SINIFTA KUSURLU DAVRANIŞLARIN DÜZELTİLMESİ
Öncelikle sınıf içi kuralları belirleyiniz
1-Arkadaşlarına karşı nazik ol......
2-arkadaşlarını eşyalarına karşı saygılı ol....
3-öğretmen veya diğer öğrenciler konuşurken dinlemeyi, sınıfta sessiz çalışmayı,.....
4-söz almak için parmak kaldır....
5-.......
Sınıfta sık görülen kusurlu davranışları düzeltmek için izlenebilecek bazı stratejiler
Hafif kusurlu davranışlar:
Öncelikle Ders Konusuna Hazırlıklı Gel
En Az Müdahale Prensibi
Dersi Kesintiye Uğratmadan Müdahale Et!
Çeşitli Ders Materyalleri Ve Ders İşleme Yaklaşımları Kullanarak Öğrencilerin Sıkılmasını Önle
Uyarılarını Sessizce Yap(Gözlerinle Konuş)
Olumsuzlukları Vurgulama, Olumlu Davranışı Öv!
Olumlu Davranan Diğer Öğrencileri Öv!
SÖZEL UYARILARI KULLANIRKEN,
Ne Yapmaması Gerektiğini Değil Ne Yapması Gerektiğini Söyle
Uyarıyı Kişiliğine Değil Davranışına Yap
Bazen Kırık Plak Gibi Ol
Ceza Verilecekse, Davranışa Uygun Ceza Ver !
(Hatalı Davranışın Sonuçlarına Katlanma)
ÖĞRENCİ KUSURLU DAVRANIŞINI NASIL- NEDEN SÜRDÜRÜR?
Unutma!
Pekiştirilen Davranış Sürdürülür
Dikkat! Uyarılarınız Kusurlu Davranışı Sürdüren Bir Pekiştireç Olabilir
Öğretmenim Biraz da Benimle İlgilen
Arkadaşlarım Eğlendiği Sürece Ben de Mutluyum
GRUP DESTEKLİ UYUMSUZ DAVRANIŞLA BAŞ ETMEK İÇİN
Öğrenciyi Arkadaş İlgisinden- Onayından
Yoksun Bırak
**Grubun Etkisini Kullan
**Can Sıkıcı, Engelleyici Hoş Olmayan
**Aktivitelerden Grubu Uzak Tut
SINIFTA KULLANABİLECEK TİPİK PEKİŞTİREÇLER
Başarı Düzeyi Düşük Öğrencilerin, Küçük Başarılarını Ödüllendir!
Bazen Kör, Bazen Sağır Ol!
*Uygun Olmayan Davranışı Görmezden Gel!
AĞIR KUSURLU DAVRANIŞLARLA BAŞETME
Gerekliyse Cezalandır Ve Cezanın Ölçütlerini Belirle
CEZANIN GEREKLİ GÖRÜLDÜĞÜ DURUMLARDA AŞAĞIDAKİLERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDUR!
1-Mümkün Olduğunca Cezaya Az Başvur
2-Öğrenci Niçin Cezalandırıldığını Açık Seçik Anlamasını Sağla
3-Öğrencinin Cezadan Kurtulabileceği Olumlu Pekiştireçler Alabileceği Seçenekler Sağla
4-Olumlu Davranışları Pekiştirerek İstenmeyen Davranışları Cezalandırarak Zıtlıklar Oluştur
5-Fiziki Cezadan Kaçın
6- ALTIN KURAL !!Duyguların Yoğunken Ceza Vermekten Kaçın
7-İstenmeyen Davranışı Mümkünse Davranış Yapıldıktan Sonra Cezalandırmaktansa Davranış Yapılırken Cezalandır!
PEKİŞTİREÇ KULLANMAYI GİDEREK AZALT
Anne Babayla İş Birliği Yap (Ev Temelli Pekiştireç Kullan)
Günlük Bireysel El Kartları Kullan
Marka Biriktirme Yöntemini Kullan
PROF.DR. RAMAZAN ARI SELÇUK ÜNİVERSİTESİ MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öncelikle sınıf içi kuralları belirleyiniz
1-Arkadaşlarına karşı nazik ol......
2-arkadaşlarını eşyalarına karşı saygılı ol....
3-öğretmen veya diğer öğrenciler konuşurken dinlemeyi, sınıfta sessiz çalışmayı,.....
4-söz almak için parmak kaldır....
5-.......
Sınıfta sık görülen kusurlu davranışları düzeltmek için izlenebilecek bazı stratejiler
Hafif kusurlu davranışlar:
Öncelikle Ders Konusuna Hazırlıklı Gel
En Az Müdahale Prensibi
Dersi Kesintiye Uğratmadan Müdahale Et!
Çeşitli Ders Materyalleri Ve Ders İşleme Yaklaşımları Kullanarak Öğrencilerin Sıkılmasını Önle
Uyarılarını Sessizce Yap(Gözlerinle Konuş)
Olumsuzlukları Vurgulama, Olumlu Davranışı Öv!
Olumlu Davranan Diğer Öğrencileri Öv!
SÖZEL UYARILARI KULLANIRKEN,
Ne Yapmaması Gerektiğini Değil Ne Yapması Gerektiğini Söyle
Uyarıyı Kişiliğine Değil Davranışına Yap
Bazen Kırık Plak Gibi Ol
Ceza Verilecekse, Davranışa Uygun Ceza Ver !
(Hatalı Davranışın Sonuçlarına Katlanma)
ÖĞRENCİ KUSURLU DAVRANIŞINI NASIL- NEDEN SÜRDÜRÜR?
Unutma!
Pekiştirilen Davranış Sürdürülür
Dikkat! Uyarılarınız Kusurlu Davranışı Sürdüren Bir Pekiştireç Olabilir
Öğretmenim Biraz da Benimle İlgilen
Arkadaşlarım Eğlendiği Sürece Ben de Mutluyum
GRUP DESTEKLİ UYUMSUZ DAVRANIŞLA BAŞ ETMEK İÇİN
Öğrenciyi Arkadaş İlgisinden- Onayından
Yoksun Bırak
**Grubun Etkisini Kullan
**Can Sıkıcı, Engelleyici Hoş Olmayan
**Aktivitelerden Grubu Uzak Tut
SINIFTA KULLANABİLECEK TİPİK PEKİŞTİREÇLER
Başarı Düzeyi Düşük Öğrencilerin, Küçük Başarılarını Ödüllendir!
Bazen Kör, Bazen Sağır Ol!
*Uygun Olmayan Davranışı Görmezden Gel!
AĞIR KUSURLU DAVRANIŞLARLA BAŞETME
Gerekliyse Cezalandır Ve Cezanın Ölçütlerini Belirle
CEZANIN GEREKLİ GÖRÜLDÜĞÜ DURUMLARDA AŞAĞIDAKİLERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDUR!
1-Mümkün Olduğunca Cezaya Az Başvur
2-Öğrenci Niçin Cezalandırıldığını Açık Seçik Anlamasını Sağla
3-Öğrencinin Cezadan Kurtulabileceği Olumlu Pekiştireçler Alabileceği Seçenekler Sağla
4-Olumlu Davranışları Pekiştirerek İstenmeyen Davranışları Cezalandırarak Zıtlıklar Oluştur
5-Fiziki Cezadan Kaçın
6- ALTIN KURAL !!Duyguların Yoğunken Ceza Vermekten Kaçın
7-İstenmeyen Davranışı Mümkünse Davranış Yapıldıktan Sonra Cezalandırmaktansa Davranış Yapılırken Cezalandır!
PEKİŞTİREÇ KULLANMAYI GİDEREK AZALT
Anne Babayla İş Birliği Yap (Ev Temelli Pekiştireç Kullan)
Günlük Bireysel El Kartları Kullan
Marka Biriktirme Yöntemini Kullan
PROF.DR. RAMAZAN ARI SELÇUK ÜNİVERSİTESİ MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ