ParadokS
Kayıtlı Üye
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir, İstanbul'a yapılan Yeni Havalimanı çalışmalarının tüm hızıyla devam ettiğini belirterek, "Havalimanının ilk etabının yüzde 15'i tamamlandı" dedi.
İstanbul Yeni Havalimanı'nın devam eden çalışmaları, gazetecilere havadan izlettirildi. Gezide, Tu¨rkiye'nin stratejik projesini ins¸a eden Cengiz-Mapa-Limak-Kolin-Kalyon konsorsiyumu tarafından kurulan icracı ve imtiyaz sahibi s¸irket I·GA (İstanbul Grand Airport) Havalimanı I·s¸letmesi AS¸ yetkilileri de yer aldı.
Helikopterle yapılan inceleme gezisi sonrası şantiye alanında düzenlenen basın toplantısında konuşan Özdemir, havalimanının 90 milyon yolcu kapasiteli ve üç adet kuzeygüney pistini kapsayan birinci etap yatırımlarının finansmanı için ayrılan 6 milyar avroluk bütçenin 1 milyar 250 milyon avroluk hak ediş kısmının kasım sonu itibarıyla ödendiğini, bunun da yüzde 25 gibi bir orana tekabül ettiğini söyledi.
"İSTANBUL'UN YENİ HAVALİMANI 26 ŞUBAT 2018'E YETİŞECEK"
Özdemir, havalimanının açılışının 2018'in ilk çeyreğine yetiştirmek istediklerini daha önce belirttiklerini anımsatarak, "Ancak Sayın Bakanımız, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın doğum gününün 26 Şubat olduğunu belirterek, 26 Şubat 2018 tarihine havalimanını yetiştirmemizi istedi. Biz de çalışmalarımızı bu doğrultuda sürdürüyoruz. Şu anda havalimanının ilk etabının yüzde 15'i tamamlandı" diye konuştu.
Sabiha Gökçen Havalimanı hariç Türkiye'deki bütün havalimanlarının Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) kontrolünde olduğunu dile getiren Özdemir, bütün işlemleri onların kontrolünde yaptıklarını, havalimanı inşaatının biter bitmez açılması ve hiçbir pürüz çıkmaması için gereken ne varsa yaptıklarını aktardı.
Özdemir, Yeni Havalimanı'nın Atatürk Havalimanı gibi Anadolu'yu Avrupa'ya bağlayan yollar açısından ana arterler üzerinde olmadığını belirterek, "Buranın ulaşımı çok kolay. Kilometre olarak uzağa gitmiyoruz. Yaptığımız analizlerle burası karasal açıdan trafiği rahatlatacak. Bunda Yavuz Sultan Selim ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük etkisi olacak" dedi.
Havalimanına ulaşım için hızlı tren ve metro gibi raylı sistemler de olacağını ifade eden Özdemir, yeni havalimanı-Gayrettepe arasında yapılacak metronun ihalesine bir an önce çıkılmasını beklediklerini bildirdi.
"İŞİMİZİ KALİTELİ YAPIYORUZ "
Çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini ve ince eleyip sık dokuduklarını vurgulayan Özdemir, "Sadece beton ve toprak analizlerini yapmak için kurduğumuz laboratuvara 20 milyon avro harcadık. Bu laboratuvarda dolgunun yeterli olup olmadığını da ölçüyoruz. Ben burayı 25 yıl çalıştıracağım. Bu yüzden işimi kaliteli yapmam gerekiyor" dedi.
Özdemir, ihaleye girerken 5 ortak olarak 3 defa helikoptere bindiklerini belirterek, sahayı karadan ve havadan defalarca patronlar ve teknik elemanlarla incelediklerini anımsattı.
Bu gezi ve toplantılarda maliyet hesabına baktıklarını dile getiren Özdemir, "Zemin beklediğimizden zor çıktı. Bunu itiraf edebiliriz. Biz başta bütün balçığı kaldıracağımızı düşünmemiştik. Yük taşımayan, sıkışmayan bozuk malzemenin bu kadar çok olduğunu tahmin etmemiştik ancak çalışma temposunu artırarak bunları ortadan kaldırdık" ifadelerini kullandı.
Özdemir, şu anda maliyet hesaplarının içinde kalarak yollarına devam ettiklerini vurguladı.
"AFYON İLİMİZİN TÜKETTİĞİ KADAR ENERJİ TÜKETECEK"
Asgari ücretin artırılmasının kendilerini nasıl etkileyeceğine ilişkin bir soru üzerine Özdemir, "Bizim için asgari ücretin artışında sıkıntı yok. Burada asgari ücretle çalışan bir personelimiz yok. Ancak her çalışanımıza yeni yılda zam yapıyoruz. Asgari ücrete yüzde 30 zam yapılmasını göz önünde bulunduracağız. Oradaki artışı düşünerek yeni yılda zam yapacağız" dedi.
Özdemir, havalimanının hizmet vermeye başladıktan sonra 250 megavatlık enerjiye ihtiyacı olacağını dile getirerek, "Buradaki toplam enerji ihtiyacı 250 megavat. Afyon ilimizin tüketimi kadar bir enerjiye ihtiyaç var. Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ) trafo sahası yapacak. Görüşmelerimiz devam ediyor" diye konuştu.
"KUŞLAR İÇİN CİDDİ ÇALIŞMA YAPIYORUZ"
Havalimanının kuşların göç yolunda olduğuna dair bazı eleştirilerin bulunduğu hatırlatılan Özdemir, "Kuşlar mevsim dönümünde göç ediyor. Onunla ilgili çalışmalarımız sürüyor. Dünyayı bilen ciddi bir ekibimiz var. Aslında kuş konusunda Atatürk Havalimanı'ndan farklı bir yanı yok burasının. Aynı akstayız. Hem kuşların canını korumak hem de uçakların güvenliğini sağlamak için gereken ne varsa yapıyoruz" ifadelerini kullandı.
Özdemir, ağaç kesildiğine dair eleştirilerin bulunduğunun söylenilmesi üzerine, söz konusu alanlarda ormandan fazla maden alanı olduğunu, bununla ilgili 25-30 yıl öncesinden itibaren fotoğrafların bulunduğunu belirterek, "Ağaç kesiminde minimumdan daha aşağıdayız. Fotoğraflardan da anlaşılacağı üzere bu bölgede maden ocakları açılmış, ilkel madencilik yapılmış, bölge adeta talan edilmiş. Terminal bittiğinde kestiğimiz ağaç sayısının 5 katını dikeceğiz. Kaç ağaç kestiğimiz belli" dedi.
İstanbul Yeni Havalimanı'nın devam eden çalışmaları, gazetecilere havadan izlettirildi. Gezide, Tu¨rkiye'nin stratejik projesini ins¸a eden Cengiz-Mapa-Limak-Kolin-Kalyon konsorsiyumu tarafından kurulan icracı ve imtiyaz sahibi s¸irket I·GA (İstanbul Grand Airport) Havalimanı I·s¸letmesi AS¸ yetkilileri de yer aldı.
Helikopterle yapılan inceleme gezisi sonrası şantiye alanında düzenlenen basın toplantısında konuşan Özdemir, havalimanının 90 milyon yolcu kapasiteli ve üç adet kuzeygüney pistini kapsayan birinci etap yatırımlarının finansmanı için ayrılan 6 milyar avroluk bütçenin 1 milyar 250 milyon avroluk hak ediş kısmının kasım sonu itibarıyla ödendiğini, bunun da yüzde 25 gibi bir orana tekabül ettiğini söyledi.
"İSTANBUL'UN YENİ HAVALİMANI 26 ŞUBAT 2018'E YETİŞECEK"
Özdemir, havalimanının açılışının 2018'in ilk çeyreğine yetiştirmek istediklerini daha önce belirttiklerini anımsatarak, "Ancak Sayın Bakanımız, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın doğum gününün 26 Şubat olduğunu belirterek, 26 Şubat 2018 tarihine havalimanını yetiştirmemizi istedi. Biz de çalışmalarımızı bu doğrultuda sürdürüyoruz. Şu anda havalimanının ilk etabının yüzde 15'i tamamlandı" diye konuştu.
Sabiha Gökçen Havalimanı hariç Türkiye'deki bütün havalimanlarının Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) kontrolünde olduğunu dile getiren Özdemir, bütün işlemleri onların kontrolünde yaptıklarını, havalimanı inşaatının biter bitmez açılması ve hiçbir pürüz çıkmaması için gereken ne varsa yaptıklarını aktardı.
Özdemir, Yeni Havalimanı'nın Atatürk Havalimanı gibi Anadolu'yu Avrupa'ya bağlayan yollar açısından ana arterler üzerinde olmadığını belirterek, "Buranın ulaşımı çok kolay. Kilometre olarak uzağa gitmiyoruz. Yaptığımız analizlerle burası karasal açıdan trafiği rahatlatacak. Bunda Yavuz Sultan Selim ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük etkisi olacak" dedi.
Havalimanına ulaşım için hızlı tren ve metro gibi raylı sistemler de olacağını ifade eden Özdemir, yeni havalimanı-Gayrettepe arasında yapılacak metronun ihalesine bir an önce çıkılmasını beklediklerini bildirdi.
"İŞİMİZİ KALİTELİ YAPIYORUZ "
Çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini ve ince eleyip sık dokuduklarını vurgulayan Özdemir, "Sadece beton ve toprak analizlerini yapmak için kurduğumuz laboratuvara 20 milyon avro harcadık. Bu laboratuvarda dolgunun yeterli olup olmadığını da ölçüyoruz. Ben burayı 25 yıl çalıştıracağım. Bu yüzden işimi kaliteli yapmam gerekiyor" dedi.
Özdemir, ihaleye girerken 5 ortak olarak 3 defa helikoptere bindiklerini belirterek, sahayı karadan ve havadan defalarca patronlar ve teknik elemanlarla incelediklerini anımsattı.
Bu gezi ve toplantılarda maliyet hesabına baktıklarını dile getiren Özdemir, "Zemin beklediğimizden zor çıktı. Bunu itiraf edebiliriz. Biz başta bütün balçığı kaldıracağımızı düşünmemiştik. Yük taşımayan, sıkışmayan bozuk malzemenin bu kadar çok olduğunu tahmin etmemiştik ancak çalışma temposunu artırarak bunları ortadan kaldırdık" ifadelerini kullandı.
Özdemir, şu anda maliyet hesaplarının içinde kalarak yollarına devam ettiklerini vurguladı.
"AFYON İLİMİZİN TÜKETTİĞİ KADAR ENERJİ TÜKETECEK"
Asgari ücretin artırılmasının kendilerini nasıl etkileyeceğine ilişkin bir soru üzerine Özdemir, "Bizim için asgari ücretin artışında sıkıntı yok. Burada asgari ücretle çalışan bir personelimiz yok. Ancak her çalışanımıza yeni yılda zam yapıyoruz. Asgari ücrete yüzde 30 zam yapılmasını göz önünde bulunduracağız. Oradaki artışı düşünerek yeni yılda zam yapacağız" dedi.
Özdemir, havalimanının hizmet vermeye başladıktan sonra 250 megavatlık enerjiye ihtiyacı olacağını dile getirerek, "Buradaki toplam enerji ihtiyacı 250 megavat. Afyon ilimizin tüketimi kadar bir enerjiye ihtiyaç var. Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ) trafo sahası yapacak. Görüşmelerimiz devam ediyor" diye konuştu.
"KUŞLAR İÇİN CİDDİ ÇALIŞMA YAPIYORUZ"
Havalimanının kuşların göç yolunda olduğuna dair bazı eleştirilerin bulunduğu hatırlatılan Özdemir, "Kuşlar mevsim dönümünde göç ediyor. Onunla ilgili çalışmalarımız sürüyor. Dünyayı bilen ciddi bir ekibimiz var. Aslında kuş konusunda Atatürk Havalimanı'ndan farklı bir yanı yok burasının. Aynı akstayız. Hem kuşların canını korumak hem de uçakların güvenliğini sağlamak için gereken ne varsa yapıyoruz" ifadelerini kullandı.
Özdemir, ağaç kesildiğine dair eleştirilerin bulunduğunun söylenilmesi üzerine, söz konusu alanlarda ormandan fazla maden alanı olduğunu, bununla ilgili 25-30 yıl öncesinden itibaren fotoğrafların bulunduğunu belirterek, "Ağaç kesiminde minimumdan daha aşağıdayız. Fotoğraflardan da anlaşılacağı üzere bu bölgede maden ocakları açılmış, ilkel madencilik yapılmış, bölge adeta talan edilmiş. Terminal bittiğinde kestiğimiz ağaç sayısının 5 katını dikeceğiz. Kaç ağaç kestiğimiz belli" dedi.