B0LdP1L0t
Banned
2005 yılındaki kuş gribinin ardından Türkiyeden kanatlı ürünleri alımını durduran 1 milyar dolarlık Japonya pazarı, yeniden Türk tavukçusuna açılıyor. Kanatlı Tanıtım Grubu (KTG) Başkanı Şahin Aydemir, yaptığı açıklamada, Aylardır Japonları ikna etmeye çalışıyorduk. ABnin siyasi davranarak bizden mal almadığına ikna oldular. dedi. Aydemir, dokuz yıldır kapalı olan Japonya pazarının yeniden açılma hazırlıklarının son aşamaya geldiğini bildirdi.
Kanatlı ürünlerinde dünyanın en büyük ithalatçısı olan Suudi Arabistan pazarına geçen yıl sonu itibarıyla girmeyi başardıklarını anlatan Aydemir, En büyük hedeflerimizden biri, katma değeri yüksek ürün ithalatı yapan Japonya pazarına yeniden girmekti. KTG olarak uzun süredir yaptığımız çalışmaların sonunda, sektöre yeni bir soluk getirecek noktaya geldik. Karar aşamasındalar, kapıyı tekrar bize açacaklar. diye konuştu.
ABnin Türkiyeden kanatlı ürünü almamasının Japonları da etkilediğini ve bu konuyu anlatmakta güçlük çektiklerini dile getiren Aydemir, şöyle devam etti: ABnin fabrikalarımızı denetlediğini ve standartların üzerinde bulduklarını anlattık. İki aylığına kapıların açıldığını ancak hemen ardından tekrar kapandığını söyledik. Kapıların AB tarafından kapanmasının tamamen siyasi bir karar olduğunu üstüne basarak tekrarladık. Japonlar, ABnin siyasi davrandığına ikna olunca bize kapıyı açmaya ikna oldular.
Japonya'nın sıradan bir pazar olmadığının da altını çizen Aydemir, Japonlar tavuğun en iyi yerlerini istiyor, dolayısıyla katma değeri de çok yüksek. Bu pazarın açılması, sektörümüzü bir adım daha ileri götürecek. 2023 hedefini 2013te gerçekleştiren sektörümüzün, yeni hedef olan 5 milyar doları da zamanından önce aşacağına inanıyorum. açıklamasını yaptı.
2013 yılında kanatlı etlerinde yedi, yumurtada ise sekiz yeni ülke pazarı açan sektör, global fiyat düşüşlerine rağmen 2012'de ortalama birim satış fiyatını ton başına 1,58'den 1,63 dolara yükselterek, yüzde 3 oranında katma değer artışı sağladı.
Kanatlı ürünlerinde dünyanın en büyük ithalatçısı olan Suudi Arabistan pazarına geçen yıl sonu itibarıyla girmeyi başardıklarını anlatan Aydemir, En büyük hedeflerimizden biri, katma değeri yüksek ürün ithalatı yapan Japonya pazarına yeniden girmekti. KTG olarak uzun süredir yaptığımız çalışmaların sonunda, sektöre yeni bir soluk getirecek noktaya geldik. Karar aşamasındalar, kapıyı tekrar bize açacaklar. diye konuştu.
ABnin Türkiyeden kanatlı ürünü almamasının Japonları da etkilediğini ve bu konuyu anlatmakta güçlük çektiklerini dile getiren Aydemir, şöyle devam etti: ABnin fabrikalarımızı denetlediğini ve standartların üzerinde bulduklarını anlattık. İki aylığına kapıların açıldığını ancak hemen ardından tekrar kapandığını söyledik. Kapıların AB tarafından kapanmasının tamamen siyasi bir karar olduğunu üstüne basarak tekrarladık. Japonlar, ABnin siyasi davrandığına ikna olunca bize kapıyı açmaya ikna oldular.
Japonya'nın sıradan bir pazar olmadığının da altını çizen Aydemir, Japonlar tavuğun en iyi yerlerini istiyor, dolayısıyla katma değeri de çok yüksek. Bu pazarın açılması, sektörümüzü bir adım daha ileri götürecek. 2023 hedefini 2013te gerçekleştiren sektörümüzün, yeni hedef olan 5 milyar doları da zamanından önce aşacağına inanıyorum. açıklamasını yaptı.
2013 yılında kanatlı etlerinde yedi, yumurtada ise sekiz yeni ülke pazarı açan sektör, global fiyat düşüşlerine rağmen 2012'de ortalama birim satış fiyatını ton başına 1,58'den 1,63 dolara yükselterek, yüzde 3 oranında katma değer artışı sağladı.