Görünmezadam
Kayıtlı Üye
İşlemlerinde ıslak imza yerine geçen Mobil İmza'yı kullanan abonelerden, GSM operatörlerine şikayet yağıyor. 16.09.2014 tarihinden itibaren hesaplarına erişemeyen kullanıcılar 'Maddi zarara uğruyoruz lütfen sesimizi duyun' çağrısı yapıyor.
Şikayetvar'ın haberine göre; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun Mobil İmza'ya şifreleme zorunluluğu getirmesi üzerine GSM operatörleri, mevcut mobil imza kullanıcılarının 64 bitlik sim kartların, 128 bit kartlarla değiştirileceği bilgisi aktardı. Daha sonra yeni kartların teslim edilmesinde aksaklıklar yaşandığını belirten aboneler, teslim edilen sim kartlarda da aktivasyonun tamamlanmamasından şikayetçi oldular.
Özellikle Mobil İmza'yla işlem yapan firmalar, yaklaşık 10 gündür ödeme yapamadıklarını belirterek maddi zarara uğradıklarını aktardı.
Ücretini ödediği halde hizmetten yararlanamadıklarını belirten aboneler, hiçbir açıklama yapılmamasına tepki gösterirken, maddi zarara uğradıklarını da şöyle ifade ettiler:
"Mobil İmza Yüzünden Bankadan İşlem Yapamıyorum"
"Sitenizdeki Mobil İmza şikayetlerine bakılırsa genel bir sorun ve mağduriyet var. Uzun süredir mobil imza kullanıcısıyım. Çağrı Merkezi'nden aradılar kullanmaya devam edebilmem için yeni bir sim kart göndereceklerini ilettiler. Sim kartı gönderdiler ve aktivasyon işlemi 17.09.2014'te tamamlandı. Mobil imza için sizi arayacağız dediler. Aramadılar. Ben aradım. Talebinizi aldık, sizi geri arayacağız dediler. Hala sonuç yok. Mobil imza ile eriştiğim sitelere erişim sağlayamıyorum. Erişim problemi bir yana, müşteri memnuniyetini sağlamak açısından da sınıfta kaldılar. Bir açıklama, çözüm süresi bildirme de yok. Büyük bir hayal kırıklığı."
"Mobil İmza Kullanamadığım İçin Günlerdir Ödeme Yapmıyorum"
"Mobil imza altyapısında yapılan değişiklik sebebi ile kullanmış olduğum sim kartım tarafıma gönderilen yeni sim kart ile değiştirilmiş ancak mobil imza servisim yeni kartıma aktarılmamıştır. Tarafıma yapılan bilgilendirmede değişikliğin yapıldığı gün ya da takip eden ilk iş gününde mobil imza aktivasyonunun yapılacağı ifade edilmiştir.
Ancak bu işlem aradan 1 haftadan uzun bir süre geçmesine rağmen gerçekleştirilmemiştir. 1998 yılından bu yana kesintisiz olarak faturalı hat abonesi olduğum 1 kere dahi ödemelerini aksatmadığım cep telefonu operatörüme 3 kere kayıt açtım ama dönen olmadı. Banka ve internet bankacılığı işlemlerimi bir haftadır yapamıyorum, mağdurum!"
" Ücretini Ödediğim Hizmeti Kullanamıyorum"
"12 Eylül 2014 tarihinde GSM operatörü tarafından gönderilen mesajda 16 Eylül tarihinden itibaren mobil imzamı kullanamayacağımı ve yeni sim kartımı ücretsiz değiştirmem gerektiği bildirildi. Böylelikle yaşadığım şehirdeki şubelerinize gittim. Fakat gittiğim şubelerde ya hatların henüz gelmediğini ya da ellerinde kalmadıklarını söylediler.
Ricam üzerine başka bir şehirden bana yeni sim kartı temin edebildi. 17 Eylül tarihinden beri aylık ücretini ödediğim Mobil İmza hizmetini kullanamıyorum. Müşteri hizmetlerini aramama rağmen sonuç alamadım. Lütfen artık cevap standart yanıtlar verilmesini istemiyorum."
"Mobil İmzayı Kullanamıyorum!"
"Sizden gelen mesaj doğrultusunda 16 Eylülde sim kartımı değiştirdim. Üzerinden bir hafta geçmesine ve 4 kez müşteri hizmetlerine konunun acil olduğunu bildirmeme rağmen hala mobil imzamı kullanamamaktayım. Acil süreli yapmam gereken başvurular olduğunu, zamanında başvuru yapamadığım taktirde telafisi imkansız zararlar doğacağını bildirmeme rağmen hiçbir gelişme yok. Bu nasıl hizmet anlayışı? Bugün mobil imza açılmaz ise doğacak zararlar için dava açmam kaçınılmaz olacak."
"10 Gün Oldu Mobil İmza Kullanamıyorum"
"Resmen 10 gündür mobil imza kullanamıyorum. Hiç kimse makul bir neden söylemiyor."
"Kanun Gereği Dediler Değiştirdik Mağdur Olduk"
"2,5 -3 hafta önce tarafından aranarak, kanun gereği kullanmakta olduğum mobil imzayı kullanmaya devam etmem için sim kart değişikliği yapmam gerektiği bildirildi. Kurye ile kart gönderileceği bildirildi. 10 günden fazla bekledim herhangi bir kurye gelmedi. Arkadaşlarıma mesaj gönderildiği, mobil imza için son günün 16.09.2014 olduğu bilgisi verildiğini öğrendiğim zaman, operatörü arayarak bu bilginin doğru olup olmadığını kuryenin gelmediği söyledim. Adıma yönlendirilmiş bir kurye olmadığını, değişikliği benim yapmamı söyledi. 16'sında kartımı aldım. 3 defa aradım, mesaj attım. Kurye ile yeni kart 19.09'da geldi. Almak istemedim, kurye ücretsiz olduğunu almamı söyledi. Arayan yok."
"İnternet Bankacılığını Kullanamıyorum Maddi Zarar Uğradım"
"Firma, sim kartımı değiştirdi, yeni kartı teslim ettiği anda eski kartımdan mobil imza servisini kapattı. Yeni kartı aktifleştirmek için arayacağız dedi 2 gün sonra aradı. Yeni kartı telefona taktım hattı kullanmaya başladım bu defa Mobil İmza için arayacaklarını belirttiler, günlerdir bekliyorum. Bu sürede defalarca çağrı merkezini aradım, internet sitelerinden mesaj attım, yine internet sitelerinden canlı müşteri temsilcisi ile görüştüm, onlarca mesaj attım hala mobil imzayı aktifleştirmek için aramadılar. Banka internet şubelerine günlerdir giriş yapamadığım için finansal kayıplarım söz konusu fakat firmanın hiç umurunda değil. Hala arayacaklar"
"Mobil İmza Aboneliğim İptal Edildi"
"16.09.2014 tarihinden itibaren mevcut sim kartımla mobil imzamı kullanamayacağımı, sim kartımı değiştirmem gerektiğini belirten SMS aldım ve sim kartımı değiştirdim. Sim kartımı ve mobil aboneliğimi kontrol ettirdim. "Sorun olmadığı, mobil imzamı kullanabileceğim" yanıtını aldım.
Mobil imzamı kullanmak istediğimde "Mobil İmza aboneliğimin olmadığı" mesajını aldım. Müşteri Hizmetlerini tekrar aradığımda sim kartımı değiştirmiş olmam nedeniyle Mobil İmzamın iptal olduğu yanıtını aldım. Herhangi bir hatam olmadığı halde Mobil İmzamı kullanamıyorum."
Şikayetvar'ın haberine göre; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun Mobil İmza'ya şifreleme zorunluluğu getirmesi üzerine GSM operatörleri, mevcut mobil imza kullanıcılarının 64 bitlik sim kartların, 128 bit kartlarla değiştirileceği bilgisi aktardı. Daha sonra yeni kartların teslim edilmesinde aksaklıklar yaşandığını belirten aboneler, teslim edilen sim kartlarda da aktivasyonun tamamlanmamasından şikayetçi oldular.
Özellikle Mobil İmza'yla işlem yapan firmalar, yaklaşık 10 gündür ödeme yapamadıklarını belirterek maddi zarara uğradıklarını aktardı.
Ücretini ödediği halde hizmetten yararlanamadıklarını belirten aboneler, hiçbir açıklama yapılmamasına tepki gösterirken, maddi zarara uğradıklarını da şöyle ifade ettiler:
"Mobil İmza Yüzünden Bankadan İşlem Yapamıyorum"
"Sitenizdeki Mobil İmza şikayetlerine bakılırsa genel bir sorun ve mağduriyet var. Uzun süredir mobil imza kullanıcısıyım. Çağrı Merkezi'nden aradılar kullanmaya devam edebilmem için yeni bir sim kart göndereceklerini ilettiler. Sim kartı gönderdiler ve aktivasyon işlemi 17.09.2014'te tamamlandı. Mobil imza için sizi arayacağız dediler. Aramadılar. Ben aradım. Talebinizi aldık, sizi geri arayacağız dediler. Hala sonuç yok. Mobil imza ile eriştiğim sitelere erişim sağlayamıyorum. Erişim problemi bir yana, müşteri memnuniyetini sağlamak açısından da sınıfta kaldılar. Bir açıklama, çözüm süresi bildirme de yok. Büyük bir hayal kırıklığı."
"Mobil İmza Kullanamadığım İçin Günlerdir Ödeme Yapmıyorum"
"Mobil imza altyapısında yapılan değişiklik sebebi ile kullanmış olduğum sim kartım tarafıma gönderilen yeni sim kart ile değiştirilmiş ancak mobil imza servisim yeni kartıma aktarılmamıştır. Tarafıma yapılan bilgilendirmede değişikliğin yapıldığı gün ya da takip eden ilk iş gününde mobil imza aktivasyonunun yapılacağı ifade edilmiştir.
Ancak bu işlem aradan 1 haftadan uzun bir süre geçmesine rağmen gerçekleştirilmemiştir. 1998 yılından bu yana kesintisiz olarak faturalı hat abonesi olduğum 1 kere dahi ödemelerini aksatmadığım cep telefonu operatörüme 3 kere kayıt açtım ama dönen olmadı. Banka ve internet bankacılığı işlemlerimi bir haftadır yapamıyorum, mağdurum!"
" Ücretini Ödediğim Hizmeti Kullanamıyorum"
"12 Eylül 2014 tarihinde GSM operatörü tarafından gönderilen mesajda 16 Eylül tarihinden itibaren mobil imzamı kullanamayacağımı ve yeni sim kartımı ücretsiz değiştirmem gerektiği bildirildi. Böylelikle yaşadığım şehirdeki şubelerinize gittim. Fakat gittiğim şubelerde ya hatların henüz gelmediğini ya da ellerinde kalmadıklarını söylediler.
Ricam üzerine başka bir şehirden bana yeni sim kartı temin edebildi. 17 Eylül tarihinden beri aylık ücretini ödediğim Mobil İmza hizmetini kullanamıyorum. Müşteri hizmetlerini aramama rağmen sonuç alamadım. Lütfen artık cevap standart yanıtlar verilmesini istemiyorum."
"Mobil İmzayı Kullanamıyorum!"
"Sizden gelen mesaj doğrultusunda 16 Eylülde sim kartımı değiştirdim. Üzerinden bir hafta geçmesine ve 4 kez müşteri hizmetlerine konunun acil olduğunu bildirmeme rağmen hala mobil imzamı kullanamamaktayım. Acil süreli yapmam gereken başvurular olduğunu, zamanında başvuru yapamadığım taktirde telafisi imkansız zararlar doğacağını bildirmeme rağmen hiçbir gelişme yok. Bu nasıl hizmet anlayışı? Bugün mobil imza açılmaz ise doğacak zararlar için dava açmam kaçınılmaz olacak."
"10 Gün Oldu Mobil İmza Kullanamıyorum"
"Resmen 10 gündür mobil imza kullanamıyorum. Hiç kimse makul bir neden söylemiyor."
"Kanun Gereği Dediler Değiştirdik Mağdur Olduk"
"2,5 -3 hafta önce tarafından aranarak, kanun gereği kullanmakta olduğum mobil imzayı kullanmaya devam etmem için sim kart değişikliği yapmam gerektiği bildirildi. Kurye ile kart gönderileceği bildirildi. 10 günden fazla bekledim herhangi bir kurye gelmedi. Arkadaşlarıma mesaj gönderildiği, mobil imza için son günün 16.09.2014 olduğu bilgisi verildiğini öğrendiğim zaman, operatörü arayarak bu bilginin doğru olup olmadığını kuryenin gelmediği söyledim. Adıma yönlendirilmiş bir kurye olmadığını, değişikliği benim yapmamı söyledi. 16'sında kartımı aldım. 3 defa aradım, mesaj attım. Kurye ile yeni kart 19.09'da geldi. Almak istemedim, kurye ücretsiz olduğunu almamı söyledi. Arayan yok."
"İnternet Bankacılığını Kullanamıyorum Maddi Zarar Uğradım"
"Firma, sim kartımı değiştirdi, yeni kartı teslim ettiği anda eski kartımdan mobil imza servisini kapattı. Yeni kartı aktifleştirmek için arayacağız dedi 2 gün sonra aradı. Yeni kartı telefona taktım hattı kullanmaya başladım bu defa Mobil İmza için arayacaklarını belirttiler, günlerdir bekliyorum. Bu sürede defalarca çağrı merkezini aradım, internet sitelerinden mesaj attım, yine internet sitelerinden canlı müşteri temsilcisi ile görüştüm, onlarca mesaj attım hala mobil imzayı aktifleştirmek için aramadılar. Banka internet şubelerine günlerdir giriş yapamadığım için finansal kayıplarım söz konusu fakat firmanın hiç umurunda değil. Hala arayacaklar"
"Mobil İmza Aboneliğim İptal Edildi"
"16.09.2014 tarihinden itibaren mevcut sim kartımla mobil imzamı kullanamayacağımı, sim kartımı değiştirmem gerektiğini belirten SMS aldım ve sim kartımı değiştirdim. Sim kartımı ve mobil aboneliğimi kontrol ettirdim. "Sorun olmadığı, mobil imzamı kullanabileceğim" yanıtını aldım.
Mobil imzamı kullanmak istediğimde "Mobil İmza aboneliğimin olmadığı" mesajını aldım. Müşteri Hizmetlerini tekrar aradığımda sim kartımı değiştirmiş olmam nedeniyle Mobil İmzamın iptal olduğu yanıtını aldım. Herhangi bir hatam olmadığı halde Mobil İmzamı kullanamıyorum."