2011 yılında yerli marka başvurularında ön plana çıkmayı başaran tekstil sektörü, 2012 yılında da yerli yatırımcıların rağbet gösterdiği iş kolları arasında yerini aldı.
Marka ve Patent Ofisi Acar Patentin Türk Patent Enstitüsü verilerini değerlendirerek hazırladığı rapora göre, 2012 yılının Ağustos ayına kadar 2250 yeni marka tekstil ve hazır giyim sektörüne adım atmış gözüküyor.
2011 yılında 35. sınıfta (mağazacılık-satış) yapılan değişiklik ile birlikte marka tescil başvurularında Avrupa liderliğini ele geçiren Türkiyede, 2012 yılında da en çok rağbet mağazacılık sektörüne gösteriliyor. Mağazacılık satış sektörü marka başvurularında ilk sırayı alırken, tekstil işletmeleri de en çok marka tescili yaptıran sektör olarak ortaya çıkıyor.
Acar Patent Genel Koordinatörü Rüştü Gümüş, 25. Marka sınıfı olan tekstil ve giyim sektöründeki hareketliliği, dünyanın önde gelen tekstil oyuncularından biri olmamıza bağladı.
2005 yılında tekstil ve hazır giyim ticaretindeki kotaların kalkması ile Çin dünyanın en büyük hazır giyim üreticisi ve ithalatçısı olup, günümüze kadar da bu alandaki öncülüğünü kabul ettirmeyi başardı.
1998 de Uzak Doğu ülkelerinde yapılan ithalat yüzde 9,4 payla 20 milyon dolar civarında iken, 2011 yılında yüzde 75,3 payla bu rakam 2,3 milyar dolara ulaşmıştır.
Sürekli taklitçilik ile suçlanan Çin firmaları 303 markasını (2012 Ağustos ayına kadar) Türkiyede koruma altına almak için başvuru yaparak, markalaşmaya önem verdiklerini gösterdi.
2011 yılında sadece Çinden 1 milyar dolarlık tekstil ürünü ülkemize giriş yaparken, son günlerde yabancı ülkelere gönderilen Çin ürünlerinin kanser ve sağlığa zararlı madde kullanımından dolayı iade edilmesi, dünya pazarında kendi markalarını pazarlamak isteyen işletmeler için fırsat niteliğinde gözüküyor.
Çin para birimi Yuan'ın ABD Doları karşısında yüzde 5 oranında değer kazanması durumunda Çin tekstil sektörünün zora gireceği düşünülürken, bu senaryo ile Türk tekstiline ise pazarda liderlik yolu açılıyor.
Türkiyenin tekstil sektöründeki önde gelen firmaları ve yeni açılan hazır giyim işletmeleri markalarını yurt içinde ve yurt dışında tescil ile koruma altına alarak dış pazarda Çin ve diğer Uzak Doğu ülkeleri ile rekabet etme şansını yükselterek tetikte beklemeleri gerekiyor.
Kaynak: İHA