Salvo
Kayıtlı Üye
PAZARLAMA
PAZARLAMA ;bireylere ailelere gruplara ve diğer kuruluşlara mal ve hizmetlerin sunulması ve değişim yolu ile ihtiyaç ve isteklerin karşılanması olan ekonomik ve sosyal bir süreçtir.
İHTİYAÇ;insanların bazı doygunluklardan yoksun olduklarını hissetme durumudur.
*Satın alma sürecinin başlangıç noktasını ihtiyacın farkına varılması oluşturur.
*İstek; ihtiyacı karşılayacak özellikleri olan mal ve hizmetlere karşı duyulan taleptir.
*Talep;tüketicinin ihtiyacını karşılayacak belirli bir mal ya da hizmet için satın almaya yönelik isteği ya da yeteneğidir.
DEĞİŞİM İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR:
1/iki tarafın var olması
2/tarafların ellerinde birbirlerine verebileceği değerli nesne olması
3/taraflardan birinin iğerinin malını satın alma isteği ve ödeme yapabilecek güçte olması
4/taraflar arasında iletişim kurma yeteneğinin olması
5/her iki tarafın da birbirinin sunduğunu kabul etme ya da etmeme hakkının olması
*Değişim isteklerinin gerçekleştiği yere Pazar denir.
*işletmelerin temel fonksiyonları üretim ve pazarlamadır.
ŞEKİL FAYDASI:Üretim faaliyetinin girdileri çıktılara dönüştürmesi,
ZAMAN FAYDASI:Ürünün istenilen zamanda satın alınmasının sağlanması,
YER FAYDASI:Üretilen ürünün satılması amacıyla gönderilmesi ve taşınması,
MÜLKİYET FAYDASI:Ürünün satın alınması.
PAZARLAMANIN ÖZELLİKLERİ:
1/İnsanların istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir.
2/Ürünler,fikirler ve hizmetlerle ilgilidir.
3/Sadece bir malın reklamı veya satışı olmayıp, daha üretim öncesinde mamulün düşünce olarak planlanıp geliştirilmesinden başlayarak fiyatlandırılması,dağıtımı ve tutundurulması ile ilgilidir.
4/Pazarlama faaliyetleri sürekli değişen çevre koşullarında yerine getirilir.
5/pazarlama , çeşitli faaliyetler bütünü veya sistemidir.
PAZARLAMANIN GELİŞİM SÜRECİ:
A-ÜRETİME YÖNELİK ANLAYIŞ:
_Üretimin işletmedeki diğer faaliyetlerin odak nokatsı olduğu ve işletmelerin ağırlıklı olarak teknik personel tarafından yönetildiği bir anlayıştır.
_Üretilen ürünün az ve talebin çok olduğu kıtlık dönemlerindeki anlayıştır.
B/MAMULE YÖNELİK ANLAYIŞ:
-İşletmeler uygun fiyatlı ve iyi kaliteli mal üretimini görev sayarlar
_Tüketiciler, ihtiyaç ve istekleriyle ilgili bir sorunu çözmekle ilgilenmekten çok , malları satın almakla ilgilenirler.
_Tüketiciler, pazarda var olan ve birbirleriyle rekabet eden malları bilirler.
_Tüketiciler, fiyata ve kaliteye göre belirli bir markayı seçer.
C/SATIŞA YÖNELİK ANLAYIŞ:-İşletmelerin temel görevi yeterli satışı sağlamaktır.
_Tüketiciler;olağan koşullarda kendiliğinden yeterli ölçüde mal satın almazlar.
_Çeşitli satış artırıcı araçlar kullanarak tüketiciler satın almaya özendirilebilirler.
_Ürün satın alanların bir daha alacakları umulur,almazlarsa başka tüketiciler alabilir.
D/PAZARA YÖNELİK ANLAYIŞ:
_İşletme temel görevinin belirli bir grup tüketicinin isteğini karşılaşmak olduğunu varsayar.
_Tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini belirlemek için pazarlam aarştırmaları yapılmalıdır.
_tüketici doygunluğu sağlanırsa tüketiciler işletmeye bağlanırlar.
PAZARLAMA ANLAYIŞININ BAĞLI OLDUĞU FAKTÖRLER:-Tüketiciye yönelik tutumun olması
-Koordineli pazarlama çabalarının yapılması
-Uzun dönemde kar sağlayıcı satış miktarının olması
*Pazarlama yönetiminin en önemli özelliği ; işletmeli tüketicilere sunduğu mal ve hizmetlerin değişimiyle ilgili olarak yapılan çalışmalarda tüketici memnuniyetine önem verilmesidir.
PAZARLAMA YÖNETİMİ FONKSİYONLARI:
Pazarlama fonksiyonları iki grupta toplanır:
1/PAZARLAMA SİSTEMİ FONKSİYONLARI:
A-Değişim fonk.
B-Fiziksel fonk.
C-Kolaylaştırıcı fonk.
2/PAZARLAMA YÖNETİM FONKSİYONLARI:
A-Ürün geliştirme ve planlama
B-Fiyatlandırma
C-Tutundurma
D-dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
PAZARLAMA KONULARINI İNCELEMDE YAKLAŞIMLAR:
1/FONKSİYONEL YAKLAŞIM(GELENEKSEL)
*Mal ve hizmetlerin tüketiciye geçişine kadar yürütülen özelleşmiş faaliyetler ve fonksiyonlar ele alınır.
2/YÖNETSEL YAKLAŞIM(MODERN)
*Bu yaklaşımın esası yönetim faaliyetlerini bir karar alma ve sorun çözme işlemi olarak görmeye dayanır.
3/SİSTEM YAKLAŞIMI (MODERN)
*Karar verici örgüt oiçin optimal hedeflerin sürekli incelenmesini hedeflere ulaşmada alternatif politika ve stratejilerle ilgili risklerin kantitatif olarak karşılaştırılmasını sağlar.
PAZARLAMA ;bireylere ailelere gruplara ve diğer kuruluşlara mal ve hizmetlerin sunulması ve değişim yolu ile ihtiyaç ve isteklerin karşılanması olan ekonomik ve sosyal bir süreçtir.
İHTİYAÇ;insanların bazı doygunluklardan yoksun olduklarını hissetme durumudur.
*Satın alma sürecinin başlangıç noktasını ihtiyacın farkına varılması oluşturur.
*İstek; ihtiyacı karşılayacak özellikleri olan mal ve hizmetlere karşı duyulan taleptir.
*Talep;tüketicinin ihtiyacını karşılayacak belirli bir mal ya da hizmet için satın almaya yönelik isteği ya da yeteneğidir.
DEĞİŞİM İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR:
1/iki tarafın var olması
2/tarafların ellerinde birbirlerine verebileceği değerli nesne olması
3/taraflardan birinin iğerinin malını satın alma isteği ve ödeme yapabilecek güçte olması
4/taraflar arasında iletişim kurma yeteneğinin olması
5/her iki tarafın da birbirinin sunduğunu kabul etme ya da etmeme hakkının olması
*Değişim isteklerinin gerçekleştiği yere Pazar denir.
*işletmelerin temel fonksiyonları üretim ve pazarlamadır.
ŞEKİL FAYDASI:Üretim faaliyetinin girdileri çıktılara dönüştürmesi,
ZAMAN FAYDASI:Ürünün istenilen zamanda satın alınmasının sağlanması,
YER FAYDASI:Üretilen ürünün satılması amacıyla gönderilmesi ve taşınması,
MÜLKİYET FAYDASI:Ürünün satın alınması.
PAZARLAMANIN ÖZELLİKLERİ:
1/İnsanların istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir.
2/Ürünler,fikirler ve hizmetlerle ilgilidir.
3/Sadece bir malın reklamı veya satışı olmayıp, daha üretim öncesinde mamulün düşünce olarak planlanıp geliştirilmesinden başlayarak fiyatlandırılması,dağıtımı ve tutundurulması ile ilgilidir.
4/Pazarlama faaliyetleri sürekli değişen çevre koşullarında yerine getirilir.
5/pazarlama , çeşitli faaliyetler bütünü veya sistemidir.
PAZARLAMANIN GELİŞİM SÜRECİ:
A-ÜRETİME YÖNELİK ANLAYIŞ:
_Üretimin işletmedeki diğer faaliyetlerin odak nokatsı olduğu ve işletmelerin ağırlıklı olarak teknik personel tarafından yönetildiği bir anlayıştır.
_Üretilen ürünün az ve talebin çok olduğu kıtlık dönemlerindeki anlayıştır.
B/MAMULE YÖNELİK ANLAYIŞ:
-İşletmeler uygun fiyatlı ve iyi kaliteli mal üretimini görev sayarlar
_Tüketiciler, ihtiyaç ve istekleriyle ilgili bir sorunu çözmekle ilgilenmekten çok , malları satın almakla ilgilenirler.
_Tüketiciler, pazarda var olan ve birbirleriyle rekabet eden malları bilirler.
_Tüketiciler, fiyata ve kaliteye göre belirli bir markayı seçer.
C/SATIŞA YÖNELİK ANLAYIŞ:-İşletmelerin temel görevi yeterli satışı sağlamaktır.
_Tüketiciler;olağan koşullarda kendiliğinden yeterli ölçüde mal satın almazlar.
_Çeşitli satış artırıcı araçlar kullanarak tüketiciler satın almaya özendirilebilirler.
_Ürün satın alanların bir daha alacakları umulur,almazlarsa başka tüketiciler alabilir.
D/PAZARA YÖNELİK ANLAYIŞ:
_İşletme temel görevinin belirli bir grup tüketicinin isteğini karşılaşmak olduğunu varsayar.
_Tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini belirlemek için pazarlam aarştırmaları yapılmalıdır.
_tüketici doygunluğu sağlanırsa tüketiciler işletmeye bağlanırlar.
PAZARLAMA ANLAYIŞININ BAĞLI OLDUĞU FAKTÖRLER:-Tüketiciye yönelik tutumun olması
-Koordineli pazarlama çabalarının yapılması
-Uzun dönemde kar sağlayıcı satış miktarının olması
*Pazarlama yönetiminin en önemli özelliği ; işletmeli tüketicilere sunduğu mal ve hizmetlerin değişimiyle ilgili olarak yapılan çalışmalarda tüketici memnuniyetine önem verilmesidir.
PAZARLAMA YÖNETİMİ FONKSİYONLARI:
Pazarlama fonksiyonları iki grupta toplanır:
1/PAZARLAMA SİSTEMİ FONKSİYONLARI:
A-Değişim fonk.
B-Fiziksel fonk.
C-Kolaylaştırıcı fonk.
2/PAZARLAMA YÖNETİM FONKSİYONLARI:
A-Ürün geliştirme ve planlama
B-Fiyatlandırma
C-Tutundurma
D-dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
PAZARLAMA KONULARINI İNCELEMDE YAKLAŞIMLAR:
1/FONKSİYONEL YAKLAŞIM(GELENEKSEL)
*Mal ve hizmetlerin tüketiciye geçişine kadar yürütülen özelleşmiş faaliyetler ve fonksiyonlar ele alınır.
2/YÖNETSEL YAKLAŞIM(MODERN)
*Bu yaklaşımın esası yönetim faaliyetlerini bir karar alma ve sorun çözme işlemi olarak görmeye dayanır.
3/SİSTEM YAKLAŞIMI (MODERN)
*Karar verici örgüt oiçin optimal hedeflerin sürekli incelenmesini hedeflere ulaşmada alternatif politika ve stratejilerle ilgili risklerin kantitatif olarak karşılaştırılmasını sağlar.