Peugeot RCZ

Asi Ruh

Kayıtlı Üye
Peugeot RCZ

Her şeyi ile çok farklı

Peugeot'un aylardır fotoğraflarını dağıttığı RCZ nihayet resmen tanıtıldı. Daha önce testler sırasında çekilen casus fotoğrafları ile ile bazı detayları ortaya çıksa da RCZ'nin gerçek fotoğrafları Peugeot tarafından yayınlandı.

peugeotrcz8939767.jpg


RCZ Peugeot'un model adında harfler ilk kez yanlarında rakam olmadan kullanıldığı ile model. Tasarımının zaten neredeyse tamamen ortaya çıktığı RCZ'de bombeli tavan tasarımı korunmuş. Bu tavan istenilirse karbon fiber olarak sipariş edilebiliyor.



Ön görünümü son zamanlarda klasikleşen Peugeot tasarımından çok uzak değil. Sadece modelin ruhuna uygun olarak biraz daha sivri. RCZ Coupe tasarımı vurgulamak için daha yatay çizgilere sahip. Şişkin çamurluklar RCZ'yi kendisine rakip seçtiği TT'ye yaklaştırmış.



Yan tasarımda asimetrik cam tasarımı dikkat çekiyor. Kapıların alt kısmında yer alan çıkıntılar çamurluklarla uyum sağlıyor ve tasarım akıcılığını destekliyor. Zaten bir coupe tasarlanırken en çok dikkat edilmesi gereken nokta da bu; Akıcı bir tasarım...



RCZ'nin arkası ise kendisine has özellikler taşıyor. Küçük bagaj kapağı üzerinde LED'li üçüncü fren lambasını taşıyor. Stop grubu ise çamurluklara yerleştirilmiş. Arka tampon üzerinde yer alan dalgalanma ve en alt kısmında yer alan difüzör benzeri tasarım otomobilin sportif ruhunu bir kez daha gözler önüne seriyor.



2+2 kişilik oturma düzenine sahip olan RCZ iç mekanı elit bir görünüme sahip. Bu sınıfta en çok aranan özellik olan karmaşadan uzak orta konsol aynı zamanda zengin bir duruşa sahip.



Fransız üretici Peugeot RCZ'de tanıdık motorlara yer vermiş. BMW ile birlikte geliştirilen ve 207'de de rastladığımız 1.6 THP motorun farklı güçlere sahip iki versiyonuna birde 2.0 litrelik dizel motor eşlik ediyor.



Turbo sayesinde 1.6 litreden oldukça yüksek güçlere sahip olan 1.6 litrelik motor serinin hem alt sınırını hem de üst sınırını çiziyor. 156 beygir gücünde ve 240 Nm torka sahip olan baz motor altı ileri kademeli manuel veya gene altı ileri kademeli otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.



Motor gamının ortasında yer alan 2.0 litrelik dizel motor 163 beygir güç ve 340 Nm tork üretiyor. Maksimum torkunu 2000 gibi düşük bir devirde veren bu motor atmosfere kilometrede 139 gram karbondioksit salıyor.



Serinin en güçlü versiyonu olan ve gene 1.6 litrelik turbo motor 200 beygir güce sahip. Normal kullanımda 255 Nm tork üreten motor gerektiği zaman bu değer 20 Nm daha yükseliyor. Bu motor RCZ'yi 7.6 saniyede 100 km/s hıza çıkartabiliyor.



RCZ'nin önde McPherson arkada ise torsiyon çubuklarından oluşan bir süspansiyon sistemine sahip. Güvenlik ekipmanları DSC ve büyük fren disklerini içeriyor.



Peugeot RCZ'nin Peugeot Connect USb bağlantısına sahip olacağı açıklandı.



2010 bahar aylarında satışa çıkması beklenen RCZ'nin Audi TT karşısında nasıl bir başarı göstereceği ve Audi'nin bu küçük Fransız Coupesine nasıl bir cevap vereceğini ise bekleyip göreceğiz.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
vozol
Geri
Üst