'Kartaliçe
Bayan Üye

Ekonomi gazetesi Financial Times, Türkiye için büyük riskin petrol fiyatlarından kaynaklandığını ve enflasyonun artması halinde, bundan en çok reklamcılık sektörünün etkileneceği yorumunu yaptı.
Ekonomi gazetesi Financial Times (FT), Türk Reklamcılığı: Hızlı Büyüme Mi, Köpük Mü? başlığını taşıyan haberinde Eğer, çok canlı bir ekonominin neye benzediğini görmek istiyorsanız, İstanbulda bir bilboarda bakınız. Kent, tüm Türkiye gibi, lüks siteler, tüm dünyaya uçuşlar ve son Apple ürünleri ile ilgili reklamlarla dopdolu diye yazdı.
TÜRKİYE İÇİN 2012 YILI BELİRSİZ
Ancak Belirsiz bir 2012de, başka yerlere göre hala mütevazi olan reklamcılık bolluğunun gelecekte o kadar hızlı gelişmeyebileceğine ilişkin işaretler de var diyen FT, Türk Reklam Ajansları Derneğini kaynak göstererek Türkiyenin medya reklamcılığının bu yıl yüzde 15 büyüyerek 4.3 milyar liraya (2.4 milyar dolar) ulaşması beklense de bu oranın 2011de yüzde 20, 2010daki yüzde 31i takip ettiğini vurguladı.
FT, derneğin, bu yıla ilişkin tahminini iyimser olarak nitelerken, ülkenin reklamcılığının lokomotifinin de toplam büyüme ve yüksek ekonomik aktivite olduğunu belirttiğini kaydederek, son yıllarda yüzde 8yi aşan bir büyümeyi körüklemeye yardımcı olan tüketici patlamasının, reklamcılık sektöründeki gelişmesi ile yakın ilgisine dikkat çekti.
TÜRKİYE ÖZELLİKLE KIRILGAN
Buna karşın işlerin çok ince bir biçimde dengelendiğini de ifade eden gazete, bu bağlamda Merkez Bankasının Çarşamba günü, bu yılın başında ekonomik aktivitede meydana gelen ve birinci çeyrekte durgunluğa tanık olabilecek keskin bir yavaşlamaya rağmen, ekonominin bu yılda hükümetin yüzde 4 büyüme hedefine ulaşmasını beklediğini söylediğine dikkat çekti.
PETROL FİYATLARI BÜYÜK RİSK
İngiliz gazetesi, büyük riski petrol fiyatlarının oluşturduğunu belirtirken İran'ın nükleer programına ilişkin "gerginlikler"e dikkat çekerek "büyük bir enerji ithalatçısı olarak Türkiyenin özellikle kırılgan olduğunu da yazdı.
Haberde Petrol fiyatlarındaki büyük bir artış, zaten yıllık olarak yüzde 10 üzerinde olan enflasyonu körükleyebilir, bu da ekonomik aktivite ve özellikle Türkiyenin daha yüksek faiz oranlarına yol açabilir denilerek böyle bir durumun reklamcılığı etkileyeceği uyarısı da yapıldı.