Efsunkar
Bayan Üye
1- Arkadaşça tutumlar geliştirme
2- Olumlu tavır içinde olma
3- Sınıf yönetimi konusunda mantıklı ve iyimser bir yaklaşım sergileme
4- Kontrol yerine, önleme yönelik yöntem kullanma
5- Uygun davranışa ilgi gösterme ve sınıfta iyi niyet oluşturma
6- Öğrencilere özel ilgi göstermekten kaçınma
7- Öğretimi en az kesinti ve en az gecikme olacak şekilde düzenleme
8- Kesintiye yol açan uygulamaları değiştirme
9- Objektif, mantıklı ve uyumlu olma
10- Dönem başında yönetim ilkeleri oluşturma
11- Kuralları öğrencilerin katılımıyla oluşturma
12- Kuralların nedenlerini açıklama
13- Kuralların sayısını sınırlı tutma ve öğrencileri kurallar konusunda bilgilendirme
14- Olumlu pekiştirme kullanma
15- Sorun çözümünde davranış üzerinde odaklanma
16- Uygunsuz davranışların olumsuz boyutlarını açıklama
17- İlgi çekmeye yönelik küçük yanlışları göz ardı etme
18- Ceza ile tehditten kaçınma
19- Alay etmekten kaçınma
20- Olumsuz eleştiriden kaçınma
21- Etiketlemeden kaçınma
22- Öğrencilerle özel görüşmeler yapma
23- Cezadan kaçınma
24- Gerektiğinde uzman personelden yardım alma
25- Yönetici, rehber öğretmen ve velilerle işbirliği yapma
HEDEF
Bir öğrencinin, planlanmış ve tertiplenmiş yaşantılar sayesinde kazanması kararlaştırılan ve davranış değişikliği veya davranış olarak ifade edilmeye elverişli olan bir özelliktir.
ÖZEL HEDEF GENEL HEDEF UZAK HEDEF
HEDEFLERİN SINIFLAMASI:
BİLİŞSEL ALAN
· Bilgi
· Kavrama
· Uygulama
· Analiz
· Sentez
· Değerlendirme
DUYUŞSAL ALAN
· Alma
· Tepkide bulunma
· Değer verme
· Örgütleme
· Kritik haline getirme
DAVRANIŞSAL (PSİKOMOTOR) ALAN
· Algılama
· Kavrama
· Kılavuz yapma
· Mekanikleştirme
· Beceri haline getirme
· Uyum
· Yaratıcılık
İLETİŞİM
KAYNAK İLETİ KANAL ALICI
DÖNÜT
Alıntı
2- Olumlu tavır içinde olma
3- Sınıf yönetimi konusunda mantıklı ve iyimser bir yaklaşım sergileme
4- Kontrol yerine, önleme yönelik yöntem kullanma
5- Uygun davranışa ilgi gösterme ve sınıfta iyi niyet oluşturma
6- Öğrencilere özel ilgi göstermekten kaçınma
7- Öğretimi en az kesinti ve en az gecikme olacak şekilde düzenleme
8- Kesintiye yol açan uygulamaları değiştirme
9- Objektif, mantıklı ve uyumlu olma
10- Dönem başında yönetim ilkeleri oluşturma
11- Kuralları öğrencilerin katılımıyla oluşturma
12- Kuralların nedenlerini açıklama
13- Kuralların sayısını sınırlı tutma ve öğrencileri kurallar konusunda bilgilendirme
14- Olumlu pekiştirme kullanma
15- Sorun çözümünde davranış üzerinde odaklanma
16- Uygunsuz davranışların olumsuz boyutlarını açıklama
17- İlgi çekmeye yönelik küçük yanlışları göz ardı etme
18- Ceza ile tehditten kaçınma
19- Alay etmekten kaçınma
20- Olumsuz eleştiriden kaçınma
21- Etiketlemeden kaçınma
22- Öğrencilerle özel görüşmeler yapma
23- Cezadan kaçınma
24- Gerektiğinde uzman personelden yardım alma
25- Yönetici, rehber öğretmen ve velilerle işbirliği yapma
HEDEF
Bir öğrencinin, planlanmış ve tertiplenmiş yaşantılar sayesinde kazanması kararlaştırılan ve davranış değişikliği veya davranış olarak ifade edilmeye elverişli olan bir özelliktir.
ÖZEL HEDEF GENEL HEDEF UZAK HEDEF
HEDEFLERİN SINIFLAMASI:
BİLİŞSEL ALAN
· Bilgi
· Kavrama
· Uygulama
· Analiz
· Sentez
· Değerlendirme
DUYUŞSAL ALAN
· Alma
· Tepkide bulunma
· Değer verme
· Örgütleme
· Kritik haline getirme
DAVRANIŞSAL (PSİKOMOTOR) ALAN
· Algılama
· Kavrama
· Kılavuz yapma
· Mekanikleştirme
· Beceri haline getirme
· Uyum
· Yaratıcılık
İLETİŞİM
KAYNAK İLETİ KANAL ALICI
DÖNÜT
Alıntı