Salvo
Kayıtlı Üye
Yaratacıysanız, fırsatları görebiliyor ve risk alabiliyorsanız girşimci bir ruha sahipsiniz
demektir. Tüm bu özellikleri şirketinizde kullanararak fikirlerinizi yeni ve
yaratıcı ürünlere dönüştürebilirsiniz. Nasıl mı?
Öncelikle şirketinizin size girişimci faaliyetlerde
bulunabilmeniz için fırsat sunması gerekli.Sizin de bu fırsatı görüp içinizdeki
yenilikçi ve yaratıcı ruhu ortaya çıkarmanız gerekli. Tıpkı 3M şirketinde olduğu
gibi. 3M'in bilim adamlarından Spence Silver bir yapışkan üretti. Ancak çok
fazla yapışmayan ve elde kalan yapışkan için bir kullanım alanı bulamamıştı.
3M'in diğer bir araştırmacısı Art Fry ise koroda şarkı söylerken ilahi
kitabındaki yerleri işaretlemek istiyordu, çünkü sayfa işareti olarak kullanılan
kağıt parçaları düşüp duruyordu. Silver'in yapıştırıcısını kullanmayı düşündü ve
kağıt şeritlerin üzerine bu özel yapışkanı sürdü. Bir şey bulduğunu anlamıştı.
Şefine bir yazı yazdı ve yeni not kağıdıyla birlikte masasına yapıştırdı. İşte
3M'in en çok bilinen ürünlerinden biri olan kendinden yapışkanlı not kağıtları
Post-it® Not böyle doğdu. 1980 yılında piyasaya sürülen Post-it® Notlar ile 3M,
insanların hatırlama, hatırlatma, komünikasyon şeklini değiştirdi ve Post-it®
Notlar vazgeçilmez bir şirket gereci haline geldi.
Tekstilde ilerleyebilmek için yapılması gerekenler
İç ve dış piyasalarda, piyasa ve rakip analizlerini yapabilmek - Moda da ki trendleri takip etmek - Üretime girilecek noktaya kadar, tüm planlama ve tasarım aşamalarını yürütmek - Tasarım ve üretimin koordinasyonunu sağlamak - Üretim hazırlığının tüm aşamalarında farklı alternatiflerle ürüne yön vermek İç ve dış piyasalarda, piyasa ve rakip analizlerini yapabilmek - Moda da ki trendleri takip etmek - Üretime girilecek noktaya kadar, tüm planlama ve tasarım aşamalarını yürütmek - Tasarım ve üretimin koordinasyonunu sağlamak - Üretim hazırlığının tüm aşamalarında farklı alternatiflerle ürüne yön vermek İç ve dış piyasalarda, piyasa ve rakip analizlerini yapabilmek - Moda da ki trendleri takip etmek - Üretime girilecek noktaya kadar, tüm planlama ve tasarım aşamalarını yürütmek - Tasarım ve üretimin koordinasyonunu sağlamak - Üretim hazırlığının tüm aşamalarında farklı alternatiflerle ürüne yön vermek İç ve dış piyasalarda, piyasa ve rakip analizlerini yapabilmek - Moda da ki trendleri takip etmek - Üretime girilecek noktaya kadar, tüm planlama ve tasarım aşamalarını yürütmek - Tasarım ve üretimin koordinasyonunu sağlamak - Üretim hazırlığının tüm aşamalarında farklı alternatiflerle ürüne yön vermek
Nedir bu iç girişmcilik?
Varolan bir organizasyonda girişimcilik faaliyetlerinde bulunabilme
kabiliyeti, iç girişimcilik kavramıyla açıklanıyor. İç girişimcilik olgusunun
temelinde, girişimcilik düşüncesinin organizasyonun içerisine doğru çevrilmesi
yatıyor. İç girişimciler yöneticilerle mucitler arasında bir köprü. Bu kişiler
yeni fikirleri alırlar ve kazançlı gerçeklere dönüştürürler. İç girişimcilerin
mucitlerden farkı; mucitler yeni bir ürün ortaya atarken, iç girişimciler o
ürünün pazarda yer alması için yeni bir süreç öne sürerler. Benzer tarafları ise
her ikisinin de risk alması ve yaratıcı olmaları.
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
• Düzenli olarak her gün kendileri, kendi değerleri ve
çevresindekiler üzerinde düşünür ve sorgular.
• Derinlemesine gözlem yapar.
• Sonucu önceden görebilir.
• Yaratıcı beyinler için sorunlar, sadece birer meydan okumadır.
• Büyük fikirleri önemsiz ayrıntılardan, yeni fikirleri ise eski fikirlerden
yaratmayı bilir.
İç Girişimciliğin 10 Kuralı
İç girişimciler fırsatları gören, piyasanın ve çevrenin
farkında olan, karakteri güçlü, risk alabilen, organizasyon ve analiz yeteneği
yüksek olan kişilerdir. Problemlere yenilikçi, yaratıcı bakış açısıyla yaklaşır
ve değişiklikleri yönetme becerisine sahiptirler.Yenilik yönetimi konusunda
danışman olan Gifford Pinchot'un içi girişimcilikle ilgili görüşleri şöyle:
• İç girişimcilik tek kişilik bir aktivite değil, takımınızı
kurun: Doğru ve istekli insanlardan bir takım kurun ve projenizi onlarla
paylaşın. Takım çalışanlarına iş süreçleri hakkında karar alma yetkisi verin,
yenilikle ilgili yanlış kararlar aldıklarında şiddetli eleştiriden kaçının.
• Kaynakları sormadan önce tavsiye alın: “Çok iyi bir fikrim var ve bana
finansal destek gerekiyor.” demektense “ Tavsiyene ihtiyacım var, bana beş
dakikanı ayırabilir misin?” demek her zaman daha olumlu yaklaşımlara sebep olur.
• Projeniz neyse iş tanımınıza bakmaksızın, projenin gerektirdiği her işi
yapın: Hayalinizi gerçekleştirmek için iş tanımınızın dışında da olsa o işi
yapın.
• Şirketinizin kaynaklarını tanıyın: Şirketin özgürlüklerini, kaynaklarını
kullanın ve danışabileceğiniz insanlardan faydalanın.
• Yanlışlarınızdan ders alın: Yenilik yanlış yapmayı getirebilir.
Yanlışlarınızdan ders alın. Her yanlış, işin nasıl yürüdüğünü anlamaya
yaklaştıran bir adım.
• Amaçlarınıza sadık kalın ve onlara nasıl ulaşacağınız konusunda gerçekçi
olun.
• Müşteri gibi düşünün: Ne kadar çok müşteri gibi düşünürseniz,
organizasyonunuz müşterilere nasıl hizmet edilmesi gerektiğini o kadar iyi
bilir.
• Sponsor bulun: Öncelikle fikrinizden eminseniz, bir sonraki adım sponsor
bulmak. İyi sponsorlar sıradan yetkililer değil, onlar alışılmamış bir cesarete
ve yeniliği görme isteğine sahiptir. Sponsorlar finansal engellerin üstesinden
gelir, çalışanları yenilikçi olmaya inandırır, kaynak ihtiyacını karşılar.
• Risk alın, yanlışlıklara ve başarısızlığa karşı toleranslı olun.
• Size tanınan her fırsatı ve sunulan her özgürlüğü değerlendirin.
demektir. Tüm bu özellikleri şirketinizde kullanararak fikirlerinizi yeni ve
yaratıcı ürünlere dönüştürebilirsiniz. Nasıl mı?
Öncelikle şirketinizin size girişimci faaliyetlerde
bulunabilmeniz için fırsat sunması gerekli.Sizin de bu fırsatı görüp içinizdeki
yenilikçi ve yaratıcı ruhu ortaya çıkarmanız gerekli. Tıpkı 3M şirketinde olduğu
gibi. 3M'in bilim adamlarından Spence Silver bir yapışkan üretti. Ancak çok
fazla yapışmayan ve elde kalan yapışkan için bir kullanım alanı bulamamıştı.
3M'in diğer bir araştırmacısı Art Fry ise koroda şarkı söylerken ilahi
kitabındaki yerleri işaretlemek istiyordu, çünkü sayfa işareti olarak kullanılan
kağıt parçaları düşüp duruyordu. Silver'in yapıştırıcısını kullanmayı düşündü ve
kağıt şeritlerin üzerine bu özel yapışkanı sürdü. Bir şey bulduğunu anlamıştı.
Şefine bir yazı yazdı ve yeni not kağıdıyla birlikte masasına yapıştırdı. İşte
3M'in en çok bilinen ürünlerinden biri olan kendinden yapışkanlı not kağıtları
Post-it® Not böyle doğdu. 1980 yılında piyasaya sürülen Post-it® Notlar ile 3M,
insanların hatırlama, hatırlatma, komünikasyon şeklini değiştirdi ve Post-it®
Notlar vazgeçilmez bir şirket gereci haline geldi.
Tekstilde ilerleyebilmek için yapılması gerekenler
İç ve dış piyasalarda, piyasa ve rakip analizlerini yapabilmek - Moda da ki trendleri takip etmek - Üretime girilecek noktaya kadar, tüm planlama ve tasarım aşamalarını yürütmek - Tasarım ve üretimin koordinasyonunu sağlamak - Üretim hazırlığının tüm aşamalarında farklı alternatiflerle ürüne yön vermek İç ve dış piyasalarda, piyasa ve rakip analizlerini yapabilmek - Moda da ki trendleri takip etmek - Üretime girilecek noktaya kadar, tüm planlama ve tasarım aşamalarını yürütmek - Tasarım ve üretimin koordinasyonunu sağlamak - Üretim hazırlığının tüm aşamalarında farklı alternatiflerle ürüne yön vermek İç ve dış piyasalarda, piyasa ve rakip analizlerini yapabilmek - Moda da ki trendleri takip etmek - Üretime girilecek noktaya kadar, tüm planlama ve tasarım aşamalarını yürütmek - Tasarım ve üretimin koordinasyonunu sağlamak - Üretim hazırlığının tüm aşamalarında farklı alternatiflerle ürüne yön vermek İç ve dış piyasalarda, piyasa ve rakip analizlerini yapabilmek - Moda da ki trendleri takip etmek - Üretime girilecek noktaya kadar, tüm planlama ve tasarım aşamalarını yürütmek - Tasarım ve üretimin koordinasyonunu sağlamak - Üretim hazırlığının tüm aşamalarında farklı alternatiflerle ürüne yön vermek
Nedir bu iç girişmcilik?
Varolan bir organizasyonda girişimcilik faaliyetlerinde bulunabilme
kabiliyeti, iç girişimcilik kavramıyla açıklanıyor. İç girişimcilik olgusunun
temelinde, girişimcilik düşüncesinin organizasyonun içerisine doğru çevrilmesi
yatıyor. İç girişimciler yöneticilerle mucitler arasında bir köprü. Bu kişiler
yeni fikirleri alırlar ve kazançlı gerçeklere dönüştürürler. İç girişimcilerin
mucitlerden farkı; mucitler yeni bir ürün ortaya atarken, iç girişimciler o
ürünün pazarda yer alması için yeni bir süreç öne sürerler. Benzer tarafları ise
her ikisinin de risk alması ve yaratıcı olmaları.
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
• Düzenli olarak her gün kendileri, kendi değerleri ve
çevresindekiler üzerinde düşünür ve sorgular.
• Derinlemesine gözlem yapar.
• Sonucu önceden görebilir.
• Yaratıcı beyinler için sorunlar, sadece birer meydan okumadır.
• Büyük fikirleri önemsiz ayrıntılardan, yeni fikirleri ise eski fikirlerden
yaratmayı bilir.
İç Girişimciliğin 10 Kuralı
İç girişimciler fırsatları gören, piyasanın ve çevrenin
farkında olan, karakteri güçlü, risk alabilen, organizasyon ve analiz yeteneği
yüksek olan kişilerdir. Problemlere yenilikçi, yaratıcı bakış açısıyla yaklaşır
ve değişiklikleri yönetme becerisine sahiptirler.Yenilik yönetimi konusunda
danışman olan Gifford Pinchot'un içi girişimcilikle ilgili görüşleri şöyle:
• İç girişimcilik tek kişilik bir aktivite değil, takımınızı
kurun: Doğru ve istekli insanlardan bir takım kurun ve projenizi onlarla
paylaşın. Takım çalışanlarına iş süreçleri hakkında karar alma yetkisi verin,
yenilikle ilgili yanlış kararlar aldıklarında şiddetli eleştiriden kaçının.
• Kaynakları sormadan önce tavsiye alın: “Çok iyi bir fikrim var ve bana
finansal destek gerekiyor.” demektense “ Tavsiyene ihtiyacım var, bana beş
dakikanı ayırabilir misin?” demek her zaman daha olumlu yaklaşımlara sebep olur.
• Projeniz neyse iş tanımınıza bakmaksızın, projenin gerektirdiği her işi
yapın: Hayalinizi gerçekleştirmek için iş tanımınızın dışında da olsa o işi
yapın.
• Şirketinizin kaynaklarını tanıyın: Şirketin özgürlüklerini, kaynaklarını
kullanın ve danışabileceğiniz insanlardan faydalanın.
• Yanlışlarınızdan ders alın: Yenilik yanlış yapmayı getirebilir.
Yanlışlarınızdan ders alın. Her yanlış, işin nasıl yürüdüğünü anlamaya
yaklaştıran bir adım.
• Amaçlarınıza sadık kalın ve onlara nasıl ulaşacağınız konusunda gerçekçi
olun.
• Müşteri gibi düşünün: Ne kadar çok müşteri gibi düşünürseniz,
organizasyonunuz müşterilere nasıl hizmet edilmesi gerektiğini o kadar iyi
bilir.
• Sponsor bulun: Öncelikle fikrinizden eminseniz, bir sonraki adım sponsor
bulmak. İyi sponsorlar sıradan yetkililer değil, onlar alışılmamış bir cesarete
ve yeniliği görme isteğine sahiptir. Sponsorlar finansal engellerin üstesinden
gelir, çalışanları yenilikçi olmaya inandırır, kaynak ihtiyacını karşılar.
• Risk alın, yanlışlıklara ve başarısızlığa karşı toleranslı olun.
• Size tanınan her fırsatı ve sunulan her özgürlüğü değerlendirin.