AySe^^
Bayan Üye
Pieter Coecke van Aelst
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Adı Pieter Coecke olan ve doğum yeri Aelst'i (bugün Aalst) unvan olarak kullanılan sanatçı atölye eğitimi gördü, Brüksel ve Roma'da anıt mimarisi, bezeme sanatları, halı desinatörlüğü gibi alanlarda kendisini yetiştirdi. 1533'te bağlı bulunduğu loncanın isteğiyle bir delegasyon eşliğinde halı ticareti için İstanbul'a gönderildi. Başkentte bir yıl kaldı. Türkçe'yi öğrendi, saraya kadar girip I. Süleyman'ın (Kanuni) takdirini kazandı, hatta padişahın bir geçit törenindeki resmini bile gravür (oymabaskı) halinde yaptı, ayrıca İstanbul'un, Balkanlar'ın yaş******* çeşitli sahneleri ve giysileri resmetti;
Pieter Coecke ertesi yıl Kutsal Roma-Germen İmparatoru V. Karl 'ın (Şarlken) saray ressamı payesini kazandı. Çalışmalarını Brüksel, Roma ve çeşitli Rönesans kentlerinde sürdürdü. İtalyan mimarisinin ustalarından Flamancaya çeviriler yaptı. Mesleki çalışmaları kapsamında mimarlık, duvar inşaatı, goblen desinatörlüğü, perspektif, vb. konularda yazdığı kitaplar; St. Paulus'un Hayatı, Yaşu'nun Öyküsü, Büyük Günahlar adlı duvar halısı resimleri de bulunur. Bazı yağlıboya tabloların onun tarafından yağıldığı, böylece Antwerpen'in (Anvers) gotik maniyerizminden romantizme geçişi başlatan ressam olduğu sanılmaktadır. Rönesans'a katılan ilk flaman sanatçılar arasında yer alan Coecke hakkındaki diğer bir kayda değer bilgi de ünlü ressam Pieter Bruegel'i atölyesine çırak alıp yetiştirmiş ve kendisine damat seçmiş olmasıdır.
The_Triumph_of_Lust.jpg
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Pieter Coecke van Aelst, kendi portesi
Pieter Coecke van Aelst (14 Ağustos 1502, Aelst - 6 Aralık 1550, Brüksel), Flaman ressam, gravür sanatçısı, desinatör ve mimarlık kuramcısıdır.Pieter_Coecke_van_Aelst.jpg
Adı Pieter Coecke olan ve doğum yeri Aelst'i (bugün Aalst) unvan olarak kullanılan sanatçı atölye eğitimi gördü, Brüksel ve Roma'da anıt mimarisi, bezeme sanatları, halı desinatörlüğü gibi alanlarda kendisini yetiştirdi. 1533'te bağlı bulunduğu loncanın isteğiyle bir delegasyon eşliğinde halı ticareti için İstanbul'a gönderildi. Başkentte bir yıl kaldı. Türkçe'yi öğrendi, saraya kadar girip I. Süleyman'ın (Kanuni) takdirini kazandı, hatta padişahın bir geçit törenindeki resmini bile gravür (oymabaskı) halinde yaptı, ayrıca İstanbul'un, Balkanlar'ın yaş******* çeşitli sahneleri ve giysileri resmetti;
- I. Süleyman'ın Hipodram'dan (Atmeydanı'ndan) Geçit Töreni,
- Bir Sünnet Düğünü,
- Bir Cenaze Alayı,
- Bayram İlanı,
- Türklerin Kent Dışı (Taşra) Yaşamı,
- Türkler Nasıl Yemek Yerler,
- Türkler Nasıl Seyahat Ederler
Pieter Coecke ertesi yıl Kutsal Roma-Germen İmparatoru V. Karl 'ın (Şarlken) saray ressamı payesini kazandı. Çalışmalarını Brüksel, Roma ve çeşitli Rönesans kentlerinde sürdürdü. İtalyan mimarisinin ustalarından Flamancaya çeviriler yaptı. Mesleki çalışmaları kapsamında mimarlık, duvar inşaatı, goblen desinatörlüğü, perspektif, vb. konularda yazdığı kitaplar; St. Paulus'un Hayatı, Yaşu'nun Öyküsü, Büyük Günahlar adlı duvar halısı resimleri de bulunur. Bazı yağlıboya tabloların onun tarafından yağıldığı, böylece Antwerpen'in (Anvers) gotik maniyerizminden romantizme geçişi başlatan ressam olduğu sanılmaktadır. Rönesans'a katılan ilk flaman sanatçılar arasında yer alan Coecke hakkındaki diğer bir kayda değer bilgi de ünlü ressam Pieter Bruegel'i atölyesine çırak alıp yetiştirmiş ve kendisine damat seçmiş olmasıdır.
The Triumph of Lust (Büyük Günahlar) adlı duvar halısı
The Triumph of Lust
From a seven-piece Seven Deadly Sins
Design by Pieter Coecke van Aelst, ca. 1532–33
Woven in Brussels, ca. 1542–44
Wool, silk, and gilt metal-wrapped thread; 15 ft. 3/4 in. x 27 ft. 3 1/2 in. (459 x 832 cm)
Mark of Brussels (bottom left selvage) and an unidentified weaver's mark (bottom right selvage)
Patrimonio Nacional, Palacio Real de Madrid
From a seven-piece Seven Deadly Sins
Design by Pieter Coecke van Aelst, ca. 1532–33
Woven in Brussels, ca. 1542–44
Wool, silk, and gilt metal-wrapped thread; 15 ft. 3/4 in. x 27 ft. 3 1/2 in. (459 x 832 cm)
Mark of Brussels (bottom left selvage) and an unidentified weaver's mark (bottom right selvage)
Patrimonio Nacional, Palacio Real de Madrid