yedek yönetim kurulu üyeliği de yapan baba Birsenin şirketi promosyon şemsiye pazarının yüzde 90ını elinde bulundururken firma bugün iflas noktasına geldi.
Celal Birsenin 1985 yılında sıfırdan Türkiyenin en büyük şemsiye markasını yarattığı şirket, Recep Birsenin başına geçtiği son üç yılda borçlarını ödeyemedi.
Sonunda da alacaklılarının bastırması ve bankalara olan borcundan dolayı iflas masasına başvurdu. Kulislerde şirketin iflas etmesinin nedeni olarak ürün grubunun değiştirilmesi gösteriliyor. Bundan 3 yıl önce promosyon şemsiye pazarının yüzde 90ını elinde bulunduran şirketin daha çok otellere çalışması ve perakende ürün grubuna ağırlık vermesi yüzünden iflas ettiği konuşuluyor. Sektör uzmanlarının diğer bir değerlendirmesi ise şirketin aldığı çok gizli ve büyük bir siparişin iptal edildiği veya ertelendiği.
Şirketin şu anda 15 milyon lira civarında borcu bulunuyor. Şirketin Çorludaki fabrikasına yemek veren firma borç yüzünden yemeği kesti, fabrikada telefonlara cevap verilmiyor. Celal Birsenin 3.5 ay önce bankalardaki karşılıksız çeklerinin değeri 1.5 milyon liraydı.
Promosyon sektörü temsilcilerine göre, Celal Birsenin iflası sektörü sadece ekonomik yönden etkilemiyor. Firmanın istihdam ve ihracat ile devlet nezdinde de promosyon adına olumlu bir lobi yarattığını belirten sektör yetkilileri, şu anda promosyon sektörünün bu etkinliğini kaybetmek üzere olduğunu düşünüyor.
Pazar Çin malına kaldı
Promosyon şemsiye pazarının yüzde 90ını elinde bulunduran şirketin iflasından sonra pazarda daha küçük şemsiye şirketleri yatırımlarını artırma kararı aldı. Maliyeti 1.5 TL, satışı 5 TL olan Çin menşeli şemsiyeler pazara girmeye başladı. Avrupada da 13 farklı ofisi bulunan Celal Birsenin yerli pazarda benzer büyüklükte bir alternatifi bulunmuyor.