Bezmi$h
Banned
Maliye Bakanlığı'nın Ziraat Bankası'na verdiği bir özelge' sponsor olan şirketlerin bu sponsorluk bedellerinin şimdiye kadar olduğu gibi yarısını değil tamamını vergi matrahından düşebileceği sonucunu doğurdu. Gelirler Kontrolörleri Derneği'nin Vergi Sorunları adlı dergisinde yar alan ve Maliye tarafından verilen bir görüşü konu alan özelgeye göre Ziraat Bankası, Maliye'den, 2010/2011 döneminde Türkiye Kupası isim hakkı sponsorluğunun kullanımının alındığını belirterek sözleşme bedeli olan 5 milyon dolarlık harcamanın reklam harcaması mı yoksa sponsorluk harcaması mı olacağı hususunda görüş bildirmesini istedi.
SPONSORLAR YÜZDE 50 DÜŞÜYOR
Maliye Bakanlığı'nın bankaya verdiği cevapta, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu, 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ve Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun kapsamında yapılan sponsorluk harcamalarının amatör spor dalları için tamamı, profesyonel spor dalları için yüzde 50'sinin kurumlar vergisi matrahının tespitinde, kurumlar vergisi beyannamesi üzerinde ayrıca gösterilmek şartıyla kurum kazancından indirilebileceği belirtildi.
ÖRNEK KARAR OLACAK
Maliye "Sponsorluk harcamaları, ticari kazancın elde edilmesi ile doğrudan ilişkili olmayan veya ilişkisi ölçülemeyen, sosyal amacı öne çıkan harcamalar olup ticari kazancın elde edilmesi ile doğrudan ilişkili olan reklam harcamalarından farklılık arz etmektedir" görüşünü savunarak sadece sosyal amaçla yapılan harcamaların sponsorluk kapsamında ele alınıp profesyonel spor dalları için yapılan harcamaların yüzde 50'sinin vergi matrahından düşülebileceğini bankaya iletti. Bu karar başta futbol olmak üzere tüm marka ve isim hakkı sponsorları için de örnek teşkil edecek.
DOĞRUDAN TİCARİ TANITIM REKLAM HARCAMASIDIR
Maliye spor sahalarına, sporcuların veya diğer ilgililerin spor giysilerinin ya da spor araç ve gereçlerinin üzerine yazılı veya elektronik sinyaller yardımıyla sanal olarak kurumun tanıtımının yapılmasını sağlayacak amblem, marka, isim ve benzeri işaretler konulması gibi doğrudan ticari fayda sağlayan ve kurumun tanıtımını amaçlayan harcamaları ise reklam harcaması olarak değerlendirdi. LOGO GÖRÜLDÜ Ziraate de Ziraat Türkiye Kupası isminin kullanıldığı ve yayın sırasında bankanın sesli veya sessiz çeşitli logolarının yayınlandığı belirtilerek Anlaşma gereğince doğrudan ticari fayda sağlayan ve bankanızın tanıtımını amaçlayan harcamaların sponsorluk harcaması olarak değerlendirilmesi mümkün olmamakla birlikte, harcamaların kurum kazancınızın tespitinde reklam gideri olarak dikkate alınması mümkündür denildi.
MALİYENİN SPONSORLUK SAYDIĞI HALLER
Sponsor olan kurumun adının anılması koşuluyla,
Resmi spor organizasyonları için yapılan saha, salon veya tesis kira bedelleri,
Sporcuların iaşe, seyahat ve ikamet giderleri,
Spor malzemesi bedeli,
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün uygun göreceği spor tesisleri için yapılan ayni ve nakdi harcamalar,
Sporcuların transfer edilmesini sağlayacak bonservis bedelleri,
Spor müsabakaları sonucuna göre sporculara veya spor adamlarına prim mahiyetinde ayni ve nakdi ödemeler.
SPONSORLAR YÜZDE 50 DÜŞÜYOR
Maliye Bakanlığı'nın bankaya verdiği cevapta, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu, 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ve Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun kapsamında yapılan sponsorluk harcamalarının amatör spor dalları için tamamı, profesyonel spor dalları için yüzde 50'sinin kurumlar vergisi matrahının tespitinde, kurumlar vergisi beyannamesi üzerinde ayrıca gösterilmek şartıyla kurum kazancından indirilebileceği belirtildi.
ÖRNEK KARAR OLACAK
Maliye "Sponsorluk harcamaları, ticari kazancın elde edilmesi ile doğrudan ilişkili olmayan veya ilişkisi ölçülemeyen, sosyal amacı öne çıkan harcamalar olup ticari kazancın elde edilmesi ile doğrudan ilişkili olan reklam harcamalarından farklılık arz etmektedir" görüşünü savunarak sadece sosyal amaçla yapılan harcamaların sponsorluk kapsamında ele alınıp profesyonel spor dalları için yapılan harcamaların yüzde 50'sinin vergi matrahından düşülebileceğini bankaya iletti. Bu karar başta futbol olmak üzere tüm marka ve isim hakkı sponsorları için de örnek teşkil edecek.
DOĞRUDAN TİCARİ TANITIM REKLAM HARCAMASIDIR
Maliye spor sahalarına, sporcuların veya diğer ilgililerin spor giysilerinin ya da spor araç ve gereçlerinin üzerine yazılı veya elektronik sinyaller yardımıyla sanal olarak kurumun tanıtımının yapılmasını sağlayacak amblem, marka, isim ve benzeri işaretler konulması gibi doğrudan ticari fayda sağlayan ve kurumun tanıtımını amaçlayan harcamaları ise reklam harcaması olarak değerlendirdi. LOGO GÖRÜLDÜ Ziraate de Ziraat Türkiye Kupası isminin kullanıldığı ve yayın sırasında bankanın sesli veya sessiz çeşitli logolarının yayınlandığı belirtilerek Anlaşma gereğince doğrudan ticari fayda sağlayan ve bankanızın tanıtımını amaçlayan harcamaların sponsorluk harcaması olarak değerlendirilmesi mümkün olmamakla birlikte, harcamaların kurum kazancınızın tespitinde reklam gideri olarak dikkate alınması mümkündür denildi.
MALİYENİN SPONSORLUK SAYDIĞI HALLER
Sponsor olan kurumun adının anılması koşuluyla,
Resmi spor organizasyonları için yapılan saha, salon veya tesis kira bedelleri,
Sporcuların iaşe, seyahat ve ikamet giderleri,
Spor malzemesi bedeli,
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün uygun göreceği spor tesisleri için yapılan ayni ve nakdi harcamalar,
Sporcuların transfer edilmesini sağlayacak bonservis bedelleri,
Spor müsabakaları sonucuna göre sporculara veya spor adamlarına prim mahiyetinde ayni ve nakdi ödemeler.