Veri Tabanı Nedir ? Veri Tabanı Ne İşe Yarar ?

sEmih

Kayıtlı Üye
1- Veri Tabanı Nedir?

Bir veritabanı, müşteri siparişlerini izleme veya bir müzik yığını tutma gibi belirli bir konu veya amaçla ilişkili olan bir bilgiler toplamıdır. Veritabanınız bir bilgisayar üzerinde saklanmamışsa veya kısmen saklanmışsa, kendi başınıza koordine etmek ve düzenlemek zorunda kaldığınız çeşitli kaynaklardan bilgi izliyor olabilirsiniz.



Microsoft Access Projesi nedir?
Microsoft Access projesi (.adp) Microsoft SQL Sunucu veritabanına OLE DB bileşen mimarisi ile verimli, yerel mod erişimi sunan yeni bir tür Access dosyasıdır. Access projesini kullanarak, istemci/sunucu uygulamasını dosya sunucusu uygulaması kadar kolay oluşturabilirsiniz. Bu istemci/sunucu uygulaması formlara ve raporlara dayanan geleneksel çözüm veya veri erişim sayfaları kullanarak Web-tabanlı çözüm ya da her ikisinin birleşimi olabilir.



Access projesi, yalnızca kod temelli veya HTML temelli veritabanı nesneleri: formlar,
raporlar, veri erişim sayfaları, makrolar ve modüller içerdiğinden proje olarak adlandırılır. Bunlar, uygulama oluşturmak için kullandığınız veritabanı nesneleridir. Microsoft Access veritabanının aksine, uygulama kodunu da içeren Access projesi herhangi bir veri veya veri tanımı temelli nesneleri: tablolar, görünümler, veritabanı çizimleri veya saklanmış yordamlar içermez. Bunun yerine, bu veritabanı nesneleri SQL Sunucu veritabanında saklanırlar.
Uygulamanızı oluşturmak ve veriye erişmek için, Dosya menüsünün Yeni komutunu kullanarak veya Veritabanı Sihirbazı'nı kullanarak Access projesini SQL Sunucu veritabanını kullanırsınız. Access projesi oluşturma hakkında bilgi edinin.

Destekli Microsoft SQL Server veritabanları
Aşağıdaki SQL Sunucu veritabanlarına bağlanabilirsiniz:
• Microsoft Windows NT 4.0 veya sonraki sürüm üzerindeki Microsoft SQL Server 7.0 (Microsoft Windows NT Service Pack 4 veya daha yeni sürümle birlikte) ve Microsoft Windows 95 veya daha yeni sürüm)

• Windows NT 4.0 veya daha yeni sürüm ve Windows 95 veya daha yeni sürüm üzerindeki Microsoft Veri Motoru (MSDE)

• Windows NT 4.0 veya daha yeni sürüm üzerindeki SQL Server 6.5 (SQL Sunucu Service Pack 5 veya daha yeni sürümle birlikte)
Access projesiyle çalışma
Access projesiyle çalışmak Access veritabanıyla çalışmaya benzer. Formların, raporların, veri erişim sayfalarının, makroların ve modüllerin oluşturma işlemi Access veritabanını oluşturmak için kullanılmış olanla hemen hemen aynıdır.
SQL Server veritabanına bağlandıktan sonra, Microsoft Visual Interdev'de ve Microsoft Visual Basic'de kullanılan aynı tasarım araçları olan, Microsoft SQL Sunucu Tasarım Araçları'nı kullanarak tabloları, görüntüleri, saklı yordamları ve veritabanı çizimlerini görüntüleyebilir, oluşturabilir, değiştirebilir ve silebilirsiniz. Bu veritabanı nesneleriyle birlikte çalışmak için kullanıcı arabirimi, Access veritabanındaki eşdeğer veritabanı nesnelerinden farklı olmasına rağmen, bu çok kullanışlıdır. Ayrıca, Access projesi Access veritabanı olarak, çabucak prototipini ve basit bir uygulamasını oluşturmak için kullanacağınız, Form Sihirbazı, Rapor Sihirbazı ve Sayfa Sihirbazı gibi aynı sihirbazların birçoğunu içerir.

2 - Veritabanınızı Planlama
Veritabanı tasarlamada ilk adım, tasarımın amacını ve ne için kullanılması gerektiğini belirlemektir. Veritabanından hangi bilgiyi istediğinizi bilmeniz gerekir. Buradan, hangi konular hakkında bilgi saklamaya gereksinim duyduğunuzu (tablolar) ve her konu için hangi bilgileri saklamanız gerektiğini (tablodaki alanlar) belirleyebilirsiniz
Veritabanını kullanacak kimselerle konuşun. Sizin ve onların veritabanına sormak istediği soruları beyin fırtınası yöntemiyle toplayın. Veritabanının oluşturmasını istediğiniz raporların taslağını çizin. Verilerinizi kaydetmek için kullandığınız formları biraraya getirin. Tasarladığınız veritabanına benzer iyi tasarlanmış veritabanlarını inceleyin.

İhtiyaç Duyduğunuz Tabloları Belirleme :
Tabloların belirlenmesi, veritabanı tasarım işleminde çok ustalık isteyen bir adımdır. Çünkü veritabanınızdan istediğiniz sonuçlar; yazdırmak istediğiniz raporlar, kullanmak istediğiniz formlar, yanıtlanmasını istediğiniz sorular, onları oluşturan tablolarının yapıları hakkında herhangi bir ipucu vermezler.
Tablolarınızı Microsoft Access kullanarak tasarlamanız gerekmez. Gerçekte, tasarımınızı öncelikle kağıt üzerinde planlamak ve üzerinde yeniden çalışmak oldukça yararlı olabilir. Tablolarınızı tasarlarken, önemli tasarım ilkelerini akılda tutarak bilgileri parçalara ayırın:
• Tablo yinelenen bilgileri içermemeli ve tablolar arasında bilgi yinelenmemelidir. Bu bakımdan, ilişkisel veritabanı içindeki tablo, elektronik tablo gibi düz dosya uygulamasındaki tablodan farklıdır.
Her bilgi parçası,yalnızca bir tabloda saklandığında, bunu bir yerde güncelleştirirsiniz. Bu daha faydalıdır ve böylece farklı bilgi içeren yinelenen giriş olasılığı da ortadan kalkar. Örneğin, her müşterinin adresini ve telefon numarasını bir defa ve bir tabloda saklamak istersiniz.
• Her tablo bir konu hakkında bilgi içermelidir.
Her tablo yalnızca bir konu hakkındaki gerçeği içerdiğinde, diğer konulardan bağımsız olarak her konu hakkındaki bilgiyi koruyabilirsiniz. Örneğin, müşteri adresilerini, müşteri siparişlerinden farklı bir tabloda saklayabilirsiniz, böylece bir siparişi sildiğinizde, müşteri hakkındaki bilgiyi korursunuz.

3 - Acces’a Girme Acces’dan Çıkma
4 - Yeni Bir Veritabanı Oluşturma
Veritabanı Sihirbazı kullanarak veritabanı oluşturma
1. Microsoft Access ilk başladığında, yeni bir veritabanı oluşturmak veya var olanı açmak için iletişim kutusu seçeneklerle otomatik olarak görüntülenir. Bu iletişim kutusu görüntülenirse, Veritabanı Sihirbazı'nı tıklatın, daha sonra Tamam'ı tıklatın.

2. Veritabanları sekmesinden oluşturmak istediğiniz veritabanı türü için simgeyi çift tıklatın.

3. Veritabanı için ad ve konum belirleyin.

4. Yeni veritabanınızı tanımlamaya başlamak için Oluştur'u tıklatın

5 - Bir Veritabanı Açma, Kapatma ve Kaydetme

• Dosya menusunden Aç simgesini tıklayınız
• Veri tabanınızın bulunduğu sürücüyü seçiniz.
• Veri tabanı dosyanızı seçip aç butonuna basınız.
• Kaydetmek için dosya menusunden kaydet’i seçiniz.
• Kapatmak için windows’un standart kapatma düğmesini kullanabilir veya dosya menusünden çıkış’ı seçebilirsiniz.

6 - Tablo Sihirbazını Kullanarak Bir Tablo Oluşturma

7 - Sihirbaz Kullanmadan Tablo Oluşturma


8 - Bir Tablo Üzerinde Değişiklik Yapma

Tabloya Tasarım görünümünde alan ekleme
1. Tabloyu Tasarım görünümünde açın.

2. Tabloya alan eklemek için, alanı eklemek istediğiniz yerin altındaki satırı tıklatın ve sonra araç çubuğunda Satır Ekle aracını tıklatın.
Alanı tablonun sonuna eklemek için, ilk boş satırı tıklatın.
3. Alan Adı sütununu tıklatın ve Microsoft Access nesne adlandırma kurallarına uygun olarak alan için bir ad yazın.

4. Veri Türü sütununda varsayılanı(Metin) koruyun; veya Veri Türü sütununu tıklatın, oku tıklatın ve istediğiniz veri türünü seçin.
5.
6. Açıklama sütununda, bu alanın içereceği bilgilere ilişkin bir açıklama yazın. Bu açıklama alana veri eklerken durum çubuğunda görüntülenir ve tablonun Nesne Tanımı'nda bulunur. Açıklama yazıp yazmamak seçiminize bağlıdır.

7. Dilerseniz, pencerenin altında bulunan bölümden alan özelliklerini ayarlayın.


Tasarım görünümündeki bir tablodan alan silme
1. Tabloyu Tasarım görünümünden açın.

2. Silmek istediğiniz alan(lar)ı seçin.
Bir alan seçmek için o alanın satır seçicisini tıklatın.
Bir alanlar grubu seçmek için bu alanların satır seçicilerine doğru ilerleyin.
3. Araç çubuğundan Satır Sil'i tıklatın.

9 - Bir Tabloya Veri Girme
Veri Sayfası veya Form görünümünde yeni veri ekleme
1. Form görünümünde bir Veri Sayfası veya bir form açın.

2. Araç çubuğundan Yeni Kayıt aracını tıklatın.

3. İstediğiniz veriyi yazın ve bir sonraki alana gitmek için SEKME tuşuna basın.

4. Kaydın sonunda bir sonraki kayda gitmek için SEKME tuşuna basın.

Kaydı Veri Sayfası veya Form görünümünde kaydetme
Microsoft Access eklemekte veya düzenlemekte olduğunuz kaydı, ekleme noktasını farklı bir kayda taşıdığınızda veya üzerinde çalıştığınız form veya veri sayfasını kapattığınızda otomatik olarak kaydeder.
• Kayıttaki veri düzenlerken açık bir şekilde kaydetmek için, Kayıtlar menüsünden Kaydı Kaydet'i tıklatın.

Veri sayfası veya Form görünümündeki bir kaydı silme
1. Form görünümünde bir Veri sayfası veya form açın.

2. Silmek istediğiniz kaydı tıklatın.

3. Araç çubuğundan Kaydı Sil'i tıklatın.
Not: Veri sildiğinizde, diğer tablolardaki ilgili verileri de silmek isteyebilirsiniz. Örneğin, bir satıcıyı silerseniz, bu satıcının sattığı ürünleri de silmek istersiniz. Bazı durumlarda, ilgili verinin bilgi tutarlılığı zorlanarak ve ardarda silme işlemi etkinleştirilerek silindiğinden emin olabilirsiniz.

10 - Bir Tablodaki Verileri Düzeltme
11 - Bir Tabloyu Biçimlendirme
Verisayfası görünümünde alanlar ve kayıtlar seçme
Aşağıdaki tablo Verisayfası görünümünde veri veya kayıt seçmede kullanılan fare tekniklerini listeler.

Seçilecek öğe
Tıklatılacak yer
Alanda veri Seçime başlamak istediğiniz yerde tıklatın ve veri boyunca sürükleyin.
Tüm alan Verisayfasında alanın sol kenarında, işaretçinin simgesine dönüştüğü yer.
Bitişik alanlar Alanın solunu tıklatın ve seçimi genişletmek için sürükleyin.
Sütun Alan seçicisi.
Bitişik sütunlar Sütunun üstündeki alan adını tıklatın ve sonra fareyi bırakmadan seçimi genişletmek için sürükleyin.
Kayıt Kayıt seçicisi.
Birden fazla kayıt İlk kaydın kayıt seçicisini tıklatın ve sonra seçimi genişletmek için sürükleyin.
Tüm kayıtlar Düzen menüsünde Tüm Kayıtları Seç.
Aşağıdaki tablo Verisayfası görünümünde veri veya kayıtlar seçmekte kullanılan klavye tekniklerini listeler.
Seçim
Yapılacak işlem
Alanda veri Ekleme noktasını seçmek istediğiniz metnin başlangıcına taşıyın ve sonra ÜST KARAKTER tuşunu basılı tutarken seçimin sonuna gitmek için ok tuşlarını kullanın.
Tüm alan Ekleme noktasını alana taşıyın ve F2 tuşuna basın.
Bitişik alanlar Alan seçiliyken, ÜST KARAKTER tuşunu basılı tutun ve uygun ok tuşuna basın.
Geçerli sütun CTRL+ARA ÇUBUĞU tuşlarına basın.
Geçerli kayıt ÜST KARAKTER+ARA ÇUBUĞU tuşlarına basın.
Birden fazla kayıt ÜST KARAKTER+ARA ÇUBUĞU, ve sonra ÜST KARAKTER+YUKARI OK veya ÜST KARAKTER+AŞAĞI OK tuşlarına basın.




12 – Form oluşturma
Ne yapmak istiyorsunuz?
OtomatikForm kullanarak form oluşturma: OtomatikForm ile bir kayıt kaynağı veya sütunlu, tablolu veya veri sayfalı düzen seçersiniz; OtomatikForm, seçtiğiniz kayıt kaynağının tüm alanlarını ve bunun ilgili kayıt kaynaklarının tüm alanlarını kullanan bir form oluşturur.
Formu sihirbazla oluşturma: Sihirbaz size istediğiniz kayıt kaynakları, alanlar, düzen ve biçim ile ilgili sorular sorar ve yanıtlarınıza göre bir form oluşturur.
Kendi başınıza form oluşturma:
Birden fazla tabloya dayalı form oluşturma:

13 - Formunuz Üzerinde Düzenlemeler Yapma
Form üstbilgisini ve altbilgisini veya sayfa üstbilgisini veya altbilgisini ekleme veya kaldırma
1. Bir formu Tasarım görünümünde açın.

2. Görünüm menüsünden, Form Üstbilgisi/Altbilgisi veya Sayfa Üstbilgisi/Altbilgisi komutlarını tıklatın.
Formda sekme sırasını değiştirme
1. Formu tasarım görünümünde açın.

2. Görünüm menüsünde, Sekme Sırası'nı tıklatın.

3. Bölüm altında, değiştirmek istediğiniz bölümü seçin.

4. Aşağıdakilerden birini yapın:
• Microsoft Access'in soldan sağa ve yukarıdan aşağıya sekme sırası oluşturmasını isterseniz, Otomatik Sırala'yı tıklatın.

• Kendi özel sekme sıranızı oluşturmak isterseniz, taşımak istediğiniz denetimin seçicisini tıklatın. (Bir seferde birden fazla denetim seçmek için tıklatın ve sürükleyin.) Seçiciyi yeniden tıklatın ve denetimi listede istenen konuma sürükleyin.
5. Tamam'ı tıklatın.

6. Sekme sırasını sınamak için, Form görünümü'ne geçin. (Tasarım görünümünde, sekme sırası daima denetimleri oluşturduğunuz sıradadır.)

15 - Verileri Sıralama Ve Süzme
Veriyi bulmak veya değiştirmek için çeşitli yollar
Belirli bir değeri, bir kaydı veya kayıtlar grubunu aradığınızda, tam olarak gereksinim duyduğunuz veriyi bulmak veya değiştirmek için Microsoft Access, bir çok yol sunar.
• Veri sayfasında veya formda kaydırarak ya da kayıt numarası kutusunda kayıt numarasını yazdırarak bir kayıt bulabilirsiniz.

• Bul iletişim kutusuyla, belirli kayıtları konumlandırabilir veya alanlar içerisinde belirli değerler bulabilirsiniz. Access, aradığınız öğenin her oluşumunu bulduğundan, kayıtlar boyunca gezinebilirsiniz. Bulduğunuz belirli değerleri değiştirmek isterseniz, Değiştir iletişim kutusunu kullanın.

• Görüntülenen bir forma veya veri sayfasına sahip olduğunuzdan, birlikte çalışan belirli kayıt kümesini süzgeçle, geçici olarak ayırabilir ve görüntüleyebilirsiniz.

• Sorgu ile birlikte, veritabanındaki bir veya daha fazla tablolardan belirlediğiniz ölçütleri karşılayan belirli bir kayıt kümesiyle çalışabilirsiniz. Sorguyu çalıştırarak, belirli bir formdan veya veri sayfasından bağımsız bu alt kümeyle çalışabilirsiniz.

Gelişmiş Süz/Sırala penceresini kullanarak kayıtları süzme
1. Veritabanı görünümünde bir tablo, sorgu veya form veya Form görünümünde bir form açın.

2. Süzmek istediğiniz veri sayfasını, alt veri sayfasını, formu veya alt formu tıklatın.

3. Kayıtlar menüsünde Süz'ü işaretleyin, sonra da Gelişmiş Süz/Sırala'yı tıklatın.

4. Süzgecin kayıtları bulmak için kullanacağı değerleri veya başka ölçütleri belirlemek için gereken alana veya alanlara tasarım kılavuzu ekleyin.

5. Sıralama düzenini belirlemek için, bir alanın Sıralama hücresini tıklatın, ok işaretini tıklatın ve sıralama düzenini seçin.
Microsoft Access önce tasarım kılavuzunun en solundaki alanı sıralar, sonra bir sonraki alana geçer ve bu şekilde devam eder.
Alan için eklediğiniz Ölçüt hücresinde aradığınız değeri veya bir deyim girin.
6. Araç çubuğunda Süzgeç Uygula'yı uygulayın.

16 - Bir Sorgu Yaratma
Tablodaki, sorgudaki veya formdaki süzgeçten sorgu oluşturma
Sorgu Tasarım görünümünde bulunan geçici sorgudan sorgu tasarlamak yerine, tabloda, sorguda veya formda varolan süzgeci sorgu olarak kaydederek bunu otomatik olarak oluşturabilirsiniz. Sorgu süzgeçten daha fazla esneklik sunar.
1. Form Süzgeci penceresinde veya Gelişmiş Süz/Sırala penceresinde görüntülenen süzgeçle araç çubuğundaki Sorgu Olarak Kaydet i tıklatın.
2. Sorgu adını yazdırın, daha sonra Tamam'ı tıklatın.

Yeni sorgu Veritabanı penceresinde görünür. Sorgunun OutputAllFields özelliği otomatik olarak Evet'e ayarlı olduğundan, temel tablodan tüm alanları otomatik olarak içerir, ancak gerektiğinde sorgunun tasarımını değiştiremezsiniz

Sorgu sihirbazı kullanarak tabloda yinelenen kayıtları veya alan değerlerini bulma
Yinelenenleri Bul sorgusunun sonuçlarından bir tabloda yinelenen kayıt olup olmadığını veya bir tabloda hangi kayıtların aynı değerleri paylaştığını saptayabilirsiniz. Örneğin, aynı üretici için yinelenen kayıt olup olmadığını saptamak amacıyla bir adres alanındaki yinelenen değerleri arayabilirsiniz veya hangi üreticilerin aynı şehirde olduğunu görmek için şehir alanındaki yinelenen değerleri arayabilirsiniz.
1. Veritabanı penceresinde, Nesneler altında Sorgular'ı tıklatın, sonra da Veritabanı penceresi araç çubuğunda Yeni'yi tıklatın.

2. Yeni Sorgu iletişim kutusunda Yinelenenleri Bul Sorgusu Sihirbazı'nı tıklatın.

3. Tamam'ı tıklatın.

4. Sihirbazın iletişim kutularındaki yönergeleri izleyin. Yinelenen değerler bulunduranlara ek olarak alanları göstermeyi seçmezseniz, sorgu sonuçları her yinelenen değerin oluşumlarını özetler. Son iletişim kutusunda sorguyu çalıştırmayı veya Tasarım görünümünde sorgunun yapısını görmeyi seçebilirsiniz.
Sonuç sorgusu isteğinizi tam olarak yansıtmıyorsa, sihirbazı yeniden çalıştırabilir veya Tasarım görünümünde sorguyu değiştirebilirsiniz.
Sihirbazın bulduğu her yinelenen kaydı el ile silebilirsiniz.

17 - Bir Sorgu Üzerinde Değişiklikler Yapma

Sorgu Tasarım görünümünde, henüz oluşturduğunuz yeni bir sorgunun tasarımını tamamlamak veya varolan bir sorguyu değiştirmek için aşağıdaki yordamlardan herhangi birini yapabilirsiniz. Bu yordamları ayrıca, bir form, rapor veya veri erişim sayfası için kayıtların kaynağı olan bir SQL tümcesini değiştirmekte de kullanabilirsiniz. Sorgu Tasarım görünümünde yaptığınız değişiklikler SQL tümcesinde yansıtılır.
Sorguları çok kullanıcılı bir ortamda tasarlıyor veya değiştiriyorsanız, gözönünde bulundurmanız gereken bazı şeyler vardır.

Alan Ekleme
Sorguda, yalnızca verilerini görmek, gruplandırmak, güncelleştirmek, sıralamak istediğiniz veya verilerine ölçüt koymak istediğiniz alanları eklersiniz. Gelişmiş bir süzgeçte ise, yalnızca ölçüt belirtmek veya sıralamak için kullanacağınız alanları eklersiniz ve Microsoft Access süzülen sonuçlarda tüm süzgeçleri otomatik olarak görüntüler.
1. Tasarım görünümü içinde bir sorgu açın veya bir form veya bir veri sayfası açın ve Gelişmiş Süzgeç/Sıralama penceresini görüntüleyin.

2. Sorguda, eklemek istediğiniz alanları içeren sorgunun veya tablonun alan listesinin pencerenin üst bölümünde görüntülendiğinden emin olun. Gerek duyduğunuz alan listesi sorguda yoksa, bir tablo veya sorgu ekleyebilirsiniz.
Gelişmiş Süz/Sırala penceresinde, Microsoft Access, temel alınan tablonun, sorgunun veya SQL deyiminin alan listesini otomatik olarak görüntüler. Bu pencereye daha fazla tablo veya sorgu ekleyemezsiniz.
Alan listesinden bir veya birden fazla sayıda alan seçin ve bu alanları kılavuz içindeki sütunlara sürükleyin.

Alan Silme
Tasarım görünümünde bir sorgu açın, veya bir form veya veri sayfası açın ve Gelişmiş Süzgeç/Sırala penceresini görüntüleyin.

Alanı, sütun seçicisini tıklatarak seçin, sonra DEL tuşuna basın.

Sorgu sonuçlarındaki bir alanı gösterme veya gizleme
Ölçüt veya sıralama düzeni ayarlamak için kullanmak istediğiniz bir alana, sorgu sonuçlarında bu alandan veri göstermeden de sorgu tasarım kılavuzu ekleyebilirsiniz.
• Sorgu Tasarımı görünümünde, alanı göstermek için tasarım kılavuzunda Göster kutusunu seçin veya alanı gizlemek için Göster kutusunu temizleyin.
18 - Basit Bir Rapor Oluşturma
Rapor oluşturma
OtomatikRapor kullanarak bir rapor oluşturma:
OtomatikRapor ile, bir kayıt kaynağı ve bir sütun veya tablo düzeni seçersiniz; OtomatikRapor kayıt kaynağındaki tüm alanları kullanır ve kullandığınız son otomatik biçimlendirmeyi rapora uygular.
Sihirbazla rapor oluşturma:
Sihirbaz size kayıt kaynakları, alanlar, düzen ve biçim hakkında ayrıntılı sorular sorar ve yanıtlarınıza dayalı olarak bir rapor oluşturur.
Raporu önizleme
Bir raporu önizleme, size onun yazılmış sayfada nasıl görüneceğini gösterir. Rapordaki verinin yalnızca bir örneğini içeren düzene hızla gözatabilirsiniz. Veya veriyi, rapordaki her sayfayı gözden geçirerek doğrulayabilirsiniz

Rapor yazdırma
Bir raporu ilk kez yazdırmadan önce, kenar boşluklarını, sayfa yönlendirmesini ve diğer sayfa düzeni seçeneklerini denetlemek isteyebilirsiniz.
1. Raporu Veritabanı penceresinde seçin veya Tasarım görünümü, Baskı Önizleme veya Düzen Önizleme içinde açın.

2. Dosya menüsünden, Yazdır'ı tıklatın.

3. İstediğiniz ayarları Yazdır iletişim kutusuna girin.
• Yazıcı altında, bir yazıcı belirtin.

• Yazdırma Aralığı altından, tüm sayfaları veya sayfalar aralığını belirtin.

• Kopyalar altından, kopya sayısını ve bunların harmanlanıp harmanlanmayacağını belirtin.
4. Tamam'ı tıklatın.


19 - Bir Raporu İsteklerinize Uyarlama
Önceden tanımlanmış biçimleri kullanarak, form, rapor veya denetim biçimlendirme
1. Bir formu Tasarım görünümünde veya bir raporu Tasarım görünümünde açın.

2. Aşağıdakilerden birini yapın:
• Tüm formu veya raporu biçimlendirmek isterseniz, form seçicisini veya rapor seçicisini tıklatın.
• Tek bir bölümü biçimlendirmek isterseniz, bölüm seçicisini tıklatın.
• Bir veya birden fazla denetimi biçimlendirmek isterseniz, denetimleri seçin.

3. Araç çubuğundan Otomatik Biçim düğmesini tıklatın.

4. Listedeki biçimlerden birini tıklatın.

5. Uygulanacak öznitelikleri (yazı tipi, renk veya sınır) belirtmek isterseniz Seçenekler'i tıklatın.

Postalamayı ve diğer tür etiketleri oluşturma
1. Veritabanı penceresinden Raporlar'ı ıklatın.

2. Veritabanı penceresi araç çubuğundan Yeni düğmesini tıklatın.

3. Yeni Rapor iletişim kutusundan Etiket Sihirbazı'nı tıklatın.

4. Etiketler için veri içeren tabloyu veya sorguyu tıklatın, daha sonra Tamam'ı tıklatın.

5. Sihirbaz iletişim kutusundaki yönergeleri izleyin.
Etiket raporunun sonuçlandırılması istediğiniz gibi olmamışsa, raporu silebilir ve Etiket Sihirbazını yeniden çalıştırabilirsiniz

Bir rapordaki bir grubun veya tüm kayıtların toplamını veya ortalamasını hesaplama
1. Raporu Tasarım görünümü içinde açın.

2. Hesaplanan bir metin kutusunu aşağıdaki bölümlerden bir veya birkaçına ekleyin:
• Bir grup kayıtla ilgili bir toplam veya ortalama hesaplamak için, grup üstbilgisine veya alt bilgisine bir metin kutusu ekleyin.
• Rapordaki tüm kayıtlarla ilgili bir genel toplam veya ortalama hesaplamak için, Rapor üst bilgisine veya alt bilgisine bir metin ekleyin.

3. Özellik sayfasını görüntülemek için, metin kutusunun seçili olduğundan emin olun ve sonra araç çubuğu üzerindeki Özellikler simgesini tıklatın.

4. DenetimKaynağı özellik kutusunun içine, toplamı hesaplamak için Sum işlevini veya ortalamayı hesaplamak için Ort işlevini kullanan bir deyim yazın.

20 - Tablolar Arasında İlişkiler Kurma
Tablolar arasında ilişkiler tanımlama
1. Açtığınız tüm tabloları kapatın. Açık tablolar arasında ilişki oluşturamaz veya değiştiremezsiniz.

2. Bunu daha önce yapmadıysanız, Veritabanı penceresine geçin. Başka herhangi bir pencereden Veritabanı penceresine geçmek için F11 tuşuna basabilirsiniz.

3. Araç çubuğundan İlişkiler'i tıklatın.

4. Veritabanınızın tanımlanmış ilişkisi yoksa, Tablo Göster iletişim kutusu otomatik olarak görüntülenir. Bağlamak istediği tablolar ekleme gereksinimi duyarsanız ve Tablo Göster iletişim kutusu görüntülenmezse, araç çubuğundan Tablo Göster'i tıklatın. Bağlamak istediğiniz tablolar görünütlenmişse, 6.adıma geçin.

5. Bağlamak istediğiniz tabloların adlarını çift tıklatın ve sonra Tablo Göster iletişim kutusunu kapatın.

6. Bağlamak istediğiniz alanları bir tablodan başka bir tablodaki ilgili alana sürükleyin.
Birden çok alanı sürüklemek için, CTRL tuşuna basın ve sürüklemeden önce her alanı tıklatın.
Çoğu durumlarda, birincil tuş alanını (koyu metinde görüntülenen) bir tablodan başka bir tablodaki yabancı tuş adındaki benzer bir alana (sıklıkla aynı adla) sürüklersiniz. İlgili alanlar aynı adda olmak zorunda değildir, ancak aynı veri türünde (iki kural dışı durumla birlikte) olmalıdır ve aynı tür bilgiyi içermelidir. Ek olarak, eşleştirme alanları Sayı alanlarıysa, aynı AlanBoyutu özellik ayarına sahip olmalıdırlar. Veri türlerini eşleştirme ile ilgili iki kural dışı durum şunlardır; Otomatik Sayı alanını FieldSize özelliği Uzun Tamsayı'ya ayarlı bir Sayı alanı ile eşleştirebilirsiniz; bir Otomatik Sayı alanını her iki alanın FieldSize özelliğinin Yineleme Kimliği'ne ayarlı olması halinde eşleştirebilirsiniz.

7. İlişkiler Ekle iletişim kutusu görüntülenir. Doğru olduklarından emin olmak için iki sütunda görüntülenen alan adlarını onaylayın. Gerekirse bunları değiştirebilirsiniz.
Gerekirse ilişki seçeneklerini ayarlayın. İlişkiler iletişim kutusundaki belirli bir öğe hakkında bilgi için, soru işareti düğmesini ve sonra öğeyi tıklatın.

8. İlişki oluşturmak için Oluştur düğmesini tıklatın.

9. Bağlamak istediğiniz her çift tablo için 5 ile 8.adımlar arasını tekrar edin.
İlişkiler penceresini kapattırsanız, Microsoft Access düzeni kaydetmek isteyip istemediğinizi sorar. Düzeni kaydedin veya etmeyin, oluşturduğunuz ilişkiler veritabanına kaydedilir.
Varolan bir ilişkiyi düzenleme
1. Açtığınız tüm tabloları kapatın. Açık tablolar arasındaki ilişkileri değiştiremezsiniz.

2. Daha önce yapmadıysanız, Veritabanı penceresine geçin. Herhangi bir pencereden Veritabanı penceresine geçmek için F11 tuşuna basabilirsiniz.

3. Araç çubuğunda İlişkiler'i ıklatın.

4. İlişkilerini düzenlemek istediğiniz tablolar görüntülenmiyorsa, araç çubuğunda Tabloyu Göster'i tıklatın ve eklemek istediğiniz her tabloyu çift tıklatın.

5. Düzenlemek istediğiniz ilişki için, ilişki satırını çift tıklatın.

6. İlişki seçeneklerini ayarlayın. İlişkiler iletişim kutusundaki belirli bir öğeye ilişkin daha fazla bilgi almak için, önce soru işaretini , sonra da öğeyi tıklatın.
İlişkiyi silme
1. Açtığınız tüm tabloları kapatın. Açık tablolar arasındaki ilişkileri silemezsiniz.

2. Bunu daha önce yapmadıysanız, Veritabanı penceresine geçin. Başka herhangi bir pencereden Veritabanı pernceresine geçemek için F11 tuşuna basabilirsiniz.

3. Araç çubuğundan İlişkiler'i tıkaltın.

4. İlişkilerini silmek istediğiniz tablolar görüntülenmiyorsa, araç çubuğundan Tablo Göster'i tıklatın ve eklemek istediğiniz her tabloyu çift tıklatın. Sonra Kapat'ı tıklatın.

5. Silmek istediğiniz ilişkinin ilişki satırını tıklatın (seçildiği zaman satır kalınlaşacaktır) ve sonra DELETE tuşuna basın.
 
---> Veri Tabanı Nedir ? Veri Tabanı Ne İşe Yarar ?

ben veri tabanı bölümü okuyorum.güzel açıklamışsın teşekkürler +rep ;)
 
---> Veri Tabanı Nedir ? Veri Tabanı Ne İşe Yarar ?

Veritabanı tasarlamada ilk adım, tasarımın amacını ve ne için kullanılması gerektiğini belirlemektir. Veritabanından hangi bilgiyi istediğinizi bilmeniz gerekir. Buradan, hangi konular hakkında bilgi saklamaya gereksinim duyduğunuzu (tablolar) ve her konu için hangi bilgileri saklamanız gerektiğini (tablodaki alanlar) belirleyebilirsiniz

bayagi karmasik geldi bana :d
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst