Pazarlama yönetimi ünite 2

Salvo

Kayıtlı Üye
Pazarlama planlaması türleri:
Stratejik planlama:İşletmenin temel amaçlarının belirlenmesi ve daha sonra da bu amaçları gerçekleştirecek eylem yollarının belirlenmesi sürecidir.
Amacı:İşletmenin güçlü ticari alanlar bulup geliştirmesi , zayıf olanları da elemesidir.

Taktik planlama
becky.gif
ir işletmenin amaçlarını gerçekleştirmesi için gerkli olan eylemlerin uygulanmasıdır.
**Taktik planlar daha kısa döneme yöneliktir.

PAZARLAMA PLANLAMASI SÜRECİ:
*Durum analizi
*İşletme ve pazarlama amaçlarının belirlenmesi
*Strateji alternatifleri ve uygun strateji seçimi
*Pazarlama karmasının programlanması
*Programların koordinasyonu ve bütünleştirme
*Pazarlama planı
*Uygulama
*Denetim
A_DURUM ANALİZİ:Swot analizi
becky.gif
ir işletmenin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenip dış çevredeki fırsat ve tehditlerin ortaya konmasıdır.
Makro çevresel faktörler:demografik,ekonomik faktörler,teknolojik gelişmeler,politik ve yasal yapı ve sosyo_kültürel değişmeler.
Mikro çevresel faktörler:müşteriler, rakipler,tedarikçiler.

*Swot analizinde yer alan güçlü ve zayıf yönlerin incelenmesi bir iççevre analizidir.
B_İŞLETME VE PAZARLAMA AMAÇLARININ BELİRLENMESİ:İşletmenin temel amaçlarından birisi karlılık; diğer önemli amacı ise büyümedir.
C_STRATEJİ ALTERNATİFLERİ VE STRATEJİ SEÇİMİ :pazarlama stratejisi;işletmenin belirlenen amaçlarını gerçekleştirmek için uzun dönemli hareket biçimleridir.
İŞLETMELER İÇİN ÖNERİLEN STRATEJİ TÜRLERİ:
1/Toplam maliyet liderliği stratejisi:İşletme fiyatını rakiplerden aşağıya çekmek ve pazar payını genişletmek için en düşük üretim ve dağıtım maliyetleriyle faaliyet göstermeye çalışır.
*Bu stratejiyi izleyen işlt. mühendislikte,satın almada ,üretimde ve fiziksel dağıtımda iyi olmalıdırlar.
*Diğer işletmelerin de bu stratejileri izlemesi durumunda "kar miktarı" azalır.
2/Farklılaşma stratejisi:Kaliteye dayalı geliştirme çabalarını kapsar.Farklılaştırma;marka ismi,tasarım,teknoloji,müşteri hizmetlerinde ... görülebilir.
3/Odaklanma stratejisi:İşletme, pazarın belli bir bölümünü seçer ve pazarın diğer kesimlerini ihmal ederek seçtiği bölümde yoğunlaşır.
PAZAR BÖLÜMLERİNİN ANALİZİ:pazar bölümlerinin anlamlı sayıda olup olmadığını belirlerken dikkat edilecek noktalar:
1-pazar bölümünün toplam pazardan farklılık gösteren özellikleri olmalıdır.
2-önemli büyüklükte bir pazar potansiyeli olmalıdır.
3-pazar bölümüne dağıtım ve tutundurma çabaları ile ulaşılmalıdır.
4-pazar bölümü pazarlama karmasına uygun tepki vermelidir.
PAZARI BÖLÜMLERE AYIRMADA KULLANILAN KRİTERLER:
1/Coğrafik
2/Demografik
3/Sosyo_ekonomik
4/Psychografik
5/Davranış yapıları
6/Tüketim yapıları
7/Malın tüketiciye sağlayacağı yararlar
Hedef pazar:işletmenin ürettiği mamul veya hizmetleri satın almaya arzulu bir tüketici grbudur.
Mamul konumlandırma:reklam ve diğer pazarlama bileşenleri yoluyla hedef tiketicinin beyninde, mamul türüyle ilgili özel bir yerin oluşturulmasıdır.
D_PAZARLAMA KARMASININ PROGLAMLANMASI:
Pzarlama 4 P'si
1/mamul programı
2/fiyat programı(en esnek öğelerindendir.)
3/dağıtım programı
4/tutundurma programı
F_PAZARLAMA PLANI:
Bir mamul için yazılı bir pazarlama planının içinde bulunması gerekenler:
*yönetici özeti ve içindekiler bölümü
*mevcut pazarlama durumu
*fırsat ve tehditler analizi
*amaçlar
*pazarlama stratejisi
*eylem programları
*beklenen kar/zarar durumu
*denetimler
Yazılı bir plan hazırlanmasının sağlayacağı yararlar:
1/zamanda,parada,enerjide tasarruf sağlar.
2/yapılacak işin niteliğinde ve işin nasıl yapılacağında fikir birliği gerçekleştirir.
3/pazarlama çabalarının devamlılığının ve belli amaçlara yönelmesinin gerçekleştirilmesinde en iyi yoldur.
G_UYGULAMA:
Pazarlama planın uygulanma sürecinde ; eylem programları organizasyonel yapı,insan kaynakları,karar alma ve ödüllendirme sistemleri ,yönetim iklimi ve işletme kültürüamaçlanan pazarlama performansına ulaşmada önemlidir.
H_DENETİM:
Pazarlama denetimi;pazarlama planında gerkli düzüeltici önlemlerin alınabilmesi için uygulamadaki sonuçlar ile önceden belirlenmiş standart veya amaçların karşılaştırılmasını sağlayan sistematik bir çabadır.
Pazarlama denetimin amaçları:/1/pazarlama kaynaklarının etkin kullanımını sağlamak
2/işletmenin pazarlama amaçlarını gerçekleştirmek
3/pazarlama planındaki değişiklik gerksimini belirlemek
***Yıllık plan denetimin amacı;işletmenin yıllık planda ortaya koyduğu satışlar, karlar ve diğer hedefleri başarmasını sağlamaktır.
Yönetim tarafından performansı izlemek içn kullanılan üç temel denetim aracı:
1/Satış analizi:hedeflenen satışlara göre gerçekleşen satışların ölçülmesi ve değerlendirilmesi
2/Pazar payı analizi
tongue.gif
azar payında bir artşın olup olmadğının araştırılması.
3/Pazarlama giderleri/satışlar oranı
tongue.gif
azarlama giderlerinin kısılmasına yardımcı olur.
a
smile.gif
karlılık denetimi:pazarlama karlılık analizi ile;farklı pazarlama faaliyetlerinin karlılığı ölçülür.
b
smile.gif
Stratejik denetim:İşletmenin pazarda nasıl daha başarılı olabileceğini belirlemek amacı ile içinde bulunduğu pazar koşullarının ve paz. yönetiminin tüm yönleriyle ve sistemli bir şekilde incelenmesidir.
PAZARLAMA PLANLAMASINDA KULLANILAN ARAÇLAR
1/Stratejik İş Birimi kavramı
frown.gif
SİB)Çok çeşiti işlerle uğraşan büyük işletmeler bir portföy olarak düşünüldüğünde ; bu portföyde yer alan her iş koluna veya üniteye sib denir.
SİB'lerin özellikleri:
a-her sib tek bir iştir;ayrı bir misyonu ve kendi rakipleri vardır.
b_belirli kaynakları denetler,statejik planlardan yararlanabilirve diğer işlerden bağımsız olarak planlanabilir.
c_SİB, bir veye birbiriyle ilgili işletme bölümü ,bir bölümdeki ürün sayısı,dizisi veya bazen de ürün ya da markadır.
*SİBlerin toplamı işletmenin portföyünü oluşturur.


2/Pazar payı büyüme matrisi:Her SİB'den sağlanan kar ve elde edilen nakdin mamulün pazar payı ile ilgili olduğu ve ilke olarak yüksek kar oranının yüksek pazar payına bağlı olduğu kabul edilir.
Pazar payı büyüme matrisleri:
a
smile.gif
Yıldızlar:Yüksek büyüme hızı ve yüksek pazar payına sahip olan iş ya da mamulerdir.Yoğun yatırım_nakit kullanımı gerktirir.
b
smile.gif
Nakit inekleri
becky.gif
üyüme hızı düşük;ama pazar payı yüksek iş ya da mamullerdir.
c
smile.gif
Soru işaretleri
becky.gif
üyüme hızı yüksek;ama pazar payı düşük olan iş birimleridir.
d
smile.gif
Nakit yutucular vaya nakde aç olanlar:Hem büyüme hızı hem de pazar payı düşün olan iş veye mamullerdir.(Büyük miktarda nakit yaratma olanakları yoktur.)
3/Mamul pazar fırsatı:İşletmeler uzun dönemde çeşitli işler va mamullerle ilgili olarak neler yapacağını da inceler.
-Pazara nüfuz etme stratejisi:Mevcut mamullerle mevcut pazarlara daha iyi nüfuz etme veya pazara derinlemesine girme stratejisidir.

-Pazar geliştirme stratejisi:Amaç;yeni pazarlar bulmak ve geliştirmektir.
_Mamul geliştirme stratejisi:Mevcut pazarlara yönelik yeni mamuller geliştirmeya da mamullerde değişiklik yaparak yeni mamul haline getirmeye çalışmak.
_Çeşitlendirme stratejisi:Yeni mamuller geliştirme ve bunları yani pazarlara satmak.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst