ParadokS
Kayıtlı Üye
Türkiye'de tüketicilerin harcama trendine bakıldığında, Visa Electron banka kartları ile yapılan alışveriş hacminin son beş senede 6 kat arttığı görülüyor.
2006 Mart ayında her 10 banka kartı işleminden 1'i alışveriş iken, Mart 2011'de her 4 banka kartı işleminin 1'i alışveriş oldu. Visa Electron banka kartları ile yapılan alışveriş adedi 12 katına çıktı. Visa Europe verileriene göre Türkiye'de Visa Electron banka kartı adetleri de iki kat artarak 46 milyonu buldu.
Tüketicilerin banka kartlarının alışverişte kullanımı ile ilgili bilinçlendiklerinde eğilimlerinin değiştiği ve nakit yerine banka kartlarını benimsedikleri saptandı.
Visa'nın Şubat-Mart 2011'i kapsayan banka kartları ile alışveriş kampanyası sonunda ortaya koyulan anketlerde kart kullanıcılarının yüzde 64'ü kampanyanın kendilerini nakit yerine kartlar ile alışveriş yapmaya teşvik ettiğini belirtti.
2010'da kart kullanıcılarının yüzde 19'unun banka kartları ile alışveriş yapabilecekleri hakkında malumatı bulunurken, 2011'de bu oranın yüzde 49'a çıkması da dikkat çekti.
2006 Mart ayında her 10 banka kartı işleminden 1'i alışveriş iken, Mart 2011'de her 4 banka kartı işleminin 1'i alışveriş oldu. Visa Electron banka kartları ile yapılan alışveriş adedi 12 katına çıktı. Visa Europe verileriene göre Türkiye'de Visa Electron banka kartı adetleri de iki kat artarak 46 milyonu buldu.
Tüketicilerin banka kartlarının alışverişte kullanımı ile ilgili bilinçlendiklerinde eğilimlerinin değiştiği ve nakit yerine banka kartlarını benimsedikleri saptandı.
Visa'nın Şubat-Mart 2011'i kapsayan banka kartları ile alışveriş kampanyası sonunda ortaya koyulan anketlerde kart kullanıcılarının yüzde 64'ü kampanyanın kendilerini nakit yerine kartlar ile alışveriş yapmaya teşvik ettiğini belirtti.
2010'da kart kullanıcılarının yüzde 19'unun banka kartları ile alışveriş yapabilecekleri hakkında malumatı bulunurken, 2011'de bu oranın yüzde 49'a çıkması da dikkat çekti.