Resident Evil: Operation Raccoon City - PC İnceleme

Wu-Tang

Kayıtlı Üye
Mart ayında konsollar için piyasaya sürülen Resident Evil: Operation Raccoon City, sonunda PC platformunda da yerini aldı. Özellikle çıkmadan önce bir hayli eleştirilen Operation Raccoon City (ORC), piyasaya sürüldükten sonra genel olarak düşük puanlar aldı. Konsollardaki hikayesi kötü başlayan ORC’un PC macerasına birlikte göz atalım.

Zombi cehennemine geri dönüş!

RE serisindeki değişimle birlikte bu akımın yan oyunlarından biri olan ORC, RE2 ve RE3’te yaşananlar çerçevesinde işlenen bir hikayeye sahip. İlk olarak konsollara sonra PC’ye gelen oyunlarda en önemli dikkat ettiğim kısım yapımın nasıl port edildiğidir. Burada ilk nokta olarak bazı oyunlarda da karşınıza denk gelmiştir. Mesela kontrollere bakarsanız hangi tuş ne işe yarıyor diye, ama klavye tuşlarının karşılığı halen konsol sürümündeki Gamepad tuşu şeklindedir. Bu sinir edici bir durum olur. ORC açıkçası böyle bir falsoya sahip değil. Slant Six Games, kontrollerin karşılığını ve ayarları PC’ye göre güzelce adapte etmiş. Kontrollere girince klavyede hangi tuş neye yarıyor, gözüküyor. Aynı şekilde grafik ayarları için yüksek çözünürlük ve Anti-Aliasing var. Oyun NVIDIA 3D Vision destekli.

18.jpg

Oyun konsolda vasat grafiklere sahipti. X360’ta oyunu oynarken, kaplamaların azizliğine uğramıştım, hatta bazı yerlerde kaplamalar oldukça kötüydü. PC sürümünde de aslında çok artı bir kısım yok. Görsellik konsol sürümlerine göre biraz daha düzgün, tabii bunda daha yüksek çözünürlüğün ve Anti-Aliasing’in payını unutmamak gerekli. ORC’un ana karakter modellemeleri genel olarak başarılı, çevre tasarımlar da fena sayılmaz. Ama sürekli aynı olan düşman modellemeleri bir süre sonra sıkıcı hale geliyor. Keşke düşman modellerini sayıca fazla tutsalarmış, daha iyi olurmuş. Kaplamaların üstüne ateş edince, kurşun izi çıkmıyor. Bazı mobil oyunlarda bile bu ayrıntı yer alırken, ORC’da olmaması kötü. Kaplamanın içine giren zombilere denk gelebilirsiniz.

Grafik ayarlarından girip, ne farklılık olduğundan bahsettik, ama oyunu oynamamışlar için oynanış mekaniklerinden bahsetmeden olmaz. Senaryoya girince Umbrella Security Service ekibi karşımıza çıkıyor. Burada seçebileceğimiz farklı karakterler var. Hepsinin ayrı bir özelliği bulunuyor. Bu karakterler Vector (Recon), Spectre (Surveillance), Lupo (Assault), Beltway (Demolition), Four Eyes (Field Scientist) ve Bertha (Medic). Herhangi birini seçip oyuna başlayabiliriz. Kendi karakterimizle birlikte dört kişilik bir ekibiz. İstersek ekibin diğerlerini de kafamıza göre değiştirebiliyoruz. Karakterlerinin her birinin aktif ve pasif olmak üzere iki farklı yeteneği ve ayrıca farklı silahları var. Ancak bunlar ilk başta kilitli durumda, oyunu oynayıp puan kazandıkça, bu kilitleri açabiliyoruz.

19.jpg

Grup olarak ilerlediğimiz yapım, düz bir aksiyon sunuyor. Aradaki Boss dövüşleri biraz daha heyecanı arttırsa da, açıkçası oyun genel olarak çizgisel bir ilerleyişe sahip. ORC’da, GeOW ve daha başka yapımlarda gördüğümüz omuz kamerası ve siper alma mekaniği var. Siper almayı ise karakterimiz otomatik olarak yapıyor. Keşke siper alma eylemini otomatik değil de, bir tuşa atasalarmış. Oyuncuya bıraksalarmış daha iyi olabilirmiş kanımca. Yanımızda iki farklı silah var. Tabanca ve tüfek. Bu tüfek makineli veya pompalı tüfek olabilir. Ayrıca el bombası, sis bombası, sağlık spreyi gibi diğer ekipmanlar da var. Ama bunları çevreden buluyoruz. Oyuna en başta başladığımızda yanımızda sadece tek bir bomba var. ORC vuruş hissini bir türlü veremiyor. Silahların cephanesi çok çabuk bitiyor, ancak çevredeki silahları veya ölen düşmanların silahlarını kullanabiliyoruz.

Buz gibi seslendirme

ORC ses kısmından problemli bir oyun. Seslendirmeler soğuk ve donuk. Herhangi bir tonlama yok. Seslendirmeleri dümdüz yapmışlar, sanki biran önce seslendirmeyi bitirsek de gitsek havası var. Ses efektleri ise seslendirmelere göre biraz daha elle tutulur. Ama müzikler işte onlar da pek oyuna uymamış.

Oyun içinde oynanışa yönelik işleyiş ve portlama genel olarak iyiydi. Kontroller de probleme denk gelmedim. Farenin yavaş hareket etmesi veya ayarın tam oturmaması, yavaşlık gibi problemler yaşamadım. Ancak bir kere kısa süreli bir takılma yaşadım. Çok daha sonra bir kere daha aynısı oldu, o kadar.

ORC’da yapay zekadan üstün bir şeyler beklemeyin. Düşmanlar zaten tam bir ofsayt. Siper almak isterken bir yere takılı kalanlar oldu, bombanın üstüne koşanlar oldu. Zorluk seviyelerinin hepsini teker teker denememe rağmen, yok olmamış. Düşmanların zorluk seviyesiyle birlikte sadece güçleri ve verdikleri hasar biraz artıyor o kadar. Takım arkadaşlarımızın yapay zekası düşmana göre biraz daha iyi. Ama onlar da bazen geri zekalılık sınırlarını zorlayıp, sınırı geçebiliyor.

20.jpg

Sadece tek kişilik senaryo olmaz!

Yapımda multiplayer kısmı da var. Artık günümüz oyunlarının olmazsa olmazı co-op es geçilmemiş. Eğer oyuna sabredebilirseniz, dört kişiye kadar co-op oynanabiliyor. Leon S. Kennedy, Claire Redfield, Jill Valentine, Carlos Oliveira, Ada Wong, HUNK, Nicholai Ginovaef ve yeni bir karakter olan Lone Wolf’un seçildiği Heroes modu var. Bu modda Umbrella tarafındaki klasik karakterlerle, diğer klasik karakterlere karşı savaşıyoruz. Umbrella Security Service ile United States Special Ops’un karşılaştığı diğer bir modu daha var. Bu modlarda etrafta zombilerin de dolandığını söylemeden es geçmek olmaz.

Games for Windows LIVE desteği var, Achievement’ları açabilirsiniz. Açıkçası Resident Evil: Operation Raccoon City’nin PC sürümü port olarak aslında iyi sayılır, ama oyunun kendisi kötü olduğu için bu durum ne yazık ki altlarda kalıyor. Oyun yüksek sistem ihtiyacına da duymuyor, düşük sistem de oynanabilir. Eğer Resident Evil’ın hikayesini farklı taraftan görmek isterseniz, göz atabilirsiniz.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst