Prototype 2 - X360 İnceleme

Wu-Tang

Kayıtlı Üye
İlk Prototype’in hataları ve eksikleri vardı, bunu kabul ediyorum. Ancak binalar üstüne çıkmak, havada süzülmek, farklı güçleri kullanması çok zevkliydi. Açık dünyası da oyunun en güzel taraflarından biriydi. Genel olarak zaten incelemelerde yüksek olmasa da, iyi puanlar aldı. Oyunun devamının gelmesi bekleniyordu, Radical Entertainment’dan beklenen haber geldi ve ikinci yapım açıklandı. Uzun bir geliştirme sürecinden sonra sonunda Prototype 2 konsollar için piyasaya sürüldü. Yeni bir kahraman, yeni bir konu ve yeni güçlerle ikinci macera nasılmış?

Alex gitti, yerine James geldi

Oyunun konusunu bilmeyenler için kısaca bahsedersek; Prototype 2’de James Heller adındaki karakteri yönetiyoruz. James’ın amacı Alex’ten intikam almak. Bunun nedeni ise ailesinin ölümünden Alex’i sorumlu tutması. Açıkçası oyunu oynadıkça konu biraz daha derinleşiyor ki, şimdi bunu anlatıp Spoiler yapmayacağım. En iyisi oynayınca kendiniz görün. Sinematik girişte James, zırhlı araç içinde bir grup askerle gidiyor. Ama araç saldırıya uğruyor ve James bundan sağ kurtuluyor. O sırada Alex kazanın olduğu yere geliyor, bundan sonra Alex’i kovalamaca sahnesi başlıyor. Burada Quick Time Event tarzında sahneler de var. Asıl oyun bundan sonra başlıyor.

7.jpg

Prototype 2’de ilkine göre değişiklikler var. Bunlardan ilk göze çarpan tabii ki artan güçler ve yetenekler. James’ın güçleri toplamda 5 ana başlıkta yer alıyor. Bunlar; Power, Skill, Abilities, Mutations ve Evolution olarak toplanmış durumda. Power’da aktif olarak kullandığımız güçler var. Mesela Claw yani büyük yırtıcı pençeler buna örnek. Skill altında ise roketatar, makineli tüfek kullanımı gibi özellikler var. Abilities’de yine farklı özellikler yer alıyor. Mutations ve Evolution ise asıl temel kısımlar. Evolution’da sağlığı arttırma, sağlığın kendi kendine (Çatışmalar dışında) hızlıca dolması gibi temel özellikler bulunuyor. Evolution’daki temel özelliklere seviye atladıkça puan verebiliyoruz ve en fazla 4 bara kadar Evolution’dakiler artıyor.




Mutation ise kendi içinde 5 farklı kısma ayrılmış durumda. Toplamda 33 farklı güç var. Bunlar ofansif, defansif, Locomotion, Predator ve Power Specialist olarak adlandırılmış. Her biri James’a daha farklı yetenekler sağlıyor. Mesela Locomotion içinde karakterimizin daha uzağa zıplaması, daha uzun süre havada süzülmesi gibi güçler var. Kısaca Prototype 2’de ilkine göre gerçekten yetenekler daha fazla artmış ve daha iyi olmuş. Bunlar göze hemen çarpıyor.

Farklı farklı güçler!

İlk oyunda gücümüz azaldığında, Alex’in vücudundan sarmaşıklar çıkar ve etrafta ne varsa yoksa yok ederdi. James’ın da bunun daha modifiyeli versiyonu Tendril yer alıyor. Eğer düğmeye bir süre basılı tutarsanız, James Tendril uzuvlarını hedefine gönderiyor, hedefin etrafında uzuvlar çıkıp, etrafında ne varsa yoksa kendine çekiyor ve yok oluyor. Özellikle kalabalık düşman gruplarına karşı bu özellik çok işe yarıyor. Ayrıca birinin yerine geçmek için onu asimile ederken, bunu Tendril ile yaparsak hedefini Örümcek Adam’ın ağlarına asar gibi asıyor.

6.jpg

Yapımda yetenekleri ise belirli hedefleri ve yaratıkları (Boss’lar da dahil) öldürdükçe veya görev yaptıkça açıyoruz. En başta bu özellikler kapalılar, bunları elde etmemiz lazım. Mesela yeniden örnek verirsek, Claw’ları oyunun en başında bir yaratığı öldürdüğümüz zaman elde ediyoruz. Aynı yaratığı şehirde kapalı olduğu yerden salıp, yeniden öldürürsek Claw bu sefer 2. seviyeye yükseliyor. Aynısı silah kullanımı için de geçerli. Roketatar kullanımını kafasında işaret olan bir askeri asimile ederek öğreniyoruz. Bunların üstünde işaret oluyor.

Oyun mekaniği orijinal yapımla aynı aslında. İlk oyunda farklı güçlerle yıkım yapabilirken, bu sefer ise daha fazla sayıda güçle daha çok yıkım yapabiliyoruz. Ancak diğer yandan gizlilik de yapımcılar tarafından Prototype 2’ye ilkine göre daha çok aşılanmış.

Buna göre bazı görevler şekilleniyor. Ayrıca ne kadar çaktırmadan gizlice bir şeyler yaparsak, bunlar bize bonus olarak geri dönüyor (Bu bonus sadece gizlilik değil, düşmana karşı roketatar kullanma gibi ekstralar da olabiliyor). Mesela Gentek’in laboratuarına gizlice girmemiz gerekiyor. Bunun için en başta asker kılığına girip, kampa sızıyoruz. Sonrasında ise bilim adamını asimile ederek, sonuca ulaşıyoruz. Bunlar eskisine göre yapımı biraz daha şekillendirmiş ve ilk oyunda bir süre sonra tekrara bağlamayı ikinci oyunda biraz daha aza indirmiş.

5.jpg

Farklı amaçlar ve görevler!

Şehirde yapabileceğimiz çeşitli görevler yer alıyor. Ana senaryo görevleri haricinde başkaları da var. Blacknet’i hack’leyip, yan görevler yapabiliyoruz ve tamamladıkça bunlar Mutation’daki özelliklerden biri olarak bize geri dönüyor. Şöyle ki; Blacknet aslında radara sahip teknolojik araçlar. Bilim adamı veya asker kılığında bu araca gidip, hedefin kim olduğunu öğreniyoruz. Daha sonrasında ise bu hedefe gidip, onun yerine geçerek, yaptığı işi sabote ediyoruz. Bu görevleri yaptıkça Mutation altındaki 5 farklı ana özellikten biri yüzde olarak doluyor. Yüzde yüz olduğu zaman ise herhangi bir özelliği açabiliyoruz.

Blacknet görevleri farklı farklı olabiliyor. Bazen haritada bilmem kaç tane bilim adamını (Bonus olarak yakalanmadan mesela) asimile etmemiz gerekiyor, Lair basmamız gerekiyor. Bazen ise görev için oyundaki yeni özelliklerden birine başvuru yapıyoruz. Bu özellik sol stick’e tıkladığımız zaman devreye giriyor. James etrafına kırmızı bir alan gönderiyor. Hedefteki kişi ise bu alanın ortasından dairesel olarak bize bunu geri yansıtıyor. Bize yansıyan yönde ilerlememiz gerekiyor ve böylece hedefi bulabiliyoruz. Zaten hedefteki kırmızı kırmızı parlıyor. Bu özelliği birçok defa kullanıyoruz. Yüksek bir binaya çıkıp, bunu öyle kullanın, daha kolay oluyor. Ayrıca bu özellik başka artılar da sağlıyor.

Oyun mekaniğinde dikkat çeken kısımlardan birisi de yeni sinematiksel sahneler. Bu sahneler Prototype 2’yi daha cazibeli hale sokmuş. Claw için düğmeye basılı tutunca James kurbanına zıpla***** saldırıyor ve bu sahne biraz yavaşlatılmış bir şekilde gösteriliyor. Bazen zıplama ve kovalama sahnelerinde de aynı anlatımı yaşayabiliyoruz.

Daha bitmedi!

Prototype 2’de birinin yerine gizlice geçmek veya onu yakalayıp, yakalamamak için ufak bir süremiz bile var. Bu durum yine şöyle; eğer etrafı yakıp dökmeden, milleti alarma geçirmeden birine yaklaşıp, yakalama düğmesine basarsak; James ve hedef bir anda yavaşlayan sahnede kalıyor ve ekranda düğmeler gözüyor. İstersek hiç birine basmadan bir şey de yapmayabiliriz. Eğer asimile edip, yerine geçmek istersek ve biri bizi görüyorsa, James asimile yapmıyor. İşte çevremizdeki insanların durumunu da burada bir yeni kırmızı alan yaydığımız özellik gösteriyor. Asimile olarak demişken, asimile ettiğimiz insanların anılarını görüyoruz ve bunlar hikaye ile ilgili detaylar içeriyor.

4.jpg

Yapımda durmak bilmeyen artan aksiyonla ve güçlerle birlikte grafikler de nasibini almış. Eskisine göre görsellik biraz daha iyi. Radical oyunda Titanium 2.0 grafik motorunu kullandı. Hava koşulları değişiyor, yeri geliyor yağmur da yağıyor. Patlama efektleri genel olarak güzel. Ama roketatardan roketi ateşlediğimde çıkan efekt pek hoşuma gitmedi ve bazı yerlerde kaplamalar birbirine girdi. Seslendirme ve ses efektleri bakımından oyun yine kaliteli. Karakterlerin konuşmaları basmakalıp değil, efektler gümbür gümbür duyuluyor. Radical iyi iş çıkarmış açıkçası. Yapımdan iyi yapay zeka beklemeyin. Zaten akıllı NPC’ler yok. Ancak bu durum ilk oyundaki gibi yine bolca düşman ve Boss’lar ile kapatılmış. Boss savaşları oldukça hareketli, ancak genel olarak saldırı taktikleri aynı çizgide. Biraz taktikle ve yeteneklerinizle üstlerinden gelebilirsiniz.

Son demler

Oyundaki Rednet’te ise çeşitli etkinlikler düzenleniyor, bu daha fazla tecrübe puanı sağlıyor. Rednet Challenge’lar ise birlikten kuvvet doğar sözünü doğruluyor. Bunların sonucu ise bize Alex’i açıp oyunda kullanma, videolar vs… gibi ödüllerle geriye dönüyor. Prototype 2’de etrafta toplanabilir kayıtlar var. Ölmüş askerlerin kayıtları bunlar ve Mutation için bize yararları da çok. Prototype 2 ilkine göre gelişmiş ve biraz daha değişmiş. Yine binalar üstünde uçmak, güçleri süper kahraman gibi kullanmak oldukça zevkli. Özellikle karakter geliştikçe açılan yeteneklerle birlikte etrafta kargaşa yıkım yapmak eğlenceli oluyor. Ancak James yerine asıl kahramanın yeniden Alex olmasını isterdim. Sonuç olarak ilkini sevdiyseniz, bu oyunu da seveceksiniz. Oyun 30 Temmuz’da PC’ye çıkacak.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst