Hazret-i Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) getirdigi prensipler ve
yasama bicimi ile insan hayatinin fiziki ve biyolojik tarafini kainatin ana
sistemine uyumlu hale getirmis, ruhunu da bu sistemi okuyarak yaraticiyi
bulup ona kulluk edebilecegi en islek yola kavusturmustu. Hazret-i
Peygamber'in yasama bicimi, onu uygulamadaki kararliligi, diger insanlara
ayni tarzi kazandirarak yaymadaki azmi oyle bir noktaya ulasmisti ki, bir
gun Rabbi ona soyle vahyetti: "De ki, eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun
ki, Allah da sizi sevsin." (Âl-i Imran, 3/31) Allah'in sevgisini kazanmak
Hazret-i Muhammed'e (sallallahu aleyhi ve sellem) uymaya baglanmisti. Cunku
ona Rabbi ogretmis, o da ogrendigi seylerin hakkini vermisti.
Bu konudaki ciddiyet ve temkini oyle bir noktaya varmisti ki, Rabbi onu
'Burak'a bindirip Mescid-i Aksa'ya goturdu, oradan mirac ile yukseltti, oyle
bir noktaya ulastirdi ki, Cebrail (aleyhisselam) "Ya Muhammed, buradan
sonrasina sen kendin gideceksin, zira ben daha fazla gitme imkanina sahip
degilim." demisti. Boylece o hicbir varliga nasip olmayan bir noktaya
ulasmis oldu. Rabbi ona kainatin sistemini bizzat gezdirerek gosterdi.
Yerinde ogreterek huzuruna cikardi. Onun gibi olmak isteyenler de ayni
tecrubelerin izdusumunu "kalbinde" yasayabilsin diye acilan bu yolu onun
"velayetine" verdi.
yasama bicimi ile insan hayatinin fiziki ve biyolojik tarafini kainatin ana
sistemine uyumlu hale getirmis, ruhunu da bu sistemi okuyarak yaraticiyi
bulup ona kulluk edebilecegi en islek yola kavusturmustu. Hazret-i
Peygamber'in yasama bicimi, onu uygulamadaki kararliligi, diger insanlara
ayni tarzi kazandirarak yaymadaki azmi oyle bir noktaya ulasmisti ki, bir
gun Rabbi ona soyle vahyetti: "De ki, eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun
ki, Allah da sizi sevsin." (Âl-i Imran, 3/31) Allah'in sevgisini kazanmak
Hazret-i Muhammed'e (sallallahu aleyhi ve sellem) uymaya baglanmisti. Cunku
ona Rabbi ogretmis, o da ogrendigi seylerin hakkini vermisti.
Bu konudaki ciddiyet ve temkini oyle bir noktaya varmisti ki, Rabbi onu
'Burak'a bindirip Mescid-i Aksa'ya goturdu, oradan mirac ile yukseltti, oyle
bir noktaya ulastirdi ki, Cebrail (aleyhisselam) "Ya Muhammed, buradan
sonrasina sen kendin gideceksin, zira ben daha fazla gitme imkanina sahip
degilim." demisti. Boylece o hicbir varliga nasip olmayan bir noktaya
ulasmis oldu. Rabbi ona kainatin sistemini bizzat gezdirerek gosterdi.
Yerinde ogreterek huzuruna cikardi. Onun gibi olmak isteyenler de ayni
tecrubelerin izdusumunu "kalbinde" yasayabilsin diye acilan bu yolu onun
"velayetine" verdi.