Tescilli Markalar Derneği Başkanı Füsun Çevikel Kuran, "Bizi federasyona dernek olarak değil parçalayarak almak istiyorlar. Böyle olursa biz bu oluşumda asla yer almayız" dedi
Perakendecilerin 3 yıldır federasyon olmak için yaptığı çalışmalar bir türlü sonuca ulaşmadı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği'nin (AYD) başı çektiği federasyon çalışmalarıyla ilgili en son Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Füsun Çevikel Kuran isyan bayrağını çekti: "Bizi federasyona girmemekle suçluyorlar. TMD olarak her zaman federasyonun içinde bulunuruz ama derneği parçalayıp sadece üyelerimizi almak istiyorlar. Biz bu şekliyle federasyonda yer almayız" dedi. 60 yabancı markayı temsil ettiklerini dile getiren Kuran şöyle konuştu: "Sıfırdan dernek kurmaya çalışıyorlar. Mesela Elektronikçiler Derneği gibi bir çalışmaları var. Mevcut dernekleri parçalayıp yeni dernek kurma çabasına anlam veremiyorum. Biz Türkiye'de taklitle mücadele gibi çok önemli bir görevi üzerimize almış durumdayız. Yaptığımız baskınlarda bizi eleştiren markaların taklit ürün yaptığı gerçeğiyle karşılaştık."
BEŞ DERNEK BİRLEŞEBİLİRİZ
Federasyon olabilmek için 5 derneğin bir araya gelmesi gerektiğini vurgulayan Kuran BMD, AMPD, AYD, TMD ve TURYID (Turizm, Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği) derneklerinin birleşerek bir federasyon kurabileceğini belirterek, "Kesinlikle başkan olmak gibi bir derdimiz yok. Bu şekilde bir oluşuma gidilirse seve seve içinde yer alırız" dedi.
'YOK SAYMALARINA ANLAM VEREMİYORUM'
Derneğin sadece tekstil alanında değil sağlık ürünleri, gözlük, parfüm gibi taklidi fazla ürünlerin de haklarını korumak anlamında etkin olmayı hedeflediğini belirten Kuran, "Dünya markalarının ülkemizdeki haklarının korunması, kayıt dışı ekonomiyi kontrol altına almak ve haksız rekabeti önlemek adına derneğimiz, taklit üretim yapan birçok şahıs ve kuruluşu belirleyerek gerekli cezaların verilmesini sağladı. Bu derneği yok saymak fikrine anlam veremiyorum" dedi. Ekonomi içerisinde ithal edilen, yerel olarak üretilen ve dijital olarak indirilen taklit ürünlerin toplam değerinin büyük rakamlar ifade ettiğini vurgulayan Kuran, bunun da Gayrisafi Yurtiçi Hasıla'nın yüzde 1'ine tekabül ettiğini ifade etti.
HER YIL 4.4 MİLYAR DOLARLIK TAKLİT ÜRÜN İTHAL EDİLİYOR
Taklit ve korsanın Türkiye'deki toplam ekonomik değerinin yıllık 10.6 milyar dolar civarında olduğunu, her yıl 3.5 milyar ile 4.4 milyar dolar arasında olan taklit ürünün Türkiye'ye ithal edildiğini ifade eden Kuran, "Bu ürünler Türk tüketiciler tarafından tüketiliyor. Yerli üretim ve tüketim 2.6 milyar dolar ile 5.2 milyar dolar değerinde iken dijital korsanlık 400 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında değere sahip" şeklinde konuştu.
MARKALARDAN VARŞOVA PAKTI
Komşu ülkelerde yayılma politikası çerçevesinde potansiyel ülkeleri araştırıp büyüme stratejilerine uygun yatırım yapan Türk markalarının yeni pazarı Polonya oldu. Kuzey Irak'ta Erbil hamlesi başlatan ve bir anda alışveriş merkezleri ve caddelerini Türk markalarıyla dolduran perakendeciler şimdi aynı hamleyi Polonya'da yapmaya hazırlanıyor. Çak Grup bünyesinde faaliyet gösteren LTB Jeans, Varşova'nın en işlek caddeleri ile Avrupa'nın ikinci büyük alışveriş merkezi Manufaktura'da mağazalar açtı. LTB'den sonra pazara giren Rodin Tekstil ise Varşova ve Lodz'ta açtığı mağazalarla pazara giriş yaptı. Son olarak Damat Tween markasının yaratıcısı Orka Group'un Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Varşova'da Orka Poland adlı bir şirket kurduklarını ve 3 yılda ülkede 12 mağaza açacaklarını kaydetti. Orka'yı LC Waikiki takip ediyor. Polonya'daki ilk mağazasını Katowice şehrinin güneyinde kalan Silesia City Center'da açmaya hazırlanan markanın Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, "Krizler bazen fırsatlar yaratabilir. Biz de krizi fırsata çevirmeye çalışacağız. Polonya'da 5-10 mağaza birden açmak istiyoruz" dedi.
KÜÇÜK AVM CENNETİ
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın bir grup işadamını beraberinde götürüp potansiyel ülke olarak gösterdiği Polonya'da bu yılın sonuna kadar 445 bin metrekarelik yeni AVM alanı yapılacak. Ülkede inşaat halinde olan AVM alanı ise 775 bin metrekare. Bu AVM'lerin yüzde 62'si ise küçük ve orta ölçekli. Nüfusu 100 binin altındaki şehirlerin oranı ise yüzde 38.
Perakendecilerin 3 yıldır federasyon olmak için yaptığı çalışmalar bir türlü sonuca ulaşmadı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği'nin (AYD) başı çektiği federasyon çalışmalarıyla ilgili en son Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Füsun Çevikel Kuran isyan bayrağını çekti: "Bizi federasyona girmemekle suçluyorlar. TMD olarak her zaman federasyonun içinde bulunuruz ama derneği parçalayıp sadece üyelerimizi almak istiyorlar. Biz bu şekliyle federasyonda yer almayız" dedi. 60 yabancı markayı temsil ettiklerini dile getiren Kuran şöyle konuştu: "Sıfırdan dernek kurmaya çalışıyorlar. Mesela Elektronikçiler Derneği gibi bir çalışmaları var. Mevcut dernekleri parçalayıp yeni dernek kurma çabasına anlam veremiyorum. Biz Türkiye'de taklitle mücadele gibi çok önemli bir görevi üzerimize almış durumdayız. Yaptığımız baskınlarda bizi eleştiren markaların taklit ürün yaptığı gerçeğiyle karşılaştık."
BEŞ DERNEK BİRLEŞEBİLİRİZ
Federasyon olabilmek için 5 derneğin bir araya gelmesi gerektiğini vurgulayan Kuran BMD, AMPD, AYD, TMD ve TURYID (Turizm, Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği) derneklerinin birleşerek bir federasyon kurabileceğini belirterek, "Kesinlikle başkan olmak gibi bir derdimiz yok. Bu şekilde bir oluşuma gidilirse seve seve içinde yer alırız" dedi.
'YOK SAYMALARINA ANLAM VEREMİYORUM'
Derneğin sadece tekstil alanında değil sağlık ürünleri, gözlük, parfüm gibi taklidi fazla ürünlerin de haklarını korumak anlamında etkin olmayı hedeflediğini belirten Kuran, "Dünya markalarının ülkemizdeki haklarının korunması, kayıt dışı ekonomiyi kontrol altına almak ve haksız rekabeti önlemek adına derneğimiz, taklit üretim yapan birçok şahıs ve kuruluşu belirleyerek gerekli cezaların verilmesini sağladı. Bu derneği yok saymak fikrine anlam veremiyorum" dedi. Ekonomi içerisinde ithal edilen, yerel olarak üretilen ve dijital olarak indirilen taklit ürünlerin toplam değerinin büyük rakamlar ifade ettiğini vurgulayan Kuran, bunun da Gayrisafi Yurtiçi Hasıla'nın yüzde 1'ine tekabül ettiğini ifade etti.
HER YIL 4.4 MİLYAR DOLARLIK TAKLİT ÜRÜN İTHAL EDİLİYOR
Taklit ve korsanın Türkiye'deki toplam ekonomik değerinin yıllık 10.6 milyar dolar civarında olduğunu, her yıl 3.5 milyar ile 4.4 milyar dolar arasında olan taklit ürünün Türkiye'ye ithal edildiğini ifade eden Kuran, "Bu ürünler Türk tüketiciler tarafından tüketiliyor. Yerli üretim ve tüketim 2.6 milyar dolar ile 5.2 milyar dolar değerinde iken dijital korsanlık 400 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında değere sahip" şeklinde konuştu.
MARKALARDAN VARŞOVA PAKTI
Komşu ülkelerde yayılma politikası çerçevesinde potansiyel ülkeleri araştırıp büyüme stratejilerine uygun yatırım yapan Türk markalarının yeni pazarı Polonya oldu. Kuzey Irak'ta Erbil hamlesi başlatan ve bir anda alışveriş merkezleri ve caddelerini Türk markalarıyla dolduran perakendeciler şimdi aynı hamleyi Polonya'da yapmaya hazırlanıyor. Çak Grup bünyesinde faaliyet gösteren LTB Jeans, Varşova'nın en işlek caddeleri ile Avrupa'nın ikinci büyük alışveriş merkezi Manufaktura'da mağazalar açtı. LTB'den sonra pazara giren Rodin Tekstil ise Varşova ve Lodz'ta açtığı mağazalarla pazara giriş yaptı. Son olarak Damat Tween markasının yaratıcısı Orka Group'un Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Varşova'da Orka Poland adlı bir şirket kurduklarını ve 3 yılda ülkede 12 mağaza açacaklarını kaydetti. Orka'yı LC Waikiki takip ediyor. Polonya'daki ilk mağazasını Katowice şehrinin güneyinde kalan Silesia City Center'da açmaya hazırlanan markanın Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, "Krizler bazen fırsatlar yaratabilir. Biz de krizi fırsata çevirmeye çalışacağız. Polonya'da 5-10 mağaza birden açmak istiyoruz" dedi.
KÜÇÜK AVM CENNETİ
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın bir grup işadamını beraberinde götürüp potansiyel ülke olarak gösterdiği Polonya'da bu yılın sonuna kadar 445 bin metrekarelik yeni AVM alanı yapılacak. Ülkede inşaat halinde olan AVM alanı ise 775 bin metrekare. Bu AVM'lerin yüzde 62'si ise küçük ve orta ölçekli. Nüfusu 100 binin altındaki şehirlerin oranı ise yüzde 38.