Warcraft 3 hakkında hersey

WeGotRimes

Banned
IRKLAR


Human


İnsanlar oyuna yeni başlayanlar için en kolay anlaşılabilir ırktır. Devasa birimlerinin olmayışı ilk bakışta bir dezavantaj gibi gözükse de mevcut üniteleri rakip için yeterince can sıkıcı olabilir.


Human Üniteleri

Peasant: Kaynak toplamada kullanılan köylülerdir. Zor durumlarda militia'ya dönüşüp base'i savunabilirler. Militia upgradeler ile;

Damage: 15-19
Armor: Heavy 10

Footman: Human ırkının temel savaş birimidir. Oyunun başında ve ortalarında faydalı olurlar ancak son bölümde devasa birimlere karşı çok fazla dayanamazlar. Upgradeler ile;

Damage: 15-19
Armor: Heavy 8

Rifleman: Bu keskin nişancı cüceler savaş alanında arka saflarda durması gereken yegâne birimlerdendir ve hava birimlerine saldırabilirler. Oyun başlarında ve ortalarında oyuna etki edebilirler ancak tıpkı footman'lar gibi onlarda oyunun uzaması halinde devasa birimlere karşı pek dayanıksızdırlar. Upgradeler ile;

Damage: 21-36
Armor: Medium 6

Knight: Human ırkının en güçlü kara birimi tabiri çok yanlış olmaz. Bir nevi oyun sonunda etkisini kaybeden footman'ların yerini alırlar. Çok dayanıklıdırlar. Upgradeler ile;

Damage: 30-50
Armor: Heavy 11

Sorceress: Savaş anında en arka saflarda yer almalıdırlar. Dayanıksız ancak büyüleriyle savaşa en çok etki eden birimler içerisindedir. Upgradeler ile;
Sorceress Master Training ile olan büyüler:
Slow: 60 saniye boyunca etkisi süren bu büyü hedef birimin atak hızını %25, hareket hızını ise %60 oranında düşürür.
Invisibility: İstediğiniz birimi 120 saniye boyunca görünmez haline getirir. Görünmez olan ünitenin hem saldırı hemde büyü yapması kısıtlanmaz.
Polymorph: Hero'lara karşı kullanılamayan bu yetenek ile düşman üniteyi 60 saniyeliğine koyun haline getirebilirsiniz. Ayrıca koyun haline dönüşen ünite saldıramaz.

Damage: 10-12
Armor: 0

Priest: Ünitelere sağlık vermesinin dışında iki önemli yeteneği daha olan priest'ler çok göze batmayan bir birimdir ancak yaptığı büyülerle can sıkabilirler. Upgradeler ile;
Priest Master Training ile olan büyüler:
Heal: Mekanik olmayan ünitelere 20 sağlık verir. Hızlı kullanılan ve az mana isteyen bir yetenektir.
Dispel Magic: Hedef bölge içindeki ünitelerin üzerindeki tüm etkileri kaldırmanın yanında summoned ünitelere 200 hasar verir.
Inner Fire: Hedefteki dost birime %10 damage ve 5 armor verir ve bu etki 60 saniye boyunca devam eder.

Damage: 8-9
Armor: 0

Spell Breaker: Human ırkının olmazsa olmaz birimidir. Savaş sırasında güçlü büyüleri ve diğer büyücü birimlere oranla daha dayanıklı oluşu onu vazgeçilmez yapan birkaç özelliktir. Upgradeler ile;
Özel Büyüler:
Spell Steal: Adındanda anlaşılacağı üzere bir nevi büyü çalar. Bunu; Dost üniteler üzerindeki olumsuz etkileri kaldırarak ve bu etkiyi düşmana yollayarak ve düşman üniteleri üzerindeki olumlu etkileri alıp dost ünitelere aktararak yapar.
Control Magic: Düşmanın summon ettiği ünitenin kontrolünü ele geçirir. Mana bedeli olaraksa summoned ünitenin hit point değerinin %30'u olarak kullanır.
Spell Immunity: Her türlü büyüye karşı dokunulmazdır.
Feedback: Spell Breaker her saldırı başına rakibin 20 manasını yok eder. Manası biten birim ise bundan hasar görmeye başlar.

Damage: 16-24
Armor: Medium 9

Flying Machine: Human ırkının temel hava birimidir. Asıl amacı daha çok gözcülük olan bu ünite, oyunun ilerleyen bölümlerinde ihmal edilirse bunun faturasını ağır ödetir. Ancak yinede ön saflarda tutmamak akılcılık olur. Upgradeler ile;

Damage: 15-19
Armor: Heavy 8

Mortar Team: Savaşın arka saflarından düşman birimlerinin üzerine bomba yağdıran Mortar Team düşman için en çok can sıkıcı ünitelerden biridir. Upgradeler ile;

Damage: 55-103
Armor: Heavy 6

Siege Engine: Daha çok binalara karşı etkili olan bu ünitede human ırkının ağır silahlarından biridir. Upgradeler ile;

Damage: 48-88
Armor: Fortified 8

Gryphon Rider:Bu ırkın en güçlü hava birimidir. Bunun yanında hem hava hemde kara ünitelerine saldırabilir. Upgradeler ile;

Damage: 48-88
Armor: Light 6

Dragonhawk Rider:Çok güçlü olmayan Dragonhawk Rider'lar savaş sırasında ön saflardan ziyade biraz arkada durmalıdırlar. Sadece savaşçılığıyla değil diğer yetenekleriylede önemli rol alır. Upgradeler ile;


Damage: 22-30
Armor: Light 7

Binalar

Town Hall: Ana binadır. Peasantların yapıldığı yerdir. Keep ve Castle upgradeleri vardır.

Farm: İnsanların evleridir.Her biri 6 adam değerindedir.

Barracks: Footman, Rifleman ve Knightların yapıldığı binadır.

Workshop: Gyrocopter, Mortar Team ve Siege Engineların yapıldığı binadır.

Arcana Sanctum: Sorceress, Priest ve Spell Breakerların yapıldığı binadır.

Altar of Kings: Heroların yapıldığı binadır.

Gryphon Aviery: Gryphon Rider ve Dragonhawk Riderların yapıldığı binadır.

Lumber Mill: Lumberların taşındığı yerdir. Ayrıca 2 upgrade vardır. Bunlar;
Improved Lumber Harvesting, Advanced Lumber Harvesting: Peasantlar bir seferde 5 daha fazla lumber taşıyabilirler
Improved Masonry, Advanced Masonry, Imbued Masonry:Binaların armorlarını güçlendirir

Blacksmith: Upgradelerin yapıldığı yerdir. Bunlar;
Iron Forged, Steel Forged, Mithril Forged: Militia, Footman, Spell Breaker, Dragonhawk Rider, Gryphon Rider ve Knightların hasar verme güçlerini arttırır
Iron Plating, Steel Plating, Mithril Plating: Militia, Footman, Spell Breaker, Knight, Flying Machines ve Siege Engineların armorlarını arttırır
Black Gunpowder, Refined Gunpowder, Imbued Gunpowder: Rifleman, Mortar Team, Siege Engine ve Flying Machinesların hasar verme güçlerini arttırır
Studded Leather Armor, Reinforced Leather Armor, Dragonhide Armor: Rifleman, Mortar Team, Dragonhawk Rider, Gryphon Riderların armorlarını arttırır

Arcane Vault: Eşya alma binasıdır.

Guard Tower: İnsanların savunma kuleleridir.

Damage: 23-27
Armor: Heavy 5


Herolar



Blood Mage: Büyücü olan Blood Mage kullanması zor bir hero'dur. Özellikle oyunun başlarında karşınızda savaşçı bir hero varsa zor anlar yaşamanız kaçınılmazdır. Yinede 2. veya 3. hero olarak güçlü büyülerinden yararlanabilirsiniz.
özel Büyüler:

Flame Strike: Daire şeklinde bir alanı alevle kaplar, bu alandaki tüm üniteler zarar görür.
Level 1 - 3 saniye boyunca saniyede 45 hasar verir, ardından 6 saniye boyunca minow hasar verir.
Level 2 - 3 saniye boyunca saniyede 80 hasar verir, ardından 6 saniye boyunca minow hasar verir.
Level 3 - 3 saniye boyunca saniyede 110 hasar verir, ardından 6 saniye boyunca minow hasar verir.

Banish: Hedef üniteyi ethereal hale dönüştürür. Ethereal hale dönüşen ünite %50 yavaşlar ve büyü dışında saldırı yapamaz.
Level 1 - 12 saniye 75 mana.
Level 2 - 24 saniye 50 mana.
Level 3 - 36 saniye 25 mana.

Siphon Mana: Hedefteki düşmanın manasını emer ve bu manayı blood mage kullanır.
Level 1 - Saniyede 18 mana emer.
Level 2 - Saniyede 35 mana emer.
Level 3 - Saniyede 55 mana emer.

Phoenix: Alevden oluşan dev bir phoenix summon edersiniz. Phoenix, spell immunity ve resistant skin yeteneklerine sahiptir. Alevden oluştuğu için kendi kendine zamanla zarar görür. Öldüğünde ise yumurta haline dönüşerek belli bir zaman içinde tekrar phoenix haline gelir.




Archmage: Human ırkının en kullanışlı hero'larından biridir. Güçlü element büyüleriyle arka saflarda harikalar yaratabilir.
Özel Büyüler:

Blizzard: Hedef bölgeye buz parçaları yağdırarak saldırır.
Level 1 - 6 dalga her biri 30 hasar.
Level 2 - 8 dalga her biri 40 hasar.
Level 3 - 10 dalga her biri 50 hasar.

Summon Water Elemental: 'Water Elemental' adında sudan oluşan bir yaratık summon edersiniz.
Level 1 - 450 can, 21-29 hasar.
Level 2 - 675 can, 31-39 hasar.
Level 3 - 900 can, 41-49 hasar.

Brilliance Aura: Bu aura sayesinde Archmage ve belli bir alan içindeki dost ünitelerin mana üretmesi hızlanır.
Level 1 - Yavaş hızda mana doldurma.
Level 2 - Orta hızda mana doldurma.
Level 3 - Yüksek hızda mana doldurma.

Mass Teleport: Bu yetenek sayesinde Archmage'ler etraflarındaki 24 üniteyle birlikte, haritanın herhangi bir yerindeki dost ünite veya binanın yanında ışınlanabilir.




Mountain King: Savaş alanlarında ön saflarda yer alır. Güçlü aynı zamanda dayanıklı olduğundan rakip ünitelerin kendisiyle uğraşmasını ve diğer human birimlerinin rahat bir şekilde savaşmasını sağlar.
Özel Büyüler:

Storm Bolt: Hedefe doğru çekicini fırlatarak hem zarar verir hemde sersemletir.
Level 1 - 100 hasar, 5 saniye bayıltma.
Level 2 - 200 hasar, 7 saniye bayıltma.
Level 3 - 300 hasar, 9 saniye bayıltma.

Thunder Clap: Yere vurarak çevredeki düşmanlara zarar verir. Bunun yanısıra rakip ünitelerin hız ve atak güçlerini belli yüzdeler çerçevesinde düşürür.
Level 1 - 70 hasar, 50% hareket, 50% atak.
Level 2 - 110 hasar, 50% hareket, 50% atak.
Level 3 - 150 hasar, 50% hareket, 50% atak.

Bash: Mountain King'in ataklarına belli bir şans oranı dahilinde 25 ekstra hasar ve 2 saniye boyunca sersemletir.
Level 1 - 15% şans her atak için.
Level 2 - 25% şans her atak için.
Level 3 - 35% şans her atak için.

Avatar: Bu özellik aktif hale geldiğinde Mountain King bir takım ekstra özelliklere sahip olur. 5 bonus armor, 500 hit point, 20 bonus damage ve spell immunity yeteneği kazanır.




Paladin: Savaşçı bir hero olan Paladin, diğer ırkların savaşçı hero'larına karşı ilk bakışta zayıf görünse dahi göründüğünden çok daha fazlasıdır. Kullanışlı yetenekleri sayesinde rakibiniz 'bitti' dediği anda bile oyunu tekrar geri getirebilir.
Özel Büyüler:

Holy Light: Bir ışık huzmesi şeklinde dost ünitelere sağlık, düşman undead ünitelere ise zarar verir.
Level 1 - 200 sağlık kazandırır.
Level 2 - 400 sağlık kazandırır.
Level 3 - 600 sağlık kazandırır.

Divine Shield: Çok dayanıklı olmayan Paladinler için vazgeçilmez bir yetenek olan Divine Shield sayesinde belirli bir süre boyunca tüm saldırı ve büyülere karşı dokunulmazlık kazanır.
Level 1 - 15 saniye.
Level 2 - 25 saniye.
Level 3 - 35 saniye.

Devotion Aura: Bu aura sayesinde Paladin kendisi ve etrafındaki dost ünitelerin armor değerini yükseltir.
Level 1 - Armor'u 1 arttırır.
Level 2 - Armor'u 3 arttırır.
Level 3 - Armor'u 4 arttırır.

Resurrection: Paladin bu yeteneği sayesinde etrafındaki 6 dost üniteyi tekrar hayata getirebilir

Night Elf


Oyun başlangıcında diğer ırklara oranla daha güçsüz görünen Night Elf'ler, ilerleyen bölümlerde güçlü ve kullanışlı birimleriyle en tehlikeli ırklardan biri olmaktadır. Ayrıca oyuncular arasında en çok seçilen ırklardan biridir.

Night Elf Üniteleri

Wisp: Kaynak toplamaya yarayan birimdir. Saldırı yeteneği yoktur.

Archer: Archer'lar temel asker birimi olarakta değerlendirilebilir. Oyunun ilerleyen bölümlerinde dahada güçlü olan düşman birimlerine karşı zayıf kaldığı düşünülebilir ancak 'Mount Hippogryph' yeteneği sayesinde ilerleyen bölümlerde etkisiz kalmaz. Uprgadeler ile;

Damage: 22-30
Armor: Medium 6

Huntress: Özellikle oyun başlarında Orc rakiplerinize karşı ayakta durabilmenizi sağlarlar. Diğer birimlere oranla yüksek hp sayesinde Huntress'ların arkasından Archer'lar çok rahat çalışabilir. Upgradeler ile;

Damage: 19-27
Armor: 8


Glaive Thrower: Night Elf ırkının siege birimidir. Uzun atış mesafesi olduğundan savaş sırasında daha arka saflarda bulunabilirler, dolayısıyla rakibin ataklarından daha uzak dururlar. Binalara karşı ekstra hasar verirler. Upgradeler ile;

Damage: 39-107
Armor: Heavy 2


Dryad: Night Elf'lerin en kullanışlı birimlerinden olan Dryad'ların en önemli özelliği ise büyülere karşı bağışıklı olmalarıdır. Upgradeler ile;

Abolish Magic: Savaş esnasında rakiplerin kendilerine uyguladıkları pozitif büyüleri ve rakibin dost ünitelere uyguladığı negatif büyüleri dağıtır. Ayrıca summoned ünitelere karşı kullanıldığında 300 hasar puanı verir.
Slow Poison: Bu yeteneği sayesinde Dryad'ların her atağı, saniye başına 4 hasar puanı ve rakibin hareket hızını %50, atağını ise %25 düşüren bu yetenek 5 saniye boyunca etkisini devam ettirir.
Spell Immunity: Bu yetenekle birlikte Dryad'lar büyülere karşı dokunulmazlık kazanırlar.
Spell Immunity: Bu yetenekle birlikte Dryad'lar büyülere karşı dokunulmazlık kazanırlar.

Damage: 20-28
Armor: 6

Druid of the Claw:Her ne kadar verdiği hasar ve hp değeri iyi gibi gözüksede savaş esnasında geri planda durmaları gerekir. Yetenekleri sayesinde dost ünitelerin hasarını arttırabildiği gibi sağlıklarını kazanmalarınada yardımcı olabilir. Upgradeler ile;
Druid of the Claw Master Training ile olan büyüler:
Roar: Dost ünitelere ekstra %25 atak puanı kazandırır.
Rejuvenation: Dost ünitelere 12 Saniye içinde 400 hp sağlık verir.
Bear Form: Druid Of The Claw'ı ayı formuna dönüştürür. Ayıya dönüşen druid'in yeniden mana üretme hızı düşerken, daha mükemmel bir savaşçı olmasını sağlar.

Damage: 21-30
Armor: Heavy 1

Mountain Giant: Night Elf ırkının en dayanıklı ünitesidir. Savaş esnasında en ön saflarda durarak ranged ünitelerin rahat nefes almasını sağlarlar. Upgradeler ile;

Damage: 31-61
Armor: Medium 10

Hippogryph: Night Elf ırkının hava birimlerine saldırı yapabilen en önemli birimidir. Kendi başına kullanıldığında kara birimlerine saldıramaz. Upgradeler ile;

Damage: 51-81
Armor: 6

Druid of the Talonavaş esnasında kesinlikle arka saflarda durması gereken bir ünitedir. Yaptığı büyülerle düşmanı zayıflatır ve kazanılacak bir zaferde önemli rol oynar. Upgradeler ile;
Druid of the Talon Master Training ile olan büyüler:
Faerie Fire: Düşman ünitelerin armor'ını -5 azaltır ve bu 120 saniye boyunca sürer.
Cyclone: Mekanik olmayan düşman düşman birimlerinin hareket etmesini, saldırı veya büyü yapmasını 20 saniye boyunca engeller. Ancak bu süre boyunca saldıramazsınız.
Storm Crow Form: Kargaya dönüşerek uçabilme yeteneğine sahip olur.

Damage: 11-13
Armor: 0

Faerie Dragon: Düşman birimlerin büyü yapmasını korkulacak bir durum haline getirebilir. Özellikle rakip undead ırkıysa çok işinize yarayabilir. Upgradeler ile;

Phase Shift: Hasar almaya başladığı an ortadan kaybolma yeteneğidir. 1 Saniyeliğine ortadan kaybolur, hernekadar kısa bir süreymiş gibi gözüksede bu süre içerisinde rakip birimler başka hedeflere yöneleceğinden, saldırılardan kaçmak için etkin bir yoldur.
Mana Flare: Bu yeteneği sayesinde düşman yapacağı her türlü büyüden zarar görür ve Faerie Dragon'ın armor değeri 30 saniyeliğine '12' olur.
Spell Immunity: Bu yetenekle birlikte Faerie Dragon'lar büyülere karşı dokunulmazlık kazanırlar.

Damage: 16-20
Armor: Light 6

Chimaera: Düşman kara birimlerinin korkulu rüyasıdır. Uçmasına rağmen hava ünitelerine saldıramaz ancak bu dezavantajına rağmen yüksek hp değeri ve kara birimlerine karşı yüksek hasar vermesi Chimaera'yı önemli kılar. Upgradeler ile;

Damage: 70-134
Armor: Light 8

Binalar

Tree of Life: Ana binadır. Wisplerin yapıldığı yerdir.

Ancient of War: Archer,Huntress ve Glaive Throwerların yapıldığı yerdir.

Hunter's Hall: Upgradelerin yapıldığı yerdir. Bunlar;
Strength of the Moon, Improved Strength of the Moon, Advanced Strength of the Moon: Archer, Huntress, Glaive Thrower ve Hippogryph Riderların atak gücünü arttırır
Moon Armor, Improved Moon Armor, Advanced Moon Armor: Archer, Huntress ve Hippogryph Riderların armorlarını arttırır
Strength of the Wild,Improved Strength of the Wild,Advanced Strength of the Wild: Druids of the Claw'ın Ayı halinin, Druids of the Talon'un Kuş halinin, Hippogryph, Dryad, Mountain Giant, Faerie Dragon ve Chimaeraların atak gücünü arttırır
Reinforced Hides, Improved Reinforced Hides, Advanced Reinforced Hides: Druids of the Claw'ın Ayı halinin,Druids of the Talon'un Kuş halinin,Hippogryph, Dryad, Mountain Giant, Faerie Dragon ve Chimaeraların armorunu arttırır

Ancient Protector: Elflerin kuleleridir.
Damage: 45-54
Armor: Fortified 1

Moon Well: Elflerin evleridir. Her biri 10 adam değerindedir. Ayrıca birimlerin sağlıklarını ve manalarını doldurur.

Altar of Elders: Heroların yapıldığı binadır..

Ancient of Lore: Druids of the Claw, Mountain Giant ve Dryadların yapıldığı binadır.

Ancient of Wind: Druids of the Talon, Faerie Dragon ve Hippogryphlerin yapıldığı binadır.

Chimaera Roost: Chimaeraların yapıldığı yerdir.

Herolar





Warden: Kurnaz ve savaşa girip çıkmakta becerikli bir hero.
Özel Büyüler:

Fan of Knives: Çevresine bıçaklar fırlatarak etrafındaki düşmanlarına zarar verir.
Level 1 - Her bir düşmana 90 hasar verir
Level 2 - Her bir düşmana 130 hasar verir
Level 3 - Her bir düşmana 180 hasar verir

Blink: Kısa alanlarda teleport olabilme yeteneğidir, kaçmak gerektiğinde en etkili ve hızlı yoldur.
Level 1 - 10 saniyede teleport olunur 50 mana
Level 2 - 10 saniyede teleport olunur 10 mana
Level 3 - 1 saniyede teleport olunur 10 mana

Shadow Strike: Rakibe zehirli hançer fırlatır. Zehirin etkisine giren düşmanın atak ve hareket hızı belli bir süre için yavaşlar.
Level 1 - Önce 75 hasar sonra 15 hasar verir
Level 2 - Önce 150 hasar sonra 30 hasar verir
Level 3 - Önce 225 hasar sonra 45 hasar verir

Vengeance: Avatar of Vengeance yaratırsınız. Güçlü olduğu kadar düşman cesetlerinden feral spirit(Ölmüş birimlerin ruhlarını tekrar canlandırarak sizin için savaşmasını sağlayan, Vengeance tarafından yaratılan her bir birim) yaratabilmeside yoktan bir ordu var etmek anlamına gelmektedir.





Demon Hunter: Kurnaz ve savaş içindeki manevralarda becerikli bir hero.
Özel Büyüler:

Mana Burn: Hedef ünitenin mana'sını negatif enerji yüklü bir boltla emer. Rakibin manası bittiğinde ise yok olan mana değeri kadar rakip zarar görür.

Level 1 - 50 mana emer
Level 2 - 100 mana emer
Level 3 - 150 mana emer

Immolation: Demon Hunter'ın çevresinde alev topu oluşur. Bu alev topu çevresindeki düşmanın kara ünitelerine saniye başına zarar verir.

Level 1 - Her saniye 10 hasar
Level 2 - Her saniye 15 hasar
Level 3 - Her saniye 20 hasar

Evasion: Rakip ataklarından kaçmaya yarar.

Level 1 - Düşmanın ıskalaması için %10 şans
Level 2 - Düşmanın ıskalaması için %20 şans
Level 3 - Düşmanın ıskalaması için %30 şans

****morphosis: Demon hunter güçlü bir demon'a dönüşür. Meele atak yapısı ranged olurken ekstra 500 hp puanı kazanır.






Keeper of the Grove: Mistik ve doğa güçlerini kontrol eden büyü yapmakta becerikli bir hero.
Özel Büyüler:

Entangling Roots: Yerden çıkan kökler düşmanın hareket etmesini engeller ve saniye başına hasar görmesini sağlar.

Level 1 - 12 saniye boyunca saniyede 15 hasar verir
Level 2 - 24 saniye boyunca saniyede 15 hasar verir
Level 3 - 36 saniye boyunca saniyede 15 hasar verir

Force of Nature: Belli bir ağaç alanı içinde kullanıldığında Treants oluşturur. 300 hp değerleri vardır ve 15 - 17 hasar verebilirler.

Level 1 - 60 saniye için 2 Treants yaratır
Level 2 - 60 saniye için 3 Treants yaratır
Level 3 - 60 saniye için 4 Treants yaratır

Thorns Aura: Bu aura sayesinde düşmanlar ataklarından belli bir yüzde zarar görürler.

Level 1 - Düşmanın verdiği hasarın %10'u
Level 2 - Düşmanın verdiği hasarın %20'si
Level 3 - Düşmanın verdiği hasarın %30'u

Tranquility: Kullanıldığında belli bir alana yağmur yağmaya başlar. 30 Saniye süren bu yağmurla beraber dost birimler saniye başına 20 hp iyileşirler.






Priestess of the Moon: Savaşçı ve ranged ataklara güç katan, düşmanı uzaktan katletmekte becerikli bir hero.
Özel Büyüler:

Scout: Gözcü bir baykuş yaratırsınız. Belli bir süre istediğiniz yeri görebilirsiniz.

Level 1 - 100 manaya kısa ömürlü Owl Scout yaratır
Level 2 - 75 manaya orta ömürlü Owl Scout yaratır
Level 3 - 50 manaya uzun ömürlü Owl Scout yaratır

Searing Arrows: Oklara fire damage ekler ve yapılan ataklarda düşmanın manasını emer.

Level 1 - 10 bonus hasar
Level 2 - 20 bonus hasar
Level 3 - 30 bonus hasar

Trueshot Aura: Dost ranged birimlere belli bir yüzde dahilinde ekstra damage verir.

Level 1 - Hasarı %10 arttırır
Level 2 - Hasarı %20 arttırır
Level 3 - Hasarı %30 arttırır

Starfall: Gökten dalgalar halinde yıldız yağmaya başlar. 45 Saniye boyunca süren bu yağmurun her dalgası 50 hasar verir.

Orc


Frozen Throne ile güç dengelerinde üste çıkan Orclar yeni gelen üniteler ile daha çok güçlenmiş durumdular.

Orc Üniteleri

Peon: Orcların işçisidir. Bina yapımı, kaynak (altın, ağaç) toplamak gibi işleri yaparlar. 10 adam değerindeki Orc Burrow'lara girdiklerinde ok atarak savunma yaparlar. 1'den 4'e kadar istediğiniz sayıda Peon koyabilirsiniz ancak ok atma hızı Orc Burrow'daki Peon sayısına bağlıdır. 4 tane Peon belli bir zaman içerisinde en fazla oku atar. Ayrıca Peonlar hasarlı binaları onarabilirler. 1 Peon 90 altına yapılır 1 adamdır.

Troll Headhunter (Berserker): RoC'taki isimleri Troll Headhunterdı. Berserk özelliği ile çok daha güçlendi. Upgradeler ile;

Damage: 26-42
Armor: Medium 6

Grunt: Yine aynılar ve yine çok güçlüler. İlk ünite olma özelliklerine halen sahipler. Upgradeler ile;

Damage: 24-36
Armor: Heavy 6

Demolisher: RoC'taki isimleri Catapulttu ve çok güçlülerdi. Şimdi güçleri fazla bir miktar olmasada azaldı ancak hızları arttı. Upgradeler ile;

Damage: 79-151
Armor: Heavy 8

Shaman: Yine aynı şekilde karşımızdalar ancak Demolisher gibi onun da gücü azalmış durumda. Upgradeler ile;
Shaman Master Training ile olan büyüler;
Purge: Düşmanı belli bir süre için yavaşlatır
Lightning Shield: Büyüye uğrayan birim etrafındaki düşman ünitelere 20 saniye boyunca 20 hasar verir
Bloodlust: Büyüye uğrayan birimin 60 saniye boyunca atağı %50 hızı %25 artar

Damage: 8-9
Armor: Yok

Troll Witch Doctor: Güçlerinden kaybettiklerini hızlarıyla telafi ediyorlar. Upgradeler ile;
Witch Doctor Master Training ile olan büyüler;
Sentry Ward:Haritanın bir yerine koyulan göz ile o bölgeyi görebilmenizi sağlar
Statis Trap:12 saniye boyunca belli bir alandaki düşmanları hipnoz eder
Healing Ward:Belli bir alandaki yaralı ünitelerinizin sağlığının hızlıca düzelmesini sağlar

Damage: 10-14
Armor: Yok

Spirit Walker: Orclara eklenen yeni büyücüdür. Hasar veremez ancak görünmez durumdadır bu yüzden hasar alma ihtimali sadece görünmez birimleri gören birimlerden dolayı vardır. Upgradeler ile;
Spirit Walker Master Training ile olan büyüler;
Spirit Link: 4 dost birimi %50 hasardan korur.
Disenchant: Belli bir alandaki tüm hastalıkları yok eder.
Ancestral Spirit: Ölmüş bir Tauren'i tekrar hayata döndürür.
Corporeal Form: Spirit Walker'ı hasar verebilcek durumda bir canlıya dönüştürür.

Raider: Hızlarıyla çok etkili olan Raiderlar şimdi daha da güçlüler. Upgradeler ile;

Damage: 26-42
Armor: Medium 7

Kodo Beast: Güç kaynağı. Eski güçlerinden hiçbir şey kaybetmemişler. Upgradeler ile;

Damage: 16-20 +4
Armor: Yok

Wind Rider: Orcların hava ünilerinden biri. Eski adı Wyvern'di. Güçleri neredeyse aynı. Upgradeler ile;

Damage: 39-59
Armor: Light 6

Troll Batrider:Orcların diğer hava ünitesi. Frozen Throne ile oyuna dahil oldular. Wind Riderlar ile Orclar'ın hava ünitesini oluşturuyorlar. Güçleri az ancak çok hızlılar. Upgradeler ile;

Damage: 16-24
Armor: Light 6

Tauren:Hiçbir özelliği değişmedi. Upgradeler ile;

Damage: 33-57
Armor: Heavy 9

Binalar

Great Hall: Oyuna ilk başladığımızda elimizde olan tek binadır. Orcların ana binası olan Great Hall Peon üretimi yapar. Strongold, Fortress ve Pillage upgradeleri vardır.

War Mill: Ağaç kesimiyle toplanan odunları Peonlar War Mill'e getirir (Great Hall da odunların toplanabildiği ayrı bir binadır). Ayrıca 4 çeşit upgrade vardır. Bunlar;
Steel Melee Weapons, Thorium Melee Weapons, Arcanite Melee Weapons: Grunt, Raider ve Taurenlerin hasar verme gücünü arttırır
Steel Ranged Weapons, Thorium Ranged Weapons, Arcanite Ranged Weapons: Headhunter, Wind Rider, Troll Batrider ve Demolisherların hasar verme gücünü arttırır
Steel Unit Armor, Thorium Unit Armor, Arcanite Unit Armor: Grunt, Raider, Tauren, Headhunter, Wind Rider, Troll Batrider ve Demolisherların zırhlarını arttırır
Spiked Barricades, Improved Spiked Barricades, Advanced Spiked Barricades:Binaya hasar veren düşman ünitelere her saniye sırasıyla 4 ,6 ve uzaktakilere 6 olacak şekilde hasar verir. Upgrade oldukça sıra ilerler.
Reinforced Defenses: Orc Burrow ve Watch Towerların armorlarını "Fortified" yapar

Barrack: Grunt, Troll Headhunter ve Demolisherların yapıldığı binadır.

Orc Burrow: Orcların evleridir. Her biri 10 adam değerindedir.

Watch Tower: Baseleri korumak için olan savunma kuleleridir. Ok atarak savunma yaparlar ve her bir okun;
Damage: 16-18
Armor: Fortified 3

Altar of Storms: Heroların yapıldığı binadır.

Spirit Logde: Shaman, Troll Witch Doctor ve Spirit Walkerların yapıldığı binadır.

Beastiary: Raider, Kodo Beast, Wind Rider ve Troll Batriderların yapıldığı binadır.

Tauren Totem: Taurenlerin yapıldığı binadır.

Voodoo Lounge: Heroların malzeme alabilceği binadır.

Herolar






Blademaster: Yakın dövüşçü olan Blademaster elindeki kılıcı ile düşman ünitelere büyük kayıplar verir.
Özel Büyüler:

Wind Walk: Blademaster'ın görünmez olmasını ve hızlı koşmasını sağlar

Mirror Image: Seviye 1 1
Seviye 2 2
Seviye 3 3 sahte Blademaster yaratır.

Critical Strike: Atak yaparken heronun maksimum hasar verme şansını arttırır. Seviye 1 %15 şans 2 kere
Seviye 2 %15 şans 3 kere
Seviye 3 %15 şans 4 kere

Bladestorm: Kılıcıyla fırtına yaratır ve 7 saniye boyunca etrafındakilere 110 hasar verir






Far Seer: Elektrik saldırısı ile savaşan Far Seer, Orcların en güçlü herosudur diyebiliriz.
Özel Büyüler:

Chain Lightning: Seviye 1 85 hasar 4 düşman
Seviye 2 125 hasar 6 düşman
Seviye 3 180 hasar 8 düşman birimine sıçrayan elektrik saldırısıdır

Far Sight: Haritanın belli bir noktasını göstermek içindir

Feral Spirit: Seviye 1 200 sağlık 11-12 hasar
Seviye 2 300 sağlık 16-17 hasar critical strike özelliği
Seviye 3 500 sağlık 21-22 hasar critical strike ve görünmezlik özelliği

Earthquake: Halkanın kapsağıdı binalara saniyede 50 hasar verir. 25 saniye sürer. Ünitelerin %75 yavaşlamasını sağlar






Tauren Chieftain: Taurenlerle çok iyi bir ordu oluşturan Tauren Chieftain güçlü yapısı ile yakın dövüşte çok iyidir.
Özel Büyüler:

Shockwave: Seviye 1 75 hasar, Seviye 2 130 hasar, Seviye 3 200 hasar verir. Bir doğru boyunca olan ünitelere işler

War Stamp: Etrakındaki ünitelere yaptığı sarsıntı ile Seviye 1 25 hasar 3 saniye boyunca, Seviye 2 50 hasar 4 saniye boyunca, Seviye 3 75 hasar 5 saniye boyunca zarar verir

Endurance Aura: Tauren Chieftain'e yakın dost ünitelerin Seviye 1 %10 hız %5 atak, Seviye 2 %20 hız %10 atak, Seviye 3 %30 hız %15 atak gücünü arttırır

Reincarnation: Tauren Chieftain öldükten sonra hayata tekrar döner.






Shadow Hunter: Orclara eklenen yeni herodur. Uzaktan hasar verir. Özellikleri ile Far Seer'i tahtına adaydır.
Özel Büyüler:

Healing Wave: Seviye 1 130 sağlık 3 kişiye
Seviye 2 215 sağlık 4 kişiye
Seviye 3 300 sağlık 5 kişiye

Hex: Düşmanı rastgele bir hayvana çevirir. Düşman tüm özelliklerini kaybeder.
Seviye 1 15 saniye
Seviye 2 30 saniye
Seviye 3 45 saniye

Serpent Ward: Büyülerden etkilenmeyen bir birim yaratır.
Seviye 1 75 sağlık 11-13 hasar
Seviye 2 135 sağlık 23-26 hasar
Seviye 3 135 sağlık 41-45 hasar

Big Bad Voodoo: Shadow Hunter'ın çevresindeki dost birimler vurulmaz olur. 30 saniye sürer. Shadow Hunter hasar görebilir.


Undead


Undeadler kamplarının bulunduğu yerdeki tüm canlıları yok edip hayatı bitiren ve kötülük dolu ırktır. Frozen Throne ile yeni eklenen 1 bina , 1 ünite ve 1 hero hariç diğer özellikleri değişmemiştir.

Undead Üniteleri

Acolyte: Undeadlerin işçileridir. Bina summon ederler ayrıca altın toplanmasında çalışırlar. Sacrificial Pit ile bir acolytenizi görünmez ve hasar görmez yapıp haritanın istediğiniz bir köşesine yollayıp oradaki bölümde neler olduğunu görebilirsiniz.

Ghoul: Hâlâ ilk ünite özelliğini taşıyorlar. Güçleri aynı ve yine ağaç toplama işlerini üstlendiler. Upgradeler ile;

Damage: 15-20
Armor: Heavy 6

Necromancer: Büyücü kimliklerinden hiçbir şey kaybetmemişler. Upgradeler ile;
Necromancer Master Training ile olan büyüler:
Raise Dead: 2 tane Skeleton Warrior yaratır
Unholy Frenzy: Birimin gücünü %75 arttırır ancak saniyede 4 sağlık kaybeder.45 saniye sürer
Cripple: Düşman birimin %75 hızını,%50 hasarını düşürür.%50 daha fazla hasar yemesini sağlar.

Damage: 8-9
Armor: Yok

Banshee: Diğer büyücüleri ve uçma özelliğine sahipler. Upgradeler ile;
Banshee Master Training ile olan büyüler:
Corse: Düşman birimin ıskalama oranını %25 daha arttırır.60 saniye sürer
Anti Magic Shell: 90 saniye boyunca büyülerden korur.
Possession: Düşman birim sizin kontrolünüze geçer.

Damage: 9-13
Armor: Yok

Crypt Fiend: Bu ünite için Undeadlerin akrepleri diyebiliriz.Hem hava hem de kara ünitelerine çok büyük zararlar verirler. Upgradeler ile;

Damage: 29-49
Armor: Medium 6

Gargoyle: Hava ünitelerinden biri. Yere saldırılarındaki hızları eskisinden daha yavaş. Stone Form özelliği ile sağlıklarını yere inip doldurabiliyorlar. Sağlığı tekrar kazanma sırasında armorları 21 oluyor ancak saldıramıyorlar. Upgradeler ile;

Damage: 64-100
Armor: Medium 9

Abomination: Kasapçı kaldığı yerden işine devam ediyor. Ghoullardaki Cannibalize özelliği artık Abominationlarda da var. Upgradeler ile;

Damage: 36-60
Armor: Heavy 8

Meat Wagon: Hâlâ ağır silah durumundalar ancak bir de ceset taşıma özelliği eklenmesiyle (Cannibalize özelliği olan birimler ceset yiyerek sağlık kazanabiliyor) çok daha yararlı duruma geldiler. Upgradeler ile;

Damage: 74-142
Armor: Heavy 2

Frost Wyrm: Undeadlerin diğer hava ünitesi.Dondurma saldırılarıyla çok büyük hasarlar veriyorlar. Upgradeler ile;

Damage: 96-151
Armor: Light 7

Obsidian Statue: Undeadlere yeni eklenen ünite.Verdikleri hasar çok az ancak tam bir sağlık ve mana kaynağı. Ayrıca Destroyer'a yani hava ünitesine dönüşebilirler(Geri dönüşüm yok). Upgradeler ile;
Özel Büyüler:
Essence of Blight: 10 can sağlığı verir
Spirit Touch: 3 mana verir

Damage: 7-8
Armor: Heavy 4

Binalar

Necropolis: Ana binadır. Halls of the Dead, Black Citadel upgradeleri vardır. Acolytelerin yaratıldığı yerdir.

Graveyard: Upgradelerin yapıldığı binadır. Bunlar;
Unholy Armor, Improved Unholy Armor, Advanced Unholy Armor:Ghoul, Abomination, Skeletal Mage ve Skeleton Warriorların armor güçlerini arttırır
Unholy Strength, Improved Unholy Strength, Advanced Unholy Strength: Ghoul, Meat Wagons, Abomination, Skeletal Mage ve Skeleton Warriorların atak güçlerini arttırır
Creature ******, Improved Creature ******, Advanced Creature ******: Crypt Fiend, Gargoyle, Destroyer ve Frost Wyrmlerin atak güçlerini arttırır
Creature Carapace, Improved Creature Carapace, Advanced Creature Carapace: Destroyer, Gargoyle ve Frost Wyrmlerin armor güçlerini arttırır

Crypt:Ghoul, Crypt Fiend ve Gargoylelerin yapıldığı binadır.

Slaughter House:Abomination Obsidian Statue ve Meat Wagonların yapıldığı binadır.

Boneyard:Frost Wyrmlerin yapıldığı binadır.

Sacrificial Pit: Acolytelerin görünmez ve hasar almaz birimlere dönüşmesini sağlayan binadır.

Temple Of Damned:Necromancer ve Bansheelerin yapıldığı binadır.

Altar of Darkness:Heroların yapıldığı yerdir.

Ziggurat:Undeadlerin evleridir. Her biri 10 adam değerindedir.

Gold Mine:Altın madenini işletmek için gereken binadır.

Tomb of Relics:Heroların malzeme alabilceği binadır.

Herolar






Dreadlord: Yakın dövüş herosu olan Dreadlord,hızlılığı ile savaşlarda çok iyi işler yapar.
Özel Büyüler:

Carrion Swarm: Seviye 1 75 hasar
Seviye 2 125 hasar
Seviye 3 200 hasar

Vampiric Aura: Hero atak gücünün Seviye 1 %15 sağlık kazanmasını sağlar.
Seviye 2 %30
Seviye 3 %45

Sleep: Düşman birimi Seviye 1 20 saniye uyutur.Ancak o birimi yapılacak atak ile düşman uyanır.
Seviye 2 40 saniye
Seviye 3 60 saniye

Inferno: 49-60 hasar veren Heavy 6 armora sahip olan bir inferno yaratır.ölmezse 180 saniye boyunca hayatta kalır.






Death Knight: Dreadlorda göre biraz daha güçsüz olsada birimlerin canını alarak kendi sağlığını arttırması ve sağlık vermesi ile tam bir sağlık kaynağıdır.
Özel Büyüler:

Death Coil: Seviye 1 200 sağlık
Seviye 2 400 sağlık
Seviye 3 600 sağlık

Death Pact: Dost bir birimin canını alır.O birim ölür.Seviye 1 %60 sağlık
Seviye 2 %125 sağlık
Seviye 3 %200 sağlık

Unholy Aura: Seviye 1 %10 hareket ve sağlığını geri kazanma hızı
Seviye 2 %20 hızını
Seviye 3 %30 hızını

Animate Dead: 6 ölü birim yaratır.Hasar görmez olan birimler 40 saniye boyunca hayatta kalırlar






Lich:Uzaktan savaşan Lich, su ve buz büyülerine sahiptir.
Özel Büyüler:

Frost Nova: Seviye 1 100 hasar 50 nova hasarı
Seviye 2 100 hasar 100 nova hasarı
Seviye 3 100 hasar 150 nova hasarı

Frost Armor: Birime Seviye 1 3 armor ekler
Seviye 2 5 armor
Seviye 3 7 armor

Dark Ritual: Seviye 1 sağlığın %33'ü kadar mana yaratır
Seviye 2 sağlığın %66'sı kadar mana yaratır
Seviye 1 sağlığın %100'ü kadar mana yaratır

Death and Decay: Yeşil daire içinde 35 saniye boyunca hasar verir.Ağaçları yıkar.






Crypt Lord: Crypt Fiendlerin lideri olan Crypt Lord yakın dövüş herosudur. Dreadlord ve Death Knight'a göre biraz daha fazla güçlüdür.
Özel Büyüler:

Impale:Yerden sivri kayalar çıkartır. Seviye 1 50 hasar 2 saniye
Seviye 2 80 hasar 3 saniye
Seviye 3 110 hasar 4 saniye

Spiked Carapace: Melee ******erların hasarlarının bir kısmını geri yansıtır ve heroya bonus armor verir.
Seviye 1 %15 hasarın, 3 bonus armor
Seviye 2 %25 hasarın, 5 bonus armor
Seviye 3 %35 hasarın, 7 bonus armor

Carrion Beetles: Cesetlerden birim yaratır. Seviye 1 140 sağlık 8-9 hasar
Seviye 2 275 sağlık 15-18 hasar
Seviye 3 410 sağlık 22-27 hasar


Locust Swarm: Arı kolonisi yaratır ve bu koloni Crypt Lord'un etrafındaki düşmanlara zarar verir. Kolonide Crypt Lord'a geri dönen arılar heronun sağlığını düzeltir


Taktikler


Strateji oyunlarının belkide en güzel yanı zekanızı olabildiğince hızlı ve bir o kadar da iyi kullanmanız gerektiğidir.
Savaşın tam ortasında yenik durumdayken bir anda yapabilceğiniz güzel bir taktikle öne geçebilirsiniz.İşte burda size elemizden geldiği kadarıyla bu taktikleri anlatacağız.


Warcraft'ta ırk savaşlarında her zaman için ilk düşünceğiniz birim hero olmalıdır.Çünkü oyunda herolar sizin komutanınız gibidir.Onların savaşın en başında ölmesi size çok büyük zararlar verebilir.
Bunun için savaşlarda hero seçme tuşları olan F1,F2 ve F3 tuşları ile herolarınızın özel büyülerini olabildiğince fazla kullanmalısınız.
Oyunda 3 çeşit üniteye sahipsinizdir.Bunlar uzaktan hasar veren yer ünitesi,yakından hasar veren yer ünitesi ve hava üniteleridir.Yakından hasar veren yer ünitelerini otomatik olarak bıraktığınızda ilk hasar yiyecek ünitelerdir.
Bunla birlikte düşman birimler sizin yakındaki birimlerinizi öldürmeye çalışırken uzaktan hasar veren birimler ile savaşı kazanma şansınız çok fazladır.Ancak burdaki asıl nokta sınırlı olan nüfusu dengeli biçimde kullanmaktır.
Uzaktan hasar veren birimleri seçerken hasarı fazla olanı seçmelisiniz.Çünkü burda önemli olan olabildiğince hızlı sizin yakından hasar veren birimleriniz ölmeden önce düşmana olabildiğince fazla zararı vermektir.

Oyunda olabildiğince hızlı olmanız gerekir.Sadece mouse değil bunun yanında klavyeyi de en iyi şekilde kullanmanız gerekir ve oyunda herşeyin bir kısayol tuşu vardır.Bunun yanında kendinize CTRL+1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 kombinasyonları ile bir takım yaratabilirsiniz.
Bu takımlar birimlerini daha seri hareket ettirmenizi sağlar ve daha rahat seçim yapabilirsiniz.
Bunun yanında diğer önemli kısım ise her zaman için sağlığı en az olan düşman birime saldırmanız gerektiğidir.Unutmayın ki sağlığı az olan birimi öldürmek daha kolaydır.Ancak bunun yanında sağlığı full olan bir düşmana saldırırsanız yiyeceğiniz hasar 2 katı fazla olur.

Heronuzun seviyesini arttırmak için oyunun başında NPC (Non-Player Character) ile yaptığınız ufak savaşlarda yanınızda bulunduracağınız birimler her zaman için yakından hasar veren birimler olmalıdır ki bu sayede heronuzun canlı kalma şansı artsın.Çünkü bazı NPCler o kadar güçlü ki çok fazla kayıp verebiliyorsunuz.
Heronuz seviye 6 olup en özel büyüsünü aldıktan sonra ise asıl ordunuzu yapmaya başlayabilirsiniz ancak Frozen Throne'da heronuz NPCler ile en fazla seviye 5 olabilir.Bundan sonra ise düşman birimleri öldürmenizle heronuz seviye atlıyabilir.

Son olarak hemen hızlıca gelişip yapacağınız rush için birkaç ipucu verebiliriz.Oyunun en başında upgrade yapmadan çıkarabilceğiniz tek birim vardır.Bunlar;
Undead:Ghoul
Orc:Grunt
Night Elf:Archer
Human:Footman
Archerlar hariç diğer tüm birimler yakından hasar verebilir bu yüzden bu 3 ırk için uzaktan hasar veren bir hero seçmeniz en doğrusudur.Çünkü doğrudan hasar gören düşman birimler direk diplerindeki birime saldırcaklardır.Bunun yanında eğerki hızlı hareketlerle en doğru yere ilk saldırırsanız oyunu kısa bir sürede bitirmeniz çok kolay olur.
Ne zamanki hem savaşıp hem kampınızı yönetebilirsiniz o zaman kazanmak sizin için çok daha kolay olacak diyebiliriz.

Oyunda her zaman için hızlı düşünür ve düşündüğünüzü en iyi şekilde yaparsanız kazanmanız içten bile değildir.Burdaki taktikler genel olarak nitelendirilebilecek taktiklerdir.Ancak en iyi taktik oyunun en başında düşmanınızı tanımaktan geçer ve ona göre yapacağınız birimler ile zafer sizin olabilir.
 
---> Warcraft 3 hakkında hersey

Düzeltildi + Birdaha birşey paylaşırken kuralları okursan yi olur :)
 
Son düzenleme:
takipçi satın al
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
vozol
Geri
Üst