ParadokS
Kayıtlı Üye
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, 2011 yılında bakanlığının yaptığı çalışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
2011 yılında vatandaşa doğrudan hizmet olarak yansıyan en önemli işlerden birisinin uçak ambulans olduğunu vurgulayan Bakan Akdağ, ''2 olan uçak ambulans sayısını şimdi 5'e çıkartıyoruz. Bu uçak ambulanslardan birisi de çoklu hasta taşıyan bir ambulans uçak olacak'' dedi.
Hastanelerde randevu sistemi başlattıklarını anlatan Akdağ, ''Şu anda sisteme girmemiş olan bir tek İstanbul kaldı, İstanbul da 1-2 ayda sisteme girmiş olacak. Günde ortalama 120 bin vatandaşımız, şu anda merkezi randevu sisteminden hizmet alıyor, sistem, oldukça iyi çalışıyor'' diye konuştu.
Bakan Akdağ şöyle konuştu:
2011 yılında yaptığımız vatandaşa doğrudan hizmet olarak yansıyan en önemli işlerden birisi uçak ambulans sistemimizdir. Bu işe helikopter ambulanslarla başlamıştık. Ardından uçak ambulans sistemini getirdik ve sayısı 2 olan uçak ambulans sayısını da şimdi 5'e çıkartıyoruz. Bu uçak ambulanslardan birisi de çoklu hasta taşıyan bir ambulans uçak olacak.
İkinci olarak evde sağlık hizmeti geliştirdik. Evde sağlık hizmetlerini geliştirdik. Evde sağlık hizmetleri hali hazırda 100 bine yakın vatandaşımızın evinde sağlık hizmeti verdiğimiz büyük bir organizasyon haline geldi. Aile hekimleri, hastaneler ve uzman hekimler bu işi birlikte yapıyorlar. Hastaneye gelip gitme zorluğu çekecek kadar yatağa bağlı hastalar ya da özürlülere bu hizmeti veriyoruz. Onlara evlerinde uygun hasta karyolası, hasta yatağı, oksijen ihtiyacı varsa oksijen cihazı, yara bakımı gerekiyorsa, sondası takılacaksa bunların evinde takılması gibi işlemleri yapıyoruz. Hastaneye gitmesini mutlaka gerektirmeyecek durumları varsa, evinde raporlarını veriyoruz. Fizyoterapi imkanları, ağız diş sağlığı hizmetleri imkanı sağlıyoruz. Dişle ilgili bir tedavisi varsa, mobil ekibimiz gidiyor ve evinde diş tedavisini yapıyor. Hastaneye gidilmesi gereken durumlarda, kendi aracımızla hastaneye taşıyoruz. Bu, hakikaten çok büyük bir hizmet oldu.
''Randevu sistemi İstanbul'da da devreye girecek''
Bunun yanı sıra hastanelerde randevu sistemini başlattık. Şu anda sisteme girmemiş olan bir tek İstanbul kaldı, İstanbul da 1-2 ayda sisteme girmiş olacak.
Günde ortalama 120 bin vatandaşımız, şu anda merkezi randevu sisteminden hizmet alıyor. Sistem, oldukça iyi çalışıyor. Toplamda bin 800 kişiden oluşan bir çağrı karşılayıcı sayımız var. Türkiye'nin iki büyük çağrı karşılama şirketi bu ihaleleri aldı. Bu sayı, 2012'nin sonuna kadar 3 bini aşacak, muhtemelen 3 bin 500'lere yaklaşacak. İhtiyaç olduğu kadar bu sayıyı 5 bine doğru götüreceğiz. Nasıl? İhtiyaç olduğu kadar. Şu anda Sağlık Bakanlığı hastanelerinden acil müracaatlar hariç normal muayeneye gelenlerin sayısı günde 600 bin kişi. Bu 600 binin, biz istiyoruz ki hemen hemen hepsi randevuyla hastaneye gelsin.
Bu sistemle alakalı bazı dedikodular var maalesef. Bazı muhalif örgütler bunu yaptı. 'Vatandaş 4 lira randevu sisteminden dolayı ödeyecek' diye, ama böyle bir şey kesinlikle yok. Sizin telefonunuzun normal konuşma ücreti ne ise onu ödüyorsunuz. İlk randevu alanlar için bu ortalama 5-6 dakika tutuyor. Daha sonraki randevularda sizinle ilgili bilgiler sisteme girmiş olduğundan süre azalıyor, 3-4 dakikada randevu alınma imkanı oluyor. Bu, müthiş bir kolaylık vatandaşımız için. Hangi ilde, hangi ilçede olursanız olun, istediğiniz herhangi bir hastaneden randevu alabiliyorsunuz ve gittiğinizde doktorunuz sizi bekliyor. İsme randevu alınıyor, uzmanlık alanına ve hastaneye randevu alıyorsunuz.
Tüm bu sistemlerin istediğimiz gibi tıkır tıkır işlemesi için vatandaşlarımızın ihtiyaç olmadıkça hastanelere başvurmaması gerekir. Vatandaşlarımız, hastane gerektiren, ciddi uzmanlık bilgisi gerektiren bur durumları yoksa aile hekimlerine gitmeliler.
''Aile hekimliği gittikçe daha çok tanınıyor''
Aile hekimliği gittikçe daha çok tanınıyor. Aile hekimliğinde de artık tetkik yapma imkanı var Türkiye'de. Hamilelik tetkikinden tutun da kan şekeri ölçümüne kadar birçok tetkik aile hekimin yapabildiği işler. Hastaneye gidildiğinde 5 lira, özel hastaneye gidildiğinde 12 lira katkı payı ödüyorsunuz, aile hekimine giderseniz muayene için herhangi bir katkı payı ödemiyorsunuz. Bu hizmetler, çok öncelikli hizmetlerimizdir.
Bütün bunların ötesinde Kanun Hükmünde Kararname yaptık. Bu, bakanlığımızın hizmetlerini yapısal olarak bir kere daha önemli ölçüde değiştiren, daha ileriye götüren bir düzenleme oldu. Çok çalıştık üstünde. Yıllardır çalışıyoruz. Aslında biz şunu yapmış olduk Sağlıkta Dönüşüm Programıyla; tüme varım yöntemiyle bir yapısal değişiklik gerçekleştirdik. Önce hizmeti alan vatandaşın, hizmet aldığı noktalarda önemli değişiklikleri yaparak başladık, gittikçe merkeze doğru geldik. Bu son değişiklik artık merkezin yapısını da ciddi ölçüde değiştiriyor. Vatandaşlarımız artık daha kolay hizmet alacaklar, daha verimli kuruluşlara sahip olacağız, tabii bu kanun hükmünde kararname ile henüz uygulamasına başlamadığımız birçok da yenilik geldi.
2011 yılında vatandaşa doğrudan hizmet olarak yansıyan en önemli işlerden birisinin uçak ambulans olduğunu vurgulayan Bakan Akdağ, ''2 olan uçak ambulans sayısını şimdi 5'e çıkartıyoruz. Bu uçak ambulanslardan birisi de çoklu hasta taşıyan bir ambulans uçak olacak'' dedi.
Hastanelerde randevu sistemi başlattıklarını anlatan Akdağ, ''Şu anda sisteme girmemiş olan bir tek İstanbul kaldı, İstanbul da 1-2 ayda sisteme girmiş olacak. Günde ortalama 120 bin vatandaşımız, şu anda merkezi randevu sisteminden hizmet alıyor, sistem, oldukça iyi çalışıyor'' diye konuştu.
Bakan Akdağ şöyle konuştu:
2011 yılında yaptığımız vatandaşa doğrudan hizmet olarak yansıyan en önemli işlerden birisi uçak ambulans sistemimizdir. Bu işe helikopter ambulanslarla başlamıştık. Ardından uçak ambulans sistemini getirdik ve sayısı 2 olan uçak ambulans sayısını da şimdi 5'e çıkartıyoruz. Bu uçak ambulanslardan birisi de çoklu hasta taşıyan bir ambulans uçak olacak.
İkinci olarak evde sağlık hizmeti geliştirdik. Evde sağlık hizmetlerini geliştirdik. Evde sağlık hizmetleri hali hazırda 100 bine yakın vatandaşımızın evinde sağlık hizmeti verdiğimiz büyük bir organizasyon haline geldi. Aile hekimleri, hastaneler ve uzman hekimler bu işi birlikte yapıyorlar. Hastaneye gelip gitme zorluğu çekecek kadar yatağa bağlı hastalar ya da özürlülere bu hizmeti veriyoruz. Onlara evlerinde uygun hasta karyolası, hasta yatağı, oksijen ihtiyacı varsa oksijen cihazı, yara bakımı gerekiyorsa, sondası takılacaksa bunların evinde takılması gibi işlemleri yapıyoruz. Hastaneye gitmesini mutlaka gerektirmeyecek durumları varsa, evinde raporlarını veriyoruz. Fizyoterapi imkanları, ağız diş sağlığı hizmetleri imkanı sağlıyoruz. Dişle ilgili bir tedavisi varsa, mobil ekibimiz gidiyor ve evinde diş tedavisini yapıyor. Hastaneye gidilmesi gereken durumlarda, kendi aracımızla hastaneye taşıyoruz. Bu, hakikaten çok büyük bir hizmet oldu.
''Randevu sistemi İstanbul'da da devreye girecek''
Bunun yanı sıra hastanelerde randevu sistemini başlattık. Şu anda sisteme girmemiş olan bir tek İstanbul kaldı, İstanbul da 1-2 ayda sisteme girmiş olacak.
Günde ortalama 120 bin vatandaşımız, şu anda merkezi randevu sisteminden hizmet alıyor. Sistem, oldukça iyi çalışıyor. Toplamda bin 800 kişiden oluşan bir çağrı karşılayıcı sayımız var. Türkiye'nin iki büyük çağrı karşılama şirketi bu ihaleleri aldı. Bu sayı, 2012'nin sonuna kadar 3 bini aşacak, muhtemelen 3 bin 500'lere yaklaşacak. İhtiyaç olduğu kadar bu sayıyı 5 bine doğru götüreceğiz. Nasıl? İhtiyaç olduğu kadar. Şu anda Sağlık Bakanlığı hastanelerinden acil müracaatlar hariç normal muayeneye gelenlerin sayısı günde 600 bin kişi. Bu 600 binin, biz istiyoruz ki hemen hemen hepsi randevuyla hastaneye gelsin.
Bu sistemle alakalı bazı dedikodular var maalesef. Bazı muhalif örgütler bunu yaptı. 'Vatandaş 4 lira randevu sisteminden dolayı ödeyecek' diye, ama böyle bir şey kesinlikle yok. Sizin telefonunuzun normal konuşma ücreti ne ise onu ödüyorsunuz. İlk randevu alanlar için bu ortalama 5-6 dakika tutuyor. Daha sonraki randevularda sizinle ilgili bilgiler sisteme girmiş olduğundan süre azalıyor, 3-4 dakikada randevu alınma imkanı oluyor. Bu, müthiş bir kolaylık vatandaşımız için. Hangi ilde, hangi ilçede olursanız olun, istediğiniz herhangi bir hastaneden randevu alabiliyorsunuz ve gittiğinizde doktorunuz sizi bekliyor. İsme randevu alınıyor, uzmanlık alanına ve hastaneye randevu alıyorsunuz.
Tüm bu sistemlerin istediğimiz gibi tıkır tıkır işlemesi için vatandaşlarımızın ihtiyaç olmadıkça hastanelere başvurmaması gerekir. Vatandaşlarımız, hastane gerektiren, ciddi uzmanlık bilgisi gerektiren bur durumları yoksa aile hekimlerine gitmeliler.
''Aile hekimliği gittikçe daha çok tanınıyor''
Aile hekimliği gittikçe daha çok tanınıyor. Aile hekimliğinde de artık tetkik yapma imkanı var Türkiye'de. Hamilelik tetkikinden tutun da kan şekeri ölçümüne kadar birçok tetkik aile hekimin yapabildiği işler. Hastaneye gidildiğinde 5 lira, özel hastaneye gidildiğinde 12 lira katkı payı ödüyorsunuz, aile hekimine giderseniz muayene için herhangi bir katkı payı ödemiyorsunuz. Bu hizmetler, çok öncelikli hizmetlerimizdir.
Bütün bunların ötesinde Kanun Hükmünde Kararname yaptık. Bu, bakanlığımızın hizmetlerini yapısal olarak bir kere daha önemli ölçüde değiştiren, daha ileriye götüren bir düzenleme oldu. Çok çalıştık üstünde. Yıllardır çalışıyoruz. Aslında biz şunu yapmış olduk Sağlıkta Dönüşüm Programıyla; tüme varım yöntemiyle bir yapısal değişiklik gerçekleştirdik. Önce hizmeti alan vatandaşın, hizmet aldığı noktalarda önemli değişiklikleri yaparak başladık, gittikçe merkeze doğru geldik. Bu son değişiklik artık merkezin yapısını da ciddi ölçüde değiştiriyor. Vatandaşlarımız artık daha kolay hizmet alacaklar, daha verimli kuruluşlara sahip olacağız, tabii bu kanun hükmünde kararname ile henüz uygulamasına başlamadığımız birçok da yenilik geldi.