sensiz olmaz
Kayıtlı Üye
Talep ve arzı oluşturan alıcı ve satıcıların içerisinde piyasa denge fiyatının üstünde mal satın almaya razı ve mal satmaya razı bir kütle vardır. Eğer, bir mal 100.-YTLden satılıyor iken, piyasa denge fiyatı 100.-YTL iken, bir tüketici o mala 150.-YTL dahi vermeye razı iken, cebindeki 150.-YTLyi bu malı satın almak için kullanmaya çoktan razı iken, eğer o malı 100.-YTLden, yani piyasa fiyatından alır ise, bu tüketicinin malı razı olduğu fiyattan daha düşük bir fiyata alması nedeniyle, cebinde 50.-YTL kalması sayesinde elde ettiği avantaja Tüketici Rantı, diyoruz.
Eğer, malın piyasa denge fiyatı 100.-YTL iken, bu televizyonu 75.-YTLden satmaya razı bir firma, bu malı piyasa denge fiyatı olan 100.-YTLden satması sayesinde, fazladan ev hedeflediğinden bir 25.-YTL daha fazla kazanıyor ise, üretici firmanın elde ettiği bu ek avantaja ise Üretici Rantı, diyoruz. Kısacası, üreticinin satmayı düşündüğü fiyat ile fiili olarak satması gereken piyasa fiyatı arasındaki bu farka üretici rantı diyoruz
Eğer, malın piyasa denge fiyatı 100.-YTL iken, bu televizyonu 75.-YTLden satmaya razı bir firma, bu malı piyasa denge fiyatı olan 100.-YTLden satması sayesinde, fazladan ev hedeflediğinden bir 25.-YTL daha fazla kazanıyor ise, üretici firmanın elde ettiği bu ek avantaja ise Üretici Rantı, diyoruz. Kısacası, üreticinin satmayı düşündüğü fiyat ile fiili olarak satması gereken piyasa fiyatı arasındaki bu farka üretici rantı diyoruz