Sinemanın Yeni Katili: Fragman

Silencio

Kayıtlı Üye
Fragman-Filmloverss.jpg


Fragman(lar)ı izleyince filmi izlemeye ne gerek var?

Son günlerde sık sık kafama takılan bir soru bu. Merakla beklediğimiz filmlerin fragmanlarını da aynı heyecanla bekliyoruz. Peki izledikten sonra vaziyet ne oluyor?

Kelime anlamı; kesit, parça, filmi tanıtan kısa video anlamına gelse de vaziyet, amaçlananın çok ötesinde oluyor çoğu zaman. Hollywood film sektörünün, bu anlamın ötesine geçip fragmanı filmin uzun (bazen haddinden de uzun) özeti haline getirmesi hayli moda oldu. Bizim kültürümüzde çok bilinmeyen, genellikle fragmanla bir tutulan teaser ise fragman kültürünün saldırgan yaklaşımının kurbanı olmaktan kurtulamıyor. 1 dakikalık süresiyle merak uyandıran kesitlerden oluşan teaser’lar ne yazık ki uzun uzun ve ardı ardına yayınlanan fragmanların arasında yok olup gidiyor.

Bir de son günlerde özellikle ABD’de giderek popülerleşen TV spotları var ki, o konuya hiç girmek istemiyorum. TV spotunun altında yatan pazarlama stratejisini az çok bu işlerle uğraşan biri olarak gerçekten anlayamıyorum. Sinemada yayınlanmak üzere ayrı, televizyonda yayınlanmak üzere ayrı hazırlanan reklam filmleri, hangi hedef kitle ayrımına göre hazırlanıyor? Sinemada izleyen kesime farklı, televizyonda izleyen kesime ayrı filmler sunulacaksa bu iki farklı kesimi aynı filmde buluşturabilmek bir marifet sayılabilir mi? Öte yandan bu spotlar filmin geneline dair o kadar “spoiler” veriyor ki insan da izleme isteği bırakmıyor…

Bu yazımı yazmama sebep olan filme gelirsek: Godzilla… İlk defa 7 Ekim 2013’te haberini yapmışız ve ardından başlamış teaser, tv spotu, fragman yağmuru. Tüm bunlar yetmezmiş gibi bugün bir haber daha düşüyor: “yeni genişletilmiş fragman yayınlandı.” Hani eldekiler yetmiyor, filmin konusunu hala anlamadıysanız sizin için bir de “genişletilmiş” versiyonu burada! (trailers for dummies…)

Sözün kısası Hollywood gibi pazarlama konusunda “case study” olmuş bir sektörün PR ve pazarlama konusunda yenilikçi yöntemler bulmasının zamanı geldi de geçiyor bile. Bir fragmanı evirip çevirip on farklı video çıkarmanın modası çoktan geçti. Bu tip işlerle izleyici de merak uyandırmaktan ziyade, filmi kalitesizleştirerek heves kırıcı oluyor.​

filmloverss
 
---> Sinemanın Yeni Katili: Fragman

Filmin reklamı açısından büyük öneme sahip.

Ama beklentiyi büyütmek iyi mi bilmiyorum.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
vozol
Geri
Üst