Türk Tekstil Sektörü’nün Türkiye’de Ve Dünyadaki Durumu

Salvo

Kayıtlı Üye
TÜRK TEKSTİL SEKTÖRÜ’NÜN TÜRKİYE’DE VE DÜNYADAKİ DURUMU

Bir bütün olarak tekstil ve hazır giyim sektörü,uzun yıllar boyunca istihdam kapasitesi ve ihracat potansiyeli ile ülke ekonomisinin yaşamsal organlarından biri ,hatta en önemlisi durumundadır.Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan sonra Sümerbank’ın kurulmasıyla başlayan Türk Tekstil Sektörü uzun süren durgun bir büyümeden sonra 1970’li yıllarla beraber kıpırdanmaya başlamış ve özellikle 1980’li yıllardan sonra sektörde başlayan ve Gümrük Birliği Antlaşması ile patlama gösteren büyük yatırımlar,sektörün Türk sanayiinin ve ihracatının öncü sektörü haline gelmesine neden olmuştur.
Ülke ekonomisi açısından bu kadar hayati bir önem taşıyan sektör,günümüzde uluslar arası konjonktürün getirdiği tehditlerle karşı karşıyadır.Uluslararası ticarette görülen liberalleşme eğilimleri sonucu 2005 yılından itibaren dünya tekstil ticaretindeki miktar kısıtlamalarının kalkacak olması,yeni fırsatlar yaratırken bir takım tehditleri de beraberinde getirmektedir.Özellikle,Çin’in de Dünya Ticaret Örgütü’ne üye olacak olması,tüm tekstil ürünleri ticaretinde,var olan rekabetin daha da şiddetleneceğinin bir işaretidir.Diğer taraftan,Meksika’nın AB ile yapmış olduğu serbest ticaret anlaşmasının,1 Temmuz 2000 tarihinde yürürlüğe girmesi ve 1 Ekim 2000 tarihinden itibaren Afrika ülkelerinin ABD pazarına kotasız ve gümrüksüz girmeye başlamaları,2005 yılından önceki en önemli tehditler olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu durumda,AB pazarında Çin başta olmak üzere Uzak Doğu ülkelerinin yanı sıra,önemli bir tekstil ve hazır giyim üreticisi Meksika ile rekabet gündeme gelirken,henüz tam girme fırsatı bulamadığımız ABD pazarında da,gündemde olmayan Afrika ülkeleri ile rekabet söz konusu olacaktır.Diğer taraftan bu gelişmeler,tekstile göre daha ucuz olan hazır giyim yatırımlarının,uluslararası alanda bu ülkelere kaymasına neden olabilecektir.Bu durum,işçiliğin ucuz olduğu ve iyi eğitimli iş gücünün olduğu Doğu Avrupa ülkeleri için de söz konusudur.Her ne kadar bu ülkeler,artan hazır giyim yatırımları nedeniyle tekstil ürünleri için bir potansiyel oluştursa da ,hazır giyim pazarlarında potansiyel bir tehdit unsuru olarak karşımıza çıkacaktır.
Diğer yandan,21.yüzyıla bilgi üretiminde ve bilginin iletilmesinde yaşanan devrimle girmiş bulunmaktayız.Son yıllarda iletişim ve ulaşım teknolojisinde baş döndürücü gelişmeler şimdiden küresel rekabetin hangi koşullarda yaşanacağı hakkında bize ipuçları vermektedir.Bilgi üretimi ve iletişim devriminin bir sonucu olan internet teknolojisi,büyük çoğunluğu kendi ulusal pazarlarına üretim yapan KOBİ’lerin dahi uluslararası pazarlarda yer almasına olanak vermiştir.Yaşanan bu dönüşümün ne kadar yakından veya uzaktan takip ettiğimiz,küresel rekabette yerimizin ne olacağı konusunda belirgin bir rol oynayacaktır.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
vozol puff
Geri
Üst