B0LdP1L0t
Banned
Ocak ayında İzmir'e gelen ziyaretçi sayısı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,2 oranında düşerek 22 bin 300 olarak gerçekleşti. Kente ocak ayı boyunca havayolu ile gelen yabancı ziyaretçilerin sayısı yüzde 25,65 oranında artarak 13 bin 276 olurken, deniz yolu ile gelenlerin sayısı ise yüzde 27,71 azalarak 8 bin 937ye indi. Toplamda ise İzmire havayolu ve denizyolu girişlerinde yüzde 3,12lük düşüşle 22 bin 213 oldu. İzmir havayolu taşımacılığında ise geçen yılın aynı dönemine göre artışla başladı. Ancak kurvaziyerdeki düşüşle birlikte yaşanan kan kaybı İzmirin 2014e düşüşle başlamasına neden oldu.
İzmire 2014ün Ocak ayında gelen turistlerin ülkelere göre dağılımında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14,76lık artışla 7 bin 597sini Alman, yüzde 35,28lik düşüşle 2 bin 519unu İtalyan, yüzde 6,08lik artış ile bin 693ünü Fransız, yüzde 6,80lik düşüşle bin 330unu İngilizler oluşturdu.
ŞAHBAZ: İZMİR HOME-PORT OLMAK ZORUNDA
Rakamları değerlendiren ETİK Başkan Yardımcısı Uğur Şahbaz, İzmirin 2014ün başında Alman pazarında yaşadığı artışın sevindirici olduğunu vurguladı. Şahbaz, İzmirin en büyük pazarı olan Alman pazarında artışla başlamak İzmir için 2014ün umut verici geçeceğinin göstergesi olabilir dedi. İzmirin kurvaziyer turizminde home-port uygulamaları için bir merkez olarak düşünülmesi gerektiğini belirten Şahbaz, şunları kaydetti;
İzmir turizmi görüldüğü gibi havayolu ile giriş yapan turisti ancak yüzde 4-5 oranında rakamlarla arttırabilmektedir. Bu bakımdan İzmir kurvaziyer turizminde mutlaka homeport olmak zorundadır. Ayrıca İzmir turizminin rahat nefes alabilmesi için kesinlikle ama kesinlikle ulusal ve uluslararası tüm fuarlarda İzmirin temsilinin büyük, gösterişli stantlarla yapılması gerekmektedir. Aynı zamanda İzmirin turizm çeşitliliğini arttırabilmesi gerekmektedir. Bunun için de sağlık, kültür ve kurvaziyer turizmi alanlarında mutlaka İzmir turizmini taşıyıcı öğelerin desteklenmesi gerekmektedir. Geçtiğimiz günlerde İstanbulda gerçekleştirilen EMITT Turizm Fuarında maalesef İzmir büyük bir marka şehir olarak temsil edilemedi. Tüm bu olumsuzluklar turizm rakamlarına maalesef yansıyor. Dolayısıyla tüm bu fuarları dikkate almak durumundayız. İzmirin mutlaka kent kimliğini öne çıkaracak, kente özgü değerlerin sergilenebileceği tanıtım ataklarıyla desteklenmesi gerekmektedir.
HER ŞEYE SAHİBİZ, HELVA YAPAMIYORUZ
Yatırım ve tanıtıma dayalı turizm patlamasının kentte bir an önce gerçekleşmesi gerektiğini söyleyen Şahbaz, İzmirde bilindik bir tabirle un, helva, şeker, irmik, usta var; ancak helvayı yapacak yeterli çalışma yok dedi. Şahbaz, İzmirde bir an önce İzmir Ticaret Odası, İzmir Kalkınma Ajansı ve İzmir CVBnin sektörün tek temsilcisi olan ETİK ile el ele verip, diğer turizm paydaşlarının da desteğiyle bir tanıtım ve geliştirme platformu oluşturulmalıdır. Turizmde artık İzmirin kaybetmeye lüksü yok. Varlık içinde yokluk çekmek istemiyoruz. İzmirin turizm skalasından hak ettiği payı alabilmesi için tüm yöneticileri daha çok çalışmaya, el ele vermeye ve turizmi İzmirde şaha kaldırmaya davet ediyoruz dedi.
İzmire 2014ün Ocak ayında gelen turistlerin ülkelere göre dağılımında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14,76lık artışla 7 bin 597sini Alman, yüzde 35,28lik düşüşle 2 bin 519unu İtalyan, yüzde 6,08lik artış ile bin 693ünü Fransız, yüzde 6,80lik düşüşle bin 330unu İngilizler oluşturdu.
ŞAHBAZ: İZMİR HOME-PORT OLMAK ZORUNDA
Rakamları değerlendiren ETİK Başkan Yardımcısı Uğur Şahbaz, İzmirin 2014ün başında Alman pazarında yaşadığı artışın sevindirici olduğunu vurguladı. Şahbaz, İzmirin en büyük pazarı olan Alman pazarında artışla başlamak İzmir için 2014ün umut verici geçeceğinin göstergesi olabilir dedi. İzmirin kurvaziyer turizminde home-port uygulamaları için bir merkez olarak düşünülmesi gerektiğini belirten Şahbaz, şunları kaydetti;
İzmir turizmi görüldüğü gibi havayolu ile giriş yapan turisti ancak yüzde 4-5 oranında rakamlarla arttırabilmektedir. Bu bakımdan İzmir kurvaziyer turizminde mutlaka homeport olmak zorundadır. Ayrıca İzmir turizminin rahat nefes alabilmesi için kesinlikle ama kesinlikle ulusal ve uluslararası tüm fuarlarda İzmirin temsilinin büyük, gösterişli stantlarla yapılması gerekmektedir. Aynı zamanda İzmirin turizm çeşitliliğini arttırabilmesi gerekmektedir. Bunun için de sağlık, kültür ve kurvaziyer turizmi alanlarında mutlaka İzmir turizmini taşıyıcı öğelerin desteklenmesi gerekmektedir. Geçtiğimiz günlerde İstanbulda gerçekleştirilen EMITT Turizm Fuarında maalesef İzmir büyük bir marka şehir olarak temsil edilemedi. Tüm bu olumsuzluklar turizm rakamlarına maalesef yansıyor. Dolayısıyla tüm bu fuarları dikkate almak durumundayız. İzmirin mutlaka kent kimliğini öne çıkaracak, kente özgü değerlerin sergilenebileceği tanıtım ataklarıyla desteklenmesi gerekmektedir.
HER ŞEYE SAHİBİZ, HELVA YAPAMIYORUZ
Yatırım ve tanıtıma dayalı turizm patlamasının kentte bir an önce gerçekleşmesi gerektiğini söyleyen Şahbaz, İzmirde bilindik bir tabirle un, helva, şeker, irmik, usta var; ancak helvayı yapacak yeterli çalışma yok dedi. Şahbaz, İzmirde bir an önce İzmir Ticaret Odası, İzmir Kalkınma Ajansı ve İzmir CVBnin sektörün tek temsilcisi olan ETİK ile el ele verip, diğer turizm paydaşlarının da desteğiyle bir tanıtım ve geliştirme platformu oluşturulmalıdır. Turizmde artık İzmirin kaybetmeye lüksü yok. Varlık içinde yokluk çekmek istemiyoruz. İzmirin turizm skalasından hak ettiği payı alabilmesi için tüm yöneticileri daha çok çalışmaya, el ele vermeye ve turizmi İzmirde şaha kaldırmaya davet ediyoruz dedi.