Stratejik Yönetim Final(Yılsonu) Deneme Sinavlari

bal_böceği

€q0iSt
Prenses
Kayıtlı Üye
1-) Aşağıdaki ilkelerden hangisi çevre koşullarındaki beklenmeyen değişikliklere uyum sağlayabilmek için amaçların gözden geçirilmesi ve gerekli değişikliklerin yapılmasının gereğidir
A) Amaçların gerçekçi olması
B) Amaçların esnek olması
C) Amaçların ölçülebilir olması
D) Amaçların motive edici olması
E) Amaçların her düzeyde birbiriyle uyumlu olması

--------------------------------------------------------------------------------
2-) Kanada, ABD ve Meksika’nın oluşturduğu kendi aralarında ticareti kolaylaştırma ve gümrük birliği oluşturmaya dayanan birlik aşağıdakilerden hangisidir
A) EU
B) NAFTA
C) ASEAN
D) MERCOSUR
E) OECD

--------------------------------------------------------------------------------
3-) Örgütlerin varlık nedenlerini açıklamak ya da işletmelerin kendilerini ne tür bir işletme olarak görmek istemeleri hususuna ne ad verilir
A) Hedef
B) Misyon
C) Amaç
D) Program
E) Taktik

--------------------------------------------------------------------------------
4-) Aşağıdakilerden hangisi endüstri analizi temel değişkenlerinden alıcıların pazarlık gücü kapsamında yer almaz
A) Alınan malın miktarı
B) Firmalar arası anlaşmalar
C) Marka kimliği
D) Ürün farklılıkları
E) Girdileri farklılaştırma

--------------------------------------------------------------------------------
5-) İşletmenin rakibi ile kafa kafaya bir saldırıda bulunduğu hücum taktiği aşağıdakilerden hangisidir
A) Cepheden saldırı
B) Yandan saldırı
C) Baypas saldırı
D) Çevirme
E) Gerilla

--------------------------------------------------------------------------------
6-) Aşağıdakilerden hangisi politik ve yasal etmenlerden biri değildir
A) Tekelciliği önleme yasaları
B) Çevre koruma yasaları
C) Yabancı sermayeyi teşvik yasaları
D) Çalışanların hakları ile ilgili düzenlemeler
E) Para ve maliye politikaları

--------------------------------------------------------------------------------
7-) Bir toplumsal sistemdeki ilgili bütün aktörlerin ortak çabalarıyla elde edilen sonuçların oluşturduğu yapı veya düzen olarak adlandırılan kavram aşağıdakilerden hangisidir
A) Strateji
B) Yönetişim
C) Organizasyon
D) Örgütlenme
E) Planlama

--------------------------------------------------------------------------------
:cool: Planlı biçimde yürütülen mülakatlar, anketler, ve bilimsel araştırmalar aşağıdaki planlama tekniklerinden hangisinde yer alır
A) Tek değişkenli ekstrapolasyon
B) Dinamik modeller
C) Karar ağaçları ve morfoloji analizleri
D) Yapılandırılmış anket ve mülakatlar
E) Yapılandırılmış uzman görüşü

--------------------------------------------------------------------------------
9-) İşletmenin temel amacının artık değer oluşturmak olduğu üzerine kurulmuş olan ve işletmenin içsel fonksiyonlarının üstünlüğü ve onlar arasındaki uyumluluk ve sinerjiyle ilgilenen işletme değerlemesi yöntemine ne ad verilir
A) 7-S analizi
B) PİMS analizi
C) Değer zinciri analizi
D) Fonksiyonel analiz
E) Benchmarking

--------------------------------------------------------------------------------
10-) Aşağıdakilerden hangisi yaygın genel masraflardan, müşterek işlerde çalıştırılabilen personelden, satın alma ve eğitim güçlerinin bir çok ürünler için birleştirilmesinden doğan avantajlardan ortaya çıkan sinerji türüdür
A) İşletme sinerjisi
B) Yatırım sinerjisi
C) Pazarlama sinerjisi
D) Yönetim sinerjisi
E) Planlama sinerjisi

--------------------------------------------------------------------------------
11-) Aşağıdakilerden hangisi yönlendirici politika matrisine göre yapılacak rekabet yeteneğinin analizinde dikkate alınan ölçütlerden biri değildir
A) İşletmenin pazardaki durumu
B) İşletmenin üretim imkan ve yetenekleri
C) İşletmenin araştırma geliştirme gücü
D) İşletmenin yenilik yapabilme gücü
E) İşletmenin hammadde temini imkanları

--------------------------------------------------------------------------------
12-) Aşağıdakilerden hangisi işletmenin izlemesi gereken stratejik alternatifleri, endüstri hayat eğrisinin gelişme durumu ve rekabete göre açıklayan portföy analiz tekniğidir
A) Stratejik rehberlik analizi
B) Stratejik kümeleme analizi
C) Trafik lambası matrisi analizi
D) Yatırım karlılığı matrisi analizi
E) Yönlendirici politika analizi

--------------------------------------------------------------------------------
13-) Aşağıdakilerden hangisi iç büyüme yolları arasında yer almaz
A) Uzmanlaşma
B) Yatay farklılaştırma
C) Yığışım
D) Türdeşlik
E) Başka işletmelerle birleşme

--------------------------------------------------------------------------------
14-) Ticari yönden dar biçimde birçok faaliyet sektörlerinin bir grup altında birleşmelerine ne ad verilir
A) Türdeşlik
B) Yığılma
C) Tek yönlü farklılaştırma
D) Uzmanlaşma
E) İşbirliği

--------------------------------------------------------------------------------
15-) Aşağıdakilerden hangisi farklılaştırma stratejisinin uygulama yollarından biri değildir
A) Kalite iyileştirme çabalarını güçlendirme
B) Rakiplere nazaran daha üstün bir teknik ve teknolojinin uygulanması
C) Müşterilere sağlanan destek hizmetlerini ve satış hizmetlerini rakiplere nazaran daha etkili ve kaliteli gerçekleştirme
D) Az kalitedeki ve nitelikteki ürün ve hizmetleri rakiplerden daha düşük fiyata sağlama
E) Ürün ve hizmetlerin muhafazakar bir düşünce ile zaman içinde bir değişikliğe uğratılmadan piyasaya sürülmesi

--------------------------------------------------------------------------------
16-) İşletmenin endüstride sektör ortalaması seviyesinde olmasa bile hemen onun altında ve endüstri büyümesine ayak uyduracak biçimde yatırım yapması ve pazar payı ile rekabet üstünlüğünün başkalarının eline geçmesine izin vermemesi Patel ve Yanger’in önerdiği stratejilerden hangisine örnektir
A) Harmanlama yapma
B) Durumunu koruma
C) Endüstri ile birlikte büyümeye devam etme
D) Uygun yer bulma ve onu koruma
E) Etrafına bakma

--------------------------------------------------------------------------------
17-) Müşterilere daha değişik ve yeni teknolojik özellikler taşıyan ürünleri sunmak, ürettikleri ürün ve hizmetleri daha düşük maliyetli, daha verimli ve kaliteli üretebilmek için yeni üretim yol ve yöntemlerinin bulunmasına ilişkin politikalara ne ad verilir
A) Araştırma-geliştirme politikaları
B) Satın alma politikaları
C) Üretim işlevlerine ilişkin politikalar
D) Reklam politikaları
E) Muhasebe ve finansmana ilişkin politikalar

--------------------------------------------------------------------------------
1:cool: Üretim tesislerinin kuruluş yerlerinin seçimi aşağıdaki faktörlerden hangisine bağlı değildir
A) Girdilerin işletmeye giriş maliyetine
B) Dağıtım imkanlarının ve pazarlama kanallarının seçimine
C) Hammadde kaynaklarına yakınlığa
D) Enerji kaynaklarının bolluğuna
E) Mamul satış fiyatına

--------------------------------------------------------------------------------
19-) Orta büyüklükte bulunan bir işletmenin büyüme stratejisi izleyerek ürünlerini ve pazarlarını çeşitlendirmesiyle stratejik iş birimleri sayısını artırması sonucunda yapılacak reorganizasyonla ortaya çıkan yapıya ne ad verilir
A) Girişimci yapı
B) Şebeke yapı
C) Ürün bölümüne göre yapı
D) Coğrafi bölüme göre yapı
E) Matriks yapı

--------------------------------------------------------------------------------
20-) Aşağıdakilerden hangisi işini yeni kurmuş olan ve işletmesinin her türlü görev, yetki ve sorumluluğunu tek başına yüklenmiş kişilerin geliştirdikleri örgüt yapısıdır
A) Stratejik birimleri yapısı
B) Şebeke yapı
C) Girişimci yapı
D) Çok bölümlü yapı
E) Matriks yapı

--------------------------------------------------------------------------------
21-) Strateji ve yapı ilişkisi ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır
A) Tasarruf stratejileri uygulayan şirketlerin başarılı olabilmeleri için önemli yönetsel giderleri kaldırarak örgütsel yapı değişimine gitmeleri gerekir.
B) Yönetimce planlanan ve seçilen strateji örgüt yapısını yeniden şekillendirir.
C) Örgütsel yapı stratejiyi etkiler, hatta sınırlandırır.
D) Bir işletme organizasyon yapısında değişiklik yapmadan da yeni bir strateji uygulama konusunda başarılı olabilir.
E) Örgütsel amaçlara ulaşmak için seçilecek yapı stratejiye uygun olmalıdır.

--------------------------------------------------------------------------------
22-) Rolls Royce gibi işletmelerin farklı ve üstün ayrıcalıklı ürün kaliteleri ile küçük müşteri gruplarına hizmet etmeleri aşağıdaki jenerik stratejilerden hangisine örnektir
A) Maliyet odaklaşma
B) Odaklaşma - düşük maliyet/farklılaştırma
C) Farklılaştırma odaklaşma
D) Farklılaştırma
E) Düşük maliyet - farklılaştırma

--------------------------------------------------------------------------------
23-) Örgütün bir değerini, bir amacını, bir inancını ya da normunu başarı ile ifade eden kelime,satır yada cümleye ne ad verilir
A) Kahraman
B) Hikaye
C) Seromoni
D) Sembol
E) Slogan

--------------------------------------------------------------------------------
24-) Çevreyi etkilemekten çok rekabet ve yeni teknolojilerin ortaya çıkardığı çevresel istek ve ihtiyaçları en iyi biçimde karşılamayı amaçlayan örgüt kültürü aşağıdakilerden hangisidir
A) Müteşebbis kültür
B) Sistematik kültür
C) Etkileşen kültür
D) Bütünleşik kültür
E) Çevresel kültür

--------------------------------------------------------------------------------
25-) Dış çevre olağanüstü müşteri hizmetlerini zorunlu kılıyorsa işletme kültürü hangi biçimde olmalıdır
A) Kalite kontrolünü güçlendiren
B) İyi müşteri hizmetlerini yüreklendiren
C) Modayı yakından izleyen
D) Araştırma geliştirme faaliyetlerine önem veren
E) Reklam faaliyetlerini ön planda tutan

--------------------------------------------------------------------------------
26-) Aşağıdakilerden hangisi işletme stratejisinin en önemli fonksiyonudur
A) Yüksek kâr elde etmek
B) Çalışanların motivasyonunu arttırmak
C) Departmanlar arasında aheng kurmak
D) Pazar payını arttırmak
E) Çalışanların güvenliğini sağlamak

--------------------------------------------------------------------------------
27-) Aşağıdakilerden hangisi büyüme/çeşitlendirme alternatifi için söz konusu olacak lider tipidir
A) Dinamik endüstri uzmanı
B) Dikkatli kâr planlayıcısı
C) Analitik portföy yöneticisi
D) Etrafına bakma uzmanı
E) Profesyonel likiditasyoncu

--------------------------------------------------------------------------------
2:cool: Aşağıdakilerden hangisi çeşitli ülkelerdeki birimlerin faaliyetlerini sadece bir uluslararası merkezden sürdürmekle kalmayıp, ayrıca birbiriyle de ilişkide bulunarak yürüttükleri stratejidir
A) Melez strateji
B) Rekabet stratejisi
C) Küresel strateji
D) Anahtar ülke matrisi
E) Uluslararası strateji

--------------------------------------------------------------------------------
29-) Şirket stratejisinin planlandığı gibi yürütülüp yürütülmediğinin kontrol edilmesi işlemine ne ad verilir
A) Stratejik uygulama kontrolü
B) Süreç kontrolü
C) Geri besleme
D) Tahminlerin kontrolü
E) İleri besleme

--------------------------------------------------------------------------------
30-) Aşağıdakilerden hangisi strateji değerlemede kullanılan sayısal ölçütler arasında yer almaz
A) Pazar payında artış
B) Kapasite kullanım yüzdesi
C) Satış tutarında gelişmeler
D) Hedef ve planların tutarlılığı
E) Sermaye ve yatırım dönüş hızı

--------------------------------------------------------------------------------

Cevaplar

1-) B
2-) B
3-) B
4-) E
5-) A
6-) E
7-) B
:cool: D
9-) C
10-) A
11-) E
12-) A
13-) E
14-) A
15-) E
16-) C
17-) A
1:cool: E
19-) C
20-) C
21-) D
22-) C
23-) E
24-) C
25-) B
26-) C
27-) C
2:cool: A
29-) B
30-) D
 
---> Stratejik Yönetim Final(Yılsonu) Deneme Sinavlari

1-) Aşağıdakilerden hangisi rekabeti etkileyen faktörlerin analizinde göz önünde bulundurulmaz
A) Nüfusun gelir dağılımı
B) Yararlanılabilir pazar kısmı
C) Sektörlerdeki karların gelişmi durumu
D) Dış koruma
E) Giriş hakkı

--------------------------------------------------------------------------------
2-) Aşağıdakilerden hangisi programların özellikleri arasında yer almaz
A) Uzun sürelidir.
B) Tam belirlilik hallerini ve kısmi riskleri taşır.
C) Esnekliği az veya katı niteliktedir.
D) Daha alt kademelerle ilgilidir.
E) Bir defa kullanılan planlardan oluşmaktadır.

--------------------------------------------------------------------------------
3-) Artan sınır ötesi faaliyet ve anında uluslararası iletişime imkan veren değişim sürecine ne denir
A) Sinerji
B) Fonksiyonel yapı
C) Çok uluslu strateji
D) Küreselleşme
E) Tasarruf stratejisi

--------------------------------------------------------------------------------
4-) Portföy matrisi ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır
A) Çocuk gibi bakıma muhtaç ürünler hem pazar hissesini korumak hem de yeni pazar hisseleri kazanmak için çok miktarda nakde ihtiyaç gösteren ürünleri temsil eder.
B) Nakit inekleri bol nakit sağlayan, yüksek pazar payına ve düşük pazar büyümesi özelliğine sahip ürünleri temsil eder.
C) Yıldızlar, yüksek büyüme hızına ve yüksek pazar payına sahip ürünlerdir.
D) Köpekler, pazar payları düşük olduğu gibi pazar büyümeleri de düşük olan ürünleri temsil eder.
E) Nakit ineklerine uygulamada nakit tuzakları adı da verilir.

--------------------------------------------------------------------------------
5-) Yakın ve genel çevredeki faktörlerin karmaşıklık derecesi ile çevresel faktörlerdeki değişme derecesinin yöneticilerin geleceğe ilişkin tahmin yapabilme becerilerini etkileyerek zorlaştırmasına ne ad verilir
A) Çevresel taramalar
B) Dışsal çevre
C) Çevresel belirsizlik
D) Faaliyet çevresi
E) Endüstri çevresi

--------------------------------------------------------------------------------
6-) İşletmenin kaynaklar açısından zengin olması ve ürettiği ürünlerin pazarlarda üstün teknik özelliklere sahip olması gereğini hatırlatan genel kabul görmüş askeri strateji ilkesi aşağıdakilerden hangisidir
A) Güçlü olma
B) Amaç-araç uygunluğu
C) Esneklik, uysallık, ihtiyat
D) Ateş ile hareketi kombine etmek
E) Kayıp vermeksizin geri çekilmeyi bilme

--------------------------------------------------------------------------------
7-) Aşağıdakilerden hangisi bir firmanın stratejisinin, stratejinin parasal imkanlar, yönetici yeteneği ve diğer kaynaklar bakımından nasıl destekleneceğini belirtmiyor ve bunu sadece kelimelerle ifade ediyorsa ortaya çıkan strateji türüdür
A) Yapay strateji
B) Tasarruf stratejisi
C) Kağıt stratejisi
D) Stratejik planlama
E) Gelişim stratejisi

--------------------------------------------------------------------------------
:cool: Aşağıdakilerden hangisi yönetim kurulunun görevleri arasında yer almaz
A) Hissedarların çıkarlarını korumak
B) Departmanların hedeflerini belirlemek
C) Şirketin vizyon, misyon, stratejisini belirlemek
D) Şirket tepe yöneticilerini işe almak
E) Tepe yöneticilerden gelen raporları incelemek

--------------------------------------------------------------------------------
9-) Aşağıdakilerden hangisi sosyo-kültürel değişimlerin başlıca nedenlerinden biri değildir
A) Demografik değişimler
B) Felsefi gelişmeler ve değişmeler
C) İletişim araç ve tekniğindeki gelişmeler
D) Öğretim ve eğitim sisteminde ve yöntemlerindeki yenilikler
E) Ürün ve hizmetlerin fiyatlarındaki enflasyonist eğilimler

--------------------------------------------------------------------------------
10-) Yönlendirici politika matrisine göre işletmenin rekabet yeteneğinin zayıf ve faaliyet alanının geleceğinin cazip olduğu durumda yöneticilerin yapması gereken aşağıdakilerden hangisidir
A) Faaliyetleri iki misli büyütmek veya duruma göre yatırımlara son vermek
B) Nakit yaratıcı olmakla birlikte faaliyetleri artırmamaya çalışmak
C) Daha çok gayret göstermek
D) Yatırımlara son vermek
E) Büyümeye devam edilerek pazar lideri olmak

--------------------------------------------------------------------------------
11-) Aşağıdakilerden hangisi 7-S analizinde yer olan değişkenlerden biri değildir
A) Beceriler
B) Strateji
C) Yönetim stili
D) Lojistik
E) Sistem ve süreçler

--------------------------------------------------------------------------------
12-) Aşağıdakilerden hangisi üretilen mamulleri yönünden birbirlerinden ayrılmış bir çok faaliyetin bir arada yapıldığı çok geniş olarak farklılaştırılmış gruplar şeklindeki gelişme planlarına verilen addır
A) Dikey farklılaştırma
B) Yığışım
C) Yatay farklılaştırma
D) Türdeşlik
E) Uzmanlaşma

--------------------------------------------------------------------------------
13-) Aşağıdakilerden hangisi hızlı cevap verme stratejilerinin ortaya çıkış biçimlerinden biri değildir
A) Yeni ürün geliştirilmesi
B) Müşteri isteklerine ve sorularına cevap verilmesi
C) Firmaya sipariş verme zamanının kısaltılması
D) Mevcut ürünlerin iyileştirilmesi
E) Mevcut müşterilerin sayısının korunması

--------------------------------------------------------------------------------
14-) Aşağıdakilerden hangisi belli bir konudaki üretim faaliyetlerini üretim faktörleri kaynaklarına doğru ya da nihai ürünlere doğru genişletme şeklindeki büyüme stratejisidir
A) Uzmanlaşma
B) Dikey farklılaştırma
C) Yığışım
D) Türdeşlik
E) Yatay farklılaştırma

--------------------------------------------------------------------------------
15-) Aşağıdakilerden hangisi büyük işletme birimleri için izlenecek jenerik stratejiler arasında yer almaz
A) Karma stratejiler
B) Odaklaşma-farklılaştırma stratejisi
C) Düşük maliyet-farklılaştırma stratejisi
D) Düşük maliyet stratejisi
E) Farklılaştırma stratejisi

--------------------------------------------------------------------------------
16-) Aşağıdakilerden hangisi pazarlama işlevine ilişkin politikalar arasında yer almaz
A) Fiyat politikaları
B) İşletmenin ürettiği ürünler ve pazarlara ilişkin politikalar
C) Tutundurma politikaları
D) Dağıtım politikaları
E) Kapasite kullanım politikaları

--------------------------------------------------------------------------------
17-) Aşağıdakilerden hangisi etrafına bakma stratejileri arasında yer almaz
A) Varlıkları azaltma tedbirleri alma
B) İşletmenin faaliyet alanını daraltma
C) Yenilik yapma çalışmalarına girişme
D) Pazarlama harcamalarını azaltma
E) Maliyetleri azaltma yoluna gitme

--------------------------------------------------------------------------------
1:cool: Endüstri sektörü büyüme evresinde ve işletmenin rekabetçi durumu zayıf ise seçilecek stratejik alternatif aşağıdakilerden hangisidir
A) Elinde tutma ve karlılığı artırma
B) Pazara odaklanma
C) Etrafına bakma
D) Maliyet liderliği
E) Pazar payı yaratma

--------------------------------------------------------------------------------
19-) Aşağıdakilerden hangisi E. Schein’ne göre, “Liderin, bir model gibi davranması” olarak ifade ettiği örgütsel kültürü değiştirmede kullanılan yöntemdir
A) Birinci yöntem
B) İkinci yöntem
C) Üçüncü yöntem
D) Dördüncü yöntem
E) Beşinci yöntem

--------------------------------------------------------------------------------
20-) İşletmelerin, yapılacak işi piyasada, konusunda tecrübeli çok daha ekonomik biçimde yapacak bazı uzman kuruluşlara ihale etmesiyle ortaya çıkan örgüt tipi aşağıdakilerden hangisidir
A) Coğrafi bölüme göre yapı
B) Şebeke tipi yapı
C) Stratejik iş birimi yapısı
D) Fonksiyonel yapı
E) Matriks yapı

--------------------------------------------------------------------------------
21-) Aşağıdaki sektörlerden hangisi "şirketinin üzerine iddiaya gir" kültürüne örnektir
A) Kozmetik
B) Finansal hizmetler
C) Havacılık
D) Reklamcılık
E) Sigorta

--------------------------------------------------------------------------------
22-) Aşağıdakilerden hangisi politikaların işlevleri arasında yer almaz
A) Faaliyetler için yol gösterici olmaları
B) Üst kademe yöneticilerin kontrol fonksiyonu için standart niteliği taşımaları
C) Üst kademelere yetki devrini kolaylaştırmaları
D) Bölümler ve birimler arası çatışmaları azaltmaları
E) Çıkar grupları için adalet ve standardizasyon uygulamaları

--------------------------------------------------------------------------------
23-) Aşağıdakilerden hangisi prosedürlerin, politikaların uygulanması ve faaliyetlerin yürütülmesindeki sistemler üzerine yoğunlaşan kültürdür
A) Bütünleşik kültür
B) Müteşebbis kültür
C) Sistematik kültür
D) Çevresel kültür
E) Etkileşen kültür

--------------------------------------------------------------------------------
24-) Aşağıdakilerden hangisi sert-erkek maço kültürüne örnektir
A) Moda
B) Pazarlama
C) Reklam
D) İnşaat
E) Sigorta şirketleri

--------------------------------------------------------------------------------
25-) Daha önce hazırlanmış bütçelerde bazı değişiklikler ya da ilaveler yapılarak hazırlanması yerine, yöneticilerin daha önce bu konuda hiç bir şey yapılmamış varsayımını kullanarak hazırlanan bütçeye ne ad verilir
A) Sıfır tabanlı bütçe
B) Esnek bütçe
C) Bilanço bütçesi
D) Gelir tablosu bütçesi
E) Yatırım bütçesi

--------------------------------------------------------------------------------
26-) Aşağıdaki işlevsel düzeydeki kontrol unsurlarından hangisi araştırma geliştirme departmanına ilişkindir
A) Müşteri memnuniyeti
B) Hatalı üretim oranları
C) Moral ve motivasyon düzeyi
D) Yeni mamul tasarımı
E) Nakit akışı

--------------------------------------------------------------------------------
27-) Aşağıdakilerden hangisi yöneticilerin yüksek risklere girmekten hoşlandığı kültür tipidir
A) Koruyucu
B) Etkileyici
C) Geliştirici
D) Analizci
E) Tepki verici

--------------------------------------------------------------------------------
2:cool: Çalışanların yeni bilgi edinme arzuları, daha başarılı olmak ve bir an önce terfi edebilmek için çeşitli seminer, kurs, sertifika programı, dil kursu ve lisansüstü programlara talebi arttırması bu alanlardaki firmalar için önemli fırsat ve imkanın ortaya çıkması işletmelerin faaliyetini etkileyen genel çevre unsurlarından hangisinin kapsamında incelenir
A) Özel ekonomik faktörler
B) Sosyo-kültürel faktörler
C) Teknolojik faktörler
D) Demografik faktörler
E) Politik faktörler

--------------------------------------------------------------------------------
29-) Büyüme ve belli endüstri alanında konsantrasyon için uygun olan lider tipi aşağıdakilerden hangisidir
A) Etrafına bakma uzmanı
B) Profesyonel likiditasyoncu
C) Dinamik bir endüstri uzmanı
D) Analitik portföy yöneticisi
E) Dikkatli kar planlayıcısı

--------------------------------------------------------------------------------
30-) Aşağıdakilerden hangisi hücum taktikleri arasında yer almaz
A) Cepheden saldırı
B) Gerilla savaşı
C) Çevirme (kuşatma)
D) Beklenen misillemeleri artırma
E) Yandan saldırı

Cevaplar

1-) A
2-) A
3-) D
4-) E
5-) C
6-) A
7-) C
:cool: B
9-) E
10-) A
11-) D
12-) B
13-) E
14-) B
15-) B
16-) E
17-) C
1:cool: B
19-) C
20-) B
21-) C
22-) C
23-) C
24-) C
25-) A
26-) D
27-) C
2:cool: B
29-) C
30-) D
 
---> Stratejik Yönetim Final(Yılsonu) Deneme Sinavlari

1-) Strateji yokluğunun en büyük tehlikesi aşağıdaki faaliyet alanlarından hangisinde görülmektedir
A) Turizm işletmelerinde
B) Hizmet işletmelerinde
C) Endüstri işletmelerinde
D) İnşaat işletmelerinde
E) Tarım işletmelerinde

--------------------------------------------------------------------------------
2-) Ekonomide “mukayeseli üstünlük” olarak kabul edilen askeri strateji ilkesi aşağıdakilerden hangisidir
A) Güçlerin ekonomisi ilkesi
B) Amaç-araç uygunluğu ilkesi
C) Güçlü olma ilkesi
D) Esneklik, uysallık, sakıntı ilkesi
E) Güçleri kuvvetli olunan nokta etrafından birleştirerek düşmanı zayıf olduğu yerlerden çökertme ilkesi

--------------------------------------------------------------------------------
3-) Aşağıdakilerden hangisi küresel stratejinin yararlarından biri değildir
A) Genişletilmiş müşteri önceliği sağlamak
B) Mal ve hizmet üretim maliyeti düşürmek
C) Küresel markaların dünyaya yayılmasına yardımcı olmak
D) Ürünlerin ve üretim programlarının kalitesinde iyileşme
E) Tekdüze pazarlama yaklaşımlarının gelişmesi

--------------------------------------------------------------------------------
4-) Bir endüstride üretimi azaltmak ve fiyatları yükseltmek suretiyle ekonomik arz ve talebi kanunun normal sınırlarına çekmek için yapılan aktif girişimlere ne ad verilir
A) Anlaşmalı İşbirliği
B) Stratejik İşbirliği
C) Konsorsiyum
D) Müşterek yatırım ortaklığı
E) Hileli işbirliği

--------------------------------------------------------------------------------
5-) Değişen çevre koşulları karşısında hızlı karar alma ve hızlı cevap verme esasına dayanan örgütlenme türü aşağıdakilerden hangisidir
A) Matris yapı
B) Fonksiyonel yapı
C) Yığışım yapı
D) Şebeke yapı
E) Çok ürünlü yapı

--------------------------------------------------------------------------------
6-) Aşağıdakilerden hangisi uluslararası piyasalara giriş kararı alan bir işletmenin yatırım kararı alacağı ülkede dikkate alacağı politik ve yasal değişkenler arasında yer almaz
A) Hükümetlerin istikrarı
B) Ülkenin yönetim şekli
C) Yabancı yatırımları teşvik yasalarının varlığı
D) Ülkenin yargılama sistemi
E) Ülkenin milli gelir seviyesi

--------------------------------------------------------------------------------
7-) Ana şirketler ile uyum matrisinde hem ana şirketin fırsat ve özellikleriyle uyumlu olan hem de kritik başarı faktörleri ve ana şirketin özellikleriyle uyumsuzluğun olmadığı en uygun yatırım alanı aşağıdakilerden hangisidir
A) Değer tuzağı işletme
B) Yatırımın kalbi işletme
C) Safra işletme
D) Yatırımın kalbinin eşiği işletme
E) Yatırım için uygun olmayan bölge işletmeleri

--------------------------------------------------------------------------------
:cool: Aşağıdakilerden hangisi stratejik nitelikteki iş birimlerini birbirinden ayırt etmek için kullanılan ölçütler arasında yer almaz
A) Her SİB'in birbirinden bağımsız sayılabilecek tedarik, üretim, pazarlama, finansman vb. bölümsel planlarının olması
B) Her SİB için yatırılmış sabit ve döner sermaye kaynakları ile tahsis edilmiş personelinin olması
C) Her SİB'in pazarı paylaştığı bir rakibinin olması
D) Her SİB'in coğrafik olarak ana işletmeden ayrı konumlandırılmış olması
E) Her SİB'in ayrı bir üretim ve satış konusunun olması

--------------------------------------------------------------------------------
9-) Aşağıdakilerden hangisi teknolojik çevre değişkenleri arasında yer almaz
A) Endüstride araştırma ve geliştirme için toplam hükümet harcamaları
B) Tüketicilerin bilinçlenmesi
C) Endüstride çalışan firmaların ar-ge için yaptıkları toplam harcamalar
D) Teknolojik çabalara odaklanma
E) Otomasyon yoluyla verimliliği geliştirme

--------------------------------------------------------------------------------
10-) Ürün hayat eğrisi analizinde kâr yerine belli bir ölçüde zarar etme riskinin söz konusu olduğu safha aşağıdakilerden hangisidir
A) I. Bölge
B) II. Bölge
C) III. Bölge
D) IV. Bölge
E) V. Bölge

--------------------------------------------------------------------------------
11-) İşletmeyi yakın çevresine, ülkeye ve ekonomiye katkıları açısından tanıtan karşı propagandayı sindiren ve onlara fırsat tanımayan cinsten sempati ve prestij faaliyetlerden oluşan politikalara ne ad verilir
A) Araştırma-geliştirme politikaları
B) İnsan kaynakları yönetimine ilişkin politikalar
C) Pazarlama politikaları
D) Halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin politikalar
E) Hukuksal konulara ilişkin politikalar

--------------------------------------------------------------------------------
12-) İşletmenin mevcut yatırımlarını kullanılan çeşitli ölçütlere göre değerlendirme, bunların gelecekte sağlayacakları yarar ve olanakları tahmin etme ve bu değerlemeden hareket ederek işletmenin elindeki kaynakların tahsisine yol göstermek amacıyla yapılan analize ne ad verilir
A) PIMS Analizi
B) 7-S Analizi
C) Portföy Analizleri
D) Değer Zinciri Analizi
E) Fonksiyonel Analiz

--------------------------------------------------------------------------------
13-) Bir işletme, ürün veya hizmet satışlarının % 75'inden fazlasını tek bir müşteriye satıyorsa veya müşteri bağımsız bir işletme tarafından normal olarak yapılması gereken fonksiyonların bir kısmını üstlenmişse bu işletmenin izlediği tasarruf stratejisi aşağıdakilerden hangisidir
A) Etrafına bakma
B) Tecrit etme
C) Son verme
D) Mahkum işletme
E) Ayırma

--------------------------------------------------------------------------------
14-) Aşağıdakilerden hangisi işletmelerin analiz etmek zorunda oldukları özel ekonomik faktörler arasında yer almaz
A) Para politikası
B) Vergi politikası
C) Ödemeler dengesi
D) Ürün ve hizmetlerin fiyatlarındaki enflasyonist eğilimler
E) Demografik değişimler

--------------------------------------------------------------------------------
15-) Endüstri sektörü yaşam evresinin olgunluk döneminde, işletmenin güçlü rekabet yapısına sahip olduğu durumda izlemesi gereken strateji aşağıdakilerden hangisidir
A) Pazara odaklanma stratejisi
B) Elinde tutma ve karlılığı artırma stratejisi
C) Pazar payını artırma stratejisi
D) Büyüme stratejisi
E) Pazar payı yaratma stratejisi

--------------------------------------------------------------------------------
16-) Firmanın geleneksel ürün ve hizmetlerini muhafazakar bir düşünce ile zaman içinde bir değişikliğe uğratmadan piyasaya sürmesi, Mintzberg'in farklılaştırma stratejilerinden hangisinin kapsamında yer alır
A) Farklılaştırmama stratejisi
B) Tasarım farklılaştırma stratejisi
C) Kalite farklılaştırma stratejisi
D) Destek farklılaştırma stratejisi
E) İmaj farklılaştırma stratejisi

--------------------------------------------------------------------------------
17-) Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazarlara açılma nedenlerinden atak nedenlerden biridir
A) Yerel pazarı koruma
B) Tepe yönetiminin büyüme arzusu
C) Hammadde arzı güvencesi
D) Teknoloji kazanma
E) Coğrafi farklılaşma

--------------------------------------------------------------------------------
1:cool: Aşağıdakilerden hangisi etrafına bakma stratejilerinde izlenen ana yaklaşımlar arasında yer almaz
A) Bazı danışmanların görevlerine sonverilmesi
B) Satış teşvik ve reklam harcamalarının kısılması
C) Ekonomik ömrünü doldurmuş bazı yatırımlara son verilmesi
D) Ana fonksiyonel faaliyetlerin azaltılması
E) Satışlar azaldığı takdirde bazı teçhizatların satılması

--------------------------------------------------------------------------------
19-) Bir işletmenin endüstride rekabet avantajı sağlamak için endüstride bulunan diğer firmalarla savaşmak yerine onlarla birlikte çalışarak rekabet avantajı kazanmasına ne ad verilir
A) Savunma stratejileri
B) İşbirlikçi stratejiler
C) Fonksiyonel işbirlikleri
D) Uluslararası işbirlikleri
E) Örgütsel işbirlikleri

--------------------------------------------------------------------------------
20-) Matriks yapı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır
A) Hem fonksiyonel hem de ürün - proje kıstasları bileşiminin yararlarını sağlaması
B) Şebeke tipi yapının üstünlüklerini içermesi
C) Esnek bir yapı biçimi olması
D) Örgüt biçiminin klasik üçgen biçiminde ayrılarak dörtgen yapıya dönüşmesi
E) İş tatmini ve motivasyonun yüksek olması

--------------------------------------------------------------------------------
21-) Aşağıdaki sektörlerden hangisi sert erkek, maço kültürüne örnektir
A) Kozmetik
B) Havacılık
C) Elektronik
D) Finansal hizmetler
E) Tüketici ürünleri

--------------------------------------------------------------------------------
22-) Aşağıdakilerden hangisi yatırım bütçeleri arasında yer almaz
A) Yenileme yatırımları
B) Genişleme yatırımları
C) Mamullerle ilgili yatırımlar
D) Stratejik yatırımlar
E) Sinerjik yatırımlar

--------------------------------------------------------------------------------
23-) Aşağıdakilerden hangisi Ansoff’un strateji elemanları arasında yer almaz
A) Farklılaştırma stratejisi
B) Faaliyet sahası
C) Büyüme vektörü
D) Sinerji
E) Rekabet avantajı

--------------------------------------------------------------------------------
24-) İşletmenin genel ve özel amaçlarına uygun olarak verimlilik ve kârlılık esaslarına göre yapılan planların faaliyet sonuçları üzerindeki etkisini ortaya koyan bütçe aşağıdakilerden hangisidir
A) Gelir tablosu bütçesi
B) Üretim bütçesi
C) Satınalma bütçesi
D) Yatırım bütçesi
E) Bilanço bütçesi

--------------------------------------------------------------------------------
25-) Aşağıdakilerden hangisi uzun, sivri ve çok kademeli organizasyon yapılarının özellikleri arasında yer almaz
A) Üst kademe ile alt kademe arasında çok sayıda hiyerarşik basamak bulunması
B) Genellikle faaliyet ve pazar alanı olmayan örgütleri ifade etmesi
C) Kontrol alanının dar olması
D) Tutucu ve riske girmekten çekinen girişimci veya yöneticiler için uygun bir yapı olması
E) Yetki devrinin çok geniş olması

--------------------------------------------------------------------------------
26-) Aşağıdakilerden hangisi küreselleşmeye direnen işletmelerden biri değildir
A) Kimya işletmeleri
B) Otomotiv işletmeleri
C) Petrol rafinerileri
D) Uçak üretim işletmeleri
E) Gemi üretim işletmeleri

--------------------------------------------------------------------------------
27-) Küreselleşme olgusunun dünyada önem kazandığı dönem aşağıdakilerden hangisidir
A) 1970
B) 1975
C) 1980
D) 1990
E) 2000

--------------------------------------------------------------------------------
2:cool: Aşağıdakilerden hangisi durgun büyüme stratejisi alternatifindeki liderin özelliklerinden biridir
A) Endüstriyel alanla ilgili riske girmekten hoşlanması
B) İyi bir verimlilik uzmanı olması
C) Uygulamaya dönük olması
D) Değişimlere açık olması
E) Portföy seçimlerinde bulunması

--------------------------------------------------------------------------------
29-) Aşağıdakilerin hangisi stratejik başarı ölçütlerinden biri değildir
A) Ürün ve hizmet kalitesi
B) Yaratıcılık ve yeni ürünler
C) Yönetim kalitesi
D) İşletmenin toplum ve çevre sorumluluğu
E) İşletmede çalışan işgücü sayısı

--------------------------------------------------------------------------------
30-) Aşağıdakilerden hangisi dengelenmiş puan kartları yaklaşımı ölçütlerinden biri değildir
A) Finansal ölçütler
B) Müflteri tatmini
C) Sonuç ilişkileri
D) İçsel süreçler
E) Yenilik ve iyileştirme çabaları

Cevaplar

1-) C
2-) E
3-) E
4-) E
5-) C
6-) E
7-) B
:cool: D
9-) B
10-) A
11-) D
12-) C
13-) D
14-) E
15-) B
16-) A
17-) B
1:cool: D
19-) B
20-) B
21-) A
22-) E
23-) A
24-) A
25-) E
26-) B
27-) C
2:cool: B
29-) E
30-) C
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst