AÇIKLAMA VE İPUÇLARI
1)Oyunda karşılaşacağınız kağıt dosyaları, oyunu save etmek için kullanın.
2)Gerektiğinde yaratıklardan kaçmak için, L1+R1 tuşlarını kullanarak 180 derece dönüş özelliğinden yararlanın.
3)Kamera açılarını gerektiğinde L2 tuşunu kullanarak değiştirin.
4)Oyun sırasında yönünüzü şaşırmamak için sürekli haritayı kullanın. Tam çözüm sırasında ismi verilen bazı yerleri, harita yardımıyla bulun. Ayrıca haritada ki bazı küçük noktaları daha net görebilmek için, X tuşu ile haritayı yakınlaştırıp Zoom özelliğini kullanın.
5)Çözüm sırasında, kuzeydoğu, güney gibi bazı yön kavramları kullandık. Bu kavramları her haritada bulunan pusula doğrultusunda uygulayın.
6)Oyun sırasında mermi tasarrufu yapmak için şu tekniği kullanın; bir yaratığa bir kaç el ateş ettikten sonra, yaratık yere düşer ama ölmez. Yerdeki yaratığı öldürmek için tekrar ateş etmek yerine, yanına gidin ve X tuşu ile tekme atın. Ayrıca demir çubuk ve Hammer (Çekiç) kullanarak ta mermiden tasarruf edebilirsiniz. Özellikle Hammer, hastanede karşılaşacağınız yaratıklara karşı çok işe yarıyor.
7)Kilitli olan bazı kapıları, kapının diğer tarafından açmayı denerseniz, unlocked olacak ve açılacaktır.
8)Tam çözüm sırasında biz size sadece kesinlikle alınması ve gidilmesi gereken anahtar nesneleri ve odaları belirttik. Bu yüzden oyunda ki sağlık nesnelerini ve mermileri almak için, haritalardaki tüm odaları dolaşıp, (okul ve hastane gibi kapalı yerleri) araştırın.
9)Oyunda ki en büyük yardımcılarınızdan biri, Cafe'de bulduğunuz küçük radyo. Radyo size yaklaşan tehlikeleri belirtiyor. Radyonun zili ne kadar güçlü çalıyorsa, tehlike size o denli yakındır.
10)Biz tam çözümü hazırlarken, oyunu NORMAL zorluk seviyesinde oynadık.
11)Oyunda bir çok farklı son bulunuyor. Oyun sırasında yapacağınız bazı şeyler, oyunun gidişatını ve sonunu etkileyebilir. Bizim izlediğimiz yol, sizi oyunun en iyi sonu olan GOOD+'ya ulaştıracak. Bu konuda ki daha detaylı bilgiyi 'ENDING' başlığı altında bulabilirsiniz. (ENDING ve NEXT FEAR başlıkları rehberin son bölümündedir.)
SILENT HILL RESIDENTIAL AREA
Oyuna başlayınca biraz ilerleyin ve Cheryl'ın peşinden gidin. Cheryl sizi dar sokakların bulunduğu bir yere getirecek. Dar sokaklardan geçin ve etraf karanlık olunca da yolu izlemeye devam edin. Parçalanmış bir cesetle karşılaşınca, bırakın gelen yaratıklar sizi öldürsün.
CAFE
Öldükten sonra Cafe'de uyanacaksınız. Cybil size bir silah verecektir. Konuşma bitince tezgahtan bıçağı, el fenerini, haritayı ve sağlık nesnelerini alın. Cafe'nin kapısından çıkarken, radyodan bir zil sesi yükselecek ve hemen sonra uçan bir yaratık camları kırıp içeri girecek. Yaratığı öldürün ve radyoyu aldıktan sonra buradan çıkın. Şimdi Finney St.'teki kırmızı okla belirtilen yere gidin. Buradan, üzerinde 'to School' yazan kağıdı ve demir çubuğu alın. Sonra Midwich St. ile Matheson St. arasındaki yıkılmış yola giderek, üzerinde 'Doghouse' ve 'Levin St.' yazan kağıtları alın. Şimdi Levin St.'e gidin ve bu caddede bulunan köpek klübesini bulun. Buradan anahtarı alın ve bu anahtarla hemen klübenin önündeki evin kapısını açın. Evin içinde, caddenin öteki tarafına geçmek için gerekli olan ve üzerinde 3 tane kilidi bulunan bir kapı göreceksiniz. Kapının hemen yanında asılı olan haritaya göz atın. Şimdi haritanızda kırmızı işaretlerle üç yeni nokta belirlendi. Belirtilen noktalara gidin ve buralardan anahtarları toplayın. (Anahtarlar basketbol sahasında, posta kutusunda ve polis arabasının bagajında) Üç anahtarı da aldıktan sonra Levin St.'teki eve geri dönün ve kilitli olan kapıyı bu anahtarlarla açın. Artık haritanızda da belirtilmiş olan Midwich Elementary School'a gidebilirsiniz.
MIDWICH ELEMENTARY SCHOOL
Okula girin ve Lobby'den haritayı alın. Reception'a giderek burada ki kanlı kitapları okuyun. Kitaplarda şöyle yazıyor;
10.00 : Alchemy Laboratory (Chemisitry Lab)
12.00 : A place with songs and sounds. (Music Room)
5.00 : Darkness that brings the choking heat. (Boiler Room)
Bu yazılar sırasıyla çözülmesi gereken üç tane bulmacayı belirtiyor. Şimdi 1F'de girebildiğiniz tüm odalara girerek buraları araştırın ve çeşitli cephane, sağlık nesneleri gibi gereksinimleri toplayın. Şimdi güneybatı merdivenlerinden yukarı, 2F'ye çıkın. Lab Equipment Room'dan 'Chemical'ı alın. Chemisitry Lab'a girin ve kesik elin üzerine Chemical'ı dökün. Sonra bu kesik elin tutmuş olduğu altın madalyonu alın. Music Room'a gidin ve piyanoya göz atın. Kuzeydoğu merdivenlerinden alt kata, 1F'ye inin. Resepsiyondaki kitapları tekrar kontrol ettikten sonra, CourtYard'daki saat kulesine gidin ve madalyonu uygun olan yere takın. Kulenin önündeki küçük kapıya giderek buradan saate bakın. (12.00) Şimdi piyano bulmacasını çözmek için 2F'deki Music Room'a gidin. Piyanoyu inceleyin. 7 beyaz, 5 siyah tuş göreceksiniz. Bu tuşların bir kısmı normal nota melodileri çıkartırken, bir kısmı da garip gıcırdamalar çıkartıyor. Sizin yapmanız gereken, garip sesler çıkartan tuşlara basmak. Yani şu şekilde; 2.Beyaz, 6.Beyaz, 5.Siyah, 5.Beyaz, 1.Siyah. Bu işlemi yapınca yere düşen gümüş madalyonu alın ve tekrar saat kulesine giderek bu madalyonu da takın. Saate yeniden göz atın. (5.00) Boiler Room'a gidin ve makinaların birinin üzerindeki kırmızı renkli düğmeye basın. CourtYard'a gidin ve saat kulesinin kapısından geçerek yolu takip edin.
MIDWICH ELEMENTARY SCHOOL (ALTERNATE)
Şimdi yeni bir CourtYard'dasınız. CourtYard'ın batısındaki kapıdan okula girin. Storage'den 'Rubber Ball'u alın. Kuzey kenarındaki Class Room'dan 'Picture Card'ı alın. Şimdi Lobby'nin solundaki odaya gidin ve burada bulunan garip kapıya Picture Card'ı takın. Artık okulun güney bölümüne geçebilirsiniz. Erkekler tuvaletine girin ve cesedin bulunduğu yerden Shotgun'ı alın. Ayrıca duvardaki yazıya göz atın. Eğer kızlar tuvaletine girip geri çıkarsanız, her nasılsa bu tuvalet asansör görevi görüyor ve sizi 2F'ye getiriyor. Aynı işlemi tekrarlarsanız, tekrar 1F'ye dönebilirsiniz. 1F'deki girebildiğiniz tüm odaları dolaştıktan sonra, güneybatı merdivenlerinden yukarı, Roof'a çıkın. Burada bir su vanası ve bu vanayı izleyen küçük bir su kanalı göreceksiniz. Kanalda bulunan iki küçük deliği kontrol edin. Birinin içinin boş, diğerinin ise ulaşamadığınız bir anahtarla dolu olduğunu göreceksiniz. Boş olan deliğe Rubber Ball'u koyun ve vanayı çevirin. Anahtar, su ile birlikte CourtYard'ın batı kapısının sağındaki su kanalına akacak. Şimdi gidin ve bu kanaldan 'Class Room Key'i alın. 2F'deki Locker Room'a girin. İçeride tıkırdayan bir dolap gözünüze çarpacak. Dolabı açın, içinin boş olduğunu göreceksiniz. Şimdi biraz yürüyün, dolaplardan biri açılacak ve içinden bir cesetle birlikte 'Library Reserve Key' düşecek. Düşen anahtarı alın. Library Reserve'e gidin ve buradan Library'e geçerek, masadaki kitabı okuyun. Kuzeydeki Class Room'lardan geçerek, kuzeydoğu merdivenlerinden Boiler Room'a inin. Burada 2 tane vana göreceksiniz. Sol taraftaki vanayı 1 kez sağa, sağ taraftaki vanayı ise 2 kez sola çevirin ve kapıdan geçin. Şimdi büyük bir yaratıkla karşı karşıyasınız. Yaratığı öldürmek için sürekli olarak ortadaki halkanın etrafında dönün ve yaratıkla aranızda belli bir mesafe sağlayınca dönüp ateş edin. Shotgun'ınız bu konuda iyi iş görecektir. Sürekli bu taktiği uygulayın ve gerektiğinde yaratıktan kaçmak için 180 derecelik dönüş özelliğini kullanın. Yalnız dikkat edin, yaratık ağzını açıp sizi yutmasın. Çünkü bu şekilde tek darbede ölebilirsiniz. Sonunda yaratığı öldürünce, araya bir kaç sahne girecek ve kendinizi Boiler Room'da bulacaksınız. Yerden 'K. Gordon Key'i alın ve 1F'ye çıkarak Lobby'e gidin. Entrance'den okulu terk edin.
BALKAN CHURCH
Sıradaki yer, haritanızda da işaretlenmiş olan Balkan Church. Buraya gitmek için okulun güneybatısındaki bölgede bulunan (okulun hemen önü) ara sokağa girin. Burada K. Gordon'un evine giden bir giriş bulacaksınız. Bahçedeki kapıyı kullanarak evin içine girin ve yolun öteki yakasına uzanan bölgeye gitmek için evin diğer kapısını kullanın. Bloch St.'i kullanarak Balkan Church'a gidin. Konuşmadan sonra rahibenin (Dahlia Gillespie) az önce bulunduğu yerden 'Flauros ve Drawbridge Key'i alın. Şimdi kiliseden çıkın ve harita yardımıyla Bridge Control Room'u bulup buraya gidin. Control Room'a ulaşınca 2. kata çıkın ve sandalyenin üzerinden haritayı alın. Kontrol panelinde Drawbridge Key'i kullanarak köprüyü indirin ve şehrin öteki yakasına geçerek, Alchemilla Hospital'a ulaşın.
ALCHEMILLA HOSPITAL
Hastaneye girince ilerleyin ve önünüze ilk çıkan kapıdan geçin. Elinde silah olan doktorla (Michael Kaufmann) konuştuktan sonra buradan diğer odaya geçin ve resepsiyona ulaşarak buradan haritayı alın. Medicine Room'daki gazeteyi okuyun. Doctor's Office'ten diğer haritayı alın. Oradan Conference Room'a geçerek 'Basement Key'i alın. Kitchen'a gidin ve plastik şişeyi alın. Director's Office'e gidin ve yere dökülmüş olan kan benzeri sıvıyı inceleyin. Az önce aldığınız plastik şişeyi bu sıvıyla doldurun. Elevator'ün (Asansör) sağındaki kapıyı Basement Key'i kullanarak açın ve aşağıya B bölümüne inin. Generator Room'a gidin ve jeneratörü çalıştırın. Asansöre binin ve 2. kata çıkın. Koridor geçiş kapısını açmayı deneyin. Kilitli olduğunu göreceksiniz. Aynı işlemi 3. kata çıkıp tekrar yapın. Sonra asansöre binin ve yeni oluşan 4. kata çıkın.
ALCHEMILLA HOSPITAL (ALTERNATE)
Koridor ana kapısından girin. Kapı otomatik olarak kilitlenecektir. Bu koridordaki kapıların tümü kilitli. Bu yüzden koridorun sonundaki kapıdan geçin ve diğer koridora ulaşın. Bu koridorun da en sonuna gidin ve merdivenlerden aşağı inerek 1F'ye kadar gelin. Bu katta bulunan tüm kapıları açmayı deneyin. Bundan böyle bazı odalarda garip tıkırtı ve sesler duyabilirsiniz. Director's Office'ten 'Plate of Queen'i alın. Asansörün sağ tarafındaki kapıdan geçerek B bölümüne inin ve Generator Room'dan Hammer'ı (çekiç) alın. Merdivenleri kullanarak 3F'ye gidin. Erkekler tuvaletinden 'Plate of Turtle'ı alın. Room 302'ye girin ve TV-Video setini kontrol edin. Room 304'e gidin ve duvardaki levhayı kontrol edin. Storage Room'a gidin ve 'Blood Pack'i alın. Room 306'dan 'Plate of Cat'i alın. F2'ye inin. Ana koridor hattındaki 2 levhayı kontrol edin ve Room 201'den Lighter'ı (çakmak) alın. Room 204'e giderek ahtapot benzeri yaratığın önüne Blood Pack'i koyun. Duvardan 'Plate of Hatter'ı alın. Plate of Hatter ile birlikte toplam 4 tane renkli taşınız oldu. Nurse Center'a gidin ve duvardaki notu okuyun. Sonra üzerinde oyuklar bulunan kapıda, renkli taşları sol üst taraftan başlayarak saat yönünde şu şekilde dizin; Kırmızı, Mavi, Yeşil, Sarı. Şimdi bu kapıdan geçin ve Operating Room'a giderek 'Basement Storeroom Key'i alın. Intensive CareUnit'ten 'Disinfecting Alcohol'ü alın. B bölümüne inin ve Storeroom'u Basement Storeroom Key ile açın. İçeride ki pembe dolabı itin ve ortaya çıkan kapıdan geçin. Yerde bulunan sarmaşıklı kapağın üzerine Disinfecting Alcohol'ü dökün ve çakmakla burayı yakın. Buradan aşağıya inin ve tüm odaları dolaşın. Odaların birinde bir 'Video Kaset', Alesa'nın resminin bulunduğu diğer başka bir odada ise 'Examination Room Key'i bulacaksınız. Bu nesneleri aldıktan sonra 3F'ye çıkın ve Room 302'deki TV-Video setine, aldığınız video kaseti takın. Görüntüleri izledikten sonra 1F'ye giderek Exemination Room'a girin. Araya giren sahnelerden sonra masadan 'Antique Shop Key'i alın ve buradan çıkarak, haritanın en kuzeydoğu ucunda bulunan Antique Shop'a gidin.
ANTIQUE SHOP
Antique Shop'a gelince odadaki dolabı itin. Cybil ile konuştuktan sonra duvardaki delikten girip ilerleyin. Yeni geldiğiniz yerden Baltayı (Axe) alın. Antique Shop'tan çıkın ve Silent Hill Town Center'a gidin.
ALTERNATE TOWN
Town Center'a girince merdivenlerden çıkmayı deneyin. TV'lerde ki görüntüleri izledikten sonra merdivenlerden çıkın. Bankın yanındaki dükkana girin ve buradan gerekli şeyleri alın. Sonra buradan çıkıp biraz ilerleyin. Yol yıkılacak ve aşağıya düşeceksiniz. Şimdi sizi kumun içinde hareket edebilen bir yaratık karşılayacak. Biraz uğraşıp yaratığa zarar verince, yaratık kaçacak ve size gidebileceğiniz bir yol açacak. Bu yoldan gidin ve hastaneye ulaşın. Exemination Room'da Lisa ile konuştuktan sonra buradan çıkıp hastanenin tam karşısında bulunan merdivenlerden yukarı çıkın. Karşılaşacağınız dev kelebeği öldürün. Şimdi kasaba normale dönecek. Haritayı kullanarak batıda ki Old Silent Hill'e giden yolu izleyin. Tekrar Silent Hill'in ilk bölgesine geleceksiniz. Kendinizi okulun yakınlarında, tellerle çevrilmiş bir yerde bulacaksınız. Buradaki kapının kilidini, silahlarınızdan biriyle kırıp, içeri girin ve merdivenlerden kanalizasyona inin.
SEWER
Kanalizasyon hakkında bilmeniz gereken ilk şey, radyonuzun burada işe yaramaması. Bu yüzden karşınıza çıkabilecek yaratıklara karşı daha hazırlıklı olun. Şimdi yol ikiye ayrılıncaya dek ilerleyin. Yolun ikiye ayrıldığı yerden sola dönün. Duvarlarda karşılılı iki C3 sembolü görene kadar gidin. Bu sembollerden biri hemen bulunduğunuz yolun üzerinde, diğeri ise su kanalının karşısında. Karşıdaki C3 sembolüne gidip, sağ tarafa dağru ilerleyin. Sonunda bir masaya ulaşacaksınız. Masadan haritayı alın ve duvardaki anahtar kabininden de 'Sewer Key'i alın. Yan taraftaki kapıyı unlocked edin ve güneye doğru inin. Önünüze çıkan kapıyı Sewer Key ile açın. En güneydeki merdivenlerden yukarı çıkın. Yeni geldiğiniz kanalizasyonda yolu takip edin. Yolun ikiye ayrıldığı yerden sola dönün ve haritanızı da kontrol ederek yolu izleyin. Haritanın tam güneybatı köşesindeki yere kadar gelin ve kanların arasından 'Sewer Exit Key'i alın. Yaratıkları öldürdükten sonra haritanın güneydoğusundaki merdivene doğru gidin ve kilitli olan kapıyı Sewer Exit Key ile açıp, merdivenlerden yukarı çıkın.
SILENT HILL RESORT AREA
Bulunduğunuz yerden caddeye çıkın ve yolun üzerindeki Information yazılı tabeladan haritayı alın. Haritada Annie's Bar'ı bulun ve buraya gidin. Doktorla konuştuktan sonra, yerden doktorun düşürmüş olduğu 'Kaufmann Key'i ve 'Receipt'i alın. Receipt isimli notu Inventory ekranında okuyun. Notta 0473 kodu ve Indian Runner gözünüze çarpacaktır. Haritadan Indian Runner isimli yeri bulup gidin ve buranın kapısındaki kilide 0473 kodunu girin. İçeride tezgahın arkasına geçin ve çekmeceyi açıp 'Safe Key'i alın. Sonra bu anahtarı kullanarak tezgahın altındaki kasayı açın. Tezgah ve duvardaki tüm notları okuyun. (0886) Şimdi Sandford St. ile Weaver St. caddelerinin birleştiği bölgedeki Norman's Motel'in oraya gidin. (Motel sarı renkle belirtilmiş.) Motel'in içine girmeyip yan tarafından yürüyün ve elektronik kilitli kapıya giderek 0886 kodunu girin. Odanın içindeki gazeteyi okuyun ve koltuğun üzerinden 'Magnet'i alın. Motel'in içine girin ve 3 numaralı odayı Kaufmann Key ile açın. Odadaki dolabı itin ve Magnet'i kullanarak delikten 'Motorcycle Key'i alın. Magnet'i aldığınız odaya geri dönün ve yan taraftaki kapıdan geçip motorsikletin bulunduğu yere gelin. Motorcycle Key'i motorsiklet üzerinde kullanın. Doktorla konuştuktan sonra Light House'a doğru gidin. Yolda ortalık yine karanlık olacak.
LIGHT HOUSE
Light House yolunda merdivenlerden aşağıya inin ve tekneye gelin. Kapıdan geçin ve Cybil ile konuştuktan sonra buradaki nesneleri alın. Şimdi Light House'a gidin. Merdivenlerden en üst tarafa çıkın ve burada Alessa'yı gördükten sonra aşağı inip, geri dönün. Light House'un kapısından çıkıp biraz ilerleyince, kendinizi yeniden teknede bulacaksınız. Şimdi haritanın batı bölgesindeki Lakeside Amusement Park'a giden yola doğru gidin. Ana yol kapalı olduğundan, buranın yakınında bulunan, haritanızda ok işareti ile belirtilmiş olan yere gidin. Merdivenlerden Sewer'a inin. Duvardan haritayı alın. Harita yardımıyla ilerleyip, diğer merdivene ulaşın ve yukarı çıkın. Yolu izleyin, çeşitli lunapark araçlarına rastlayacaksınız. Atlı karıncayı bulun ve buraya girin. Cybil ile karşılaşınca bir kaç el ateş edin. Cybil silahını yere atınca, yanına gidin ve üzerine hastanede içine kan benzeri sıvıyı doldurduğunuz plastik şişeyi dökün. Olaylardan sonra kendinizi Lisa'nın yanında bulacaksınız. Şimdi bulunduğunuz odada ki 3 kapıdan, sadece birisi açık. Bu kapıdan geçin ve ilerleyin. Asansörden çıkınca koridorun sonunda, sağ tarafta bulunan kapıdan geçin ve merdivenlerden aşağıya inin. Kendinizi bir sınıfta bulacaksınız. Sınıfın ortasındaki sıranın üzerine kazınmış yazıları okuyun. Diğer kapıdan geçip ilerleyin. Masanın üzerinden 'Pliers'ı (Pense) ve 'Screwdriver'ı (Tornavida) alın.
Şimdi ilk koridora geri dönün. Asansörün solundaki odaya girin ve musluğun üzerinde Pliers'ı kullanın. 'Key of Ophiel'i alın. Bu koridordaki Ophiel isimli kapıyı bu anahtarla açın. (Kapıların üzerine dikkatli bakarsanız 'Ophiel' gibi bazı isimlerin yazdığını görürsünüz) Yeni geldiğiniz yerdeki duvarda bulunan personel listesini okuyun. Sırayla tüm odalara girin. Burç simgelerinin olduğu odaya gelince odanın sonundaki panelde; boğa simgesinde 4, yay simgesinde 6 ve ikizler simgesinde 8 kodlarını girin. Yere düşen 'Stone of Time' isimli taşı alın. Sedyelerin üzerilerinde cesetlerin bulunduğu odaya gelince, buradan 'Amulet of Solomon'u alın. Buradan çıkıp koridordaki şifreli kapının paneline ALERT kodunu girin ve bu kapıdan geçin. Lisa ile aranızda geçen olaylardan sonra Harry otomatik olarak bu odadan çıkacak. Tekrar bu odaya girin ve yerdeki kitabı okuyun. Şimdi asansörün bulunduğu koridora gidin. Asansörün tam karşısındaki odaya girin.
Saate Stone of Time'ı yerleştirin. Saatten 'Key of Hagith'i alın. Koridorun sonundaki kapıdan bu anahtarı kullanarak geçin ve asansöre binin. 2. kata çıkın. Koridordaki 3. kapıdan girin ve içeriden 'Crest of Mercury'i ve 'Ring of Contract'ı alıp buradan çıkın. Koridorun sonundaki kapıdan, diğer koridora geçin. Kırmızı kapıyı unlocked edin. Bu kapı Ophiel isimli odanın bulunduğu ilk koridora açılıyor. İlk koridora gitmek yerine, yıkılmış masanın sağındaki odadan 'Camera'yı alıp çıkın. Koridorda içinde yatakların bulunduğu açık bir oda var. Bu odaya gelince, duvardaki pembe taşı düşürmek için Screwdriver'ı kullanın. Elektriğe bağlı bir anahtar göreceksiniz. Şimdilik bu anahtarı bırakıp, 3. kata çıkın. Burada bulunan iki tablonun resmini Camera ile çekin. Resimlerin üzerinde oluşan simgeleri, elektronik kilitli kapıların üzerinde oluşturun. Doğru yaparsanız, kapılar açılacaktır.
Sol taraftaki kapıdan geçin ve 'Bird Cage Key'i alın. Sonra diğer kapıdan geçin ve buradan da sağlık nesnesini alın. Daha sonra 1.kata inip, bu koridora ilk geldiğiniz asansörün sağında bulunan kapıdan girin. İçerideki kuş kafesinin üzerinde Bird Cage Key'i kullanın ve 'Key of Phaleg'i alın. Sonra bu anahtarla, kafesin bulunduğu odanın hemen ilerisindeki odayı açın. Gri ve kahverengi tonlarında bir koridora gelmiş oldunuz. Koridordaki odaları dolaşın. Odalardan birinde 'Jelly Bens' isimli bir paket bulacaksınız. Paketi açın ve 'Key of Bethor'u alın. Duvar yazılarının bulunduğu bir odadan da 'Ankh'ı alın. Koridordaki odalardan biri, Key of Bethor ile açılıyor. (Yanılmıyorsam kapının üzerinde sarı bir işleme var) Bu odaya girin ve Jeneratörün düğmesine basın. Böylece elektrik kesilmiş olacak. Daha önce 2. katta unlocked ettiğiniz kapı, önceden de söylediğimiz gibi 1. kattaki kapıya açılıyor. Bu kapıdan geçin ve elektriğe bağlı olan anahtarın bulunduğu odaya gidin. Akım kesildiğinden 'Key of Aratron'u alın. Tekrar jeneratörlü odanın bulunduğu koridora gelin. Sarı işlemeli olan diğer kapıyı Key of Aratron ile açın.
İçerideki hayaletlerin konuşmasından sonra, Alessa'nın resminin yanından 'Disk of Ouroboros'u alın. Şimdi tekrar koridora dönün ve mutfağa girin. Üzerinde kılıç bulunan bir dolap göreceksiniz. Kılıcı kontrol edin ama, 'Yes' deyip hemen almayın. Önce 'No' deyip, kılıcı almaktan vazgeçin. Sonra dolaba 'Ring of Contract'ı takın, ardından kılıcı (Dagger of Melchior) alın. Şimdi koridora dönüp, en sonda bulunan, aynı zamanda içinde Save dosyası da bulunan çocuk odasına girin. Odanın sonundaki kapıya Amulet of Solomon, Crest of Mercury, Ankh, Disk of Ouroboros ve Dagger of Melchior'u takın. Bu kapıdan geçin ve merdivenlerden inin. Konuşmalardan sonra en son düşmanınızla karşılaşacaksınız. Bu yaratığa sürekli ateş edin ve garip şimşekler saçmaya başlayınca ondan kaçın. Yaratığı tam göremediğiniz durumlarda L2 tuşu ile kamera açısını değiştirin. Sonunda yaratığı öldürünce oyun sonunu büyük bir zevkle izleyin... Oyun sonu görüntülerinden sonra, size oyunu save etmek istermisiniz diye sorulacak. Yes deyip oyunu Memory Card'a kaydedin. (Next Fear)
ENDING
Oyunda 4 normal, 1 gizli son bulunuyor. Diğer sonlara da göz atmak isterseniz;
1)Dr.Kaufmann'ın Annie's Bar'da bıraktıklarıyla ilgili bir şey yapmayın ve Cybil'a lunaparkta, hastanede doldurduğunuz kan benzeri sıvıyı dökmeyin. (BAD)
2)Dr.Kaufmann'ın Annie's Bar'da bıraktıklarıyla ilgili bir şey yapmayın, ama Cybil'a lunaparkta, hastanede doldurduğunuz kan benzeri sıvıyı döküp, onu kurtarın. (BAD+)
3)Dr.Kaufmann'ın Annie's Bar'da bıraktıklarıyla ilgili olayları tamamlayın, ama Cybil'a lunaparkta, hastanede doldurduğunuz kan benzeri sıvıyı dökmeyin. (GOOD)
4)Dr.Kaufmann'ın Annie's Bar'da bıraktıklarıyla ilgili olayları tamamlayın. Aynı zamanda Cybil'a lunaparkta, hastanede doldurduğunuz kan benzeri sıvıyı dökerek onu kurtarın. (GOOD+)
5)Oyunda gizli olan bir Ufo sonu bulnuyor. Bu sona ulaşmak için önce oyunu Normal modda GOOD+ alarak bitirin. Oyun bitiminde size sorulan soruya 'Yes' deyip oyunu Memory Card'a kaydedin. (Next Ferar) Daha sonra oyuna bu dosyayı Load edip başlayın. Hemen ilk haritanın kuzeyinde bulunan Convenience Store'a gidin ve buradan 'Channeling Stone'u alın. Daha sonra bu taşı;
a)Alternate School'un çatısında
b)Dev Örümcekle savaşmadan önce hastanenin önünde
c)Norman's Motel'in önünüde
d)Lighthouse'a giden yol üzerinde ki teknede)Lighthouse'ın en tepesinde kullanın. Böylece gizli olan Ufo sonunu görebileceksiniz. Ayrıca bu oyun sonunda tekrar Save ederseniz ve daha sonra oyunu bu dosyadan Load ederseniz, Hyper Blaster isimli silaha sahip olabilirsiniz.
NEXT FEAR
Oyunu bu dosyadan Load edin. Böylece Chainsaw (Zincir Testere), Rockdrill (Kaya Delici), Katana gibi silahlara sahip olma imkanına kavuşabilirsiniz... Bunun için Gas Station'a gidin ve gaz tankını alın. Eğer oyunu sadece bir kez bitirmişseniz, 2 silahtan (Rockdrill ve Chainsaw) sadece birine sahip olabilirsiniz.
Chainsaw: Batıdan Bloch Street'e gidin ve yolu takip edin. Yolun güneyinde kırık bir pencere gömreceksiniz, işte Chainsaw burada. Gaz tankını, Chainsaw üzerinde kullanın...
Rockdrill: Bridge Control Room'a gidin ve aşağıdaki odaya girin. Gaz tankını burada kullanın ve Rockdrill'e sahip olun.
Katana: Bu silah Bachman St.'teki kapısı kilitli olan evde.
1)Oyunda karşılaşacağınız kağıt dosyaları, oyunu save etmek için kullanın.
2)Gerektiğinde yaratıklardan kaçmak için, L1+R1 tuşlarını kullanarak 180 derece dönüş özelliğinden yararlanın.
3)Kamera açılarını gerektiğinde L2 tuşunu kullanarak değiştirin.
4)Oyun sırasında yönünüzü şaşırmamak için sürekli haritayı kullanın. Tam çözüm sırasında ismi verilen bazı yerleri, harita yardımıyla bulun. Ayrıca haritada ki bazı küçük noktaları daha net görebilmek için, X tuşu ile haritayı yakınlaştırıp Zoom özelliğini kullanın.
5)Çözüm sırasında, kuzeydoğu, güney gibi bazı yön kavramları kullandık. Bu kavramları her haritada bulunan pusula doğrultusunda uygulayın.
6)Oyun sırasında mermi tasarrufu yapmak için şu tekniği kullanın; bir yaratığa bir kaç el ateş ettikten sonra, yaratık yere düşer ama ölmez. Yerdeki yaratığı öldürmek için tekrar ateş etmek yerine, yanına gidin ve X tuşu ile tekme atın. Ayrıca demir çubuk ve Hammer (Çekiç) kullanarak ta mermiden tasarruf edebilirsiniz. Özellikle Hammer, hastanede karşılaşacağınız yaratıklara karşı çok işe yarıyor.
7)Kilitli olan bazı kapıları, kapının diğer tarafından açmayı denerseniz, unlocked olacak ve açılacaktır.
8)Tam çözüm sırasında biz size sadece kesinlikle alınması ve gidilmesi gereken anahtar nesneleri ve odaları belirttik. Bu yüzden oyunda ki sağlık nesnelerini ve mermileri almak için, haritalardaki tüm odaları dolaşıp, (okul ve hastane gibi kapalı yerleri) araştırın.
9)Oyunda ki en büyük yardımcılarınızdan biri, Cafe'de bulduğunuz küçük radyo. Radyo size yaklaşan tehlikeleri belirtiyor. Radyonun zili ne kadar güçlü çalıyorsa, tehlike size o denli yakındır.
10)Biz tam çözümü hazırlarken, oyunu NORMAL zorluk seviyesinde oynadık.
11)Oyunda bir çok farklı son bulunuyor. Oyun sırasında yapacağınız bazı şeyler, oyunun gidişatını ve sonunu etkileyebilir. Bizim izlediğimiz yol, sizi oyunun en iyi sonu olan GOOD+'ya ulaştıracak. Bu konuda ki daha detaylı bilgiyi 'ENDING' başlığı altında bulabilirsiniz. (ENDING ve NEXT FEAR başlıkları rehberin son bölümündedir.)
SILENT HILL RESIDENTIAL AREA
Oyuna başlayınca biraz ilerleyin ve Cheryl'ın peşinden gidin. Cheryl sizi dar sokakların bulunduğu bir yere getirecek. Dar sokaklardan geçin ve etraf karanlık olunca da yolu izlemeye devam edin. Parçalanmış bir cesetle karşılaşınca, bırakın gelen yaratıklar sizi öldürsün.
CAFE
Öldükten sonra Cafe'de uyanacaksınız. Cybil size bir silah verecektir. Konuşma bitince tezgahtan bıçağı, el fenerini, haritayı ve sağlık nesnelerini alın. Cafe'nin kapısından çıkarken, radyodan bir zil sesi yükselecek ve hemen sonra uçan bir yaratık camları kırıp içeri girecek. Yaratığı öldürün ve radyoyu aldıktan sonra buradan çıkın. Şimdi Finney St.'teki kırmızı okla belirtilen yere gidin. Buradan, üzerinde 'to School' yazan kağıdı ve demir çubuğu alın. Sonra Midwich St. ile Matheson St. arasındaki yıkılmış yola giderek, üzerinde 'Doghouse' ve 'Levin St.' yazan kağıtları alın. Şimdi Levin St.'e gidin ve bu caddede bulunan köpek klübesini bulun. Buradan anahtarı alın ve bu anahtarla hemen klübenin önündeki evin kapısını açın. Evin içinde, caddenin öteki tarafına geçmek için gerekli olan ve üzerinde 3 tane kilidi bulunan bir kapı göreceksiniz. Kapının hemen yanında asılı olan haritaya göz atın. Şimdi haritanızda kırmızı işaretlerle üç yeni nokta belirlendi. Belirtilen noktalara gidin ve buralardan anahtarları toplayın. (Anahtarlar basketbol sahasında, posta kutusunda ve polis arabasının bagajında) Üç anahtarı da aldıktan sonra Levin St.'teki eve geri dönün ve kilitli olan kapıyı bu anahtarlarla açın. Artık haritanızda da belirtilmiş olan Midwich Elementary School'a gidebilirsiniz.
MIDWICH ELEMENTARY SCHOOL
Okula girin ve Lobby'den haritayı alın. Reception'a giderek burada ki kanlı kitapları okuyun. Kitaplarda şöyle yazıyor;
10.00 : Alchemy Laboratory (Chemisitry Lab)
12.00 : A place with songs and sounds. (Music Room)
5.00 : Darkness that brings the choking heat. (Boiler Room)
Bu yazılar sırasıyla çözülmesi gereken üç tane bulmacayı belirtiyor. Şimdi 1F'de girebildiğiniz tüm odalara girerek buraları araştırın ve çeşitli cephane, sağlık nesneleri gibi gereksinimleri toplayın. Şimdi güneybatı merdivenlerinden yukarı, 2F'ye çıkın. Lab Equipment Room'dan 'Chemical'ı alın. Chemisitry Lab'a girin ve kesik elin üzerine Chemical'ı dökün. Sonra bu kesik elin tutmuş olduğu altın madalyonu alın. Music Room'a gidin ve piyanoya göz atın. Kuzeydoğu merdivenlerinden alt kata, 1F'ye inin. Resepsiyondaki kitapları tekrar kontrol ettikten sonra, CourtYard'daki saat kulesine gidin ve madalyonu uygun olan yere takın. Kulenin önündeki küçük kapıya giderek buradan saate bakın. (12.00) Şimdi piyano bulmacasını çözmek için 2F'deki Music Room'a gidin. Piyanoyu inceleyin. 7 beyaz, 5 siyah tuş göreceksiniz. Bu tuşların bir kısmı normal nota melodileri çıkartırken, bir kısmı da garip gıcırdamalar çıkartıyor. Sizin yapmanız gereken, garip sesler çıkartan tuşlara basmak. Yani şu şekilde; 2.Beyaz, 6.Beyaz, 5.Siyah, 5.Beyaz, 1.Siyah. Bu işlemi yapınca yere düşen gümüş madalyonu alın ve tekrar saat kulesine giderek bu madalyonu da takın. Saate yeniden göz atın. (5.00) Boiler Room'a gidin ve makinaların birinin üzerindeki kırmızı renkli düğmeye basın. CourtYard'a gidin ve saat kulesinin kapısından geçerek yolu takip edin.
MIDWICH ELEMENTARY SCHOOL (ALTERNATE)
Şimdi yeni bir CourtYard'dasınız. CourtYard'ın batısındaki kapıdan okula girin. Storage'den 'Rubber Ball'u alın. Kuzey kenarındaki Class Room'dan 'Picture Card'ı alın. Şimdi Lobby'nin solundaki odaya gidin ve burada bulunan garip kapıya Picture Card'ı takın. Artık okulun güney bölümüne geçebilirsiniz. Erkekler tuvaletine girin ve cesedin bulunduğu yerden Shotgun'ı alın. Ayrıca duvardaki yazıya göz atın. Eğer kızlar tuvaletine girip geri çıkarsanız, her nasılsa bu tuvalet asansör görevi görüyor ve sizi 2F'ye getiriyor. Aynı işlemi tekrarlarsanız, tekrar 1F'ye dönebilirsiniz. 1F'deki girebildiğiniz tüm odaları dolaştıktan sonra, güneybatı merdivenlerinden yukarı, Roof'a çıkın. Burada bir su vanası ve bu vanayı izleyen küçük bir su kanalı göreceksiniz. Kanalda bulunan iki küçük deliği kontrol edin. Birinin içinin boş, diğerinin ise ulaşamadığınız bir anahtarla dolu olduğunu göreceksiniz. Boş olan deliğe Rubber Ball'u koyun ve vanayı çevirin. Anahtar, su ile birlikte CourtYard'ın batı kapısının sağındaki su kanalına akacak. Şimdi gidin ve bu kanaldan 'Class Room Key'i alın. 2F'deki Locker Room'a girin. İçeride tıkırdayan bir dolap gözünüze çarpacak. Dolabı açın, içinin boş olduğunu göreceksiniz. Şimdi biraz yürüyün, dolaplardan biri açılacak ve içinden bir cesetle birlikte 'Library Reserve Key' düşecek. Düşen anahtarı alın. Library Reserve'e gidin ve buradan Library'e geçerek, masadaki kitabı okuyun. Kuzeydeki Class Room'lardan geçerek, kuzeydoğu merdivenlerinden Boiler Room'a inin. Burada 2 tane vana göreceksiniz. Sol taraftaki vanayı 1 kez sağa, sağ taraftaki vanayı ise 2 kez sola çevirin ve kapıdan geçin. Şimdi büyük bir yaratıkla karşı karşıyasınız. Yaratığı öldürmek için sürekli olarak ortadaki halkanın etrafında dönün ve yaratıkla aranızda belli bir mesafe sağlayınca dönüp ateş edin. Shotgun'ınız bu konuda iyi iş görecektir. Sürekli bu taktiği uygulayın ve gerektiğinde yaratıktan kaçmak için 180 derecelik dönüş özelliğini kullanın. Yalnız dikkat edin, yaratık ağzını açıp sizi yutmasın. Çünkü bu şekilde tek darbede ölebilirsiniz. Sonunda yaratığı öldürünce, araya bir kaç sahne girecek ve kendinizi Boiler Room'da bulacaksınız. Yerden 'K. Gordon Key'i alın ve 1F'ye çıkarak Lobby'e gidin. Entrance'den okulu terk edin.
BALKAN CHURCH
Sıradaki yer, haritanızda da işaretlenmiş olan Balkan Church. Buraya gitmek için okulun güneybatısındaki bölgede bulunan (okulun hemen önü) ara sokağa girin. Burada K. Gordon'un evine giden bir giriş bulacaksınız. Bahçedeki kapıyı kullanarak evin içine girin ve yolun öteki yakasına uzanan bölgeye gitmek için evin diğer kapısını kullanın. Bloch St.'i kullanarak Balkan Church'a gidin. Konuşmadan sonra rahibenin (Dahlia Gillespie) az önce bulunduğu yerden 'Flauros ve Drawbridge Key'i alın. Şimdi kiliseden çıkın ve harita yardımıyla Bridge Control Room'u bulup buraya gidin. Control Room'a ulaşınca 2. kata çıkın ve sandalyenin üzerinden haritayı alın. Kontrol panelinde Drawbridge Key'i kullanarak köprüyü indirin ve şehrin öteki yakasına geçerek, Alchemilla Hospital'a ulaşın.
ALCHEMILLA HOSPITAL
Hastaneye girince ilerleyin ve önünüze ilk çıkan kapıdan geçin. Elinde silah olan doktorla (Michael Kaufmann) konuştuktan sonra buradan diğer odaya geçin ve resepsiyona ulaşarak buradan haritayı alın. Medicine Room'daki gazeteyi okuyun. Doctor's Office'ten diğer haritayı alın. Oradan Conference Room'a geçerek 'Basement Key'i alın. Kitchen'a gidin ve plastik şişeyi alın. Director's Office'e gidin ve yere dökülmüş olan kan benzeri sıvıyı inceleyin. Az önce aldığınız plastik şişeyi bu sıvıyla doldurun. Elevator'ün (Asansör) sağındaki kapıyı Basement Key'i kullanarak açın ve aşağıya B bölümüne inin. Generator Room'a gidin ve jeneratörü çalıştırın. Asansöre binin ve 2. kata çıkın. Koridor geçiş kapısını açmayı deneyin. Kilitli olduğunu göreceksiniz. Aynı işlemi 3. kata çıkıp tekrar yapın. Sonra asansöre binin ve yeni oluşan 4. kata çıkın.
ALCHEMILLA HOSPITAL (ALTERNATE)
Koridor ana kapısından girin. Kapı otomatik olarak kilitlenecektir. Bu koridordaki kapıların tümü kilitli. Bu yüzden koridorun sonundaki kapıdan geçin ve diğer koridora ulaşın. Bu koridorun da en sonuna gidin ve merdivenlerden aşağı inerek 1F'ye kadar gelin. Bu katta bulunan tüm kapıları açmayı deneyin. Bundan böyle bazı odalarda garip tıkırtı ve sesler duyabilirsiniz. Director's Office'ten 'Plate of Queen'i alın. Asansörün sağ tarafındaki kapıdan geçerek B bölümüne inin ve Generator Room'dan Hammer'ı (çekiç) alın. Merdivenleri kullanarak 3F'ye gidin. Erkekler tuvaletinden 'Plate of Turtle'ı alın. Room 302'ye girin ve TV-Video setini kontrol edin. Room 304'e gidin ve duvardaki levhayı kontrol edin. Storage Room'a gidin ve 'Blood Pack'i alın. Room 306'dan 'Plate of Cat'i alın. F2'ye inin. Ana koridor hattındaki 2 levhayı kontrol edin ve Room 201'den Lighter'ı (çakmak) alın. Room 204'e giderek ahtapot benzeri yaratığın önüne Blood Pack'i koyun. Duvardan 'Plate of Hatter'ı alın. Plate of Hatter ile birlikte toplam 4 tane renkli taşınız oldu. Nurse Center'a gidin ve duvardaki notu okuyun. Sonra üzerinde oyuklar bulunan kapıda, renkli taşları sol üst taraftan başlayarak saat yönünde şu şekilde dizin; Kırmızı, Mavi, Yeşil, Sarı. Şimdi bu kapıdan geçin ve Operating Room'a giderek 'Basement Storeroom Key'i alın. Intensive CareUnit'ten 'Disinfecting Alcohol'ü alın. B bölümüne inin ve Storeroom'u Basement Storeroom Key ile açın. İçeride ki pembe dolabı itin ve ortaya çıkan kapıdan geçin. Yerde bulunan sarmaşıklı kapağın üzerine Disinfecting Alcohol'ü dökün ve çakmakla burayı yakın. Buradan aşağıya inin ve tüm odaları dolaşın. Odaların birinde bir 'Video Kaset', Alesa'nın resminin bulunduğu diğer başka bir odada ise 'Examination Room Key'i bulacaksınız. Bu nesneleri aldıktan sonra 3F'ye çıkın ve Room 302'deki TV-Video setine, aldığınız video kaseti takın. Görüntüleri izledikten sonra 1F'ye giderek Exemination Room'a girin. Araya giren sahnelerden sonra masadan 'Antique Shop Key'i alın ve buradan çıkarak, haritanın en kuzeydoğu ucunda bulunan Antique Shop'a gidin.
ANTIQUE SHOP
Antique Shop'a gelince odadaki dolabı itin. Cybil ile konuştuktan sonra duvardaki delikten girip ilerleyin. Yeni geldiğiniz yerden Baltayı (Axe) alın. Antique Shop'tan çıkın ve Silent Hill Town Center'a gidin.
ALTERNATE TOWN
Town Center'a girince merdivenlerden çıkmayı deneyin. TV'lerde ki görüntüleri izledikten sonra merdivenlerden çıkın. Bankın yanındaki dükkana girin ve buradan gerekli şeyleri alın. Sonra buradan çıkıp biraz ilerleyin. Yol yıkılacak ve aşağıya düşeceksiniz. Şimdi sizi kumun içinde hareket edebilen bir yaratık karşılayacak. Biraz uğraşıp yaratığa zarar verince, yaratık kaçacak ve size gidebileceğiniz bir yol açacak. Bu yoldan gidin ve hastaneye ulaşın. Exemination Room'da Lisa ile konuştuktan sonra buradan çıkıp hastanenin tam karşısında bulunan merdivenlerden yukarı çıkın. Karşılaşacağınız dev kelebeği öldürün. Şimdi kasaba normale dönecek. Haritayı kullanarak batıda ki Old Silent Hill'e giden yolu izleyin. Tekrar Silent Hill'in ilk bölgesine geleceksiniz. Kendinizi okulun yakınlarında, tellerle çevrilmiş bir yerde bulacaksınız. Buradaki kapının kilidini, silahlarınızdan biriyle kırıp, içeri girin ve merdivenlerden kanalizasyona inin.
SEWER
Kanalizasyon hakkında bilmeniz gereken ilk şey, radyonuzun burada işe yaramaması. Bu yüzden karşınıza çıkabilecek yaratıklara karşı daha hazırlıklı olun. Şimdi yol ikiye ayrılıncaya dek ilerleyin. Yolun ikiye ayrıldığı yerden sola dönün. Duvarlarda karşılılı iki C3 sembolü görene kadar gidin. Bu sembollerden biri hemen bulunduğunuz yolun üzerinde, diğeri ise su kanalının karşısında. Karşıdaki C3 sembolüne gidip, sağ tarafa dağru ilerleyin. Sonunda bir masaya ulaşacaksınız. Masadan haritayı alın ve duvardaki anahtar kabininden de 'Sewer Key'i alın. Yan taraftaki kapıyı unlocked edin ve güneye doğru inin. Önünüze çıkan kapıyı Sewer Key ile açın. En güneydeki merdivenlerden yukarı çıkın. Yeni geldiğiniz kanalizasyonda yolu takip edin. Yolun ikiye ayrıldığı yerden sola dönün ve haritanızı da kontrol ederek yolu izleyin. Haritanın tam güneybatı köşesindeki yere kadar gelin ve kanların arasından 'Sewer Exit Key'i alın. Yaratıkları öldürdükten sonra haritanın güneydoğusundaki merdivene doğru gidin ve kilitli olan kapıyı Sewer Exit Key ile açıp, merdivenlerden yukarı çıkın.
SILENT HILL RESORT AREA
Bulunduğunuz yerden caddeye çıkın ve yolun üzerindeki Information yazılı tabeladan haritayı alın. Haritada Annie's Bar'ı bulun ve buraya gidin. Doktorla konuştuktan sonra, yerden doktorun düşürmüş olduğu 'Kaufmann Key'i ve 'Receipt'i alın. Receipt isimli notu Inventory ekranında okuyun. Notta 0473 kodu ve Indian Runner gözünüze çarpacaktır. Haritadan Indian Runner isimli yeri bulup gidin ve buranın kapısındaki kilide 0473 kodunu girin. İçeride tezgahın arkasına geçin ve çekmeceyi açıp 'Safe Key'i alın. Sonra bu anahtarı kullanarak tezgahın altındaki kasayı açın. Tezgah ve duvardaki tüm notları okuyun. (0886) Şimdi Sandford St. ile Weaver St. caddelerinin birleştiği bölgedeki Norman's Motel'in oraya gidin. (Motel sarı renkle belirtilmiş.) Motel'in içine girmeyip yan tarafından yürüyün ve elektronik kilitli kapıya giderek 0886 kodunu girin. Odanın içindeki gazeteyi okuyun ve koltuğun üzerinden 'Magnet'i alın. Motel'in içine girin ve 3 numaralı odayı Kaufmann Key ile açın. Odadaki dolabı itin ve Magnet'i kullanarak delikten 'Motorcycle Key'i alın. Magnet'i aldığınız odaya geri dönün ve yan taraftaki kapıdan geçip motorsikletin bulunduğu yere gelin. Motorcycle Key'i motorsiklet üzerinde kullanın. Doktorla konuştuktan sonra Light House'a doğru gidin. Yolda ortalık yine karanlık olacak.
LIGHT HOUSE
Light House yolunda merdivenlerden aşağıya inin ve tekneye gelin. Kapıdan geçin ve Cybil ile konuştuktan sonra buradaki nesneleri alın. Şimdi Light House'a gidin. Merdivenlerden en üst tarafa çıkın ve burada Alessa'yı gördükten sonra aşağı inip, geri dönün. Light House'un kapısından çıkıp biraz ilerleyince, kendinizi yeniden teknede bulacaksınız. Şimdi haritanın batı bölgesindeki Lakeside Amusement Park'a giden yola doğru gidin. Ana yol kapalı olduğundan, buranın yakınında bulunan, haritanızda ok işareti ile belirtilmiş olan yere gidin. Merdivenlerden Sewer'a inin. Duvardan haritayı alın. Harita yardımıyla ilerleyip, diğer merdivene ulaşın ve yukarı çıkın. Yolu izleyin, çeşitli lunapark araçlarına rastlayacaksınız. Atlı karıncayı bulun ve buraya girin. Cybil ile karşılaşınca bir kaç el ateş edin. Cybil silahını yere atınca, yanına gidin ve üzerine hastanede içine kan benzeri sıvıyı doldurduğunuz plastik şişeyi dökün. Olaylardan sonra kendinizi Lisa'nın yanında bulacaksınız. Şimdi bulunduğunuz odada ki 3 kapıdan, sadece birisi açık. Bu kapıdan geçin ve ilerleyin. Asansörden çıkınca koridorun sonunda, sağ tarafta bulunan kapıdan geçin ve merdivenlerden aşağıya inin. Kendinizi bir sınıfta bulacaksınız. Sınıfın ortasındaki sıranın üzerine kazınmış yazıları okuyun. Diğer kapıdan geçip ilerleyin. Masanın üzerinden 'Pliers'ı (Pense) ve 'Screwdriver'ı (Tornavida) alın.
Şimdi ilk koridora geri dönün. Asansörün solundaki odaya girin ve musluğun üzerinde Pliers'ı kullanın. 'Key of Ophiel'i alın. Bu koridordaki Ophiel isimli kapıyı bu anahtarla açın. (Kapıların üzerine dikkatli bakarsanız 'Ophiel' gibi bazı isimlerin yazdığını görürsünüz) Yeni geldiğiniz yerdeki duvarda bulunan personel listesini okuyun. Sırayla tüm odalara girin. Burç simgelerinin olduğu odaya gelince odanın sonundaki panelde; boğa simgesinde 4, yay simgesinde 6 ve ikizler simgesinde 8 kodlarını girin. Yere düşen 'Stone of Time' isimli taşı alın. Sedyelerin üzerilerinde cesetlerin bulunduğu odaya gelince, buradan 'Amulet of Solomon'u alın. Buradan çıkıp koridordaki şifreli kapının paneline ALERT kodunu girin ve bu kapıdan geçin. Lisa ile aranızda geçen olaylardan sonra Harry otomatik olarak bu odadan çıkacak. Tekrar bu odaya girin ve yerdeki kitabı okuyun. Şimdi asansörün bulunduğu koridora gidin. Asansörün tam karşısındaki odaya girin.
Saate Stone of Time'ı yerleştirin. Saatten 'Key of Hagith'i alın. Koridorun sonundaki kapıdan bu anahtarı kullanarak geçin ve asansöre binin. 2. kata çıkın. Koridordaki 3. kapıdan girin ve içeriden 'Crest of Mercury'i ve 'Ring of Contract'ı alıp buradan çıkın. Koridorun sonundaki kapıdan, diğer koridora geçin. Kırmızı kapıyı unlocked edin. Bu kapı Ophiel isimli odanın bulunduğu ilk koridora açılıyor. İlk koridora gitmek yerine, yıkılmış masanın sağındaki odadan 'Camera'yı alıp çıkın. Koridorda içinde yatakların bulunduğu açık bir oda var. Bu odaya gelince, duvardaki pembe taşı düşürmek için Screwdriver'ı kullanın. Elektriğe bağlı bir anahtar göreceksiniz. Şimdilik bu anahtarı bırakıp, 3. kata çıkın. Burada bulunan iki tablonun resmini Camera ile çekin. Resimlerin üzerinde oluşan simgeleri, elektronik kilitli kapıların üzerinde oluşturun. Doğru yaparsanız, kapılar açılacaktır.
Sol taraftaki kapıdan geçin ve 'Bird Cage Key'i alın. Sonra diğer kapıdan geçin ve buradan da sağlık nesnesini alın. Daha sonra 1.kata inip, bu koridora ilk geldiğiniz asansörün sağında bulunan kapıdan girin. İçerideki kuş kafesinin üzerinde Bird Cage Key'i kullanın ve 'Key of Phaleg'i alın. Sonra bu anahtarla, kafesin bulunduğu odanın hemen ilerisindeki odayı açın. Gri ve kahverengi tonlarında bir koridora gelmiş oldunuz. Koridordaki odaları dolaşın. Odalardan birinde 'Jelly Bens' isimli bir paket bulacaksınız. Paketi açın ve 'Key of Bethor'u alın. Duvar yazılarının bulunduğu bir odadan da 'Ankh'ı alın. Koridordaki odalardan biri, Key of Bethor ile açılıyor. (Yanılmıyorsam kapının üzerinde sarı bir işleme var) Bu odaya girin ve Jeneratörün düğmesine basın. Böylece elektrik kesilmiş olacak. Daha önce 2. katta unlocked ettiğiniz kapı, önceden de söylediğimiz gibi 1. kattaki kapıya açılıyor. Bu kapıdan geçin ve elektriğe bağlı olan anahtarın bulunduğu odaya gidin. Akım kesildiğinden 'Key of Aratron'u alın. Tekrar jeneratörlü odanın bulunduğu koridora gelin. Sarı işlemeli olan diğer kapıyı Key of Aratron ile açın.
İçerideki hayaletlerin konuşmasından sonra, Alessa'nın resminin yanından 'Disk of Ouroboros'u alın. Şimdi tekrar koridora dönün ve mutfağa girin. Üzerinde kılıç bulunan bir dolap göreceksiniz. Kılıcı kontrol edin ama, 'Yes' deyip hemen almayın. Önce 'No' deyip, kılıcı almaktan vazgeçin. Sonra dolaba 'Ring of Contract'ı takın, ardından kılıcı (Dagger of Melchior) alın. Şimdi koridora dönüp, en sonda bulunan, aynı zamanda içinde Save dosyası da bulunan çocuk odasına girin. Odanın sonundaki kapıya Amulet of Solomon, Crest of Mercury, Ankh, Disk of Ouroboros ve Dagger of Melchior'u takın. Bu kapıdan geçin ve merdivenlerden inin. Konuşmalardan sonra en son düşmanınızla karşılaşacaksınız. Bu yaratığa sürekli ateş edin ve garip şimşekler saçmaya başlayınca ondan kaçın. Yaratığı tam göremediğiniz durumlarda L2 tuşu ile kamera açısını değiştirin. Sonunda yaratığı öldürünce oyun sonunu büyük bir zevkle izleyin... Oyun sonu görüntülerinden sonra, size oyunu save etmek istermisiniz diye sorulacak. Yes deyip oyunu Memory Card'a kaydedin. (Next Fear)
ENDING
Oyunda 4 normal, 1 gizli son bulunuyor. Diğer sonlara da göz atmak isterseniz;
1)Dr.Kaufmann'ın Annie's Bar'da bıraktıklarıyla ilgili bir şey yapmayın ve Cybil'a lunaparkta, hastanede doldurduğunuz kan benzeri sıvıyı dökmeyin. (BAD)
2)Dr.Kaufmann'ın Annie's Bar'da bıraktıklarıyla ilgili bir şey yapmayın, ama Cybil'a lunaparkta, hastanede doldurduğunuz kan benzeri sıvıyı döküp, onu kurtarın. (BAD+)
3)Dr.Kaufmann'ın Annie's Bar'da bıraktıklarıyla ilgili olayları tamamlayın, ama Cybil'a lunaparkta, hastanede doldurduğunuz kan benzeri sıvıyı dökmeyin. (GOOD)
4)Dr.Kaufmann'ın Annie's Bar'da bıraktıklarıyla ilgili olayları tamamlayın. Aynı zamanda Cybil'a lunaparkta, hastanede doldurduğunuz kan benzeri sıvıyı dökerek onu kurtarın. (GOOD+)
5)Oyunda gizli olan bir Ufo sonu bulnuyor. Bu sona ulaşmak için önce oyunu Normal modda GOOD+ alarak bitirin. Oyun bitiminde size sorulan soruya 'Yes' deyip oyunu Memory Card'a kaydedin. (Next Ferar) Daha sonra oyuna bu dosyayı Load edip başlayın. Hemen ilk haritanın kuzeyinde bulunan Convenience Store'a gidin ve buradan 'Channeling Stone'u alın. Daha sonra bu taşı;
a)Alternate School'un çatısında
b)Dev Örümcekle savaşmadan önce hastanenin önünde
c)Norman's Motel'in önünüde
d)Lighthouse'a giden yol üzerinde ki teknede)Lighthouse'ın en tepesinde kullanın. Böylece gizli olan Ufo sonunu görebileceksiniz. Ayrıca bu oyun sonunda tekrar Save ederseniz ve daha sonra oyunu bu dosyadan Load ederseniz, Hyper Blaster isimli silaha sahip olabilirsiniz.
NEXT FEAR
Oyunu bu dosyadan Load edin. Böylece Chainsaw (Zincir Testere), Rockdrill (Kaya Delici), Katana gibi silahlara sahip olma imkanına kavuşabilirsiniz... Bunun için Gas Station'a gidin ve gaz tankını alın. Eğer oyunu sadece bir kez bitirmişseniz, 2 silahtan (Rockdrill ve Chainsaw) sadece birine sahip olabilirsiniz.
Chainsaw: Batıdan Bloch Street'e gidin ve yolu takip edin. Yolun güneyinde kırık bir pencere gömreceksiniz, işte Chainsaw burada. Gaz tankını, Chainsaw üzerinde kullanın...
Rockdrill: Bridge Control Room'a gidin ve aşağıdaki odaya girin. Gaz tankını burada kullanın ve Rockdrill'e sahip olun.
Katana: Bu silah Bachman St.'teki kapısı kilitli olan evde.