World Of Warcraft

JaKaBoO

Kayıtlı Üye
Kapalı bir kutu gibi olan WoW’un kapağını sizin için aralamaya çalıştık. Bakalım neler bulduk?
gm_3438.jpg

Blizzard’ın 1994 yılında çıkardığı ilk Warcraft olan Orcs and Humans çok ses getirmiş ve milyonlarca kopya satmıştı. Bir yıl sonra Warcraft II’yi çıkartıp ilk online oyun denemesini de gerçekleştiren Blizzard, kısa zaman sonra Battle.net sistemini devreye sokarak iyice yaygınlaştı. Tabii bir yandan da Starcraft’ın yükselişi ile birlikte Warcraft III için hummalı bir çalışma yapıldı... Sonucunda ortaya çok iyi sayılan bir Warcraft III çıktı. Kısa süre önce Warcraft III: The Frozen Throne adlı genişleme paketini de piyasaya süren Blizzard, şimdi çalışmalarını tamamen World Of Warcraft’a (WoW) yöneltti.

World of Warcraft'ın konusu Warcraft III’teki savaşın bitmesinden 4 yıl sonra aynı topraklarda geçiyor ve büyük bir savaşın ardından toparlanmaya çalışan ırkların temsilcisi olacağımızı gösteriyor. En iddialı olduğu kısım ise şu: Genelde tüm online oyunlarda başarının gizli anahtarı çok oynamaktan geçer. Daha fazla zaman ayırarak karakterinizi hızla geliştirip bir yerlere gelebilirsiniz (ya da gelemeyebilirsiniz). Ama World of Warcraft programcıları bunun böyle olmayacağını iddia ediyor. Haftada birkaç kere bile giren oyuncuların çeşitli quest’lere (görev) katılabileceğini, arkadaşlarıyla birlikte görev alıp çalışabileceklerini, sonunda ödüllendirilecekleri 1-2 saatten bir haftaya kadar sürebilecek bir sürü quest olacağını, az oynayanın da çok oynayanın da keyif alacağını söylüyorlar.

Çok oyun, çok güçtür
gm_3440.jpg

Bense bunun tamamen palavra olduğunu düşünüyorum. Sebebine gelince, online oyunların hiçbir zaman değiştirilemeyecek bir kuralı olan “çok oyun = daha fazla güç” sistemini daha önce kırmaya çalışan başka oyunlar da görüldü, ama sonuç hep aynı yere bağlandı. Bu bir yanlışlık ya da hata değil, böyle olması gayet doğal. Ayrıca “az vaktim var, keyif alamaz mıyım?” sorusuna “tabii ki alırsınız, ama sizden daha iyileri daima etrafınızda olacaktır” cevabı verilebilir.
Diğer açıdan oyun dünyası konusunda çok ciddi planları olan WoW tasarımcıları, oyunun genel konusu içinde olan kıtaları (Warcraft serilerinde geçen topraklar) oyuna ekleyeceklerini, bunun yanı sıra bir sürü keşfedilmeyi bekleyen toprak olacağını belirtiyor. Yani çok geniş bir dünya bizi bekliyor.

gm_3442.jpg

World of Warcraft’ın çok tatmin edici, güzel grafikleri var. Bana ilginç gelen bir diğer özellik ise geniş topraklar ve güzel grafikler ikilisinin yanında zone sisteminin olmayacak olması. Online oyunlarda çok büyük olan dünyalar belli parçalara bölünmüştür ve bu parçalar arasında geçiş yaparken bilgisayar yükleme yapar. Buna “zone sistemi” adı verilir. Ve Blizzard bunların çok çok az ve kısa yüklemeler olacağını iddia ediyor. Eğer bunu gerçekleştirebilirlerse gerçekten çok büyük bir iş başarmış olacaklar.
Warcraft hayranlarının World of Warcraft’da beğeneceği diğer bir güzel yan ise oyundaki önemli bölgeleri ve harabeleri oyun içerisinde bizzat gidip ziyaret edebilecek, Warcraft serilerindeki efsane karakterlerle tanışabilecek olmaları.
WoW’da beğendiğim başka özellikler de var. Örneğin dinamik hava sisteminin olması. Bir fırtınadan önce yavaş yavaş bulutların toplanmasını ya da yağmurdan önce göğün gürüldemeye ve kararmaya başlamasını tıpkı gerçek hayattaki gibi seyredebileceğiz. Tabii kar, yağmur, sis gibi tüm efektlerle birlite... Dünya üzerinde ulaşımın genel olarak diğer oyunlardaki gibi çeşitli teleport mekanları, zeplin ve gemiler yoluyla olacağı söyleniyor.



gm_3443.jpg

Artık World of Warcraft yapımcılarının şu ana kadar açıkladığı ırk ve klaslara da bakalım. Bildiğimiz kadarıyla 5 ırk var: Dwarf, Human, Orc, Tauren ve Nightelf. Hepsinin kendine has özel yetenekleri olacağı kesin. Klas olarak açıklananlarsa Hunter, Warrior, Mage, Shaman, Druid ve Warlock. Her ırkın her karakteri seçemeyeceği de notlarımız arasında. Örneğin Shaman klasını sadece Tauren ve Orc’lar seçebilecek. Şahsi fikrim, WoW’un daha fazla klası zamanla ekleyeceğidir. Çünkü geniş kitlelere ulaşması beklenen bir oyun, sadece 6 klas ile sınırlı kalmamalı.

World of Warcraft'da çok geniş ve dinamik bir tradeskill sisteminin de olacağını belirten yetkililer, bir kişinin zırh yapımı için harcadığı vaktin ona hatırı sayılır güzellikte zırhlar yaratabileceğini ve yetenekte gelişmenin sınırını çok yüksek tuttuklarını belirtiyor. Bu da bir Blacksmith için çalışan karakterin çalışmasının sonuç vereceğini gösteriyor. Örneğin tradeskill’lerin genelde birçok online oyunda çok eksik tutulduğunu söyleyebiliriz. Eğer WoW yetkilileri bu söylediklerini gerçekleştirirlerse sonunda bir demir ustası olmanın vereceği zevki tatmaya başlayabiliriz.

World of Warcraft’da da diğer tüm MMORPG oyunlar gibi aylık bir ücret talep edilecek ama henüz bir açıklama yapılmadı, hâlâ çıkış zamanı ile ilgili bir bilgi verilmedi, yetkililer yakında beta testinin başlayacağını söylemekle yetiniyor. Kapalı kutuyu saklamaya çalışsalar da her gün çıkan yeni ekran görüntüleri şimdiden birçok Warcraft hayranına forumlarda derin tartışmalara başlattı. Umarız tüm bu yazılanlar gerçek olur ve MMORPG dünyasında şimdiden rakiplerine gözdağı veren WoW iyi bir yerlere ulaşır.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
vozol
Geri
Üst