Türkiye doluluklarda en çok düşüşün yaşandığı ikinci ülke[tt]

B0LdP1L0t

Banned
Türkiye, 2013 yılında yüzde 10’a yakın artışla 35 milyona yakın yabancı ziyaretçi ağırladı.
Otel yatırımlarının hızla arttığı Türkiye’de otel doluluk oranları ise 2013’te ortalama yüzde 2,2 azaldı.

Dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global’in otel doluluk oranları ile ilgili 2013 yılsonu raporune göre, Türkiye böylece, Finlandiya’dan sonra Avrupa genelinde doluluklarda en çok düşüş yaşayan ikinci ülke oldu.

Türkiye, Finlandiya’dan sonra en büyük düşüşü yaşanan ülke

STR Global'in hazırladığı 2013 Ülke Performans Raporu’na göre, Türkiye'nin 2013 yılı otel dolulukları, 2012 yılı aynı dönemine oranla %2,2'lik bir düşüş ile % 63,3 olarak gerçekleşti ve Türkiye, Finlandiya’nın ardından (%3,7) Avrupa'daki en büyük düşüşü yaşayan ikinci ülke oldu. Yılın en yüksek artışı %9,6 ile Litvanya’da yaşanırken, 2013 yılının en yüksek doluluk oranı ise %75 ile Birleşik Krallık’a ait.

İstanbul, Avrupa’daki en büyük düşüşü yaşayan destinasyon

STR Global’in 2013 Destinasyon Performans Raporu’nda, İstanbul'un 2012 yılında %72,4 olan doluluk oranı, % 6,8'lik düşüş ile 2013 yılında %67,5'e geriledi. İstanbul, 2013 yıl sonu itibariyle tüm Avrupa'daki en büyük düşüşü yaşayan destinasyon oldu.

Destinasyon performansında Litvanya 2013’ün lideri

Avrupa turizm pazarının ana destinasyonlarından Vilnius'da yaşanan %8,3'lük artış, Litvanya'yı destinasyon performansında 2013'ün lideri yaparken (2012: %58,9-2013: %63,8), 2013'ün en yüksek doluluk oranının ise %82,4 ile Londra ve %80,1 ile Paris'e ait olduğu gözlendi.

İstanbul 2013 yılı genel değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı:
-%67,5 (2012 -%72,4)
Ortalama günlük satılan oda bedeli:
-380,04 TL (2012-354,28 TL)
Oda başı elde edilen gelir:
-256,42 TL (2012-256,47 TL)

Antalya’daki düşüş geçen yıla oranla % 6,4

STR Global’in raporuna göre, Antalya’nın Aralık 2013 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,4 düşerek yüzde 42,5 oldu. Antalya otellerinde 2013 yılı Aralık ayında ortalama günlük satılan oda bedeli geçen yıla kıyasla yüzde 17,1’lik bir artış göstererek 157,74 TL oldu. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise geçen yıla oranla, yüzde 9,6’lık bir artış yaşandı ve 67,10 TL oldu.

Antalya 2013 yılı genel değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı:
- %60,9 (2012 -%62,4)
Ortalama günlük satılan oda bedeli:
- 213,71 TL (2012-192,44 TL)
Oda başı elde edilen gelir:
- 130,15 TL (2012-120,14 TL)

Ankara otellerinin doluluk oranlarında %4’lük artış

Ankara otellerindeki doluluk oranları ise Aralık 2013’te geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4 artarak, yüzde 55,1 oldu. Ankara otellerinde ortalama günlük satılan oda bedeli 213,92 TL ile 2012’ye göre %22,2’lik bir artış gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden oda başı elde edilen gelirler de ise geçen yıla oranla %27,1’lik bir artış yaşandı ve 117,78 TL oldu.

Ankara 2013 yılı denel değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı:
- %59,6 (2012-%57,8)
Ortalama günlük satılan oda bedeli:
- 191,13 TL (2012-174,98 TL)
Odabaşı elde edilen gelir:
- 113,88 TL (2012-101,07 TL)

Çalışma İstanbul için 374 tesis üzerinden 69 tesis, Ankara için 56 tesis üzerinden 16 tesis, Antalya bölgesi için 936 tesis üzerinden 14 tesis baz alınarak yapıldı.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst