Pazarlama ünite 1

Salvo

Kayıtlı Üye
PAZARLAMA


PAZARLAMA ;bireylere ailelere gruplara ve diğer kuruluşlara mal ve hizmetlerin sunulması ve değişim yolu ile ihtiyaç ve isteklerin karşılanması olan ekonomik ve sosyal bir süreçtir.
İHTİYAÇ;insanların bazı doygunluklardan yoksun olduklarını hissetme durumudur.
*Satın alma sürecinin başlangıç noktasını ihtiyacın farkına varılması oluşturur.

*İstek; ihtiyacı karşılayacak özellikleri olan mal ve hizmetlere karşı duyulan taleptir.
*Talep;tüketicinin ihtiyacını karşılayacak belirli bir mal ya da hizmet için satın almaya yönelik isteği ya da yeteneğidir.


DEĞİŞİM İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR:
1/iki tarafın var olması
2/tarafların ellerinde birbirlerine verebileceği değerli nesne olması
3/taraflardan birinin iğerinin malını satın alma isteği ve ödeme yapabilecek güçte olması
4/taraflar arasında iletişim kurma yeteneğinin olması
5/her iki tarafın da birbirinin sunduğunu kabul etme ya da etmeme hakkının olması

*Değişim isteklerinin gerçekleştiği yere Pazar denir.
*işletmelerin temel fonksiyonları üretim ve pazarlamadır.
ŞEKİL FAYDASI:Üretim faaliyetinin girdileri çıktılara dönüştürmesi,
ZAMAN FAYDASI:Ürünün istenilen zamanda satın alınmasının sağlanması,
YER FAYDASI:Üretilen ürünün satılması amacıyla gönderilmesi ve taşınması,
MÜLKİYET FAYDASI:Ürünün satın alınması.

PAZARLAMANIN ÖZELLİKLERİ:
1/İnsanların istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir.
2/Ürünler,fikirler ve hizmetlerle ilgilidir.
3/Sadece bir malın reklamı veya satışı olmayıp, daha üretim öncesinde mamulün düşünce olarak planlanıp geliştirilmesinden başlayarak fiyatlandırılması,dağıtımı ve tutundurulması ile ilgilidir.
4/Pazarlama faaliyetleri sürekli değişen çevre koşullarında yerine getirilir.
5/pazarlama , çeşitli faaliyetler bütünü veya sistemidir.

PAZARLAMANIN GELİŞİM SÜRECİ:
A-ÜRETİME YÖNELİK ANLAYIŞ:
_Üretimin işletmedeki diğer faaliyetlerin odak nokatsı olduğu ve işletmelerin ağırlıklı olarak teknik personel tarafından yönetildiği bir anlayıştır.
_Üretilen ürünün az ve talebin çok olduğu kıtlık dönemlerindeki anlayıştır.

B/MAMULE YÖNELİK ANLAYIŞ:
-İşletmeler uygun fiyatlı ve iyi kaliteli mal üretimini görev sayarlar
_Tüketiciler, ihtiyaç ve istekleriyle ilgili bir sorunu çözmekle ilgilenmekten çok , malları satın almakla ilgilenirler.
_Tüketiciler, pazarda var olan ve birbirleriyle rekabet eden malları bilirler.
_Tüketiciler, fiyata ve kaliteye göre belirli bir markayı seçer.
C/SATIŞA YÖNELİK ANLAYIŞ:-İşletmelerin temel görevi yeterli satışı sağlamaktır.
_Tüketiciler;olağan koşullarda kendiliğinden yeterli ölçüde mal satın almazlar.
_Çeşitli satış artırıcı araçlar kullanarak tüketiciler satın almaya özendirilebilirler.
_Ürün satın alanların bir daha alacakları umulur,almazlarsa başka tüketiciler alabilir.



D/PAZARA YÖNELİK ANLAYIŞ:
_İşletme temel görevinin belirli bir grup tüketicinin isteğini karşılaşmak olduğunu varsayar.
_Tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini belirlemek için pazarlam aarştırmaları yapılmalıdır.
_tüketici doygunluğu sağlanırsa tüketiciler işletmeye bağlanırlar.

PAZARLAMA ANLAYIŞININ BAĞLI OLDUĞU FAKTÖRLER:-Tüketiciye yönelik tutumun olması
-Koordineli pazarlama çabalarının yapılması
-Uzun dönemde kar sağlayıcı satış miktarının olması

*Pazarlama yönetiminin en önemli özelliği ; işletmeli tüketicilere sunduğu mal ve hizmetlerin değişimiyle ilgili olarak yapılan çalışmalarda tüketici memnuniyetine önem verilmesidir.

PAZARLAMA YÖNETİMİ FONKSİYONLARI:
Pazarlama fonksiyonları iki grupta toplanır:
1/PAZARLAMA SİSTEMİ FONKSİYONLARI:
A-Değişim fonk.
B-Fiziksel fonk.
C-Kolaylaştırıcı fonk.
2/PAZARLAMA YÖNETİM FONKSİYONLARI:
A-Ürün geliştirme ve planlama
B-Fiyatlandırma
C-Tutundurma
D-dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım

PAZARLAMA KONULARINI İNCELEMDE YAKLAŞIMLAR:
1/FONKSİYONEL YAKLAŞIM(GELENEKSEL)
*Mal ve hizmetlerin tüketiciye geçişine kadar yürütülen özelleşmiş faaliyetler ve fonksiyonlar ele alınır.
2/YÖNETSEL YAKLAŞIM(MODERN)

*Bu yaklaşımın esası yönetim faaliyetlerini bir karar alma ve sorun çözme işlemi olarak görmeye dayanır.

3/SİSTEM YAKLAŞIMI (MODERN)

*Karar verici örgüt oiçin optimal hedeflerin sürekli incelenmesini hedeflere ulaşmada alternatif politika ve stratejilerle ilgili risklerin kantitatif olarak karşılaştırılmasını sağlar.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst